SchaalmodellenTopic || Deel 13

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
SchaalmodellenTopic || Deel 13
13-01-2010 18:00

Geachte medeforummers & verzamelaars, het vorige topic is voorbij de 50 pagina's vandaar dit geweldige nieuwe topic.

Voor het gemak hier wat informatie:

Foto upload site's
[www.tinypic.com]
[www.photobucket.com]
[www.imageschack.us]
[www.imagevenue.com]

Nationale Online winkels
[www.modelauto.nu]
[www.wheelsonscale.com]
[www.qualityscales.nl]
[www.schuitenminiaturen.nl]
[www.modelcarweb.nl]
[www.toms.nl]
[www.modelautodealer.nl]
[www.autominiaturen.nl]
[www.automodellen.nl]
[www.modelautokampioen.nl]
[www.adamsworld.nl]
[www.armand-modelcars.nl]
[www.curbstone-models.com]

Interationale online winkels
[www.modelissimo.de]
[www.sportexpress.de]
[www.bmw-modelle.de]
[www.modellautohaus.de]
[www.ewacars.com]
[www.modelcarworld.biz]
[www.modellauto18.de]

2e Hands
[www.marktplaats.nl]
[www.ebay.com]
[www.speurders.nl]

Forums
[www.modelautoforum.nl] (NL)
[www.diecastcentral.co.uk] (UK)
[www.project118.com] (UK)
[www.modelcarforum.de] {DE}

Niet meer dan 5 foto's per model plaatsen i.v.m. de laadtijden
Max 800 pixels breed!!

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-05-2010 17:36 door Mr.Ruben.
Mijn nieuwe aanwinst van vandaag, geheel onverwacht van collega overgenomen. cool smiley
Anonieme bezoeker
Re: SchaalmodellenTopic || Deel 13
13-01-2010 18:25
Mooie banner Ruben! verder een korte maar nette opening.

Lekkere verassing Wrangler, gaaf ding! cool smiley
Anonieme bezoeker
14-01-2010 21:04
Strak openingetjethumbs upcool smiley

De Lorean rules!big smile smiley Gaaf model Wranglerthumbs up
Anonieme bezoeker
15-01-2010 15:14
Goedemiddag,

Ik zal me bij deze even voorstellen! Ik ben Peter Stender en ben eigenlijk al een tijdje bezig met schaalmodellen sparen, voornamelijk Mini's. Heb er nu over de 200, 1:klein tot 1:groot! Toen ik een jaar of 15 was kwam er nog een RChobby bij, maar dat gaat er nu langzaam aan weer uitspinning smiley sticking its tongue out

Voor een tijdje geleden zag ik dat er best wel veel leuke 1:18 auto's te verkrijgen zijn voor niet heel veel geld! Ik volgde dit topic al een tijdje, en nu vond ik het tijd om mezelf maar even aan te melden.

Ik heb voor twee dagen terug een Lexus LS400 van Road Touch binnen gekregen, en dat is het begin van een nieuwe hobby denk ikspinning smiley sticking its tongue out

Ik doe bijna de hele collectie de deur uit, dus als er nog wat voor je tussen zit PM je maar, ik zal niet verder spammen winking smiley
Zo. Morgen eindelijk mijn Hummer collectie compleet maken met een gele H2. smiling smiley
Peter welkom, mooie foto's van de Lexus. Heel leuk model alleen jammer dat het niet perfect is gedetailleerd.
Tip: zou je in het vervolg foto's willen plaatsen in de grootte van maximaal 800x 600 pixels. Dit bevordert het overzicht en de laadtijd.

Mijn aanwinst voor vandaag en voorlopig de laatste cool smiley Kyosho 1:18 Shelby Cobra

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-01-2010 19:47 door Wrangler.
Anonieme bezoeker
16-01-2010 01:53
-

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2010 22:08 door Phaeton W12.
Anonieme bezoeker
16-01-2010 01:55
-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2010 22:11 door Phaeton W12.
Anonieme bezoeker
16-01-2010 01:56
-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2010 22:11 door Phaeton W12.
Anonieme bezoeker
16-01-2010 02:10
-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2010 22:10 door Phaeton W12.
Anonieme bezoeker
16-01-2010 11:08
Waarom heb je daar vier verschillende posts voor nodig? eye rolling smiley
Anonieme bezoeker
16-01-2010 12:51
38 jaar, en het dan nog te moeilijk vinden om een antwoord te geven op een normale vraag, lachwekkend...
Anonieme bezoeker
16-01-2010 13:39
inderdaad kansloos om 4x achter elkaar te posten, spammen noemt men dat ook wel. en men kan daar ook geband voor worden.
Anonieme bezoeker
16-01-2010 13:48
Verschillende posts zijn niet echt nodig inderdaad Phaeton W12, maar jongens laten we hier nou geen ruzie over maken. Dat is niet nodig....

