Knutselofftopic deel 17

Gepost door Yellow Cab 
De WRC voorbumper heb altijd wel mooi gevonden. Maar vanwaar de 206+ achterlichten? Verder vind ik m erg netjes!
Vanwege mijn opleiding Journalistiek, moest ik een weblog starten over één vast onderwerp. Drie keer raden welk onderwerp dat is geworden!
Misschien leuk om af en toe eens een kijkje te nemen winking smiley Na de opdracht, die tot komende vrijdag loopt, zal ik erop door blijven bloggen voor de hobby.
Anonieme bezoeker
Re: Knutselofftopic deel 17
25-03-2013 18:05
nvm

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-04-2013 22:42 door Scheur-ijzer.
Beetje stomme poll op de homepage:

Poll: Kopen of slopen?
Nederlanders zijn wereldkampioen schaderijden en bezuinigen op reparatiekosten, zo blijkt uit een Brits onderzoek.

1. Tja, ik rijd regelmatig schade en probeer met reparaties zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Het is allemaal al duur genoeg.
2. Onzin! We leven nu eenmaal in een dichtbevolkt land en hebben daardoor meer kans op schade. En ik repareer altijd meteen en goed!

Beetje kiezen tussen twee slechten. Daarnaast durf ik te wedden dat 90% van de schade gevallen door 20% van de rijdenden wordt veroorzaakt.
Simpel, opgefokte vertegenwoordigers die zich hufterig in het verkeer gedragen en dan het liefst nog niet hands-free bellen erbij. En oude omaatjes die in plaats van remmen het gas vloeren of zonder te kijken invoegen op de snelweg met 60km/h.

Ik denk dat je dan al zo 35% van alle schades (die niet zijn veroorzaakt door vandalisme of natuurgeweld) te pakken hebt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2013 01:39 door .Sjoerd..
ANWB autoverzekeringen. U sluit een premie af, wij schrijven wat anders af dan dat in het contract staat. En 7 keer binnen 5 maanden. Ongelooflijk, morgen bellen en ze mogen maar snel met een oplossing komen. Ergste is is dat ik het nu pas door heb.

9 November: €143
10 December: €134
9 Januari: €147
7 Februari: €123
5 Maart: €123
21 Maart: €116
4 April: €143

Oja, koopt allen de autoweek 18 aprilgrinning smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-04-2013 23:37 door .Sjoerd..
En wat hoor je te betalen? winking smiley
Mijn contract zegt €123.64.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-11-2014 19:30 door MIG-29.
Jammer dat je zo'n goedkoop apparaat gebruikt. Deze draait alleen rondjes waardoor je kans op swirls hebt. Ik heb ook een polijstmachine, een excentrische met verstelbaar toerental. Krijg je toch iets beter resultaat mee. Overigens is het raadzaam de auto ook even te kleien.
Uiteraard heb ik eerst gekleid.
En ja het is een goedkoop apparaat, maar hij heeft gewoon netjes swirls weggewerkt in plaats van gecreëerd. Swirl vrij is ie nog niet.
Sjonges wat is het toch stil hier de laatste tijd. Dit topic is bijna 4 maanden oud en we zitten nog maar op de derde pagina....

En om het even bij de autoweek te houden:
Even een berichtje hier, ik ben voorzichtig bezig om een Fiat 500 te kopen uit 1973. Is nog niet zeker omdat de auto in Italie staat en er dus nog wel wat te regelen is.

klikken voor groooooot
Anonieme bezoeker
24-05-2013 11:02
dooie boel hier...
Maar even opfleuren met een WIPje smiling smiley

origineel:[www.autowp.ru]

Image hosted for free at CtrlV.in
Afbeelding doet 't niet
24-05-2013 19:52
.Marcel
(...) Maar even opfleuren met een WIPje smiling smiley

