Iets minder oude meuk: o.a. Hyundai Getz station, Opel Astra GTC coupé, Hyundai i10 3 deurs, Kia Rio mk2 3 deurs en station, Rio mk4 3 deurs, Daih Sirion II 3 deurs, Dacia Sandero basic 3 deurs, Citroen C6 Break en Coupé, Honda CR-Z diverse varianten

Gepost door SVF 
Ik wil mijn topic voor oude modellen en klassiekers niet te veel vervuilen met moderne meuk vandaar een nieuw topic voor modellen van na het jaar 2000.

In navolging van de eerste generatie compact nu een 5 deurs op basis van de tweede generatie BMW 3 serie compact:


origineel +

En dan kan de grootste concurrent natuurlijk niet achterblijven:

origineel

En een coupeetje op basis van de Fiat Punto Abarth:

(met een vleugje Linea) origineel



16 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-04-2021 20:45 door SVF.
Van de Hyundai i20 heb ik lang geleden al eens een sedan geshopt maar dat is niet bepaald mijn beste creatie, dus heb ik het nog maar eens dunnetjes over gedaan.

i20 sedan:


en dan ook maar een wagon:


en een tweede versie met gewijzigde raamlijn:

origineel

Een prima concurrent dus voor o.a. de Skoda Fabia, Renault Clio, Seat Ibiza en natuurlijk de Mazda 2 en Kia Rio stationsmiling smiley

En een klassiek gelijnde 2 deurs coupé op basis van de VW Scirocco:

origineel
Quote
Barri
Die coupés hebben wel wat weg van de Kia Forte!

Zeer scherp opgemerkt! Ik heb voor de Scirocco namelijk deze blauwe Forte gebruikt als een soort mal en uiteindelijk is daar alleen de bovenkant van de achterklep van over gebleven.
Als i20 rijder vind ik je eerdere sedanversie van je nieuwe auto beter dan de nu gepubliceerde. De wagon met de gewijzigde tramlijn vind ik erg mooi. Jammer dat Hyundai niet zo'n stationwagen merk is.
Dit weekend zowel fysiek als virtueel aan het knutselen geweest met de Hyundai i20, en het stralende zonnetje inspireerde mij tot de volgende shop:



origineel

donor
We blijven bij Hyundai. Ik kan nou niet bepaald zeggen dat ik de 2e generatie i20 kwa model een verbetering vind tov de eerste. Hij oogt weliswaar moderner maar verder vind ik er niet veel aan. De zwarte C-stijl zou hem een wat hippe uitstraling moeten geven maar dat is in mijn optiek niet echt gelukt. De nieuwe i30 vind ik als gewone hatchback ook niets aan maar de fastback daarentegen vind ik erg geslaagd! Daarom een Hyundai i20 fastback:



origineel
Ik vind de Honda Legend die in 2004 uitkwam nog altijd een zeer fraaie verschijning. Niet heel opvallend maar alles aan het model klopt gewoon met fraaie proporties en vloeiende lijnen. Ik heb geprobeerd om er een even fraaie station (Touring of Aerodeck) van te maken op basis van de Acura RL

origineel:



station:



En gewoon omdat het kan: een E-segmenter hatchback, Legend meets Civic:

Hyundai i20 met extra laadruimte:



origineel en donor



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-11-2018 09:11 door SVF.
In 2008 heb ik al eens een Seat Cordoba III geshopt op basis van de toen kakelverse Ibiza:



Ik heb het nog eens dunnetjes over gedaan maar dan een plaatje in een natuurlijke omgeving én met een heel mooi kleurtje!winking smiley


origineel

Van de Cordoba uit 2004 heb ik vreemd genoeg nog nooit een station geshopt terwijl dat zo voor de hand ligt. Dus anno 2018 alsnog een Cordoba II Vario:


origineel
Alleen al het feit dat het een echte functionele, hoekige station is (idd, met roofrail) en niet van die lifestyle meuk, maakt dat ik deze blind zou hebben gekocht.
Tja die roofrails moet je er maar bijdenken. Bij de eerste Vario waren die blijkbaar standaard (ik kan iig geen plaatjes vinden zonder) De Ibiza ST was er wel zonder die dingen. Maar goed, met zo'n ruime pakezel heb je ze natuurlijk ook niet nodig..
Quote
SVF
Tja die roofrails moet je er maar bijdenken. Bij de eerste Vario waren die blijkbaar standaard (ik kan iig geen plaatjes vinden zonder) De Ibiza ST was er wel zonder die dingen. Maar goed, met zo'n ruime pakezel heb je ze natuurlijk ook niet nodig..

