Jay's Shoptopic: 25/5 - PSA Opel Insignia | 3/6 - Ferrari SF90 Spider/Aperta | 4/6 - BMW 4-serie G22 | 6/6 - Suzuki Carry | 8/6 Seat Ibiza facelift | 11/6 - Alfa Romeo Famiglia

Gepost door Jay DoubleYou 
Kon op een leuke manier aan Photoshop komen, en mijn huidige omstandigheden veroorzaken dat ik heel veel tijd heb om hier eens mee te gaan spelen. In het verleden heb ik wel eens meegedaan met Knutselhoek-wedstrijden onder het mom van 'meedoen is belangrijker dan winnen' maar dat was lang niet altijd het niveau wat ik graag wilde neerzetten. Het is nog steeds niet perfect maar positieve en opbouwende kritiek is uiteraard welkom.

De huidige Opel Insignia draait alweer wat jaartjes mee en is onlangs voorzien van een facelift, maar aangezien dat eigenlijk nog een GM-product is en Opel intussen is overgenomen door PSA ben ik eens aan de slag gegaan met een Peugeot 508. Het kan hier en daar natuurlijk beter en heb (nog) niet het niveau van mannen als mede-forummer SVF, maar dit is weer mijn eerste echte shop sinds jaren...

Basis:
Peugeot 508

Donorfoto('s):
Opel Corsa F
Opel Grandland X Hybrid4
Opel Zafira Life

12 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2020 15:35 door Jay DoubleYou.
Toffe poging in elk geval! Ik hoop dat de Insignia wat meer een eigen kant op gaat, maar mocht het een rebadge worden, dan heb jij toch alvast de eerste foto gepubliceerd. smiling smiley
Bedankt! smiling smileythumbs up De 508 is wel iets meer aangepast dan alleen de badges (nieuwe Corsa, Zafira Life en Grandland X Hybrid als donor), maar voor de geoefende en ervaren shoppers vast wel vrij simpel en snel te doen. En nu Opel in handen is van de Fransen kunnen ze misschien ook wel een Frans klinkende naam nieuw leven inblazen, iets als 'Rekord' ofzo.

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-05-2020 00:09 door Jay DoubleYou.
Leuke poging inderdaad met veel subtiele wijzigingen. Maar ik zie er nog teveel typische 508 kenmerken in. Je zou kunnen proberen de bumper van de huidige Insignia en eventueel de grille en koplampen te gebruiken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-05-2020 07:51 door SVF.
Bedankt! thumbs up Had de grille van de 508 verwijderd en de grille van de nieuwe Corsa in de laag eronder gezet. Het deel achter de kentekenplaat in het onderste deel van de bumper komt van de Zafira Life en de velgen komen van de Grandland X.

Ik zal kijken wat ik nog van de huidige Insignia kan plukken, maar wist niet of autofabrikanten normaal ook zo te werk gaan dus heb zoveel mogelijk gekozen voor verse Opel-modellen als donor en niet voor een model wat afgelost zou kunnen worden.

Verder zit ik nog te denken om de naam te veranderen in Rekord. Klinkt wel lekker Frans.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-05-2020 11:07 door Jay DoubleYou.
Jay DoubleYou
Ik zal kijken wat ik nog van de huidige Insignia kan plukken, maar wist niet of autofabrikanten normaal ook zo te werk gaan dus heb zoveel mogelijk gekozen voor verse Opel-modellen als donor en niet voor een model wat afgelost zou kunnen worden.

Je hoeft het ook niet 1 op 1 over te nemen maar kunt de vorm van de grille en lampen nog wat aanpassen zodat het meer afwijkt van het huidige model. Misschien kun je ook wat gebruiken van een Grandland X
Bedankt voor de feedback. Helaas heb ik het originele bestand van de Insignia verkeerd opgeslagen toen ik een bewerking wilde doen dus die ben ik kwijt. Op een ander moment moet ik daarmee dus opnieuw beginnen.

Vandaag zat ik me af te vragen hoe een Ferrari SF90 Spider/Aperta (ligt eraan welke naam Ferrari kiest) eruit zou gaan zien. Niet dat een tweede shop kwalitatief gelijk beter wordt, maar als je iets met een merk hebt werkt het wel lekkerder vind ik. Zo open lijkt het wel een moderne Dino...

Basis:
Ferrari SF90 Stradale

Donorfoto('s):
Ferrari LaFerrari Aperta

10 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-06-2020 17:47 door Jay DoubleYou.
Helaas is de foto niet zichtbaar sad smiley

Maar leuk dat je er mee aan de slag gaat! Ik was jaren geleden zelfs moderator op het pictuning.nl forum maar heb momenteel geen photoshop meer tot mijn beschikking.
Zadelsnuiver
Helaas is de foto niet zichtbaar sad smiley

Maar leuk dat je er mee aan de slag gaat! Ik was jaren geleden zelfs moderator op het pictuning.nl forum maar heb momenteel geen photoshop meer tot mijn beschikking.

Kan ze zelf op mijn tablet en mobiel ook niet (meer) zien. Lukt het op een laptop of pc wel?