Bijzondere hoek! Ik ben benieuwd naar het resultaat... en vooral ook of deze shop het WIP-stadium uiteindelijk zal verlaten en een eigen topic krijgt. Afgaande op je voorbije bijdragen, moeten we dat nog maar afwachten. winking smiley
Zeer apart! En het fleurt de boel hier absoluut op.
Anonieme bezoeker
24-05-2013 22:56
Yellow Cab
.Marcel
(...) Maar even opfleuren met een WIPje smiling smiley

Bijzondere hoek! Ik ben benieuwd naar het resultaat... en vooral ook of deze shop het WIP-stadium uiteindelijk zal verlaten en een eigen topic krijgt. Afgaande op je voorbije bijdragen, moeten we dat nog maar afwachten. winking smiley

Ik hoop het! Ik moet toegeven dat het echt aan tijd ontbreekt.
Druk met de kleine man, huis aan het opknappen en dan ook nog 50 / 60 uur per week aan het werk.

Hoe is het met jouw vrouw? Wanneer was ze ook al weer uitgerekend?
25-05-2013 09:25
.Marcel
(...) Hoe is het met jouw vrouw? Wanneer was ze ook al weer uitgerekend?

Half juli, nog een week of zeven. Wij zijn er klaar voor, nu die kleine nog. big smile smiley
Maar 50 tot 60 uur aan het werk... nog steeds op dezelfde baan?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-05-2013 10:09 door Yellow Cab.
Ah, nu zie ik m ook(al is het op een ander apparaat)...

... en het mag er zijn ook, ik hoop echt dat je m afmaaktthumbs up (heb je trouwens wat met dakkoffers?winking smiley)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-05-2013 09:40 door Jamiro.
Weet je al of het een jongen of een meisje wordt?

Ik ben sinds 2 weken ook weer aan het werk bij mijn oude werkgever na ruim 4 maanden bij de deur te hebben gelopen vanwege die vreselijke flexwet!thumbs down De eerste weken is het nog leuk, maar dan slaat de verveling en de onzekerheid toe en dan wil dit kabinet de wet ook nog gaan aanscherpen zodat je er al na 2 jaar weer uit moet. De wereld op zijn kop!
25-05-2013 10:08
SVF
Weet je al of het een jongen of een meisje wordt?

Ik weet het al sinds de twintigwekenecho. En jullie mogen 't ook weten... over een week of zeven. grinning smiley

SVF
Ik ben sinds 2 weken ook weer aan het werk bij mijn oude werkgever na ruim 4 maanden bij de deur te hebben gelopen vanwege die vreselijke flexwet!(...)

Fijn dat je weer aan de slag kunt! Thuiszitten lijkt inderdaad leuk, maar dat valt al snel tegen.
Ik vermoed alleen dat het wel gevolgen heeft voor je productiviteit met Photoshop. big smile smiley
Anonieme bezoeker
25-05-2013 10:35
Yellow Cab

Maar 50 tot 60 uur aan het werk... nog steeds op dezelfde baan?

Zelfde werkgever, andere functie. personeels-issues, dus met minder mensen hetzelfde werk doen.
Gelukkig ben ik in de situatie dat mijn vrouw helemaal niet hoeft te werken, dus is er wel altijd iemand thuis voor de kleine.

SVF

Ik ben sinds 2 weken ook weer aan het werk bij mijn oude werkgever na ruim 4 maanden bij de deur te hebben gelopen vanwege die vreselijke flexwet!

Tof dat je weer aan de bak bent! Wat je zegt: de eerste 2 weken is nog grappig, maar daarna slaat de verveling volgens mij flink toe.
25-05-2013 10:43
.Marcel
(...) Gelukkig ben ik in de situatie dat mijn vrouw helemaal niet hoeft te werken, dus is er wel altijd iemand thuis voor de kleine.

Heeft ze nog wel aspiraties voor een eigen bedrijf? Of heeft het moederinstinct toegeslagen? winking smiley
Anonieme bezoeker
25-05-2013 11:15
Ze wil zeker iets voor zichzelf beginnen, maar of het daar nu het moment voor is...
De hele woning(inrichting) branche ligt op zijn gat, dus echt levensvatbaar zal het nu niet zijn.

