Alfa Romeo MiTo MKII

Gepost door Tmd 
Alfa Romeo MiTo MKII
24-10-2020 13:17
Geïnspireerd door de recente wedstrijd heb ik een poging gewaagd om een nieuwe Alfa Romeo MiTo te maken. De voorkant had ik een tijdje geleden al eens opgezet. Het is eigenlijk een fusie tussen de Peugeot 208 en de Alfa Romeo Tonale. Dat leek me wel aardig passen gezien de recente fusie tussen PSA en FCA.

Doe er maar eentje... drinking smiley
Lijkt wel een beetje op mijn oude Sirion. spinning smiley sticking its tongue out
Re: Alfa Romeo MiTo MKII
24-10-2020 19:02
Opzich netjes geshopt maar het model vind ik niet heel erg overtuigend maar dat ligt deels ook aan de 208 en aan de studiobelchting van je originelen. De 208 vind ik op detailniveau erg fraai maar qua verhoudingen en totaalplaatje vind ik 'm wat minder. Op je 2e plaatje lijkt hij inderdaad wel op een oude Sirion en ik heb ook het idee dat de raamlijn daar tov de flank hoger is dan op je eerste plaatje.
Van de achterkant vind ik 'm wel leuk geworden, de voorkant ben ik niet weg van (maar het zal vast niet helpen dat ik de neus van de Tonale ook niet geweldig vind). Bij die van achter vind ik de C-stijl een beetje raar (met dat raamstijltje wat halverwege de verborgen handgreep uitkomt). Maar wat ik wel ontzettend leuk vind:

Tmd
Geïnspireerd door de recente wedstrijd
thumbs up
lybra
(...) de voorkant ben ik niet weg van (maar het zal vast niet helpen dat ik de neus van de Tonale ook niet geweldig vind).

Less is more, denk ik.

27-10-2020 18:10
Bedankt voor de reacties!

SVF
(...)Op je 2e plaatje lijkt hij inderdaad wel op een oude Sirion en ik heb ook het idee dat de raamlijn daar tov de flank hoger is dan op je eerste plaatje.

De overeenkomst met de Sirion zie ik niet zo, maar hij wordt al 2 keer genoemd dus dan zal er toch wel iets zijnwinking smiley Wat betreft de raamlijn; in principe heb ik de raamlijn van de 208 als onderlegger genomen maar ik denk dat je gelijk hebt, het ziet er inderdaad wat anders uit.

Lybra
(...)Bij die van achter vind ik de C-stijl een beetje raar (met dat raamstijltje wat halverwege de verborgen handgreep uitkomt). Maar wat ik wel ontzettend leuk vind:

Goed gezien, ik dacht dat ik dat stijltje had weggehaald maar daar is toch iets verkeerd gegaan. Misschien pas ik het nog even aan.

@Tydelyck

Leuk! Misschien moet de afstand tussen de koplamp en de wielkast ook nog wel iets groter.
Tmd
De overeenkomst met de Sirion zie ik niet zo, maar hij wordt al 2 keer genoemd dus dan zal er toch wel iets zijnwinking smiley

Kan zijn dat je aan de latere generatie denkt, de Sirion 2, maar deze eerste generatie lijkt er inderdaad een beetje op...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-10-2020 23:26 door Jay DoubleYou.
28-10-2020 22:20
Jay DoubleYou
Tmd
De overeenkomst met de Sirion zie ik niet zo, maar hij wordt al 2 keer genoemd dus dan zal er toch wel iets zijnwinking smiley

Kan zijn dat je aan de latere generatie denkt, de Sirion 2, maar deze eerste generatie lijkt er inderdaad een beetje op...

De raamlijn en de D-stijl lijken er inderdaad behoorlijk op, scherp gezien.
Tmd
Jay DoubleYou
Tmd

Ik zou liever toch voor de Alfa gaan als Italofiel. cool smileythumbs up
Tmd
Jay DoubleYou
Tmd

Mijn Sirion had ook nog zowat dezelfde kleur dus dan is de link snel gelegd.winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.