Impressies: Mitsubishi Colt, Spacestar + Opel Karl 3 deurs, Seat Leon 2006 sedan station en 3 deurs + Mazda 3 2009 3 deurs en coupé

Gepost door SVF 
Een partij "nieuwe" en simpele shops (sommige aangepaste versies van eerdere shops)

Allereerst een hatchback op basis van de Mitsubishi ASX die een waardige opvolger had kunnen zijn voor de Colt:

origineel:

5 deurs:

3 deurs:

En een sedan en station die ze Lancer, Carisma, Galant of Tredia hadden zouden kunnen noemen...

Een Spacestar 3 deurs:

origineel:

shop:

Opel Karl 3 deurs:

origineel:

shop:

Van de vorige Seat Leon heb ik heel lang geleden al eens een sedan versie gemaakt maar heb het nu nog eens dunnetjes (en naar mijn idee een stuk realistischer) over gedaan

oude shop uit 2005:

origineel:

sedan:

2 deurs:

3 deurs:

station:

En een 3 deurs en coupé versie van de 2e generatie Mazda 3:

origineel:

3 deurs:

coupé:

En tot slot een hatchback versie van de Mazda 6, niet realistisch maar gewoon omdat het kan:

origineel:

5 deurs versie 1:

5 deurs versie 2:

3 deurs:

Mazda 4?
De Space Star en Karl driedeurs zien er heel realistisch uit! thumbs up Vooral de Karl kan ermee door. Of er vraag naar zou zijn, nou dat is de vraag, maar het is wel erg leuk om te zien smiling smiley Die Colt op basis van de ASX ziet er erg goed uit. Ik zie er meer een Lancer in, maar dat komt omdat Mitsubishi met de MPV-achtige Colt natuurlijk een heel andere afslag nam, ooit zat de Colt (Mirage hatchback) in het C-segment. Ik heb ergens gelezen dat Mitsubishi mogelijk met een nieuwe Colt komt, speciaal voor de Europese markt, die dan de Nissan Micra (Renault Clio) als basis krijgt. We gaan het zien... De Leon driedeurs is een perfectie productievariant van de Salsa concept. Ook de sedan en coupé zien er prima uit, de wagon komt minder uit de verf, vind ik. Maar ja, de Toledo III en Altea XL waren ook geen schoonheden... Van de Mazda3 II vind ik de coupé het mooist, van de Mazda6 hatchbacks toch maar de eerste, nummer twee heeft een klassiekere raamlijn, terwijl de verhoudingen nu juist uitgesproken sportief zijn. Met vijf portieren gaarne smiling smiley
Zo, na ruim een half jaar de eerste reacties!big smile smiley D-C bedankt voor je uitgebreide commentaar!thumbs up Ik ben heel benieuwd naar een eventuele nieuwe Colt en zou het zeker een verstandige zet vinden van Mitsubishi. Ik neem aan dat hij dan het platform krijgt van de nieuwe Clio en niet het huidige model, waar ook de Micra op gebasseerd is? (die nieuwe Micra zie ik overigens nog maar zeer zelden) Toch vraag ik me af waarom ze niet gewoon geheel zelf een nieuw model kunnen ontwikkelen (bv op basis van de Eclipse Sportcross) De Colt had altijd een ijzersterke reputatie en liep in de pas met z'n concurrent de Honda Civic. In 2004 namen ze echter een totaal andere afslag daar waar de Civic inmiddels aan de top van het C-segment zit. (ook niet met succes maar dat heeft diverse oorzaken) Het blijft toch merkwaardig dat ze bij Mitsubishi zoveel gaten in het programma laten en niet met waardige opvolgers komen voor hun populaire modellen. Het zelfde geldt ook voor Nissan.
Ja, het topic stond nog bijna bovenaan in het SVF-subforum big smile smiley Ik heb het kunnen terugvinden:
[www.autocar.co.uk]
Niet speciaal voor Europa dus per se, wat voorlopig wel voor de Nissan Micra geldt. De volgende Lancer zou een crossover-achtige worden, misschien iets als een Mazda CX-4. Een terugkeer van de Nissan Note als Mitsubishi Colt op de korte termijn zou ik best prima vinden. Zou prima tussen de Space Star en ASX passen. Maar dat gaat niet gebeuren, het zijn slechts mijn hersenspinsels tongue sticking out smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close