Knutselofftopic deel 17

Gepost door Yellow Cab 
Re: Knutselofftopic deel 17
08-08-2013 21:45
Jamiro
Misschien handig om een verzameltopic aan te maken voor kleine shopjes als deze(voor iedereen).

Daar kun je toch prima dit topic voor gebruiken? Doe ik ook, zoals je ziet.
Dat had ik op een gegeven moment aangemaakt, sloeg niet echt aan meen ik.
Maar er zal wel meer aandacht naar je shop gaan. Niet iedereen volgt nml. Het offtopic.
08-08-2013 22:45
Ik zou zo'n topic ook vrolijk overslaan.

Bestaat Sjoerds poging eigenlijk nog? Of is dat topic al naar de eeuwige jachtvelden? Ik zal eens zoeken.
Gezien het postaantal in m'n profiel (het was 10.000+ nut smiley) is er heel wat naar de eeuwige jachtvelden...

Edit: 11.699 zelfs, volgens Geelhoed's lijstjestopic. En het is bij meer forummers gebeurd. Vraag me af wat er misgegaan is :/

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-08-2013 00:35 door .Timo.
Hmm, bij mij valt het nog mee hoeveel ik er kwijt ben. winking smiley
09-08-2013 12:49
.Timo
(...) Vraag me af wat er misgegaan is :/

[www.autoweek.nl]

winking smiley
Dank u. 30-07... ik loop flink achter zo te zien grinning smiley
Topic gelezen maar zo zeg, wat een ophef daar om niks. Goeie sfeer thumbs up

Dan kun je nog beter een dood offtopic hebben.
Heren, ik meen mij te herinneren dat er vroeger een verzoekjes topic was voor kleine shops. Ik kan hem nu echter niet meer vinden, kan dat inmiddels rechtstreeks in dit topic? smiling smiley
10-08-2013 03:58
Audi80Coupé
Heren, ik meen mij te herinneren dat er vroeger een verzoekjes topic was voor kleine shops. Ik kan hem nu echter niet meer vinden, (...)

Nou zeg, dat topic staat nog wel als sticky bovenaan. big smile smiley Ik ben trouwens wel benieuwd naar je verzoekje.
Het probleem was dat ik op zoek was naar een andere topictitel. Heb dus gewoon over het verzoekentopic heen gelezen grinning smiley

Onze oprijauto (VW Crafter) is na een bouwtijd van 3 jaar bijna klaar, en nu twijfelen we over de grijze voorbumper. Misschien is die wel mooier in het wit/carrosseriekleur, dat gaat dus mijn verzoekje worden.
18-08-2013 17:21
M4 CSL:

... met een poging tot een easter egg. big smile smiley
Anonieme bezoeker
19-08-2013 15:16
Nice, alleen de linker- en rechterkant van de voorbumper zien er net wat te gebrusht / onnatuurlijk uit. Easter Egg heb ik niet gevonden big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-08-2013 15:16 door Scheur-ijzer.
Yellow Cab

euhm aan de linkerkant mist zon rooster dingens
ik was benieuwd hoe 2012 beetle velgen onder een new beetl staan
flat412
Yellow Cab

Kijk eens naar een originele M3 CSL. winking smiley
Gedurende 1 jaar en 2 maanden ben ik in het bezit van een eigen auto. In die tijd heb ik totaal aan premie het totaal idiote, van de pot gerukte, krankjorum bedrag van €2250 betaald. Twee weken terug heb ik pardoes een muurtje geraakt. Buiten mijn schuld om ben ik nog steeds van mening, maar he, daar wil niemand iets van horen. Nee.

Schade aan mijn auto: +- €1500, voor eigen rekening, want die €2250 was natuurlijk niet all-risk, ben je gek. All-risk zou >€400 per maand kosten voor mij (ofwel €5600 in die 14 maanden....)
Schade aan het muurtje: €910.

Persoonlijke WA verzekering: Nee, u betaald al uw gehele leven premie, maar met een motorvoertuig verzekeren wij niet.
Autoverzekering Ditzo: Het is buiten de openbare weg dus een beetje een grijs gebied. Maar vooruit, dat kunnen wij verzekeren. Kost u wel 5 schade vrije jaren. Betekend dat over een periode van 3 jaar dat u €3900 extra aan premie kost. WHAT THE FUCK! Waar is die €2250 dan naar toe gegaan, de baas zn nieuwe Ferrari? Of direct z'n dikke reet in?

De overheid verplicht mij tot het nemen van een verzekering. Feit is, als ik niet verzekerd was geweest had mij dat (€2250-910) €1340 in een jaar tot (€2250+€3900-€910) €5240 in 3 jaar bespaart.

Ik word daar toch wel een beetje moedeloos van. Dat word dus die €910 zelf ophoesten wat het hele punt van een verzekering totaal waardeloos maakt.

