Het vreemde-advertentie-topic

Gepost door Jorn. 
Barri
Uit de tijd dat standkachels nog geen kleine inbouw apparaatjes waren: [www.marktplaats.nl]

Aparte optie. thumbs up

Leuk Golfje III ook, zo te zien. Netjes, misschien dat ie (gezien de temperatuurmeter) iets te warm wordt onder de motorkap..?
Lijkt mij zo'n III die je nog enigszins kan 'bewaren' voor de toekomst en nu voor weinig te koop.
Durashift
misschien dat ie (gezien de temperatuurmeter) iets te warm wordt onder de motorkap..?

Dat lijkt mij een buitentemperatuurmeter, wellicht in relatie met die standkachel winking smiley
Wouter82
Durashift
misschien dat ie (gezien de temperatuurmeter) iets te warm wordt onder de motorkap..?

Dat lijkt mij een buitentemperatuurmeter, wellicht in relatie met die standkachel winking smiley
Zou het dan zo'n 90 graden zijn buiten? winking smiley
Geen vreemde advertentie dit keer.
Wél bevreemd het mij dat, kennelijk, specificaties van een (recent) te koop aangeboden auto niet eenvoudig zijn terug te vinden op het internet.
Ik krijg allemaal meldingen dat 'de advertentie niet meer bestaat'.. Op zich kan ik mij dat wel voorstellen.. Maar ja, het internet is toch één grote bak waarop niks uit kan als het er eenmaal in zit..?? confused smiley winking smiley
[www.marktplaats.nl]

Bij 153219 km grote beurt gehad disturiebutieriem en waterpomp vervangen!

Ja, en? Dat is inmiddels dus ruim een halve ton geleden.nut smiley
Dit is wel een aparte advertentie, verkoper zegt dat de auto tot 2013 gekeurd is , maar heeft er de afgelopen 2 jaar nog wel mee gereden.
Het wordt nog vreemder want volgens de kentekencheck van Autoweek blijkt de auto in 2014 gedemonteerd is en de laatste apk in 1999 geweest is.

ALFA 164

kentekencheck
Dit is een verouderde advertentie, zeer waarschijnlijk van voor 02-2013. De APK-datum van 1999 is exact drie jaar na de datum eerste toelating, en daarmee de ''fabrieks-APK''. Dit zie je wel vaker terug bij een kentekencheck, als de gegevens niet meer bekend zijn.
Anonieme bezoeker
Re: Het vreemde-advertentie-topic
15-03-2017 09:47
Zeer vreemde advertenties kom je inderdaad tegen. De meeste mensen in mijn omgeving maken gebruik van opbod auto verkoop sites. Dan kom je helaas niet meer van die gekke advertenties tegenspinning smiley sticking its tongue out
K.evin
€ 4.000,- voor een audio installatie.. nou voor die € 4.000,- koop je wel iets meer als over de datum sony xplod en chineese scherpmjes in de hoofdsteunen..

Ho Ho wacht eens even, die schermpjes zijn van Caliber, toevallig wel een Nederlands merk!
16-03-2017 18:35
Monsieur Le Loure
Dit is wel een aparte advertentie, verkoper zegt dat de auto tot 2013 gekeurd is , maar heeft er de afgelopen 2 jaar nog wel mee gereden.
Het wordt nog vreemder want volgens de kentekencheck van Autoweek blijkt de auto in 2014 gedemonteerd is en de laatste apk in 1999 geweest is.

ALFA 164

kentekencheck

En bij de site van de RDW kent hij het kenteken niet eens meer :-)
Staan wel meerdere oudere verkoopadvertenties online. Dat merkte in laatst toen ik op zoek was naar een goedkope wagen. Vaak waren de wagens na het invoeren van het kenteken al gedemonteerd of reeds voorzien van een nieuwere APK die ook weer bijna afliep...

VWE kentekencheck

Deze Alfa is dus op 16-07-2014 (!) al overgeschreven en gedemonteerd!
VW Golf 1.6D 1984

Gaaf golfje originele staat!

