Knutselofftopic deel 17

Gepost door Yellow Cab 
Anonieme bezoeker
Re: Knutselofftopic deel 17
04-02-2014 22:37
Stiekem al een beetje rondgekeken wat er binnen het budget te krijgen is.... Alfa 147: zo slecht zijn die toch niet?

We hebben de ruimte niet echt meer nodig, dus daar hoef ik geen grote auto meer voor te kopen.
05-02-2014 19:19
.Marcel
Alfa 147: zo slecht zijn die toch niet?

Voor of na de facelift? Geen idee over de kwaliteit eigenlijk, maar op gevoel zou ik niet zo snel een Alfa kiezen. Heb je nog meer op je shortlist? winking smiley
Anonieme bezoeker
06-02-2014 14:45
Fiat Stilo (3-deurs)
Ford Focus (model 1)
Ford Mondeo is zelfs voorbij gekomen

Morgen eerst maar eens naar de schade-expert.
147 heb ik weinig ervaring mee. Collega van me heeft er een, die heeft wel wat probleempjes gehad. Maar zoals bij elke auto verschilt dat per type motor, bouwjaar en de vorige eigena(a)r(en).

.Marcel
Ford Focus (model 1)
Die hebben we hier nu 6 jaar. Mijn ervaringen.

Wij hebben de 1.6, volgens mij ook veruit het meest geleverd in de focus. Het blokkie is zeer betrouwbaar en reageert fel. Onder de 3000 toeren gebeurd er vrij weinig, daarboven gaat ie lekker tekeer. Het klimt vlot in de toeren en geeft een leuk huilend geluidje. Maar hoewel het leuk klinkt, fel op veranderingen van het gaspedaal reageert en vlot in toeren lijkt te klimmen, blijft de snelheismeter mijlen achter op het acceleratie gevoel.

De 5-bak schakelt soepel, tref zeker en heeft lekker korte slagen. Dat geld voor alle vijf de versnellingen vooruit. Achteruit? Euh, nee. Ik hoor het wel vaker bij focussen bij de supermarkt, die achteruit die pakt gewoon niet. Kraakt aan alle kanten. Koppeling in, pook in neutraal, koppeling op laten komen, terug in, pook in achteruit en opnieuw proberen. Blijf dit herhalen totdat hij in achteruit pakt, dit geeft een klonk in de bak die je naast horen ook kunt voelen, dan pas kun je achteruit rijden. Iets wat tante bep bij de jumbo niet weet en met de tandwielen lekker knarsend de bak naar de klote helpt (naast de koppeling, natuurlijk) bij het achteruitrijden.

Sturen doet de focus leuk, veranderd vlot van koers. Zet er wel bredere banden onder, de standaard 175/60/14 bandjes ondersturen heel erg snel.

Comfort? dat krijg je niet. Oncomfortabele stoelen die in elk mogelijk opzicht geen steun bieden. De zitting is veel te kort, en iets te zacht wat al snel in een zweetreet resulteert op iets warmere dagen, zijdelingse steun krijgen je dijen niet, dus in een snelle bocht (als je al niet onderstuurd) moet je je voeten op de plek weten te houden terwijl je benen alle kanten op glijden. Dat zelfde geld voor je bovenlichaam, dat krijgt ook 0,0 zijdelingse steun (tenzij je een 3-deurs neemt). De rugleuning is ook veel te hard en bied naast gebrek aan zijdelingse steun, ook totaal geen steun aan je onderrug. Al met al zijn de stoelen dus een pain in the ass (vrij letterlijk) bij ritten langer dan 100km.

Wat daarbij niet helpt is de beperkte stuurverstelling en de rare plaatsing van de pedalen. Die twee factoren zorgen ervoor dat je ten alle tijden, voor je gevoel tenminste, veel te recht op zit. Dat effect wordt versterkt doordat de voorruit nogal steil is.

Verder comfort:
- Het dashboard is van keihard plastic, het ziet er niet uit.
- Alle knoppen en hendels zijn van dat zelfde keiharde plastic, het voelt dus aan als playmobil (is het misschien ook).
- De airco is niet erg consequent, je loopt constant met die playmobil knoppen te spelen
- Het frontje van de af-fabrieksradio vervormd in de zon waardoor deze na verloop van tijd niet meer werkt.
- De geluidskwaliteit van het hele audio systeem is twijfel achtig. Beter dan een Peugeot 107, maar daar is alles ook mee gezegd.

