Anonieme bezoeker
Re: Knutselofftopic deel 17
13-08-2014 10:15
hmmm waarom wijzigt m'n profiel foto niet op het forum maar wel op de site zelf.
Zit ergens anders nog iets van een vinkje die ik over het hoofd zie ?
13-08-2014 11:05
Nee, dat duurt gewoon een poosje. Ik geloof dat de langst gemeten periode drie weken was.
Anonieme bezoeker
13-08-2014 12:30
3 weken nog wel !
Dan dan wachten we de komende weken rustig af, kijken of het een nieuw record wordt smiling smiley
14-09-2014 12:59
Een quickie - ik las ergens in de discussie rond de AMG Mercedes GT dat 'ie iemand deed denken aan de 300SL Gullwing. Maar voor een echte gelijkenis daarmee mist de GT een essentieel onderdeel: vleugeldeuren. big smile smiley Benieuwd hoe dat eruit zou zien? Ik ook.

14-09-2014 19:47
Thanks! Ik heb er niet zoveel tijd meer voor, maar dit soort snelle shops zijn altijd leuk om te doen.
01-10-2014 20:00
Hier staat een aardig interviewtje met Theophilus Chin.
In de achteruitkijkspiegel van deze week werd er door Sjoerd Peek verdere informatie verschaft over de Peugeot 406 Coupé n.a.v. de achteruitkijkspiegel met de 406 Coupé van mijn vader in de hoofdrol. Ik neem aan dat het hier gaat om ons aller Sjoerd van de Knutselhoek? smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-10-2014 13:37 door Joas.
-------

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-12-2014 19:26 door .Sjoerd..
-----

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-12-2014 19:26 door .Sjoerd..
Laat ik dan maar even spammen. (overigens wilde ik een nieuwe nickname, toen ik deze wilde terugzetten naar .sjoerd. bleek dat leestekens niet meer zijn toegestaan nut smiley)

Eind oktober een project bak gekocht, een 406 coupe V6 met een defecte motor (zuigerstang door de wand geslagen). Naast dat zijn de afgelegde 290.000 kilometers het interieur en exterieur ook niet in de koude kleren gaan zitten. Maargoed, een nette V6 van het eerste type (1997 t/m 05-1999) zijn niet te vinden en als je dan toch een project er van maakt kun je net zo goed de goedkoopste nemen (€200).

Wat moet er gebeuren:
o do list:
-Motorwissel
-Meteen de koppeling en distributie doen
-Nieuwe remschijven en -blokken
-Revisie remklauwen
-Nieuwe accu
-Opknappen velgen
-Nieuwe achterbumper
-Nieuwe stootstrips rondom
-Nieuwe logo's
-Compleet overspuiten
-Nieuwe binnenspiegel
-Voorstoelen, achterbank en deurpanelen vervangen
-Herbekleden stuur
-Nieuwe pookknop
-Nieuwe koplampen
-Xenon en Led lichten
-Verchroomde deurgrepen
-Nieuw tapijt en mattenset
-Nieuwe pedaalrubbers
-Allerhande meuk die ik nog tegen kom (drukknopjes sleutel enzo)

Wellicht ook nog het audio systeem, maar dat heeft geen prioriteit.

Wat heb ik gekocht:

Oud vs nieuw:

Om de stoelen vast te zetten moeten ze verschoven worden, erg handig met een overleden accu:

Stuur is naar de bekleder gegaan:

Ondertussen zijn alle onderdelen gekocht (op de accu en stootstrips na), de stoelen en deurpanelen zijn vervangen, de verchroomde deurhendels geinstalleerd en de binnenspiegel vervangen. Binnenkort de brembo's er af halen en reviseren (zullen in carrosserie kleur worden gespoten), daarna wachten op de motorwissel. Dat laatste ga ik niet zelf doen, een bevriende monteur zal dat van de lente doen. Daarna zal de auto worden overgespoten en kan ik er van de zomer lekker mee touren cool smiley
Oja, die motor was behoorlijk ver heen. De V6 kon het nog net opbrengen om op eigen krachten de trailer te verlaten:

Daarna was het toch echt gedaan:

Op mijn boeken kast staan ze in ieder geval wel al naast elkaar:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-02-2015 21:17 door 406c.
Lekker dood hier, ja.

Groeten vanaf mijn nieuwe vervoermiddel.

Jup erg dood dit forum. Ik kan wel het eindresultaat van mijn v6 coupe project posten maar toch niemand die dat ziet.

Mooie brommert trouwensthumbs up
Ik zou zeggen: laat maar zien!

Die topic is inderdaad erg rustig. De knutselaars van weleer zijn allemaal volwassen nu... big smile smiley

Filmpje van het gehele project: [www.youtube.com]
Lekker, uh, knutselproject... Mooi geworden, netjes gewerkt.

Mist er alleen nog een afdekklepje voor het sleepoog achter?

Dat interieur is prachtig!!
Klopt, de foto's zijn genomen dat het sleepoog nog miste, net als de leeuwtjes op de wielkapjes achter. Is inmiddels opgelostwinking smiley

Enige wat nog moet gebeuren is het zwart spuiten van de wisser armen, heb deze er helaas nog niet af gekregen.
Misschien dat iemand het hier weet,
ik heb iets geks met mijn versie van Photoshop CS6.
Ik was weer eens iets aan het shoppen, en nu blijven de randjes bij het gebruik van de transformtools gekarteld. Vroeger werden die karteltjes zegmaar gladgetrokken. Ik heb al vanalles afgezocht, maar ik ben er nog steeds niet achter wat het veroorzaakt. Ik werk nu noodgedwongen met een hele oude versie die ik nog had liggen, maar dat bevalt me helemaal niet smiling smiley
Dat heet antialiasing, geen idee waar je het uit of aan kunt zetten.... ik zal eens kijken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close