@Phaeton W12: Leuke aanwinsten, die 1954 Kaiser Darrin, mooie bak man! cool smiley

@Wrangler: Mooie score hoor! Blijft een famous classic en de Kyosho is de mooiste die je kan krijgen, netjes gedaan dusbig smile smiley

@Peter.S: Welkom hier en leuk dat je een nieuwe hobby hebt gevonden! De Lexus is een erg mooie wagen, al is het model niet de meest gedetaileerde. Foto's inderdaad gaarne niet groter dan 800*600 smiling smiley
Anonieme bezoeker
16-01-2010 16:42
-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2010 22:09 door Phaeton W12.
Anonieme bezoeker
16-01-2010 20:37
sommige gasten komen me soms erg de keel uit maarja.....

vandaar Carrera rs 2.7 besteld, met 4 minichamps showcases...heb er straks 9
Anonieme bezoeker
16-01-2010 22:28
-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2010 22:10 door Phaeton W12.
Anonieme bezoeker
16-01-2010 22:46
Phaeton w12, sorry dat ik het zeg maar ik vind dat jeteveel onzinnige berichtn post,
7 berichten van de 20, op 16-01-2010 kun je ze niet volgende keer in 1 bericht posten?
Anonieme bezoeker
17-01-2010 15:41
Nieuw project, 1/24 Nissan Micra van Fujimi (model is besteld, afwachten wanneer die binnen komt)

+

+

+

=

?
Anonieme bezoeker
17-01-2010 16:31
@.Roelovský: Dat = een dikke Micra tongue sticking out smiley

@Ruben: Welke kleur is de striping geworden?

@PW12: Die Studebaker Commander Roadster vind ik wel leuk, maar inderdaad beperk dit soort posts een beetje he anders wordt het echt spammen smiling smiley
Anonieme bezoeker
17-01-2010 18:24
wit/rood natuurlijk....big smile smiley
Vrijdag een bod gedaan op een gele Hummer H2 van 10 euro. Heb hem vandaag opgehaald.

Helaas was de oude eigenaar een enorme roker, want dat ding stinkt echt verschrikkelijk. Meteen even goed schoongemaakt. tongue sticking out smiley

Heb nu een rode H1, een gele H2 en een rode H3. smiling smiley
@ Ruben, welke fabrikant is die Porsche?

@ Joel, foto's please yawning smiley
Anonieme bezoeker
17-01-2010 22:40
Zaterdag nog even naar de beurs in Houten geweest. Gallardo spider wit van Maisto 1:18, Ebro f108 "Pepsi" 1:43 en een Honda Accord "Team Honda Sport" 1:43 driver Tarquini gekocht. Vooral die Gallardo was goedkoop, oke het is ook niet een hele nette. Die Ebro is wel apart en was ook niet duur. De Honda was niet goedkoop maar die zie je steeds minder, dus als je dan de kans krijgt dan koop je die gewoon.
Anonieme bezoeker
19-01-2010 22:07
Even 2 foto's gemaakt van mijn modelauto's.

Broer en zus

Freude am fahren parkplatz.

thumbs up
Anonieme bezoeker
20-01-2010 21:36
En nog even een detailfoto, en een interieur pic. Als jullie nog suggesties hebben waarvan ik een foto kan maken, of details van deze modelauto's die jullie graag willen zien, mag je het gerust zeggen!thumbs up

Ben vandaag sinds een jaar alweer eens bij Toms geweest. Gozer daar herkende me zelfs nog. Lol.

Maar ik ben er wel achter dat die 1:18 modellen me niets meer doen... Er zijn nog wel modellen die ik wil, maar die prijzen daarvan.. Belachelijk! Dus ik ga voortaan maar af en toe een 1:43 modelletje kopen, veel kleiner en ook goede kwaliteit meestal. thumbs up
Anonieme bezoeker
21-01-2010 14:59
en alweer een porsche update.

Anonieme bezoeker
21-01-2010 15:19
Mooi ding die Porsche!