Heb zelf een aantal jaren in de grafische sector gewerkt maar daar moest ik in 2017 door omstandigheden mee stoppen. Sindsdien heb ik er weinig meer mee gedaan en kreeg nu een leuke aanbieding van Adobe voor een abonnement op Adobe CC.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-06-2020 21:25 door Jay DoubleYou.
Heb de Ferrari alvast opnieuw via een andere site geüpload, hoop dat het nu wel zichtbaar is. smiling smiley
Én door... zoals velen vind ik de nieuwe BMW 4-serie van voren helemaal niks. Daar heb ik wat aan proberen te doen....

Basis:
BMW 4-serie Coupé G22

Donorfoto('s):
BMW 5-serie G30 LCI

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-06-2020 17:51 door Jay DoubleYou.
Ja die 4-serie is goed! Veel beter dan die hazetanden big smile smiley

De Ferrari ken ik niet zo goed en kan dus niet achterhalen wat je er aan hebt veranderd, maar dat is anderzijds ook een compliment natuurlijk thumbs up
Zadelsnuiver
Ja die 4-serie is goed! Veel beter dan die hazetanden big smile smiley

De Ferrari ken ik niet zo goed en kan dus niet achterhalen wat je er aan hebt veranderd, maar dat is anderzijds ook een compliment natuurlijk thumbs up

Ik zal de linkjes naar de donorfoto's erbij zetten voortaan. Goede tip. thumbs up
Een aantal jaren geleden heeft PSA in samenwerking met o.a. Toyota een busje/MPV op de weg gezet. Onlangs heeft ook Opel zijn versie van dit model uitgebracht onder de naam Zafira Life. In het topic van SVF las ik iets over een samenwerking tussen Toyota en Suzuki, dus kan een Suzuki-versie van de Toyota ProAce natuurlijk niet lang op zich laten wachten.

Zou het misschien een nieuwe Carry met als toevoeging XL (want geen keicar) of net als bij de WagonR de toevoeging + kunnen worden?

Basis:
Toyota ProAce

Donorfoto('s):
Suzuki Baleno

9 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-06-2020 22:54 door Jay DoubleYou.
Ik weet niet hoe het met de verkopen van de huidige Ibiza staat, maar met de verse Leon in gedachten leek me een vervroegde facelift van deze twee jaar oude Polo-concurrent wel een leuk idee. Ik weet dat het niet altijd slim is om studiofoto's met buitenfoto's te combineren, maar in dit geval zag ik geen andere oplossing.

Basis:
Seat Ibiza

Donorfoto('s):
Seat Leon

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2020 15:32 door Jay DoubleYou.
Een keer iets uit de oude doos van mijn kant. In de jaren '90 heeft PSA en een aantal merken uit het Fiat-concern een MPV op de markt gebracht. (Fiat Ulysse, Citroën Evasion, Lancia Zeta en Peugeot 806) Waarom heeft Alfa Romeo hier niet aan meegedaan? crying smilie

Basis:
Peugeot 806

Donorfoto('s):
Alfa Romeo 164
Alfa Romeo 145

8 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2020 15:34 door Jay DoubleYou.
Ik denk als je iemand weet die goed kan lassen of als je zelf de juiste vaardigheden en apparatuur hebt, dat het best een leuk en goed te realiseren project is met hulp van een schade-164. 2.0 V6-blok erin en rijden maar. Een Evasion, 806, Zeta of Ulysse kost niks meer tegenwoordig. cool smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2020 20:24 door Jay DoubleYou.
Leuk om te horen. Ik vond die Suzuki juist kwalitatief niet goed gelukt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2020 20:55 door Jay DoubleYou.
Die Seat vind ik niet al te best, zowel kwa perspectief als belichting klopt er niet veel van. De donor staat ook in een heel andere hoek, daarvoor had je beter deze kunnen gebruiken.

Suzuki en Alfa zijn netjes en leuk gedaan!

Edit, een tip die ik al vaak heb gegeven: als je lang met een shop bezig bent ontstaat er een soort "shopblindheid" waardoor je zelf je fouten niet meer ziet. Spiegel het plaatje eens horizontaal en je ziet de shop zoals wij hem zouden zien.smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2020 21:03 door SVF.
Kan ik me iets bij voorstellen. Had eerst het idee om elke dag wat te plaatsen, maar als je iets goeds wil neerzetten is dat in de praktijk niet te doen heb ik gemerkt. Het moet wel leuk blijven. Dan leg ik de lat en de druk te hoog voor mezelf. Bedankt voor je feedback. thumbs up

Niet dat ik trots of zelfingenomen wil overkomen, maar de Alfa ben ik eigenlijk zelf ook wel enthousiast over. Ik scroll er steeds naartoe. grinning smiley Die mag hier zo best wel voor de deur staan met beige Alcantara of lederen interieur.. eye popping smiley De site waar die foto's vandaan kwamen kwam ik vanmiddag tegen. Staat nog meer op in vergelijking met NetCarShow en de foto's zijn vaak groter qua formaat.

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2020 22:11 door Jay DoubleYou.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.