Het grote kleine sedan topic: veel kontjes, Suzuki Alto / Ignis, Kia Picanto, Fiat Panda, Ford Ka, Subaru Vivio, Mercedes A, Toyota Aygo en heel veel meer!

Gepost door SVF 
Tijdje geleden dat ik hier wat gepost heb, maar heb zeker niet stil gezeten. Ik heb iets met compacte sedans en heb ook al heel wat modellen voorzien van een extra kont. Niet dat dat altijd de fraaiste plaatjes oplevert maar ik heb gewoon een bepaalde fascinatie voor dergelijke aparte modellen. Tja, ieder z'n gebrek zullen we maar zeggen...
Maar liefst 40 nieuwe shops! Voornamelijk A en B segmenters maar ook een paar grotere, soms niet de meest voor de hand liggende modellen maar die best verrassende plaatjes opleveren, vind ik...

Wie allergisch is voor kleine sedans op basis van hatchback of MPV kan dit topic maar beter snel weg klikken!tongue sticking out smiley

Op alfabetische volgorde:

Citroen Saxo

Citroen Xsara Picasso

Daihatsu Sirion 2

Daihatsu Cuore 1982

Daihatsu Cuore 2010

Fiat Cinqecento

Fiat Seicento

Fiat Panda 2004

Fiat Panda 2011

Fiat Bravo / Marea 2 deurs

Fiat Stilo

Fiat Stilo 2 deurs / coupé

Fiat Bravo

Ford Ka 2009

Ford Ka 2009 / Mazda 1

Honda HR-V

Honda Jazz 4 drs

Honda Jazz 2 drs

Hyundai Atos

Kia Picanto I

Kia Picanto II

Lancia Y10

Mazda Demio

Mazda 2 2004

Mercedes Benz A-klasse

Mitsubishi Colt

Mitsubishi Spacestar

Opel Karl

Renault Twingo

Renault Zoe

Subaru Vivio

Suzuki Alto 1

Suzuki Alto 2

Suzuki Alto 3

Suzuki Alto 4

Suzuki Alto 5

Suzuki Ignis

Toyota Aygo

Toyota Aygo station

VW Lupo

Heb er geen originelen bij geplaatst want dan wordt het te onoverzichtelijk, maar wie handig is kan die in een paar muisklikken wel tevoorschijn toveren.

Wel een aantal GIFjes:

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-02-2016 15:18 door SVF.
Fantastisch goed gedaan! Ik heb vroeger ook veelmet photoshop gewerkt maar dat was voornamelijk copy paste, dit is echt van een veel hoger niveau thumbs up

Ik vind de Aygo station erg leuk en als Stilo liefhebber vind ik de Stilo Coupe echt briljant.
@ SVF: fantastisch weer eens wat van uw werk te zien. Als (eveneens) fervent sedan-liefhebber kan ik hier enorm van genieten.
Hoogtepunten in de automobiele wereld waren de onnavolgbare en legendarische Suzuki Liana Sedan en de Suzuki SX4 Sedan.

U heeft weer een spraakmakend arsenaal van interessante auto's neer gezet. Alle lof.
Voor mij springen er deze keer uit, uw: Citroen Saxo; Fiat Panda 2004; Fiat Stilo Coupe; Honda HRV; Honda Jazz 2 en 4 deurs;
Kia Picanto II; Mercedes Benz A-klasse; Mitsubishi Space Star; Subaru Vivio.

Met hartelijke groet en veel succes met uw werk !
Knap gedaan SVF. Mijn complimenten!
Sommige auto's zijn zo klein dat het erg lastig is om er een fraaie sedan van te maken, maar erg leuk om de foto's te zien.
De kont van de originele Fiat Marea 4d vind ik fraaier dan deze, ik ben stiekem benieuwd hoe een 4d naar 2d photoshop eruit zal zien. smiling smiley

Mijn favorieten zijn: Citroën Saxo, Fiat Panda (2004), Fiat Stilo 2x, Honda HR-V, Suzuki Alto 1.
Wat een geweldig werk zeg..ongelofelijk.