We hebben het toen allemaal uitgerekend, en wanneer ze aan het werk zou gaan zal dit enkel voor de kosten van het kinderdagverblijf zijn.
Daarom hebben we besloten dat ze maar thuis bleef.
Yellow Cab
Ik weet het al sinds de twintigwekenecho. En jullie mogen 't ook weten... over een week of zeven.

Ik wist het ook bij de 20 weken echo. Er zijn veel mensen die het bewust niet willen weten, maar ik vind het wel handig ivm het inrichten van de kinderkamer etc..

Yellow Cab
Ik vermoed alleen dat het wel gevolgen heeft voor je productiviteit met Photoshop.

Valt wel mee, ik doe toch al veel minder mee met de wedstrijden en dat zijn vaak de shops waarin veruit de meeste tijd gaat zitten. Ik ben weer een beetje terug bij waar ik begonnen ben: gewoon het massawerk, veel simpele impressies maken van oude modellen, geen technische hoogstandjes maar ik heb er wel veel lol in!big smile smiley
25-05-2013 11:56
.Marcel
(...) We hebben het toen allemaal uitgerekend, en wanneer ze aan het werk zou gaan zal dit enkel voor de kosten van het kinderdagverblijf zijn.
Daarom hebben we besloten dat ze maar thuis bleef.

Interessante afweging. Mrs. Yellow gaat na haar verlof wat minder werken, maar houdt wel onregelmatige diensten. Ik heb een pappadag en verder past haar zus waarschijnlijk op onze kleine.

SVF
(...) maar ik vind het wel handig ivm het inrichten van de kinderkamer etc..

Onze kinderkamer is wit, dus daar valt weinig uit af te leiden. big smile smiley

SVF
Ik ben weer een beetje terug bij waar ik begonnen ben: gewoon het massawerk, veel simpele impressies maken van oude modellen, geen technische hoogstandjes maar ik heb er wel veel lol in!big smile smiley

Ik draai het juist een beetje om: minder simpele impressies, meer technisch ingewikkelde shops waar ik wat langer aan werk. En daar heb ik dan weer plezier in. Ik merk wel dat het presteren - het winnen van wedstrijden - er voor mij een beetje af is. Ik shop echt nog alleen voor m'n eigen lolletje.

En al is het niet mijn manier van shoppen, ik heb veel bewondering voor jouw werk. Het houdt de Knutselhoek ook een beetje levendig, want afgezien van de wedstrijden zijn er maar weinig actieve topics. Ik mis wel eens de tijden waarin veel shoppers ook werk op eigen initiatief lieten zien, en de Knutselhoek veel bovengemiddeld goede shoppers had... winking smiley
Anonieme bezoeker
25-05-2013 12:33
Yellow Cab
Interessante afweging. Mrs. Yellow gaat na haar verlof wat minder werken, maar houdt wel onregelmatige diensten. Ik heb een pappadag en verder past haar zus waarschijnlijk op onze kleine.

Er is natuurlijk niets fijner dan zelf je kind opvoeden, laten we eerlijk zijn.
Daarnaast kan het in ons geval financieel prima uit. Bedenk even dat mijn koopwoning net een ton gekost heeft, waardoor ik voor een appel en een ei kan wonen. Als dat niet het geval zou zijn, had mijn vrouw ongetwijfeld ook gewoon gewerkt.
Nu kan ze thuis blijven tot Owen naar de crèche gaat, en ondertussen gaat ze langzaam aan iets voor zichzelf beginnen en/of vrijwilligerswerk doen.

Yellow Cab
Onze kinderkamer is wit, dus daar valt weinig uit af te leiden.

Die van ons is wit met rood, ook daar viel weinig aan af te leiden smiling smiley
Maar we hebben er nooit een geheim van gemaakt. De naam hebben we echter wel tot de geboorte voor ons zelf gehouden.
Die hadden we na 3 maanden trouwens al, de namen.
Ik had de naam voor een dochter, mijn vrouw die voor een zoon.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-05-2013 12:33 door .Marcel.
25-05-2013 18:14
.Marcel
(...) Daarnaast kan het in ons geval financieel prima uit. Bedenk even dat mijn koopwoning net een ton gekost heeft, waardoor ik voor een appel en een ei kan wonen. (...)

