Lelijke KIA (UPDATE)

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Lelijke KIA (UPDATE)
07-02-2017 00:21
Hoi!

Ik vind het jammer dat auto's tegenwoordig zo lelijk zijn, veel drukke lijntjes enzo, en KIA's spannen de kroon. Vandaar dat ik me afvroeg: kun je van een lelijke KIA met een paar kleine aanpassingen toch nog een beschaafde, mooie auto maken? Ik hoop dat dat een beetje is gelukt.

Klikken voor groot!

Origineel

Bewerking

UPDATE

Groetjes,

Boek

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-02-2017 15:36 door Boek.
Re: Lelijke KIA
07-02-2017 07:33
Het is een saaie kruising tussen een Audi Adinges en een Leon geworden.
De originele Stinger ben ik wild van, wat een schitterende (sport-)wagen.
Het flauwe aftreksel dat jij ervan gemaakt hebt, kan me absoluut niet bekoren, da's gewoon een anonieme auto zonder enige emotie thumbs down

Dus wat mij betreft ben je in je opdracht mislukt: je hebt van een mooie Kia een lelijk hok gemaakt.
07-02-2017 08:07
Ik vind jouw bewerking mooier inderdaad. Tikkeltje saaier ook, maar wel mooier. Misschien kun je de spoilerlip met de doorlopende achterlichten eronder nog behouden voor een iets sprekender kont. Maar die extra daklijnen, rare uitlopers van de achterlichten en ventilatieopeningen kunnen er inderdaad prima vanaf. Mooie shop!
07-02-2017 12:13
Je hebt er een volkswagen/audi van gemaakt. Iiew!
07-02-2017 12:20
Wat is er met de achterkant en de velgen gebeurd. crying smilie
07-02-2017 12:35
Het antwoord is 'nee' dus. Nu is het een soort Kia Panamera.
07-02-2017 13:39
Of dit nou de oplossing is weet ik niet, maar die lelijke frutsels en lijntjes verminderen doet zo'n auto wel goed. Hetzelfde geldt voor veelal niet functionele luchtinlaten en -uitlaten en zo'n neppe diffuser. Ik vind jouw bewerking in ieder geval niet lelijker dan het origineel.
07-02-2017 13:40
Mooie fotosjop, zo is hij wat ingetogener inderdaad.thumbs up
07-02-2017 14:21
Voor mij was er ruimte voor verbetering aan de achterkant, maar nu is het erger geworden door het visueel verkleinen van de achterlichten. Nu oogt de kont nog massiever.
Anonieme bezoeker
Re: Lelijke KIA (UPDATE)
07-02-2017 15:38
Bedankt voor de reacties! Leuk om te zien dat de knutselhoek nog (een heel klein) beetje leeft. Hij was inderdaad een beetje massief van de achterkant, dus ik heb er nog een versie tegenaan gegooid met meer Volvo/Skoda-achtige lampen, volgens mij staat dit wel iets beter.
Als je hem echt saai wil maken, haal dan ook die dubbele uitlaten maar weg en vervang ze door een verborgen pijp...
Nu is het echt een saaie wagen geworden. Laat die streep zitten man!
Anonieme bezoeker
07-02-2017 16:51
British Racing Green
Als je hem echt saai wil maken, haal dan ook die dubbele uitlaten maar weg en vervang ze door een verborgen pijp...

Zoiets? Ben de dakdragers vergeten

Deze shop begint steeds meer op een Kia Shuma te lijken. grinning smiley
Mooi om te zien hoe die achterlichten verschil maken. Stiekem vind ik de onderste velgen ook nog best tof.
Los van de vraag of de veranderingen ook verbeteringen zijn, vind ik de photoshops knap uitgevoerd.thumbs up
Om dan vervolgens je vraag te beantwoorden: de wijzigingen aan de flanken, het achterportier en de C-stijl vind ik zeker geslaagd en maken de auto minder "over the top", maar de achterkanten missen toch wat verfijning.
Je verdient een lintje. Prachtig !
Boek
British Racing Green

Zoiets? Ben de dakdragers vergeten

...en waar is de Kip Kompakt?
De ideale combinatie voor Jan de H...

PS Kon er nou écht geen afneembare trekhaak af? Kniepert!
08-02-2017 03:10
Heel leuke shops. Grappig hoe je al ziet hoe smaken verschillen.
Op je shopkwaliteit kan ik inderdaad niks opmerken.
Wel leuk om zien hoe met enkele uiterlijke ingrepen een "dikke" wagen getransformeerd wordt in een anoniem saai blik.
Maar zou je 'm ook saai hebben gevonden als je het origineel niet had gekend?
Geweldige opvolger van de aloude en legendarische Kia Shuma
RobEU
Maar zou je 'm ook saai hebben gevonden als je het origineel niet had gekend?

Moeilijk te zeggen natuurlijk...
Maar toen ik de Stinger voor het eerst ongecamoufleerd zag, en de specs doornam, had ik meteen een gevoel van: "Die wil ik als opvolger van mijn Honda!"
De geshopte versie zou ik voor een Kia niet meteen saai gevonden hebben, maar zonder het gevoel van: "hebben, hebben".
Heel interessant, dat laatste.

Prachtig trouwens om je verliefdheid voor dit model te zien. thumbs up
Jay DoubleYou
Deze shop begint steeds meer op een Kia Shuma te lijken. grinning smiley

Kristian
Geweldige opvolger van de aloude en legendarische Kia Shuma

Gelukkig ben ik niet de enige die dat vindt. grinning smiley
Je Photoshop kunsten zijn prima, maar je hebt van een mooie auto een lelijk hok gemaakt, eerst met Seat Exeo achterlichten en daarna met Laguna Coupe achterlichten. Ben blij dat jij niet de ontwerper bent van Kia.
11-02-2017 17:04
zombies
Je Photoshop kunsten zijn prima (...)

Dat dus. thumbs up Je kunt over je keuzes op het gebied van styling lang twisten, maar het is keurig shopwerk. Goed gedaan. Alleen die trekhaak past er slecht bij, maar ik neem aan dat dat ook geen serieuze toevoeging was.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close