Het vreemde-advertentie-topic

Gepost door Jorn. 
Totoaal geen autogerelateerde advertentie, maar toch stond dit op pagina 1 op Marktplaats na het intypen van "Renault 25":

De advertentie

Leuke man file A12 maandagocht. 25 mrt, zw renault scenic

Prijs: Bieden

Beschrijving
Hoi leuke man, ik zag je in de file op de A12 richting centrum Den Haag op maandag ochtend 25 maart. Ik ben een donkere vrouw in een witte toyota aygo. Jij rijdt een zwarte renault scenic. Ik zag je kenteken nog net...start met 02-xv?
Haha meer weet ik niet. Je lachte naar me en ik merkte dat ik nieuwsgierig werd naar je.ik zwaaide en reed verder. Ik heb nog de hele dag en avond aan je gedacht. Jeetje...ik denk eigenlijk ook niet dat ik je ooit nog zie in mijn leven, de kans is nihil, maar als je dit leest en je bent ook nieuwsgierig naar mij..stuur je mij dan een mailtje?
Als je in dat hoekje van marktplaats gaat grasduinen dan vind je meer van zulke advertenties...
Dus als je ergens een keertje oogcontact met iemand hebt, gelijk even MP checken of je opgeroepen wordt!
Mooie en rare Audi 80 turbodiesel intercooler

Hoezo raar? Zo heel ongewoon is deze uitvoering toch niet?
[www.marktplaats.nl]

is rijdend neer gezet maar er is iets uit de zekering kast gestolen

En in dertien jaar tijd is niemand op het idee gekomen om dat 'iets' er weer in te stoppen?

ruil inruil in overleg iphone 4/5
grinning smiley
Ha, kennen we deze adverteerder nog van dit?smiling bouncing smiley

Plaatst de opmerkingen

een rijbewijs gevaarlijk vermogen

en

er is absoluut niet mee gestampt

ook meteen in een ander daglichtdrinking smiley
Het blijft een raar figuur, op zijn facebook staat:

Pepijn Kortmann: Tis een Polo G40 Coupe idd, helaas paar weken terug moeten verkopen echt veel plezier gehad met dat ding, ging als de brandweer!
13 maart om 23:49

Terwijl de tenaamstelling is per 25-05-2012.
Dus die gast heeft nog steeds een rijbeijws? thumbs down
Inderdaad, op de vermoedelijke onderbreking van enkele maanden na (vanwege die 102 km/u overschrijding).

Wel opmerkelijk dat hij hier blijkbaar een maand geleden nog even is teruggekomen om de tekst uit de OP van dat topic weg te halen. Uitgerekend daar stond niet zo veel schokkends in...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-04-2013 13:40 door D. Elzinga.
Een Polo die tot 120.000km keurig is onderhouden en dan bij 160.000km is gereviseerd, draagarmen, homokineten en fuseekogels vervangen?
En dan niet mee gestamp? Bij een Polo moet bij "niet stampen" e.e.a. wel wat langer meegaan.
Maar ik heb even dat topic wat doorgelezen over gecontroleerd driften op de openbare weg en zo, dan verbaasd het me ook niet meer.
I.p.v. afvragen of die gast nog een rijbewijs heeft kun je je beter afvragen hoe het mogelijk is dat hij nog niet is verongelukt of iemand de kist heeft ingereden.

Wrangler

Pepijn Kortmann: Tis een Polo G40 Coupe idd, helaas paar weken terug moeten verkopen echt veel plezier gehad met dat ding, ging als de brandweer!

Misschien moet hij de auto verkopen van zijn vader maar is het nog niet gelukt. (en heeft pa de sleutels in beslag genomen)

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-04-2013 14:42 door ouwediesel.
D. Elzinga
Inderdaad, op de vermoedelijke onderbreking van enkele maanden na (vanwege die 102 km/u overschrijding).

Wel opmerkelijk dat hij hier blijkbaar een maand geleden nog even is teruggekomen om de tekst uit de OP van dat topic weg te halen. Uitgerekend daar stond niet zo veel schokkends in...

