Knutselofftopic deel 17

Gepost door Yellow Cab 
Re: Knutselofftopic deel 17
11-01-2013 17:59
Jazzzo (kiafan)
Waarom dan? (...)

Je weet wat het woord mirage betekent?
Anonieme bezoeker
11-01-2013 18:09

Wisten jullie trouwens dat de opvolger van de Colt weer Spacestar gaat heten?

Alleen in Europa. Huidige model is verrassend ruim van binnen btw, hadden ze die ook net zo goed Spacestar kunnen noemen! Wegligging is ook bijna net zo belabberd.
Hahah, daar weet jij alles van he Riceaux. grinning smiley
11-01-2013 18:51
Jazzzo (kiafan)
Nu denk ik welgrinning smiley

Jammer; de betekenis die ik bedoelde, staat er niet bij.
Mirage is een ander woord voor fata morgana of luchtspiegeling: iets dromerigs, sprookjesachtigs dus. Er zijn weinig auto's die zo weinig sprookjesachtig, romantisch of dromerig zijn als deze Mitsubishi:

Dan past mijn model toch wat beter bij de naam Mirage. winking smiley
Even wat anders. Kennen jullie deze al?

De reden dat ik Ä148 per maand aan verzekering betaal....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-01-2013 19:46 door .Sjoerd..
Yellow Cab
Jazzzo (kiafan)
Nu denk ik welgrinning smiley

Jammer; de betekenis die ik bedoelde, staat er niet bij.
Mirage is een ander woord voor fata morgana of luchtspiegeling: iets dromerigs, sprookjesachtigs dus. Er zijn weinig auto's die zo weinig sprookjesachtig, romantisch of dromerig zijn als deze Mitsubishi:

Hij doet idd zijn naam niet eer aan, net als zn voorganger:
Anonieme bezoeker
11-01-2013 23:10
.Sjoerd.

Wat een ongelofelijke ******. Ik word niet vaak boos van zulke dingen, maar dit gaat echt nergens over. En de uiteindelijke straf al helemaal niet thumbs down
11-01-2013 23:19
Jazzzo (kiafan)
(...) net als zn voorganger

nut smiley

Dat is alleen in Europese naam z'n voorganger. Verder hebben die twee modellen niets met elkaar gemeen, behalve dat ze van dezelfde fabrikant zijn.
11-01-2013 23:36
Die GT op foto 5, bedoel je? grinning smiley
Die twee op foto 2 ook wel! En als we dan toch bezig zijn, doe die 166 ook maar grinning smiley
12-01-2013 09:23
Zo'n 166 van na de facelift is stiekem best een leuke auto.
Anonieme bezoeker
12-01-2013 11:17

Hahah, daar weet jij alles van he Riceaux.

Klopt big smile smiley Ach was een snelle voordelige manier om van dat ding af te komen. grinning smiley
Yellow Cab
Zo'n 166 van na de facelift is stiekem best een leuke auto.
Zeker! Hoewel ik die van voor de facelift leuker vind. Heeft in mijn ogen net wat meer 'karakter'. Is net iets eigenzinniger. En een van de laatste Alfa's waarbij het kenteken nog in het midden kan grinning smiley

Pa Baleno (SVF)
Jazzzo (kiafan)
Waarom dan? Hier is de voorganger, ook van Mitsubishi

En dat was bij ons dus de laatste ťchte Colt, want het model daarna was die naam m.i. niet waardig: oubollig hoog B-segment terwijl de originele Colt altijd een redelijk sportieve C-segmenter was waarvan de model cyclus nagenoeg gelijk liep met die van z'n grootste concurrent, de Honda Civic. Het nieuwe model hadden ze beter Minica kunnen noemen, als ze dan toch perse een oude naam willen recyclen...

Een echte Colt is wat mij betreft een hatchback versie van de Lancer, zoiets dus:

(oud shopje uit 2008)

Wow! Die mag zo komen!
12-01-2013 14:29
.Timo
Zeker! Hoewel ik die van voor de facelift leuker vind. (...)

Meh. Die rare kleine koplampjes...
Inderdaad! Niet echt heel fraai, wel karaktervol!
.Sjoerd.

Waarom dan? omdat Peugeot gebruikt wordt door jongeren?
12-01-2013 20:13
JoŽl D.
(...) wel karaktervol!

'Karakter' is toch het woord dat Alfisten gebruiken voor alles wat er mankeert aan een auto? grinning smiley
Klopt, ik heb nooit problemen gehad met mijn auto.
Dan ben je denk ik zowat de enigste met een alfa romeo, joŽltongue sticking out smiley
13-01-2013 14:02
JoŽl D.
Klopt, ik heb nooit problemen gehad met mijn auto.

Pff, wat een karakterloze Alfa, zeg.
Wel karaktertrekken. winking smiley

Nee, valt allemaal nog wel mee. Eigenlijk alleen de draagarmen (gingen klapperen, uitgedroogde rubbers) en een gescheurde slang van de stuurbekrachtiging (uitgedroogd).