Ik heb er ook een nieuwe bij:

Anonieme bezoeker
22-01-2010 00:32
@Peter.S: Mooie aanwinst en in een mooie sjieke kleur die RangeRoverthumbs up

@Ruben: Mooie update en ja rood is the one you want tongue sticking out smiley

@Porsche Gek: Ja de prijzen zijn minder, maar het is en blijft mijn schaal. Leuk dat die man je nog herkende en dat je toch wel weer aan de modellen gaat. Wat heb je meegenomen?

@Audi liefde roest niet!: Toch weer mooie plaatjes, maar hoe de foto's even in 800*600 bitte smiling smiley

@blackvolvo: Groot gelijk, pakken wat je pakken kan dan! En de Gallardo is inderdaad niet de mooiste, maar andere keus heb je sowieso niet en het is natuurlijk wel een mooie auto!

@Joël D.: Rooklucht in de modellen is altijd jammer ja! hoe weinig er ook gerookt wordt, het dringt door. Wel nette prijs en mooi dat je het rijtje nu compleet hebtbig smile smiley
Anonieme bezoeker
22-01-2010 00:43
Even hier ook de nieuwtjes posten maar. Had een MGF gescoord op de Mg beurs in Houten, was een schade geval, maar daar hebben we toch wat moois van kunnen maken. Had nog onderdelen en wat ik heb aangepast, zijn de wielen (Tf), het dak en de raamlijst (mat zwart gespoten), de verlichting en de antenne. Verder nog wat details toegevoegd als een zwart rooster boven de motor en zwart deel waar het optionele derde remlicht kan zitten.
(Voor het hele verhaal en alle foto's van deze en de onderstaande update, zie mijn prive topic op MAF)

--- MGF (B-MOD) ---

Nou en dan nu de echte update van deze maand! De Otto modellen van januari smiling smiley
Alles kwam dit keer in twee'en! De eerste, de Renault 11 Turbo Zender, blijft hier alleen niet achter. Één exemplaar is nu als het goed is al bij een MAF lid en één exemplaar staat voorlopig bij Ferrari Fan.

Hier de overige foto's van de 11 Turbo Zender: [www.modelautoforum.nl]

Goed van de volgende twee blijft er wel een exemplaar hier, te beginnen met deze schitterende Alpine! Ja Norev heeft dit model ook, maar niet met het mooie Gt pack! Bovendien al kan je dat los kopen momenteel, dan ben je ook weer 20 euro verder en moet het nog wel gespoten worden. De details zijn ook top, kortom ben er erg blij mee, maar zeker met de blauwe A610 LeMans op komst, had de witte met blauw interieur ook wel een erg mooie in het rijtje gevormt! Moet er dus eigenlijk nog naast, maar goed die verschilt dus alleen qua kleur met deze en aangezien je dan aan ebay vast zit ben je ook niet echt goedkoop uit.....
Wat kleur betreft, de lak van deze is niet gewoon zwart zoals het lijkt op de foto's (van Otto), nee het is echt een hele gave warme en diepe donkerbruine metallic lak, waarbij je het metallic goudkleurig ziet reflecteren! big smile smileycool smiley

--- Alpine A310 (Pack GT) ---

De volgende is een model dat ik al sinds mijn zeer jonge jaren gaaf vond! Ik weet nog dat ik dit ding ooit op matchbox formaat heb gehad en dat ik er mee heb gespeeld, dus misschien dat toen al de passie was begonnen eye rolling smiley big smile smiley
Ik ben sowieso wel een beetje fan van deze Peugeot neus, maar op deze koets vind ik hem het mooist en in combinatie met die mooie bolle achterruit, de spoiler en die kenmerkende GTI wielen was ik om. Bij de aankoop van deze Otto wel even getwijfeld, want ik wist niet of ik het model wel mooi genoeg vond. De wielen oogden niet zo mooi metaal achtig als in het echt en de koplampen zonder belijning, dat is ook niet echt realistisch. Ook de 205 en de 405 van Otto hebben dit probleem en aangezien het bij de 205 in ieder geval niet verkeerd staat, heb ik uiteindelijk toch maar besloten hem aan te schaffen. Moet zeggen, ben er echt blij mee! big smile smiley
Ik kon het alleen niet laten, er toch nog wat aanpassingen voor te doen. Koplampen zijn daarom van achter bewerkt, licht opgeschuurd en het matte weggepolijst. Ook de knippers op de zijschermen van een ander kleurtje voorzien en ben er nu helemaal tevreden mee thumbs up

--- Peugeot 309 GTI 16 ---

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-01-2010 00:59 door Mr. Dj M..
Anonieme bezoeker
22-01-2010 12:25
Mooie modellen weer erbij!
Mag ik vragen via welke site je de 309 besteld hebt? Wij hebben een witte, helaas geen 309, maar een model zou leuk zijn!