Oh, dat oorspronkelijke bericht had ik hier nooit gelezen! Leuk leesvoer op een maandagavond... Wat een kneus, doet me opnieuw herinneren waarom ik stiekem ook wel interesse heb om politierechter of iets in die richting te worden smiling smiley
marktplaats
de moter gat wel ront maar slat niet aan dat is onderhuat denk ik foor de rest is het een goede op knaper oapeiren moeten opniew angefragt worden
bron

En daar dan trots de naam van je bedrijf onder zetten... nut smiley Op de site van het bedrijf zelf staat overigens ook een 'schuur fonst dav' te koop. De rest van de site hebben ze gelukkig door iemand anders laten schrijven.
ouwediesel
Een Polo die tot 120.000km keurig is onderhouden en dan bij 160.000km is gereviseerd, draagarmen, homokineten en fuseekogels vervangen?
En dan niet mee gestamp? Bij een Polo moet bij "niet stampen" e.e.a. wel wat langer meegaan.
Maar ik heb even dat topic wat doorgelezen over gecontroleerd driften op de openbare weg en zo, dan verbaasd het me ook niet meer.
I.p.v. afvragen of die gast nog een rijbewijs heeft kun je je beter afvragen hoe het mogelijk is dat hij nog niet is verongelukt of iemand de kist heeft ingereden.

Wrangler

Misschien moet hij de auto verkopen van zijn vader maar is het nog niet gelukt. (en heeft pa de sleutels in beslag genomen)
Hij schrijft ook dit: Aan onderhoud is zeer zeker niet bespaard sinds ze in mijn bezit is. Ik heb er zeker een duizend of 3 ingestoken in de tussentijd dus deze prijs is meer dan realistisch!

Bij de lijst die hij gedaan zou hebben denk ik toch aan wat hogere bedragen als dat goed gedaan zou zijn...eye rolling smiley
Anonieme bezoeker
Re: Het vreemde-advertentie-topic
11-05-2013 18:26
* Zucht *

Mensen mensen mensen toch. Over oude koeien uit de sloot halen gesproken. Kunnen jullie deze stommiteit van mij van vroeger nou niet gewoon een keer laten rusten?

Dat sommige van jullie een bekrompen geest hebben staat wel vast. Ik had die in de tijd van dat topic ook dat geef ik ruimschoots toe. maar gelukkig heb ik geleerd en ben vooruit gegaan.

Een Polo G40 koop je niet uitsluitend om boodschapjes mee te doen. Het is immers geen Opel Astra F'je 1.6 ( vaak met trekhaak en kapotte verlichting? ) wat je hobbelend en snorrend van A naar B brengt, op de geregelde motorstoringen na. Ze was inderdaad tot 120k goed onderhouden, maar tussen de 120 en 160 is ze compleet vernachelt door figuren die het zelfs zover brachten dat ze met een slijptol aan het onderblok bezig zijn geweest wat een olielekkage veroorzaakte, en bijv een dynamosteun provisorisch vast hadden gekit met als gevolg dat de riem van de lader er constant afliep. Vandaar dat op het einde van de rit toen het blok uit elkaar ging we erachter kwamen dat er zelfs delen van 2 zuigers afgebroken waren ( waarschijnlijk distributieschade ), waardoor ik alles heb moeten vervangen.

De reden dat ik aan de 3k kwam was omdat dat ten eerste al veel geld is om in zo'n auto te stoppen, en je bij de dealer er met alle originele VW onderdelen onderhand het dubbele voor betaald. ( 100 euro per uur. ) En dat is zo'n auto simpelweg niet waard.

De polo is al maanden geleden verkocht trouwens. Duurde niet lang, de kenner kent immers zijn waarde en capaciteiten.

Wat betreft dat rijbewijs gevaarlijke vermogen, 160PK op 805 Kilo is inderdaad veel.

Denken jullie nou werkelijk dat ik stil ben blijven staan in die 2 onderhand 3 jaar? Iedereen word ouder en wijzer, en zo ik ook.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-05-2013 18:32 door Audi 90.

Denken jullie nou werkelijk dat ik stil ben blijven staan in die 2 onderhand 3 jaar? Iedereen word ouder en wijzer, en zo ik ook.

Je rijdt nu in een Audi Cabriolet zonder apk rond....eye rolling smiley

De polo is al maanden geleden verkocht trouwens.

Naar het buitenland? Volgens VWE is hij geexporteerd.
Anonieme bezoeker
12-05-2013 02:15
Gelukkig had die Polo wel een zonnendak, heb je er bij een andere zon dan de onze ook nog wat aan.
Anonieme bezoeker
12-05-2013 12:20
D. Elzinga

De polo is al maanden geleden verkocht trouwens.

