Knutselofftopic deel 17

Gepost door Yellow Cab 
Knutselofftopic deel 17
05-01-2013 13:49
Welkom in deel 17 van het offtopic voor de Knutselhoek. Het afgelopen topic heeft meer dan twee jaar dienst gedaan, wat een aanmerkelijke tijdsspanne is, gezien de snelheid waarmee de topics elkaar voorheen opvolgden. We zullen zien hoe lang dit topic het uithoudt..!

Regels:

» Hou het fatsoenlijk.
» Absoluut geen gevloek of gescheld (tegen elkaar).
» Niet spammen! Het offtopic-gebeuren schijnt het ideale excuus te zijn om je aantal posts in een recordtempo omhoog te gooien. Dit is niet de bedoeling. Er is geen prijs verbonden aan het hoogste aantal, je wordt er geen betere forummer van en het gaat ten koste van de kwaliteit en overzichtelijkheid.
» We willen graag enig niveau in de posts die geplaatst worden! Dit houdt dus in dat je niet alleen hallo, môgguh, hoi o.i.d. plaatst.
» Spreek elkaar erop aan als je constateert dat er dingen niet helemaal gaan zoals ze moeten gaan.
» Hou het gezellig hier!

Daarnaast nog enkele regels die na overleg tussen de mods zijn gemaakt:

» Elkaar aanspreken op verkeerd gedrag prima, maar blijf binnen de grenzen. Loopt het uit de hand, dan wordt er op melding gedrukt en lossen wij het op. Derhalve géén eindeloze onderlinge discussies over gedrag.
» Offtopic geklets gebeurt hier, en dus nérgens anders in de Knutselhoek. Jullie willen een plek, prima, maar handel er dan ook naar!
» Rotte appels (mensen die de boel willens en wetens verstieren) behandelen wij als volgt: eerst een waarschuwing, blijf je doorgaan dan heb je zonder twijfel een probleem. En ook hier geldt: als er naar aanleiding van een ban opnieuw een hele opstand volgt, dan is het definitief over. Ben je het ergens mee oneens, gebruik PB.
» Er zijn momenten waarop er geen mod in het topic aanwezig is . Gaat er iets fout, druk op melding en laat de moderators het oplossen.

Dat waren de kleine lettertjes, dan rest mij niets dan u allen een genoeglijk Knutselofftopic te wensen, waarbij ik graag nog wil benadrukken dat dit offtopic specifiek voor de Knutselhoek is: het gaat hier dus over de Knutselhoek en alles wat daarmee verband houdt - tekenen, 3D, shoppen, auto's, Knutselhoekers... enz. Heb je geen binding met de Knutselhoek, gebruik dan het gewone Offtopic.
Nog ff over die vraag uit deel 16: Ik snap niets van CS5 (wel van Engels)

Vooral het veranderen van de kleur (om donoronderdelen passend te krijgen) gaat rampzalig...
Re: Knutselofftopic deel 17
05-01-2013 15:21
Da's meer iets voor het Vragentopic. Maar om inhoudelijk op je vraag in te gaan: je kunt kleuren op verschillende manieren veranderen.

De meest eenvoudige is deze: selecteer het deel dat je van kleur wilt veranderen, ga naar Image » Adjustments » Desaturate (Shift+Ctrl+U). Ga dan naar Image » Adjustments » Hue/Saturation. Vink dan Fill with Color aan en schuif wat met de balkjes Hue (bepaalt de kleurtoon) en Saturation (bepaalt de verzadiging). Kom niet aan het balkje Brightness, dat kan je beter achteraf aanpassen met Image » Adjustments » Brightness/Contrast.

Bedenk wel dat elke afbeelding z'n eigen karakteristieken heeft, waardoor elke kleurverandering z'n eigenaardigheden heeft. Kijk gewoon goed wat realistisch is en wat niet.
Waar is de banner van het vorige deel?

Edit: stel ik krijg een ban(ben niet van plan stoute dingen te gaan doen ofzo, maar ik vraag het me gewoon af: wordt dan je ip-adres gehackt, of kan je dan gewoon via een andere mail een nieuw account aanmaken?!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-01-2013 15:26 door Jazzzo (kiafan).
05-01-2013 15:31
Jazzzo (kiafan)
(...) of kan je dan gewoon via een andere mail een nieuw account aanmaken?!

Je kunt een nieuw account aanmaken, maar dat raad ik je ten sterkste af: zie Forumregel No. 10, reden voor onmiddelijkke blokkering van je account. Bij recidivisme krijg je een IP-ban.
De delen voor 16 waren binnen no-time vol. 16 duurde een eeuwigheid. Zullen we deze met zn allen weer een beetje vol spammen?tongue sticking out smiley
Nieuw knutselofftopic, traditiegetrouw auto's spammen!