@Porsche Gek: Ja de prijzen zijn minder, maar het is en blijft mijn schaal. Leuk dat die man je nog herkende en dat je toch wel weer aan de modellen gaat. Wat heb je meegenomen?

Ik heb niets meegenomen voor mezelf. tongue sticking out smiley Heb wel even andere uitgaves. winking smiley
Anonieme bezoeker
22-01-2010 17:22
@Peter, chique Range Rover!

@Ruben, dikke Porsche zeg! Heerlijke plaatjes, ook in combinatie met zijn jonge broerthumbs up

@Dj M, weer lekker aan het bouwen geweest en weer prachtige Otto aanwinsten, blijven erg mooi om te zien!

Ik heb vandaag een goed gevuld pakketje binnengekregen. Met drie wagens erin, waarvan twee state troopers. De derde wagen vind ik een van de gaafste modellen uit mijn collectie, maar daarvan upload ik later foto's.

Dus nu eerst de twee state troopers, een van New Mexico en de andere van Iowa.

New Mexico State Police:

Iowa State Police:

Hope you like it!
Anonieme bezoeker
22-01-2010 19:07
jij hebt veel woutenbakken, heb je ook echte criminelenwagens:P
Anonieme bezoeker
23-01-2010 16:53
@FMGT: Het is niet altijd alleen maar goud wat er blinkt tongue sticking out smiley want ook de zwarte is weer mooi! Ben benieuwd naar de scret car! cool smiley

@Porsche Gek: Fotografie stuff, 1:1 vervoer?

@.Roelovský: Je zin klopt niet helemaal, maar waar de wagens vandaan komen is van de site van Otto. Die verkopen ze alleen via hun eien webshop. Dit model is alleen nu echt helemaal uitverkocht. Je zal dus op ebay moeten kijken. Daar ben je dan alleen al snel 80 euro inclusief verzenden kwijt....
Anonieme bezoeker
23-01-2010 22:56
Zijn er ook mensen hier die hun schaalmodel 'tunen'?

Zo ja, weet iemand een goede site voor onderdelen?
Anonieme bezoeker
23-01-2010 23:59
Misschien dat ze je in een modelbouw-winkel verder kunnen helpen?
Anonieme bezoeker
24-01-2010 00:50
@DJ M ik bedoelde helaas geen GTI haha
Mooie aanwinsten allemaal hierboven thumbs up!

k zat net even te google-en en kwam 2 foto's tegen van het 1:43 model van de Renault Twwingo R.S. Gordini. Ik kan alleen nérgens een bestelcode of meer info vinden... Misschien kan iemand mij helpen?

-edit-

Gevonden! Ga hem maandag bestellen!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-01-2010 11:27 door B. RS.
Anonieme bezoeker
24-01-2010 14:47
Blits modelletje, die Twingo RS Gordinithumbs up

Bedankt voor de reacties op de twee state troopers!thumbs up

Nu de derde wagen, een Las Vegas Airport Police. Zelf vind ik de standaard LVPD Policecar al een geweldig mooie politieauto, maar de airport is een stukje stoerder door de grote, extra cijfers op de achterdeuren en moterkap.

Ik vind het zelf echt een van de mooiste wagens uit mijn collectie, ik hoop dat jullie hem net zo mooi vinden!cool smiley

Fotografie stuff staat op heel laag pitje. 1:1 vervoer vordert ook niet echt, nee, meer uitgaan, verjaardagen, bepaalde mensen, etc tongue sticking out smiley
Anonieme bezoeker
24-01-2010 16:46
Porsche Gek

Fotografie stuff staat op heel laag pitje. 1:1 vervoer vordert ook niet echt, nee, meer uitgaan, verjaardagen, bepaalde mensen, etc tongue sticking out smiley

dure vriendin.....
FMGT
Ik vind het zelf echt een van de mooiste wagens uit mijn collectie, ik hoop dat jullie hem net zo mooi vinden!

Ik heb zo onderhand al jou Police Cars mogen aanschouwen vind het een knap stukje werk me oog voor detail gewoon blijven doen hoe meer hoe beter........thumbs up
Mr,Ruben
Dure vriendin....

Die heb jij toch ook een mooie rooie drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.