Naar het buitenland? Volgens VWE is hij geexporteerd.

Klopt, heb hem verkocht aan een man uit Brussel, die is haar komen halen en heb d'r toen uitgevoerd.
D. Elzinga
[www.schadeautos.nl]

999 euro voor een halve Fiesta...

Het getinte glas hebben ze achtergelaten in het voorste gedeelte?
Tis niet eens fluweel maar flock, oftewel gespoten structuur wat je wel eens ziet op dashboards van rallywagens.
Link

Beschrijving

Ons zoontje van bijna 7 jaar heeft een missie.
Hij wil graag een kever gaan ombouwen tot zijn droom auto, ja bijna 7 en dan nu al dit soort wensen :-)
Wie oh wie heeft er een volkswagen kever ter restauratie staan.
Mag gerust werk aan zijn( niet te veel laswerk aub), hij wil er een cabrio of hot rod van maken of een mooie classic zoals de in groen afgebeelde kever :-).

Zijn budget is helaas echter erg klein.

Wie oh wie kan hem helpen?
Mag gerust ook een betere en nettere zijn:-)

Wie oh wie kan Pepijn gelukkig maken.

tel 06 222 000 99

Dat wou ik ook toen ik 7 was.....hoe reeel kijk je de wereld in als je dit voor een 7 jarig zoontje gaat regelen?
Misschien is het kind terminaal ziek en dit de laatste wens?
Met Technisch Lego zou dat kind denk ik al heel blij zijn, dan kan die Kever ook worden gebouwd.
Ook een stuk veiliger, een kind aan het werk met een haakse slijper e.d. lijkt me niet echt een goede combi.

Maar goed, hadden wij dat voeger ook niet als we naar "The A Team" of "The Dukes of Hazzard" hadden gekeken?
Ja, maar dan ging het nabouwen met lego om vervolgens in de tuin er vakkundig de beplanting van mij pa om zeep te helpen....
Anonieme bezoeker
26-06-2013 23:36
Klinkt als papa die vooral zelf graag een kever wil eye rolling smiley
Net als die papa's die zelf stiekem wel heel graag met lego spelen, of die papa's die zelf graag kinderprogramma's kijken, of die papa's die zelf graag met autootjes spelen. Ze hebben allemaal iets gemeen, hun kind doet dat graag nut smiley

Nu moet ik toegeven dat ik, hoewel ik geen papa ben, mezelf ook wel eens schuldig heb gemaakt aan bovenstaande dingen...
Maar dat is het grote voordeel van een volwassen vent zijn, 's morgens een lachende start met Shin Chan op tv, 's middags zorg je voor wat geld in de pocket, en 's avonds geef je het weer uit door te feesten als tieners tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2013 23:36 door General Custom.
D. Elzinga
[www.marktplaats.nl]

Wit?nut smiley

Met een nette beschrijving:

halo hep nog een raam
kleur wit voor e30
bestuurdeskand
voor 15 euro
03-07-2013 22:31
Meeuw
D. Elzinga
[www.marktplaats.nl]

Wit?nut smiley

Met een nette beschrijving:

halo hep nog een raam
kleur wit voor e30
bestuurdeskand
voor 15 euro

Toch knap, in één stukje vier taalfouten. Dat E30 eigenlijk met een hoofdletter is, is meer voor de muggenzifters en dat een raam over het algemeen niet wit is... is op zich geen taalfout.
Hier nog één van Marktplaats, iets speciaals van BMW?

Te koop aangeboden 3 ruiten van een bmw 3serie 315 e21 2 deurs. De ruiten zijn wit helder van kleur.
L.A zijruit € 15
R.A zijruit € 15
Achterruit € 25

Marktplaats

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-07-2013 12:58 door Ouwediesel.
wit als in blank natuurlijk, vroegâh was getint glas een optie grinning smiley
Lachen! Zou zijn fret Fred heten?
Toch maar niet te koop
Geniaal big smile smiley

Had maandag al een viertal aanbiedingen die de vraagprijs wilden geven. Ik ben nog een aantal malen rond mijn auto gelopen en heb besloten hem toch zelf te houden. Het blijft een mooie auto.

Sorry
grinning smiley
Anonieme bezoeker
09-07-2013 20:37
Barri
Toch maar niet te koop
Geniaal big smile smiley

Had maandag al een viertal aanbiedingen die de vraagprijs wilden geven. Ik ben nog een aantal malen rond mijn auto gelopen en heb besloten hem toch zelf te houden. Het blijft een mooie auto.

