Impressie: Suzuki Baleno 2016 sedan + station + Van + 3 deurs + Toyota Auris Liftback

Gepost door SVF 
Echt een schoonheid kan ik de nieuwe Suzuki Baleno niet noemen. Ik krijg er een beetje een clown gevoel bij. Het is me allemaal net wat te rond en te bol. Misschien dat een sedan en een, voor onze markt belangrijke, station dat gevoel wat kan verminderen...?

Het origineel:

Sedan:

Station:

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-07-2017 20:02 door SVF.
kontje sedan mag van mij wel iets langer, zelfde geldt voor de combi;
Hij is al een behoorlijk stuk langer dan het origineel, een beetje zoals de Mazda 3 sedan (mijn donor)

De Swift sedan is amper langer dan de hatchback:

(maar dat heeft te maken met allerlei fiscale regeltjes in India)
De wielen vind ik voor de station wat klein. Verder best mooie auto.
Beste SVF: je bent weer een meester ! Prachtige transformaties van de Suzuki Baleno Hatch, die je in de intro ook nog eens heel pakkend omschrijft.

Los daarvan, denk ik dat de auto hier wel een succes wordt. Het is toch een lekker jappenbakkie oude stijl met een simpel interieur zonder tierelantijnen. Eindelijk weer eens een auto, die gewoon moet doen waar hij voor is ontworpen: rijden en werken.
In samenwerking met Fiat een vleugje Doblo en voila:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-07-2017 19:45 door SVF.
Die vind ik nog 't mooist van allemaal. Paar ramen en een laadklep er in en je hebt een hippe rolstoelwagen.
En tot slot nog een 3 deurs die ook kwa kleur, nog het meest lijkt op de oude Baleno...

origineel:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-07-2017 19:46 door SVF.
De driedeurs vind ik ook erg goed gelukt, met die grotere velgen eronder valt gelijk niet zo op hoe hoog de Indiase variant op zijn poten staat. De overige varianten vind ik iets minder realistisch.
Ik had deze even gemist. Wat een leuke shops! Op die manier een geduchte concurrent voor de Fiat Tipo, daar moest ik namelijk direct aan denken.
Leuk dat Hyundai met de i30 fastback de liftback weer nieuw leven inblaast. Vroeger had Toyota van bijna elk type wel een dergelijke variant: van de Celica, de Corolla, Carina / Avensis, en ook de hoekige Camry uit de jaren 80. Ik heb in 2009 al eens een Corolla liftback geshopt (de Corolla sedan was toen gebaseerd op de eerste generatie Auris)

origineel:

En op basis van de huidige Auris:

origineel:

En dan nog de Baleno sedan en station varianten vanuit een wat uitdagender hoek:

sedan:

station:

origineel:
Mooie shops! De Auris liftback ziet er heel realistisch uit.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close