Origineel geleverd zonder pookknop? Gelukkig wel met lichtmetalen velgen en mistlampen eye rolling smiley.
Zelfs met 14 lichtmetalen velgen! spinning smiley sticking its tongue out
Dacht even dat hier de tekst origineel Nederlands niet klopte:
[www.marktplaats.nl]
Echter, blijkt hij wel origineel in Nederland geleverd te zijn, waarom zou zoiets een nieuw kenteken krijgen? confused smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-03-2017 21:33 door danny1995.
Defensie, diplomaat, dat soort dingen?
Oke, zal wel zoiets zijn dan.
[www.speurders.nl]

Zo krijg je inderdaad ook wel een goed beeld van de aangeboden waar. Overigens zou ik de te betalen mrb voor een diesel uit 1992 zeker niet als "zeer weinig" bestempelen.
En vergeet niet, beslist geen schade of roest volgens de adverteerder.... eye rolling smiley Zal toch wel een kras hier aan daar zijn als ik zie hoe de spullen staan. Of zou het met beleid geplaatst zijn om de "schuurvondst" te benadrukken?
Schuurvondst big smile smiley Sommige dingen hoop je niet tegen te komen in een oude schuur:

- spinnen
- slangen
- muizen
- asbest
- schimmel
- vader's ouwe vieze boekjes en Betamax video's
- minivans uit de jaren '90
Ik zou zeggen: stuur deze in bij de occasionwedstrijd. Voldoet prima aan de opdracht.grinning smiley
Auto-fan
Ik zou zeggen: stuur deze in bij de occasionwedstrijd. Voldoet prima aan de opdracht.grinning smiley

Ik dacht bijna het zelfde. Die dubbele heckblende is wel redelijk briljant! thumbs up
[www.marktplaats.nl]

Voor de exacte km stand zie foto nap label !

Waardoor je alsnog weinig weet, want de stand springt om een of andere reden regelmatig even terug:

Hoe dan ook, ik vind het geen exemplaar dat oogt zoals je van eentje met 20k (of 53k, als je ook de verschillen in de standen even meerekent) zou verwachten...
En dan nog even 30% rijklaarmaakkosten vragen.. toedeledokie! nut smiley
Buiten dat de auto geheel gerestoreerd nut smiley is, is het geen hele vreemde advertentie.
Wel een enrom verknald hok tegen een zeer optimistische vraagprijs! eye popping smiley

Klik
Enige in Nederland.. goh hoe zou dat nu komen? Misschien omdat er maar 1 koekebakker in het land woont die het mooi vindt om een Parotech-achtige bodykit op een matzwarte Barchetta te knutselen?

Uniek staat niet altijd gelijk aan mooi of begeerlijk big smile smiley
Wat zou je hier nog mee kunnen? Het arme ding is letterlijk aan stukken gezaagd, en de identiteit gebruiken voor een ander exemplaar zal bij een dergelijke auto ook niet snel gedaan worden lijkt me...
D. Elzinga
Wat zou je hier nog mee kunnen? Het arme ding is letterlijk aan stukken gezaagd, en de identiteit gebruiken voor een ander exemplaar zal bij een dergelijke auto ook niet snel gedaan worden lijkt me...

Kan nog prima bij Jet Cars winking smiley
Leuke en zo langzamerhand zeldzame Simca Matra Rancho. Jammer van de foto's.

link naar advertentie
wat betreft de Ferrari , er wordt gewoon een gelijk exemplaar op bestelling gestolen, nummers overgezet en verkocht .

zo worden er nog vele kentekens gebruikt voor een gestolen donor.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2017 21:33 door Caddy TDI.
[www.marktplaats.nl]

Wow, dat is dus dik 70k per jaar. In een Space Star...
Anonieme bezoeker
21-04-2017 16:36
D. Elzinga
[www.marktplaats.nl]

En op benzine...
Dat moet haast wel een foutje zijn
Mwah, ik denk wel dat het klopt aangezien hij veel te goedkoop is voor een Space Star met slechts 28k op de teller.

De vraag is imo eerder wie in vredesnaam zo'n stadsautootje kiest bij zo ontzettend veel kilometers per jaar. Of zou er een bedrijf zijn dat z'n medewerkers dwingt dagelijks het hele land rond te crossen in deze dingen?
Misschien is het slechts 83k. De auto lijkt in een vrij nette staat, komt op mij niet over op bijna 3 ton aan gebruikssporen.
Twix
Misschien is het slechts 83k.