Die Stilo coupé en Bravo sedan!! Dat was mooi geweest eye popping smiley
Ik ben professioneel Photoshop-gebruiker vanaf versie 0.9, waar geen handleiding bij zat en waar je met honderden uren proberen zelf mee moest leren werken. Ik heb ook wel eens een auto vertimmerd, voor AW zelfs. Bij het zien van je werk heb ik veel bewondering voor je vaardigheden, niet alleen met het programma maar ook met schaduwen, reflecties en vooral met vormen. Als dat niet allemaal samenkomt, is het eindresultaat ergens herkenbaar als geknutsel. Dit is hoge kwaliteit en verraadt veel oefening.
Sommige auto's zouden zo op de markt kunnen komen, sommige zijn gedrochten. Maar zelden krijg ik het idee 'dit past niet bij de auto, ziet eruit als een aangeplakte kont'. Respect voor je werk!
Klasse weer, SVF! thumbs up

Qua shopkunsten ziet het er prima uit, maar ik ben met name onder de indruk van de Citroën Saxo, Daihatsu Cuore 1982, Honda HR-V en Suzuki Alto 1, waar (voor mij) het model ook nog eens erg realistisch oogt en wat mij betreft zo in de brochure erbij had kunnen staan. Leuk!
Wat leuk om een Subaru Vivio nu twee keer zo groot te zien. Ik heb er zelf 1 en ik vind het echt een leuk autootje. Helaas zijn ze zoooooo sloom. Zal met deze kofferbak nog erger worden.
Je mooiste ontwerp vind ik de Fiat Bravo. Prachtig zeg. Zouden ze zo mogen produceren.

Marcel
Bedankt voor de leuke en positieve reacties heren!

Mijn persoonlijke favoriet is de Fiat Bravo sedan, waarvan ik een update heb geplaatst met een iets vloeiender verloop tussen daklijn en achterruit en nog wat kleine wijzigingen.

(in het GIFje nog de eerste versie)

En tevens een station, oftewel de Bravo Weekend:

Wellicht later nog een 3 deurs en coupé... winking smiley
Nog eentje:

Alfa Romeo Giulietta sedan:

een soort mini Maserati...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2016 22:55 door SVF.
Leuk, die 147-sedan. Alleen is de 147 eigenlijk een hatchbackversie van de 156. Een sedan daarvan zou dus weer een 156 worden, of een 157. winking smiley
Zoals die Guilietta sedan, zo had de Giulia wat mij betreft moeten worden. eye popping smileythumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-02-2016 12:14 door JW01 vanaf een Appel.
---GT---
Leuk, die 147-sedan. Alleen is de 147 eigenlijk een hatchbackversie van de 156. Een sedan daarvan zou dus weer een 156 worden, of een 157. winking smiley

In grote lijnen lijken ze identiek maar er zijn toch veel subtiele verschillen waardoor geen carrosseriedeel uitwisselbaar is, vergelijk het met bv de Toyota Auris 1e generatie en de Corolla sedan. En volgens mij heeft de 156 ook een iets langere wielbasis. Ik zou een 147 sedan daarom eerder 148 noemen...

Nog een Italiaan, Lancia Delta sedan:
@SVF: Hartelijk dank, ziet er prima uit. Ik dacht dat ik al gereageerd had, maar zie mijn bericht niet, dus vandaar.
Leuk topic! Soms wel erg saaie modellen maar daardoor juist ook weer realistisch. Goed uitgewerkt ook!

Die laatste Micra lijkt alleen wel wat diepte te missen in de achterklep.
Zo, na een tijdje weer eens in dit topic kijken.
Complimenten weer aan SVF voor de realistische beelden, als ik het zo zie vind ik het vreemd dat die 9-3 nooit als stationwagen is geleverd, dat had me een knaller kunnen worden.
Er zitten weer een paar beauty's tussen, vooral de Bravo-lijn is heel mooi geworden. Ook de moderne Dedra is erg mooi.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close