Ruimte is er genoeg, maar het is zeker geen scenic.

Betrouwbaarheid? Goed. Mits je hem niet bij de dealer onderhoud.

Ik weet dat ik niet alle ford dealers over een kam mag scheren, maar door de vakkundigheid *ahum* van ford garage Martijn Kooijman te Castricum doe ik dat lekker wel. Wat een stelletje ongelooflijke ******************************** ********************************* ********************** beunhazen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-02-2014 22:54 door .Sjoerd..
Anonieme bezoeker
19-02-2014 11:09
Zag een tijd geleden via facebook een stuk voorbij komen over de Alfa 147 kan het bericht helaas niet meer terug vinden.
Maar kwam er op neer dat je sommige uitvoeringen van de Alfa 147 beter links kan laten liggen i.v.m. de betrouwbaarheid.
Een FIAT Stilo is ook nog steeds een mooie auto geen idee wat die qua betrouwbaarheid doen, maar als dat redeljik gelijk is aan de Grande Punto zit dat ook wel goed.
19-02-2014 11:41
Giordino
Een FIAT Stilo is ook nog steeds een mooie auto geen idee wat die qua betrouwbaarheid doen, (...)

Ik geloof dat Stilo's een beetje tegenvielen wat betrouwbaarheid betreft, Wikipedia noemt met name elektronische problemen in de eerste bouwjaren.
Zo'n driedeurs Stilo lijkt me trouwens wat onpraktisch met een kind. Ik zou dan een nette Multiwagon zoeken, bij voorkeur een van na de laatste facelift. Maar goed, je zei al dat je de ruimte niet nodig had. Dat maakt de keuze meteen een stuk ruimer.
Fiat Grande Punto schijnt wel een goede auto te zijn, en lijkt mij ruim zat, toch?
Anonieme bezoeker
20-02-2014 09:45
Ik heb zelf nu al bijna 4 jaar een Grande Punto, en aan de hand van mijn eigen ervaringen kan ik zeggen dat het een goede auto is, en ook best wel ruim.
Weinig echte problemen mee gehad in al die jaren.
20-02-2014 09:59
Grande Punto lijkt me inderdaad geen verkeerde keuze, volgens mij is dat een ondergewaardeerde auto. Het aanbod is ruim, Gaspedaal heeft er zo'n 1800 van na 2008 (minieme facelift). big smile smiley

Ik ben wel benieuwd waarom je shortlist vooral Italiaanse auto's bevat. winking smiley
Ik zie toevallig iets over een 147 en ik heb er 1 gehad (en daarvoor een beetje onderzoek gedaan)
Er is een lijstje met mogelijke problemen die bekend zijn en die je bij proefrit aardig makkelijk kunt controleren (check de sites/fora van diverse Alfa-clubs)

Er wordt bijvoorbeeld aangeraden om de nokkenasversteller (bij de Veloce-uitvoeringen) te vervangen tegelijk met de distributieriem.
Daarnaast staan Alfa's wel bekend om het oliegebruik; mijn 147 wilde graag eens in de 2000 km een litertje van het zwarte spul.

Ik vond dat in eerste instantie veel maar 3 garages gaven aan; 'Het is een Alfa, dus dat hoort zo' ... tja; over bekende problemen geseproken ;-)

Maar dat werd mij met met 25.000 km op jaarbasis wat te duur (net als het verbruik van 1:12) dus ben overgestapt naar een diesel.
(en als ik de verhalen zo hoor, is mijn huidige auto net zo betrouwbaar als de 147)

Misschien heb je er wat aan, misschien helemaal niks. Maar ik vond het wel een geweldig fijne auto, die 147 smiling smiley
20-02-2014 12:09
Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat je voorop laat staan bij je keuze: rijplezier, praktische ruimte, betrouwbaarheid, gevoel... Speelt allemaal mee.
24-02-2014 16:06
Tsss... voor Imageshack moet je ineens betalen. thumbs down
Moet zeggen dat ik Imageshack al een tijdje niet meer gebruikt heb. Het lag er redelijk vaak uit en ook uploaden ging vaker fout dan goed.
Anonieme bezoeker
27-02-2014 13:58
Ik raad dan imgdumper aan, heb je niet eens een account voor nodig en ze zijn er nog nooit afgehaald.
Anonieme bezoeker
28-02-2014 18:42
haha, ik ben er even niet aan toegekomen om in te loggen smiling smiley

bedankt voor de ervaringen, maar de keuze is inmiddels gemaakt.
Sterker nog: de Ford Focus MK1 1.8 16v staat al een weekje voor de deur!