EDIT: Dit is in 1,5 jaar. Daarnaast nog APK (volgende maand weer, ben benieuwd. smiling smiley) + regulier onderhoud (grote beurt, banden, remmen).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-01-2013 14:45 door JoŽl D..
Nou ja het karakter van de alfa van JoŽl is denk ik dat de auto zichzelf repareert. big smile smiley
Nissan GT-R, awesome
Nou ja het karakter van de alfa van JoŽl is denk ik dat de auto zichzelf repareert. big smile smiley
Dat deed die groene peugeot van me ook. Alleen het enige nadeel was dat voor elk dingetje dat ie zelf repareerde er iets anders bij kwam.
.Sjoerd.
Nissan GT-R, awesome
Dat deed die groene peugeot van me ook. Alleen het enige nadeel was dat voor elk dingetje dat ie zelf repareerde er iets anders bij kwam.

Dat is niet altijd handig. big smile smiley
Het is de laatste tijd gewoon moeilijk om een auto te ontwerpen die niet op een andere auto lijktsad smiley
Ja, maar of je nu kan zeggen dat deze nu direct mooi is.

Misschien moet dit design rijpen het is in elk geval apart.
Anonieme bezoeker
19-01-2013 22:39
.Sjoerd.
Mwah, valt wel mee.

Lekker veilig voor voetgangers... grinning smiley
Dat is wel ťťn van de redenen waarom auto's steeds minder onderscheidend van elkaar zijn: Regel- en wetgeving.
Jammer.
20-01-2013 09:41
Waar blijft die Golf-met-dakkoffer van je, Marcel? big smile smiley
Ik denk, ik laat maar weer eens even wat van me horen! Erg lang geleden.

Spam ik gelijk m'n vaders' nieuwe voiture:

Sjoerd, kom er maar in!

Misschien dat ik me binnenkort voor het eerst in tijden maar weer eens aan shopje ga wagen.
Naaaaaaaaiiiissss!!! thumbs up
2.0 of een V6?

Wat blijft het toch een mooie auto. Blijf die velgen alleen veel te saai vinden... (heb ze zelf helaas ook voor de winter, heb wat challenger velgen (206RC/307RC) voor de zomer). En waar is dat antennetje voor?

Is trouwens wel voor je pa aan te raden om zich aan te melden bij de club. Kost niks, veel informatie en hulp.

Welkom terug, is lang geleden inderdaad!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-01-2013 22:04 door .Sjoerd..
Een tijdje terug vroeg ik me af of een motorrijbewijs wat voor mij is. Zon motor is namelijk voor woon/werk verkeer ideaal in mijn geval. Mijn motorolie wordt namelijk erg laat warm in de peus (90 graden vlak voordat ik op het werk ben) en zon motor is redelijk zuinig.
Bezoekje aan de website van een auto/motorrijschool hier in de buurt doet me terugkomen op deze idŽeen. Blijkt dus dat sinds kort de regelgeving is aangepast.
Eerst moet je je rijbewijs A1 halen. Hiermee mag je alleen op snorfietsen motoren tot 11KW rijden.
Als je ouder bent dan 20 en A1 meer dan 2 jaar hebt dan mag je op voor rijbewijs A2. Hiermee mag je brommertjes motoren tot 35KW rijden.
Wanner je ouder bent dan 22 en Rijbewijs A2 meer dan twee jaar in bezit hebt, dan pas mag je op voor een echt A rijbewijs.

Laat ik het zo zeggen. Ik zou absoluut niet de A9 op durven met 15pk. En om nou een Motorrijbewijs te halen en er vervolgens twee jaar niks mee doen is ook weer een beetje zonde.
Anonieme bezoeker
07-02-2013 12:04
Helaas schijnt dit nodig te zijn omdat er iets teveel jongetjes op te snelle fietsen zich rond een boom buigenwinking smiley Ik ben het met je eens dat je met 11 kw niet de snelweg op moet gaan, maar met 35 kw kan dit prima. Verder doe je in die jaren enorm veel rijervaring op op een veilige manier, zodat je dat later kunt toepassen als je vol vermogen mag gaan rijden. Neemt niet weg dat ik idd blij ben dat ik die regeling nog niet had toen ik m haaldewinking smiley
Tja, dat er een beginners restrictie op zit is begrijpelijk als je ziet hoeveel ongelukken dat er gebeuren. 35KW lijkt me opzich niet eens zo verkeerd.
Zag op het werk iets staan. Dacht eerst dat het een bejaarden scooter was, zat er een nummer plaat op, blijkt ie 20KW te hebben. Iets wat ik aanzie voor een bejaarden scooter mag ik dus niet rijden met een motorrijbewijs, erg jammer allemaal. Misschien dat een 106 voor de korte ritjes een beter idee is.
-----------------

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-11-2014 19:30 door MIG-29.
Mooie fotoserie Sjoerd!

