Impressie: Toyota Tercel 2020 + Kia Rio Fastback + Mazda MX-5 facelift

Gepost door SVF 
De voorgenomen samenwerking tussen Toyota en Suzuki inspireerde mij tot de volgende shop. Het leek me namelijk leuk om de recent geschrapte Suzuki Baleno terug te laten keren als Toyota! Een ruime B-segmenter met het gewicht van een een A-segmenter maar de Baleno was desondanks in ons land niet een heel groot succes. Zou het met z'n nogal oubollige uiterlijk te naken hebben? En zou hij als Toyota, al dan niet als EV of hybride wel succesvol kunnen zijn?

Ik heb in elk geval geprobeerd om er binnen de basis en contouren van het model een eigen draai aan te geven zonder al te ingrijpende technische ingrepen aan de constructie. Net als bij bv de huidige citybug, Peugeot 208 / Opel Corsa e.d. Het resultaat is een model die nog duidelijk de genen van de Baleno draagt maar toch een andere meer sportievere uitstraling heeft en kwa stijl en formaat ook mooi past tussen de nieuwe Yaris en de huidige Corolla.

En omdat het ook helemaal hip is om oude namen te recyclen staat er in mijn optiek niets meer in de weg voor een reïncarnatie van de Toyota Tercel!smiling smiley

Het origineel:

De kakelverse Toyota Tercel:

En met hippe kleuraccenten:

GIFje:

De donor Yaris:

En de velgen en rode strips en spiegels van deze Aygo:

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-06-2020 20:54 door SVF.
Knap week! Zo maak je van een ingetogen ontwerp een hippe auto.

Heb de Baleno nog overwogen als vervanger van de ontvreemde Spacestar, ben echter heel gelukkig met de Mazda 2.
verlichting2
Heb de Baleno nog overwogen als vervanger van de ontvreemde Spacestar, ben echter heel gelukkig met de Mazda 2.

Bij mij staat de Baleno en Mazda 2 ook hoog bovenaan mijn shortlist als potentiële opvolger van onze i20. De Baleno puur rationeel vanwege de ruimte en het lage gewicht, maar het schijnt niet echt geweldig te rijden, hoewel ik dat idee ook had bij de i20 maar dat valt eigenlijk heel erg mee! Naast de Mazda 2 staat ook de vorige Kia Rio en zelfs de de 2e generatie i20 (mits in een fraaie kleur en uitvoering) hoog op mijn lijst als vervanger. Maar goed, dat is nog lang niet aan de orde: ik ben nog zeer in mijn sas met de Groendai en nog lang niet van plan hem in te ruilen!
De huidige Kia Rio is niet de meest tot de verbeelding sprekende auto. Misschien dat een Fastback versie in de stijl van de Proceed hem wat meer cachet kan geven?

Het is facelift friday dus tijd voor een nieuwe shop!

De MX-5 is een beetje een buitenbeentje in de Mazda familie want hij heeft niet het typische familiegezicht met de prominente grille met smalle en langwerpige koplampen die door de chroomstrip een optisch geheel vormen. Hoogste tijd om daar wat aan te doen dus:

het origineel:

en de donor:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-06-2020 21:28 door SVF.
Ik had gisteren serieus hetzelfde idee. Gelukkig is het bij jou wel gelukt. big smile smiley
@SVF, ik heb je al geregeld complimenten gegeven voor heel erg goede shops -> doe vooral zo voort thumbs up

Maar..., die MX-5 is echt V-R-E-S-E-L-I-J-K; ik ga er straks slecht van slapen en "BMW 4-serie" nachtmerries van hebben. De neus van een Crossover op een roadster plakken, het is bijna heiligschennis winking smiley

(disclaimer - ik rij zelf een MX-5)
Niseko
@SVF, ik heb je al geregeld complimenten gegeven voor heel erg goede shops -> doe vooral zo voort thumbs up

Maar..., die MX-5 is echt V-R-E-S-E-L-I-J-K; ik ga er straks slecht van slapen en "BMW 4-serie" nachtmerries van hebben.

Kijk dan voor het slapengaan ook nog even in mijn topic. Daar staat een 4-serie met een andere neus. drinking smiley
Niseko

Maar..., die MX-5 is echt V-R-E-S-E-L-I-J-K; ik ga er straks slecht van slapen en "BMW 4-serie" nachtmerries van hebben. De neus van een Crossover op een roadster plakken, het is bijna heiligschennis winking smiley

(disclaimer - ik rij zelf een MX-5)

Tja zo'n megagrille is niet ieders smaak maar wel helemaal 2020. Ik ben er zelf ook niet helemaal over uit of ik het nou echt vind passen bij deze MX-5 maar als totaalplaatje vind ik hem denk ik wel beter. Bij het origineel stoort mij die lelijke naad over de motorkap en ik ben ook geen fan van die kleine geknepen koplampen. En een CX30 als donor ligt inderdaad niet voor de hand maar het was wel de eerste die ik kon vinden in de goede hoek en ik heb het natuurlijk ook niet 1 op 1 over genomen.smiling smiley
Die Prorio is leuk! Lijkt inderdaad helemaal de opvolger van de eerste Rio thumbs up.

Ook die Tercel zou het best goed kunnen doen als een soort budgetmodel van 20 mille. Om de productie goedkoop te houden moet het derde zijruitje wel blijven smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.