En die €1500 voor de auto kan er ook nog wel bij. Want die Jeugd van tegenwoordig die is toch zo rijk. Jeugdwerkloosheid is er natuurlijk niet he.

Mark Rutte: "Koop een huis, Koop een nieuwe auto!"
Is goed! Als jij al die kut regeltjes van je afschaft dan heb ik over een paar jaar daar misschien wel eens geld voor. Maar zolang alle belastingen en accijnsen blijven stijgen, de grote graaiers niet worden aangepakt en de overheid foutief blijft bezuinigen, kan Mark Rutte die nieuwe auto en dat huis wat ik zou willen in zijn aars douwen.

ZO. Dat moest er effe uit.
Joël D.
flat412
Yellow Cab

Kijk eens naar een originele M3 CSL. winking smiley
oh, tja ben niet zon bmw kenner
Anonieme bezoeker
19-08-2013 20:56
.Sjoerd.
Maar zolang alle belastingen en accijnsen blijven stijgen, de grote graaiers niet worden aangepakt en de overheid foutief blijft bezuinigen, kan Mark Rutte die nieuwe auto en dat huis wat ik zou willen in zijn aars douwen.

Voor die drie punten had je juist geen VVD moeten stemmen (neem voor het gemak even aan dat je dat gedaan hebt). Was na Rutte1 al duidelijk dat de VeuVeuDee de problemen in dit land heeft verergerd, maar als je iedereen 1000 euro's belooft vergeet de helft van NL de vorige kabinetsperiode wel. Zal bij volgende verkiezingen ook niet veel anders zijn.
Balen Sjoerd. sad smiley Verzekering voor een jongere is inderdaad niet normaal, ik betaal nu, dankzij mijn vader, dat wel 20 Euro per maand voor een WA verzekering (ja, wel op mijn eigen naam en ja, ik bouw schadevrije jaren op).

Het eerste jaar had ik een verzekering voor 42 Euro per maand, na een jaar schadevrij gereden te hebben kreeg ik een brief met een nieuwe premie erin. Ik dacht, mooi, ik ben een jaar ouder en ik heb een schadevrij jaar, dus het zal wel goedkoper worden. Ja, niet dus. Think again. De premie ging met 33% omhoog (!!!!).

.Sjoerd.
Gedurende 1 jaar en 2 maanden ben ik in het bezit van een eigen auto. In die tijd heb ik totaal aan premie het totaal idiote, van de pot gerukte, krankjorum bedrag van €2250 betaald. Twee weken terug heb ik pardoes een muurtje geraakt. Buiten mijn schuld om ben ik nog steeds van mening, maar he, daar wil niemand iets van horen. Nee.

Even benieuwd, wat is er precies gebeurd dan?
-

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2013 00:30 door .Sjoerd..
19-08-2013 21:32
.Sjoerd.
(...) Dan mag je wat mij betreft standrechtelijk geëxecuteerd worden.

Pas je op met dit soort opmerkingen?

Vervelende schade aan je Peugeot trouwens. De schuldvraag - dat het buiten jouw schuld om gebeurde - vind ik trouwens een lastige: natuurlijk is het gewoon een stom ongelukje, maar had je kunnen weten dat er sop lag? Lijkt me wel, in en rond een wasbox.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-08-2013 21:34 door Yellow Cab.
-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2013 00:30 door .Sjoerd..
Autch, vervelende schade. Ik neem aan dat je ook al hebt aangeklopt bij de eigenaar van die wasboxen?

.Sjoerd.
Ik heb op het laatste moment besloten geen VVD te stemmen. Maar als je campagne voert met "Nederland verdient belasting verlaging", en vervolgens de BTW naar 21% douwt, de Assurantie belasting naar 21% smijt, de accijnzen de pan uit laat rijzen en ga zo maar door. Dan mag je wat mij betreft standrechtelijk geëxecuteerd worden.

Ohja, dat was ook leuk. Mijn premie werd zo verlaagd begin 2013 dat ik, ondanks de verhoogde assurantie, niet meer hoefde te betalen. big smile smiley
-

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2013 00:30 door .Sjoerd..
Anonieme bezoeker
20-08-2013 21:50
.Sjoerd.

wait, wut? Je gaat ons vertellen dat je gemiddeld €160 per maand aftikt? Sorry, maar mijn medelijden word direct al een stukje minder.
Ik begrijp best dat je een leuke auto wil rijden, maar had je dan niet beter eerst wat schadevrije jaren kunnen maken in een oud barrel?
Wat voor verzekering heb je in hemelsnaam? Hij dekt bijna niets, blijkbaar, maar toch betaal jij je blauw.

