10 generaties Honda Civic: de ontbrekende breaks (stations, Tourer, Aerodeck, etc)

Gepost door SVF 
Honda was met de Civic niet erg conseqent met het aanbod van de populaire stationwagen varianten. Van de inmiddels 10 generaties waren er slechts 4 met een dergelijke variant waarvan de allereerste voor zover ik weet ook niet eens in ons land werd geleverd. Ik heb al een aantal shops gemaakt van een paar ontbrekende generaties en met 3 nieuwe shops is de reeks nu compleet. Tijd dus voor een leuk overzicht van alle generaties op een rij:

Generatie 1: 1973 (voor zover ik weet niet bij ons geleverd)

Generatie 2: 1979

Generatie 3: 1983 (nieuwe shop op basis van de 3 deurs mét verlengde wielbasis)

origineel

Generatie 4: 1987 shop

origineel

Generatie 5: 1991 shop

origineel

Generatie 6: 1996

Generatie 7: 2001 (nieuwe shop)

origineel

Generatie 8: 2006 (nieuwe shop)

origineel

Generatie 9: 2012

Generatie 10: 2017 shop

origineel
Leuke impressies! Die nieuwe Civic Tourer ziet er goed uit! Ik kan nu zeggen, "die moet Honda maken, dat wordt geheid een succes!", maar gezien de zeldzaamheid van het vorige model valt dat natuurlijk te bezien. Toch denk ik dat Honda beter het geld dat het in de hatchback heeft geïnvesteerd, had kunnen spenderen aan een wagon, althans vanuit Europees perspectief. Leverbaar als Hybrid, aangezien Toyota in heel Europa goede zaken doet met de Auris Hybrid (Touring Sports). Het leveringsgamma van de laatste Civic Wagon (1.8 benzine, 1.6/2.2 diesel) was ook dusdanig dat het nooit wat kon worden hier. Generatie 7 oogt niet heel fraai, maar wel realistisch. Ik ben ook wel benieuwd hoe een wagon op basis van de sedan van die generatie eruit zou hebben gezien, die leent zich daar iets beter voor dan de hatchback met MPV-achtige neus, denk ik. 5 en 4 zijn ook leuk, Honda Aerodecks hadden toen inderdaad de raamlijn van de sedan. Da's wat goedkoper, maar niet per se harmonieuzer. De derde generatie had zomaar een van de mooiste stationcars van dat moment geweest kunnen zijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close