Iets minder oude meuk: nieuwe shops: Hyundai Getz station, Daihatsu YRV en GranMove sedan, Suzuki Kizashi station, Alfa 159 hatchback

Gepost door SVF 
Ik wil mijn topic voor oude modellen en klassiekers niet te veel vervuilen met moderne meuk vandaar een nieuw topic voor modellen van na het jaar 2000.

In navolging van de eerste generatie compact nu een 5 deurs op basis van de tweede generatie BMW 3 serie compact:

origineel +

En dan kan de grootste concurrent natuurlijk niet achterblijven:

origineel

En een coupeetje op basis van de Fiat Punto Abarth:

(met een vleugje Linea) origineel

8 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-04-2019 20:41 door SVF.
Van de Hyundai i20 heb ik lang geleden al eens een sedan geshopt maar dat is niet bepaald mijn beste creatie, dus heb ik het nog maar eens dunnetjes over gedaan.

i20 sedan:

en dan ook maar een wagon:

en een tweede versie met gewijzigde raamlijn:

origineel

Een prima concurrent dus voor o.a. de Skoda Fabia, Renault Clio, Seat Ibiza en natuurlijk de Mazda 2 en Kia Rio stationsmiling smiley

En een klassiek gelijnde 2 deurs coupé op basis van de VW Scirocco:

origineel
Barri
Die coupés hebben wel wat weg van de Kia Forte!

Zeer scherp opgemerkt! Ik heb voor de Scirocco namelijk deze blauwe Forte gebruikt als een soort mal en uiteindelijk is daar alleen de bovenkant van de achterklep van over gebleven.
Als i20 rijder vind ik je eerdere sedanversie van je nieuwe auto beter dan de nu gepubliceerde. De wagon met de gewijzigde tramlijn vind ik erg mooi. Jammer dat Hyundai niet zo'n stationwagen merk is.
Dit weekend zowel fysiek als virtueel aan het knutselen geweest met de Hyundai i20, en het stralende zonnetje inspireerde mij tot de volgende shop:

origineel

donor
We blijven bij Hyundai. Ik kan nou niet bepaald zeggen dat ik de 2e generatie i20 kwa model een verbetering vind tov de eerste. Hij oogt weliswaar moderner maar verder vind ik er niet veel aan. De zwarte C-stijl zou hem een wat hippe uitstraling moeten geven maar dat is in mijn optiek niet echt gelukt. De nieuwe i30 vind ik als gewone hatchback ook niets aan maar de fastback daarentegen vind ik erg geslaagd! Daarom een Hyundai i20 fastback:

origineel
Ik vind de Honda Legend die in 2004 uitkwam nog altijd een zeer fraaie verschijning. Niet heel opvallend maar alles aan het model klopt gewoon met fraaie proporties en vloeiende lijnen. Ik heb geprobeerd om er een even fraaie station (Touring of Aerodeck) van te maken op basis van de Acura RL

origineel:

station:

En gewoon omdat het kan: een E-segmenter hatchback, Legend meets Civic:

Hyundai i20 met extra laadruimte:

origineel en donor

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-11-2018 09:11 door SVF.
In 2008 heb ik al eens een Seat Cordoba III geshopt op basis van de toen kakelverse Ibiza:

Ik heb het nog eens dunnetjes over gedaan maar dan een plaatje in een natuurlijke omgeving én met een heel mooi kleurtje!winking smiley

origineel

Van de Cordoba uit 2004 heb ik vreemd genoeg nog nooit een station geshopt terwijl dat zo voor de hand ligt. Dus anno 2018 alsnog een Cordoba II Vario:

origineel
Alleen al het feit dat het een echte functionele, hoekige station is (idd, met roofrail) en niet van die lifestyle meuk, maakt dat ik deze blind zou hebben gekocht.
Tja die roofrails moet je er maar bijdenken. Bij de eerste Vario waren die blijkbaar standaard (ik kan iig geen plaatjes vinden zonder) De Ibiza ST was er wel zonder die dingen. Maar goed, met zo'n ruime pakezel heb je ze natuurlijk ook niet nodig..
SVF
Tja die roofrails moet je er maar bijdenken. Bij de eerste Vario waren die blijkbaar standaard (ik kan iig geen plaatjes vinden zonder) De Ibiza ST was er wel zonder die dingen. Maar goed, met zo'n ruime pakezel heb je ze natuurlijk ook niet nodig..

Ligt eraan wat en hoeveel je mee wilt nemen. Voor vakantie zou ik niet genoeg hebben aan een Vario zonder dakkoffer.
SVF

Bij de eerste Vario was het zelfs nog mooier: niet alleen de dakrails waren standaard, ook de dwarsliggers zaten er al op, samen met een dakbeschermer. Ideaal.
Barri
Als je bij de Fabia en Clio het aandeel wagons ziet, zou een nieuwe Ibiza ST ook geen gek idee zijn.

Zie dit topicsmiling smiley

Nog een Ibiza met kont maar dan op basis van de 3 deurs SC:

origineel

En z'n concurrent de Mazda 2:

origineel

En dan het omgekeerde trucje bij de Kia Forte:

origineel

En dan tot slot nog een Mazda 323F 3 deurs:

origineel

Op basis van de Lantis sedan heb ik ooit al eens een 2 deurs coupé van dit model geshopt:

Een paar nieuwe shops.

Alfa 159 meets Brera:

origineel

Suzuki Kizashi station:

origineel

Hyundai Getz station:

origineel

Daihatsu YRV sedan:

origineel

En tot slot de GranMove sedan:

origineel
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close