ik kan niet zeggen dat het een verkeerde keuze is, alles voelt goed.
Mooi kleurtje ook, de juiste lichtmetalen velgen en alles er op wat we wilden.
28-02-2014 21:57
Pics or it didn't happen. big smile smiley
Anonieme bezoeker
02-03-2014 20:16
02-03-2014 20:47
Dat ziet er prima uit! Inderdaad mooie velgjes eronder.
Anonieme bezoeker
02-03-2014 20:52
En gelukkig nog zuiniger dan de Scenic ook! big smile smiley

nu was dat sowieso een 2.0 en nog 100+ kg zwaarder, maar toch wel prettig...
Fijne auto. thumbs up Wel gecontroleerd op roest hopelijk?
08-03-2014 20:29
Ik reed vanmiddag hierlangs... Maakte tot kort voor dit moment deel uit van een enorme supercarfile op weg naar Cinemec Ede. Daar moest ik ook zijn, maar niet voor de Need For Speed-premièreparty. grinning smiley
Yellow Cab
Ik reed vanmiddag hierlangs... Maakte tot kort voor dit moment deel uit van een enorme supercarfile op weg naar Cinemec Ede. Daar moest ik ook zijn, maar niet voor de Need For Speed-premièreparty. grinning smiley

verpesterthumbs down
Ik zie het verpesten niet helemaal... maar vooruit.

Need for Speed lijkt me trouwens een behoorlijk slechte film. Zou ik ook niet heen rijden grinning smiley
11-03-2014 17:11
Jamiro
verpesterthumbs down

confused smiley
Geen idee of ik hier op de goede plek ben, maar ik vond een nieuw topic openen een beetje overdreven. Als ik ergens anders moet zijn, laat het maar weten!

Ik kreeg vandaag deze foto, die een vriend had gemaakt... Erg mooi, maar ik vond het jammer dat er zoveel modern spul te zien was... Dus heb ik dit er van gemaakt:

Wat vinden jullie? (Ik kan prima tegen kritiek hoor, laat maar komen! smileys with beer ) Ik kan me goed voorstellen dat ik auto's uit de verkeerde tijdsperiode erin heb geplakt: ik ben niet zo thuis in klassiekers spinning smiley sticking its tongue out

Edit: Ik heb de belichting van de Kever wat aangepast en de T1 grijsblauw gemaakt. Dat is wat minder fel en past beter in deze afbeelding en het sfeertje dat er hangt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-03-2014 20:45 door MichelSchreurs.
16-03-2014 18:42
Och, al deze auto's kunnen wel tegelijkertijd op weg zijn. Paar aandachtspuntjes: de T1 lijkt wat te fel van kleur zo in de achtergrond en de belichting van de Kever klopt niet helemaal met het omgevingslicht. Wel een leuk idee trouwens.

Twee volgende stappen: de velgen van de Volvo lijken me niet helemaal passend bij de periode. De volgende stap is het aanpassen van het straatmeubilair; dat zonnepaneel kan natuurlijk sowieso niet, en ook de verkeerslichten en borden lijken me niet gedateerd genoeg. winking smiley
Ik vind de bewerking echt leuk!
Maar waar is de bestuurder van de Volvo? Of kijk ik verkeerd?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-03-2014 18:47 door Soloman.
Yellow Cab
Och, al deze auto's kunnen wel tegelijkertijd op weg zijn. Paar aandachtspuntjes: de T1 lijkt wat te fel van kleur zo in de achtergrond en de belichting van de Kever klopt niet helemaal met het omgevingslicht. Wel een leuk idee trouwens.

Twee volgende stappen: de velgen van de Volvo lijken me niet helemaal passend bij de periode. De volgende stap is het aanpassen van het straatmeubilair; dat zonnepaneel kan natuurlijk sowieso niet, en ook de verkeerslichten en borden lijken me niet gedateerd genoeg. winking smiley

Ik ga de T1 en Kever aanpassen, dat komt goed! Het straatmeubilair ga ik ook eens naar kijken, wat daar aan te doen valt - het is afhankelijk of ik redelijke donoronderdelen kan vinden. Alles weghalen is me te veel werk wordt denk ik niet mooi.