Sorry
grinning smiley

Liefhebber in hart en nieren big smile smiley Respect thumbs up
Advertentie Daihatsu Sirion 1.3 16V (2001)

Sneller dan verwacht !!

Keer op keer vergissen andere automobilisten zich in de sprintcapaciteiten van dit créme metallic rakkertje. Dat komt misschien omdat je doorgaans in zo"n Daihatsu Sirion oudere mensen ziet rijden die vaak voor een eenliter driepitter kiezen. Maar dat geldt dus niet voor deze uitvoering!
Wie iets te enthousiast op het gas gaat staan trekt onherroepelijk met een hoop kabaal op. De voorwielen spinnen snel, daarbij vette rubberstrepen op het asfalt achterlatend en de viercilindermotor loeit dat het een lieve lust is. Stel je voor: in de tweede versnelling haalt "ie precies 100 km/h. Dat soort waarden is meestal voorbehouden aan pure sportwagens. 100 in z"n twee! Het snelst deden we de sprint van nul naar honderd in 9,7 seconden, gemiddeld kwamen we uit op een nog altijd verdienstelijke 9,9 tellen. Maar bij de manier waarop de Sirion dat doet, vraag je je af hoe lang zo"n auto meegaat.

Betrouwbaar

Ongetwijfeld erg lang, want de Japanners hebben natuurlijk een uitstekende reputatie op het gebied van betrouwbaarheid, maar die herrie die in het interieur dringt! Dat is toch niet helemaal meer van deze tijd. Kan echt niet meer, hoor, Daihatsu! Ondanks dat hebben we de Sirion-krachtbron bovengemiddeld vaak tot het uiterste getest, daarbij scoort de Sirion 1.3 16V SR toch een keurig gemiddeld verbruik van 1 op 13,7. Gelukkig laat de de "Dai" zich ook rustig rijden, wie niet boven de 3.000 toeren komt, trekt heel normaal op en komt goed met het overige verkeer mee. Dan haal je makkelijk 1 op 15 en zelfs zuiniger.
Ja, wie geeft z'n etablissement nu de naam "Liefje"?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-07-2013 19:35 door Ouwediesel.
Op zich niet heel erg vreemd. Als de motor ratelt kun je hem als defect beschrijven, maar dan kan de auto nog wel rijden (bijvoorbeeld op een aanhanger).
12-08-2013 13:00
Dan zou ik hem eerder als "rollend" omschrijven...
[www.marktplaats.nl]

te koop mercedes300 diesel met olie vrije motor

Lijkt me niet de bedoeling...
Marktplaats.nl

voor al die eikels met mooie praatjes !!!1ik ga ermee crossen !!!
als je op de cross baan komt in weet ik veel waar kan je zien hoe de auto
die nog erg mooi is die je had kunnen rijden voor 450 euro want ja daar mogt hij voor weg helemaal gesloopt word heb ik er meer lol van dan jullie met de mooie praatjes en biedingen van 50 euro kom ik hem morgen halen stelletje sukkels hahahah
Verdikkeme, de kilometerstand klopt niet. Dat moeten mijlen zijn, natuurlijk. Wat een boefje.
Anonieme bezoeker
18-08-2013 10:25
Zucht... Triest type.
Ik vermoed gewoon deze tekst er bij gezet zodat iemand 450 zou bieden, en het werkt ook nog!
Ik kan me die frustratie wel een beetje indenken. Heb zelf een ervaring met verkopen op Marktplaats, waarbij maar liefst drie kopers achter elkaar afzegden en nog eens twee gewoon niet kwamen opdagen, terwijl we gedetailleerde afspraken hadden over ophalen. En als het over significante bedragen gaat, is het gewoon frustrerend als zoiets een paar keer achter elkaar gebeurt.

En ik denk dat de verkoop van auto's een categorie is waarin zulke dingen bovengemiddeld vaak voorkomen, enerzijds door de waarde van het artikel en anderzijds door het aantal lieden met onzuivere bedoelingen in deze branche. Ik denk dat je met kinderkleertjes of tweedehands koelkasten minder risico's loopt.
[www.marktplaats.nl]

Ik denk dat er een nieuwe uitlaat onder zit? grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close