Ligt eraan wat en hoeveel je mee wilt nemen. Voor vakantie zou ik niet genoeg hebben aan een Vario zonder dakkoffer.
Quote
SVF
Tja die roofrails moet je er maar bijdenken. Bij de eerste Vario waren die blijkbaar standaard (ik kan iig geen plaatjes vinden zonder) De Ibiza ST was er wel zonder die dingen. Maar goed, met zo'n ruime pakezel heb je ze natuurlijk ook niet nodig..

Bij de eerste Vario was het zelfs nog mooier: niet alleen de dakrails waren standaard, ook de dwarsliggers zaten er al op, samen met een dakbeschermer. Ideaal.
Quote
Barri
Als je bij de Fabia en Clio het aandeel wagons ziet, zou een nieuwe Ibiza ST ook geen gek idee zijn.

Zie dit topicsmiling smiley

Nog een Ibiza met kont maar dan op basis van de 3 deurs SC:


origineel

En z'n concurrent de Mazda 2:


origineel

En dan het omgekeerde trucje bij de Kia Forte:


origineel

En dan tot slot nog een Mazda 323F 3 deurs:


origineel

Op basis van de Lantis sedan heb ik ooit al eens een 2 deurs coupé van dit model geshopt:

Een paar nieuwe shops.

Alfa 159 meets Brera:

origineel

Suzuki Kizashi station:

origineel

Hyundai Getz station:

origineel

Daihatsu YRV sedan:

origineel

En tot slot de GranMove sedan:

origineel
Een snelle zondagmiddag zonnesteekshop:



Speciaal voor de Indiase markt waar dit soort sedannetjes een statussymbool zijn
Hmm, doe dan maar een originele Groendai. winking smiley

Leuke shops weer allemaal!
De 3 Compact vijfdeurs ziet er niet heel gelukkig uit, maar dat ligt niet aan jou. De manco's aan de proporties komen in dit geval gewoon duidelijker aan het voetlicht bij een vijfdeurscarrosserie. De C Sportcoupé ziet er als vijfdeurs dan wél goed uit. De Abarth Punto coupé ziet er realistisch uit, maar zonder alle Abarth-tupperware denk ik niet dat er een heel mooie auto over blijft. Van de eerdere i20-shops ziet de tweede stationcar (CW?) er het best uit wat mij betreft. De Celerio sedan vind ik wel realistisch ogen, had zo in India gemaakt kunnen worden als goedkoper, maar net zo groot alternatief voor de Dzire. De Getz sedan is, zoals je zelf al zegt, lullig. big smile smiley De i20 Fastback mag er dan best wel zijn. Voor die vlotter gelijnde i20 sedan heb je zeker geshopt bij de Nissan Sunny/Versa/Almera/Latio/Renault Scala? Daar doet 'ie mee een beetje aan denken. De Acura RL ziet er vooral als hatchback verrassend goed uit. Die Cordoba Mk.3 ziet er ook weer realistisch uit! De Ibiza coupé vind ik wat minder geslaagd. smiling smiley De Mazda2 coupé is al wat beter, al blijft het lastig, zo'n kleine sedan of coupé met de hoge en oplopende raamlijn van een hatchback. Erg mooi ding, die Kia Forte driedeurs. Ook de 323F en Lantis-varianten zien er prima uit. De 159 oogt als hatchback nog zwaarlijviger dan als sedan, of nou ja, daar heeft de Brera ook last van. De Gran Move ziet er niet echt uit (wel knappe shop!), maar alsnog beter dan die YRV sedan.
Bedankt voor je uitgebreide feedback Rutger DC!thumbs up Bij de eerste groene i20 sedan heb ik me inderdaad laten inspireren door de Nissan Sunny sedan obv de Micra, al is de aflopende daklijn natuurlijk niet bevorderlijk voor de hoofdruimte achterin.. De sedan en coupé achtigen zijn zeker niet allemaal schoonheden (zeker de YRV en GranMove niet) maar ik heb nou eenmaal een bepaalde fascinatie voor kleine sedannetjes hoe lelijk ze soms ook moge zijn. De Mazda 121 bolhoed is nog steeds een van mijn favorieten, niet mooi maar wel erg leuk, gewoon een stukje humor op wielen!smiling smiley
De 159 hatchback blijft een vrachtwagen op basis van een Opel Vectra, net als de Brera. De concepts zagen er zo veelbelovend uit, maar de resultaten waren om te huilen.
Misschien zou je een nieuwe rubriek kunnen beginnen met nieuwe auto's die iets praktischer zouden kunnen zijn.
Ik vind de Opel Astra GTC van de vorige generatie een bijzonder smakelijk modelletje die tevens het einde van een tijdperk inluidt, namelijk de allerlaatste 3 deurs in het C-segment van Opel. Ik heb er een 2 deurs coupé van gemaakt. (een eveneens met uitsterven bedreigde soort)