.Sjoerd.
En die €1500 voor de auto kan er ook nog wel bij. Want die Jeugd van tegenwoordig die is toch zo rijk. Jeugdwerkloosheid is er natuurlijk niet he.
Kan de jeugd geen baan vinden, of wil de jeugd bepaalde banen niet aannemen? En daarnaast: als jij in staat bent om 160 per maand af te tikken alleen al voor je autoverzekering...

.Sjoerd.
Mark Rutte: "Koop een huis, Koop een nieuwe auto!"
Is goed! Als jij al die kut regeltjes van je afschaft dan heb ik over een paar jaar daar misschien wel eens geld voor. Maar zolang alle belastingen en accijnsen blijven stijgen, de grote graaiers niet worden aangepakt en de overheid foutief blijft bezuinigen, kan Mark Rutte die nieuwe auto en dat huis wat ik zou willen in zijn aars douwen.

Ik vind je nu toch wel een beetje klinken als de gemiddelde PVV-er op Facebook, om eerlijk te zijn.
Alle problemen die er zijn, speelden ook al voor Rutte1, vergeet dat vooral niet.
De 'grote graaiers' zijn er al jaren, alleen komen ze nu boven drijven door WOB wetgeving, verplichte openheid van zaken.
Neem Cohen: PVDA, maar ondertussen dik geld verdienen aan iets waar hij geen fuck verstand van heeft.
Die is met zijn middelvingers in de lucht lachend Haren uitgelopen zonder ook maar een moment aan iemand anders te denken behalve zichzelf....
-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2013 00:30 door .Sjoerd..
25-08-2013 20:28
Jamiro
(...) AntiVAG accounts bestaan allang niet meer..

Riiight.
Dat is geen goed Engels, "taalexpert"winking smiley

Oja, bedankt voor de publicatie.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-08-2013 21:25 door Jamiro.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-08-2013 22:37 door .Sjoerd..
25-08-2013 23:25
Jamiro
Dat is geen goed Engels, "taalexpert"winking smiley (...).

Ik noem mezelf nergens expert. Maar mag ik je nog even hierop wijzen: er is in het Engels een relevant verschil tussen de werkwoorden 'to drive' en 'to ride'.
Om het nog maar even niet over de inhoud te hebben...
Twitter
Today I drove in an Audi A6 (2009)
Profiel
Leeftijd 15 jaar

Edit:
Ach, waarom ook niet. Heb toch even niks te doen.

Today I drove in an Audi A6 (2009)Conclusion: bad seats, you quickly drove too fast, absolutely no fun by driving. The navi was also broken.
Technisch gezien is drove niet helemaal fout. Het is immers de Past simple van to drive. Echter, als je duidelijk wil maken dat je zelf reed, is het toevoegen van to have een stuk netter. De in die er naast staat is ook niet je van het. Niet alleen is het dubbelop (als je een auto rijd, zit je er altijd in), in is vaak een ingeslikte variant van into. Daardoor klinkt de zin als "I drove into","ik ben in een audi gereden". Niet als in de chauffeurs zin maar een ongeluk. Today kan vooraan staan, dat benadrukt dat de activiteit vandaag plaats vond, maar dan moet er een comma achter. Anders moet hij achteraan in de zin.

Tussen (2009) en "Conclusion" hoort een punt.

Het woord Conclusion is ongelukkig gekozen. Omdat het direct achter de voorgaande zin staat doet het in eerste instantie vermoeden dat de conclusie gaat over de activiteit dat jij in de auto rijd. Om duidelijk te maken dat het om een bevinding gaat is "My opinion of the car:" een handigere bewoording.
De "drove" die erna komt is foutief. Het feit dat de auto nog steeds sneller accelereert dan je denkt is niet van de verleden tijd. De auto doet dat (naar alle waarschijnlijkheid) nog steeds. De past continious is dan een mogelijkheid "You quickly are driving too fast", de present simple kan echter ook "You quickly drive to fast". Gaat het echter niet om jouw opinie wat een ander overkomt maar over het feit dat jij daarin snel te hard hebt gereden dan is de past simple wel van toepassing. Maar dan hoort de zin te zijn; "I quickly drove too fast". Technisch is dat volgens mij correct maar het klinkt voor geen meter.

Het zinsdeel "by driving" slaat natuurlijk helemaal alles. Wat wil je in met "by" vertellen? Daar moet een lidwoord staan.
En driving is ook incorrect. Driving is de past continious, gestart in het verleden en nog steeds aan de gang. In deze zin is gewoon het volledig werkwoord (noun) van toepassing. "Absolutely no fun to drive" is dan ook de enige juiste correcte combinatie.
Dit alles hoort bovendien vooraf te gaan aan "and" in plaats van een comma, het is het laatste zinsdeel van een opsomming.