Dat scheelt ook zeker. Ik woon wat dat betreft in een iets ongunstiger regio.

Mijn nieuwe vervoer, over 2 weken in Nederlandsmiling bouncing smiley
09-06-2013 13:26
Anonieme bezoeker
09-06-2013 16:35
Mooi bakkie, maar ik zou niet autoliefhebber genoeg zijn om daar regelmatig mee te rijden grinning smiley Lastig stuurwiel, denk vrij traag, krap.... maar wel tof dat jij het wel aandurft!
Ach ik ga er niet elke dag mee rijden. Pak meestal een andere auto van thuis. Snel is ook niet zo'n probleem, rij vaak zat in snelle auto's. Heb laatst nog 0-100 in minder dan 3 sec gedaan dus dan is een auto die de 100 niet eens haalt ook wel grappigspinning smiley sticking its tongue out
Anonieme bezoeker
10-06-2013 16:25
Yellow Cab
Leuk wagentje!

Nou inderdaad!
15-06-2013 11:05
Mrs. Yellow en ik gaan vanmiddag kijken naar een andere auto... Een stationwagon met een redelijke kilometrage voor een betaalbaar bedrag. Airco, trekhaak, ruime kofferbak, mooi kleurtje en een bijzondere uitvoering. Stay tuned, folks! big smile smiley
16-06-2013 20:38
Update: gisteren een nieuwe auto gekocht, de Clio wordt zaterdag ingeruild als we onze aankoop ophalen. big smile smiley
Ben heel benieuwd wat het is geworden..
16-06-2013 21:55
Klein teasertje dan:

winking smiley
Een Fiat Marea Weekend dus!drinking smiley
16-06-2013 22:03
Correct. grinning smiley Een Fiat Marea Weekend 1.6 16v ELX St. Moritz om precies te zijn.
Op de een of andere manier vind ik het wel een typische YC auto.winking smiley Van welk bouwjaar is 'ie? Ik neem aan dat je er een nieuw topic aan wijdt?
16-06-2013 22:24
SVF
(...) Van welk bouwjaar is 'ie? Ik neem aan dat je er een nieuw topic aan wijdt?

September 2002. Topic volgt wel als 'ie hier op de oprit staat.
Haha YC gaat ook aan de Fiat! Ben benieuwd, volgens mij is het wel een lekker kleurtje blauw
21-06-2013 18:10
Basjc
(...) volgens mij is het wel een lekker kleurtje blauw

Dat is het, zeker in combinatie met de aluminiumkleurige accenten. Morgen gaan we 'm ophalen, hier alvast een klein beetje voorpret:

Aluminiumaccenten vind ik toch wel afbreuk doen..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-06-2013 18:35 door Jamiro.
21-06-2013 18:52
Mag je vinden. Het is exclusief voor deze uitvoering - St. Moritz - en ik vind het in combinatie met deze kleur wel mooi.
Gefelciteerd YC, mooie auto. Aluminiumaccenten vind ik juist wél fraai. thumbs up
30-06-2013 13:45
Een weekje verder en onze eerste ervaringen met de Marea zijn positief: fijn rijgedrag, flinke binnenruimte - zeker in vergelijking met onze vorige auto - en nog steeds een prettige uitstraling. big smile smiley

Iets heel anders: ik werd op Twitter gevolgd door @wehatevag: een VW-hatertje dat z'n frustraties uit met sneue tweets over hoe slecht VAG is... Account is inmiddels geblokkeerd, maar niet getreurd: inmiddels heeft 'ie @wehatevag2 opgezet. eye rolling smiley
30-06-2013 13:46
Oh, update: dat account is inmiddels ook suspended.
30-06-2013 13:49
Nog een update: ik vermoed inmiddels ook wie er achter die accounts zit.
Heb voor mijn 500 een eigen topic aangemaakt:
klik!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close