En ook dan vind je ze niet voor veel minder dan zo'n 7k.
Twix
Misschien is het slechts 83k. De auto lijkt in een vrij nette staat, komt op mij niet over op bijna 3 ton aan gebruikssporen.

Mogelijk ex lease-pool auto? Wordt veel gedaan in b.v. thuiszorg.
Dan tikken de km's rap aan.
D. Elzinga
Mwah, ik denk wel dat het klopt aangezien hij veel te goedkoop is voor een Space Star met slechts 28k op de teller.

De vraag is imo eerder wie in vredesnaam zo'n stadsautootje kiest bij zo ontzettend veel kilometers per jaar. Of zou er een bedrijf zijn dat z'n medewerkers dwingt dagelijks het hele land rond te crossen in deze dingen?

Dat laatste, denk ik. Dergelijke auto's zie je wel bij uitzendbureau's. Auto komt ook uit de tijd dat de MIA en VAMIL regeling voor deze groep 14% auto's nog redelijk ruimhartig was..

[twitter.com]

Qua comfort valt het best mee hoor, is mijn ervaring. Je kan er best een paar honderd kilometer per dag mee wegrijden. Okay, met 4 potige kerels uit Oost-Europa is het wat krapjes.. maar de ranke, veelal, vrouwelijke versies kunnen er een prima plek vinden. winking smiley

Thuiszorg zou, qua kleur, misschien wel kunnen. Alleen, die auto's rijden toch meer stad/regio.. en ondanks dat men dan ongemerkt best veel kilometers kan maken.. lijkt het mij voor 70K gemiddeld per jaar toch wat veel.

Voor iemand die weet wat hij/zij koopt plus als er een duidelijk onderhoudsverleden is.. kan het best een goede aanbieding zijn als men ook van plan is wat jaartjes met de auto te blijven rijden.
Durashift

Thuiszorg zou, qua kleur, misschien wel kunnen. Alleen, die auto's rijden toch meer stad/regio.. en ondanks dat men dan ongemerkt best veel kilometers kan maken.. lijkt het mij voor 70K gemiddeld per jaar toch wat veel.

.

Klopt, maar als je een ochtend, avond en nachtdienst hebt die allen dezelfde auto gebruiken is het aantal km per persoon wel x 3 voor de auto.
Of zowel kilometerstand én prijs is fout.
Nah, als er 83 duizend op de klok stond.. was daar wel een foto van te zien, schat ik zo in. winking smiley

Ik ben met je eens.. je kan wel wat vinden over (omtrent) het foute gehalte (reputatie) van de aanbieder..winking smiley
D. Elzinga
[www.marktplaats.nl]

Op hun site kun je het NAP Rapport inzien. Hij heeft het hoge kilometrage tot oktober 2016 vol gehouden, dus dat is zelf 80K per jaar!

Vreemd is wel dat de NAP logisch aangeeft; terwijl hij op 28-11-2016 283.457 km aangeeft, 22-12-2016 283.517 en op 08-03-2017 weer 283.457. Lijkt mij toch niet echt 'logisch'... eye rolling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-04-2017 10:01 door JoostM.
D. Elzinga
[www.marktplaats.nl]

Toch bijzonder hoe goed auto's tegenwoordig zijn. Aan niks zie je dat deze A-segmenter al zoveel ervaring heeft.
D. Elzinga
[www.marktplaats.nl]

Daar is weinig bijzonders aan, ik zou her zelf niet doen maar ken mensen die dat wel doen, heel veel kilometers in een klein auto'tje
Deze verkoper heeft zelfs nog bijbetaald voor een plekje op de frontpage, maar waarom heeft ie dan z'n foto's gemaakt met z'n 3310? [www.marktplaats.nl]

Van binnen en buiten in goede staat

Ik heb toch een iets andere definitie van 'goede staat'.... eye rolling smiley

[www.autowereld.nl]
Zo'n 205je is inmiddels ook aardig in waarde aan het stijgen: [www.marktplaats.nl]

Edit: ah, ze hebben het gewijzigd. Vanmiddag kostte hij nog bijna 55.000...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2017 19:00 door D. Elzinga.
D. Elzinga
Klote 200E

Wel een eerlijke advertentie, dat kan ik wel waarderen. big smile smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close