De velgen op de Volvo zie ik vaker, vaak met een rood logo erin. Die blijven er dus sowieso op. smiling smiley

Soloman
Ik vind de bewerking echt leuk!
Maar waar is de bestuurder van de Volvo? Of kijk ik verkeerd?

De bestuurder zit wel in de Volvo hoor. Het is nauwelijks te zien, maar de man was op een kaart aan het kijken terwijl hij voor het verkeerslicht stond, heb ik me laten vertellen.

Edit: T1 en Kever aangepast. Overigens vind ik het grappig dat ik geen commentaar heb gehad op de kwaliteit van de schaduw onder de T1, daar was ik niet zo heel erg tevreden over.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-03-2014 20:47 door MichelSchreurs.
Anonieme bezoeker
20-03-2014 12:00
Leuke foto
Als ik het niet verkeerd heb is dat de kruising Amersfoortseweg - Utrechtseweg
Hee allemaal!

Dat is een tijd geleden zeg!
Ik zie gelukkig nog een aantal bekende namen voorbij komenbig smile smiley

Zoals jullie je misschien nog wel kunnen herinneren ben ik in september 2012 begonnen aan de opleiding HBO Journalistiek.
Nou heb ik het voorrecht om vanaf september vijf maanden stage te mogen gaan lopen.
Drie keer raden op welke redactie ik volgende week donderdag een oriëntatiegesprek heb voor die stage...
spinning smiley sticking its tongue out

Later deze week mag ik op gesprek komen bij de voor velen vast bekende Stéphan Vermeulen van Autoweek smiling smiley
Anonieme bezoeker
30-03-2014 15:42
hallo iedereen,

Is er eigenlijk nog een kans dat er nog een tekenwedstrijd komt? En dan doel ik eigenlijk niet op dat photoshop gedoe maar maar met de hand!
Dit artikel van de hoofdpagina hoort denk ik meer hier thuis: Schets nieuwe Seat Ibiza opgedoken

big smile smiley
06-08-2014 19:25
Het volgende zou ik graag aan jullie deskundige ogen voorleggen. winking smiley

Dit is Theophilus' Chins bewerking van de Ghibli - hij gebruikt deze basis om een nieuwe BiTurbo te bedenken:

Nu wil het toeval dat wij dezelfde foto een keer hebben gebruikt voor een wedstrijd. Daarbij kwam ik met onderstaande inzending:

Ligt het aan mij of zijn de aanpassingen aan de koplampen wel erg toevallig overeenkomend? cool smiley
Anonieme bezoeker
07-08-2014 11:18
Blijkbaar een voor de hand liggende aanpassing qua koplampen bij de Maserati. smiling smiley
Hoewel het ingelegde randje onder de koplamp bij jouw shop wel mooier is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-08-2014 11:22 door Giordino.
Ik kan me wel indenken dat meerdere mensen op hetzelfde idee komen. De aanpassing is ook vrij simpel, maar met goed resultaat.

Ook ik vind de YC-versie beter gelukt.
07-08-2014 16:08
Lijkt toch toeval te zijn. big smile smiley
Anonieme bezoeker
08-08-2014 14:57
Toch leuk dat hij er op reageert en op een normale manier smiling smiley
08-08-2014 15:59
Zeker! Ik heb al wel 's vaker contact met hem gehad, aardige kerel.
Holy shit dit is nog actief. En bovendien, Yellow Cab is nog actief. Hahahaha

Tering. Dit is echt van heel ver terug. Sorry. Mocht iemand mij nog kennen... dit account is nog uit de tijd dat je 2 letters kon gebruiken voor je username.

is SVF SchapieVleesFreak?
08-08-2014 22:47
CS
(...) Dit is echt van heel ver terug.

... en je zit nog steeds in VWO3? grinning smiley
Niet bepaald. Maar ik ben niet 'terug' ofzo. Verveelde me en keek of mn account nog bestond. Kwam na 1x binnen.
Leeft dit nog?

Nieuwe auto in huize Skoda-Freak

10-08-2014 22:41
Oh shit, waar komen jullie dan ineens vandaan grinning smiley
Anonieme bezoeker
11-08-2014 11:52
Mooie en zo te zien nette Skoda.
Verrek, der komen hier nog mensen.

Nette bak roelof! Al schreeuwt het wel om een subtiel setje lichtmetaal.
Ben al aan het zoeken!

Deze hebben mijn voorkeur:

Al zijn deze ook prima:

Zullen wel lastig te vinden zijn
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close