Hier nog een redelijk recent plaatje van mijn 205'je:

Afgelopen najaar samen met m'n vader flink op aan het klussen geweest. Bumpers zwart gespoten, nieuwe wieldoppen, gele koplampen erin en de achterklep geschuurd, fillprimer erover en opnieuw gespoten. Het resultaat mag er best zijn toch? Dat bakkie wordt 18 jaar oud dit jaar.
Omdat ik me vandaag een beetje verveelde ben ik eens in het knutselhoek forum archief gedoken en het aantal inzendingen per wedstrijd geteld van de afgelopen 3 jaar (verder gaat het archief niet) Omdat het aantal inzendingen per week sterk varieert heb ik een periode van 10 weken genomen en daar het gemiddelde van. Daar kwam deze tabel uit:

Opvallend is de dip in 2010 waarna het gemiddelde even boven de 10 uitkomt. Daarna zakt het aantal toch redelijk structureel en vooral het laatste half jaar gaat het hard met bijna een halvering van het aantal inzendingen! Lichtpuntje is dat in de laatste periode het aantal weer iets is gestegen, maar als deze trent zich voortzet voorspel ik binnen 1 tot 2 jaar het einde van de shop wedstrijd...

Het hoogste aantal inzendingen in deze periode was 13 (diverse keren) en in week 21 van 2012 hadden we voor het eerst maar 1 deelnemer, iets wat daarna nog 4 keer is voorgekomen. Het wachten is op de eerste wedstrijd zonder deelnemers... In week 28 van 2012 noteerden we voor het laatst dubbele cijfers namelijk 10 inzendingen bij de Renault Clio wedstrijd, tevens het hoogste aantal dat jaar. In 2011 waren er 9 wedstrijden met minimaal 10 inzendingen.
Joas
Mooie fotoserie Sjoerd!

(...)

Afgelopen najaar samen met m'n vader flink op aan het klussen geweest. Bumpers zwart gespoten, nieuwe wieldoppen, gele koplampen erin en de achterklep geschuurd, fillprimer erover en opnieuw gespoten. Het resultaat mag er best zijn toch? Dat bakkie wordt 18 jaar oud dit jaar.

Zonde van die wieldoppen, die ogen te modern voor de auto. Verder lekker bezig geweest!

Bumpers zwart gespoten (jij ook met Motip Bumper Black?) heb ik van de zomer ook gedaan bij de Alto:

Van het voorjaar onze Peugeot 309 maar eens aanpakken, die kan ook wel wat liefde weer gebruiken.
Anonieme bezoeker
02-03-2013 10:23
SVF
als deze trend zich voortzet voorspel ik binnen 1 tot 2 jaar het einde van de shop wedstrijd...

Daar ben ik ook bang voor. Het is jammer dat we vroeger een paar fanatieke deelnemers hadden (waaronder ikzelf) die echt elke week meededen. Nu zijn die er niet meer en zijn er eigenlijk alleen maar deelnemers die eens in de drie of vier weken meedoen, of nog minder. Daar zijn er niet genoeg van om elke week >5 inzendingen te hebben. Veel shoppers van vroeger komen ook amper meer op het forum.

Ik denk dat het helpt het om de competitie (het willen winnen van de wedstrijd) terug te brengen als we voortaan weer wekelijks de stemmen tellen. Ik kan me genoeg shoppers herinneren die veel waarde aan de stemmen hechtten. Dat wedstrijdgevoel zou kunnen leiden tot meer deelnemers, denk ik.

Verder: elke shop motiveert een ander om ook een shop te maken. Hoe beter de shop hoe hoger de motivatie van een ander. Daarnaast zijn de views van elk Knutselhoektopic ook hoog. Shops worden ook bij de kijkers gewaardeerd, ook al blijkt dat niet altijd meteen. Ik zou tegen iedereen hier dus zeggen: doe gewoon mee als je tijd hebt, dat zorgt vooral voor meer deelnemers.
De knutselhoek loopt erg leeg. In andere categorieŽn zie ik elke keer nog wel veel vlaggetjes, hier niet. Toch jammer, want het bekijken van de shops en tekeningen vind ik altijd erg leuk.
Ik vind zowel de alto als de 205 er erg strak uitzien voor hun leeftijd!
Anonieme bezoeker
21-03-2013 22:16
Geen idee of hij in de smaak valt maar ik zal even mijn auto hier spammen:

22-03-2013 15:29
Niet gek, Wielklem. Ik heb die WRC-bumpers nooit echt mooi gevonden, maar als geheel ziet je auto er netjes uit.
Anonieme bezoeker
22-03-2013 20:20
Klopt, daar moet je van houden inderdaad winking smiley Maar dankje, hij bevalt gelukkig ook goed,
hoewel ik hem momenteel eigenlijk alleen voor woon-werk gebruik. Luxer als de Rallye in ieder geval :P
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close