"Navi" moet "Navigation system" zijn. En als je dan zo nodig "afko's" wil gebruiken dan is het in het Engels "Satnav", afkorting van Sattelite navigation system. Het is taalkundig niet goed maar wel veel gebruikt.

Also is meer om als laatste in een opsommende reeks te gebruiken. Nu heb je het in een aparte zin gestopt na een opsommende reeks in de voorgaande zin. Een aparte zin in opvolging een zin met een dergelijke opsomming is mogelijk om dat punt te benadrukken. "as well" is dan de betere keus.

Today, I have driven an Audi A6 (2009). My opininon: bad seats, you quickly drive too fast and it is absolutely no fun to drive. And the navigation system was broken as well.

De zin zelf is dan nog hak op de tak en het is ook niet mijn taalgebruik, maar de spellings fouten zijn er uit.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-08-2013 18:14 door .Sjoerd..
Ik heb inderdaad niet zelf gereden in de Audi, dus 'drove' was idd een beetje ongelukkig gekozen.

Om een Tweet te plaatsen op Twitter heb je (meen ik) 140 karakters, mijn tweet was eerst zonder afko's iets van 220 karakters. En ja, dan ga je wat dingen weghalen/ afkortingen gebruiken.
I have driven an Audi A6 today. My opinion: bad seats, it was too quick and it wasn't fun to drive. The navigation system was broken as well.

140 karakters.
Haha, een auto 'too quick' vinden. Heeft meer met je rechtervoet en zelfbeheersing te maken dan met de auto zelf.

Overigens, iets anders, net 'de allerslechtste chauffeur van Nederland' gekeken. Ik werd er een beetje moedeloos van, mag hopen dat ik zulke figuren nooit tegenkom. Wat een idioten nut smiley
@Jamiro
Als je er niet zelf in hebt gereden, waarom schrijf je dat dan?
27-08-2013 22:00
Och, die jongen heeft schrijfinspiratie voor minstens vijf Twitteraccounts, dus... grinning smiley
.Timo
Overigens, iets anders, net 'de allerslechtste chauffeur van Nederland' gekeken. Ik werd er een beetje moedeloos van, mag hopen dat ik zulke figuren nooit tegenkom. Wat een idioten nut smiley
Het complete vorige seizoen gezien. Maar de aflevering van vorige week was dusdanig dat ik nu niet heb gekeken. De persoonlijkheden van de meeste figuren alleen al doen mijn tenen krommen. En dan komen de rijvaardigheden er nog bij....
@Soloman

Ik heb er wel in gereden, maar niet in gereden.. Ik zat niet achter het stuur, maar op de passagiersstoel.

@. Timo

Daarmee bedoel ik dat als je 130 reed op de snelweg had je het gevoel dat je nog maar 80 reed en daardoor ging je sneller rijden.

@. Sjoerd

Geen 140, maar 141 tongue sticking out smiley
28-08-2013 09:13
Jamiro
Daarmee bedoel ik dat als je 130 reed op de snelweg had je het gevoel dat je nog maar 80 reed en daardoor ging je sneller rijden.

Daarom zit er in elke auto verplicht een snelheidsmeter. Daar kan de bestuurder (!) dan op kijken om te zien hoe hardt 'ie rijdt.
Wel een beetje herkenbaar, dat heb ik met mijn S16 ook. En ja, soms is het verleidelijk om dan het gas in te trappen. Maar alsnog, zelfbeheersing tongue sticking out smiley En ik zie het ook zeker niet als een nadeel, eerder als "hij kan veel meer dan dit".
@Yellow Cab

Ja, maar de bestuurder reed soms 150 en zelfs daar had je geen rijbeleving.
Timo, sinds wanneer heb jij een Peus?

Mijn auto heeft dat ook. Met 130 draait de motor 2500 toeren en door de goede geluidsisolatie is het zo stil aan boord dat je soms het gevoel hebt 80 te rijden. En als ik dan ga in halen dan heb ik 410nm aan koppel wat de tussen acceleraties dusdanig snel maakt, ik ongemerkt hoogst illegale snelheden rij. Gelukkig heb ik wel wat zelfbeheersing waardoor dat niet gebeurd, maar het geeft wel het fijne gevoel dat je altijd meer dan voldoende krachtreserve hebt.

De focus van mijn moeder moet ik eerst terugschakelen naar 4, plankgas en dan nog is het niet rap genoeg om tijdig op linkerbaan snelheid te komen.
28-08-2013 20:11
.Sjoerd.
Timo, sinds wanneer heb jij een Peus? (...)

Sinds 12 juni. winking smiley
Klopt, alweer bijna 3 maanden. Toevallig net voor het eerst een setje foto's gemaakt op een andere plek dan de parkeerplaats van m'n flat of bij m'n ouders voor de deur.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-08-2013 16:54 door .Timo.
Wat hangt 'ie naar rechts?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close