De 7e generatie Honda Civic die in 2001 uitkwam is misschien wel de minst tot de verbeelding sprekende van alle Civic generaties. Ik ken eigenlijk niemand die dit mooi vind. Zelfs de coupé had een wat belegen uitstraling. De 3 deurs zag er nog redelijk uit maar ook een beetje als een opgezwollen versie van de generatie ervoor.

Ik heb een remake gemaakt van de Civic VII en daarvoor de Amerikaanse Accord als basis genomen. Ik heb geprobeerd om kwa stijl een brug te slaan tussen de eveneens behoudende Civic VI en de futuristische VIII met het volgende resultaat:

Civic VII 5 deurs:


En als 3 deurs:

met chroom

sedan:


en de coupé:

met chroom

En dan nog een Hyundai i10 3 deurs:
De Kia Rio van de 2e generatie was een hele stap voorwaarts in vergelijking met zijn voorganger, maar ik heb het Kadett-achtige driehoekje in de C-stijl altijd maar lelijk en gedateerd gevonden. Zonder dat driehoekje en de aansluiting met het achterlicht zou het er wellicht niet meer helemaal evenwichtig uitzien, dat was althans mijn gedachte maar dat blijkt in de praktijk heel erg mee te vallen:



Ik heb nog wel een klein afgerond stukje overgelaten zodat de raamlijn wat vloeiender oogt.

En dan ook als 3 deurs:


En een station (op basis van de sedan) met duidelijke trekjes van zijn voorganger:




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-02-2020 22:00 door SVF.
Een paar nieuwe shops en een ode aan de 3 deurs;

De huidige Kia Rio:


En de Daihatsu Sirion II:


Opvallend dat juist een budgetmerk als Dacia nooit een 3 deurs model heeft aangeboden:
Een vlugge shop maar ik vind het wel leuk om te delen. Naar aanleiding van het topic over de tweeling Fiat Idea / Lancia Musa dacht ik dat er ook nog wel een 3e variant mogelijk is.

Zie hier de Alfa Idea (Alfa 149?)

Leuk die Alfa! Zou dan denk ik 137 worden. Blokje van de Panda 100HP erin en je hebt een GTA. grinning smiley



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-10-2020 21:23 door Jay DoubleYou.
Ik kan me wel vinden in de reactie van 929V6. Maar ik ben bang dat de Fiat Idea - met alle respect - een beetje een hok is. Ik zie niet zo snel hoe deze Idea ooit een echte Alfa had kunnen worden. Het is best lastig voor Alfa Romeo dat de modellen die echt goed verkopen (kleine, praktische en hogere auto's) eigenlijk niet zo heel goed bij het merk passen.
Ik vind zelf de 159 / Brera neus wat beter passen bij de hoekige Idea ook kwa tijdgeest want beide modellen werden in 2005 geintroduceerd. En natuurlijk past een dergelijk model totaal niet bij Alfa maar ik heb me in elk geval weer een half uurtje vermaakt en heb ook nog een Ferrari versie overwogen!grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.