En nu jullie! grinning smiley
05-01-2013 19:10
.Sjoerd.
(...) Zullen we deze met z'n allen weer een beetje vol spammen?tongue sticking out smiley

Daar zit 'm precies het probleem: zoveel ouwe KOT-ers zijn er niet meer. winking smiley
Denk dat die OB1 er anders ook wel wat van kan tongue sticking out smiley

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-11-2014 19:29 door MIG-29.
@YC: in het vragentopic kreeg ik geen reactie op mijn vraag...
Yellow Cab
Jazzzo (kiafan)
(...) of kan je dan gewoon via een andere mail een nieuw account aanmaken?!

Je kunt een nieuw account aanmaken, maar dat raad ik je ten sterkste af: zie Forumregel No. 10, reden voor onmiddelijkke blokkering van je account. Bij recidivisme krijg je een IP-ban.

Kun je dan ook een tijdelijk ban krijgen? Want volgens mij moet je het heel bont maken wil je een ban krijgen
Anonieme bezoeker
06-01-2013 09:54
06-01-2013 10:05
Hoe bevalt de Brava als gezinsauto, Marcel? winking smiley
Scenic was het toch?

Nissan GT-R, awesome
Kun je dan ook een tijdelijk ban krijgen? Want volgens mij moet je het heel bont maken wil je een ban krijgen
Ik heb eens een tijdelijke ban gehad. Maar tijdelijk is een relatief begrip, ik geloof dat dat een half jaar was.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-01-2013 12:17 door .Sjoerd..
06-01-2013 12:50
.Sjoerd.
Scenic was het toch?

Je hebt gelijk! Z'n profiel is nog niet aangepast. big smile smiley

Wij gaan van het voorjaar ook op zoek naar een andere auto...
Had jij of marcel die de clio had gekregen van een tante?

En wat moet het gaan worden? Een wat grotere auto of gewoon een jongere met minder km's?
.Timo
Nieuw knutselofftopic, traditiegetrouw auto's spammen!

Ik doe mee!

big smile smiley
06-01-2013 18:46
.Sjoerd.
Had jij of marcel die de clio had gekregen van een tante?En wat moet het gaan worden? Een wat grotere auto of gewoon een jongere met minder km's?

Wij hebben 'm gewoon gekocht, Marcel heeft 'm destijds overgenomen van z'n tante, geloof ik. Wij gaan op zoek naar een iets jongere, iets ruimere en met maximaal 150.000 km op de teller. Ik kijk vooral naar compacte stationwagons als de Fabia, maar het zou ook nog een ruime hatchback kunnen worden.

In elk geval een vijfdeurs met genoeg bagageruimte, want ik heb vanaf de zomer een hoop extra spullen in te laden: ik word vader! big smile smiley
Anonieme bezoeker
06-01-2013 19:17
Gefeliciteerd! Echt, geloof mij, te gek! big smile smiley

Ik kan je een Scénic aanraden, die hoge instap is echt prettig als je een kleine met maxicosy op de achterbank moet zetten.
Als je een 1.6 neemt, val je ook nog in de 'betere' categorie wegenbelasting.

Wij hebben een Privelege uitvoering, met alles er op en er aan. Prijzen vallen ook reuze mee.

Sjoerd, wij hadden de Clio inderdaad gekregen van een tante. Ik mis hem, hij rijd nog steeds rond binnen de kennisenkring big smile smiley
Niet kapot te krijgen..
Gefeliciteerd!

Als we toch bezig zijn (gemaakt met m'n telefoon dus de kwaliteit is niet perfect)
Gefeliciteerd YC!smileys with beer

Weer een knutselbaby!smiling smiley Wanneer is je vrouw uitgeteld?

Geniet er in elk geval van, leuke spullen uitzoeken samen etc. Voor je het weet zijn ze groot: mijn zoontje gaat in april alweer naar de kleuterschhool.

Uiteraard kan ik je een Suzuki Baleno van harte aanbevelen als leuke en goedkope gezinsauto!big smile smiley

Incourant model dus kost bijna niets, veel ruimte en luxe bij een laag gewicht, goedkoop in belasting en verzekering, geraffineerde Japanse techniek en daarbij relatief zuinig.
Anonieme bezoeker
06-01-2013 22:25
Gefeliciteerd YC! thumbs up

Ook nog even 'mijn' auto, is van mijn moeder maar sinds ik een halfjaar terug mijn rijbewijs heb ook een beetje van mij, omdat ik er veel in rijd. Verder heeft mijn pa een snelle 9-5 automaat, maar daar rij ik niet heel veel in. Rijdt wel relaxter. winking smiley

(niet ons huis op de achtergrond btw)

Gefeliciteerd YC!

Pa Baleno (SVF)
Uiteraard kan ik je een Suzuki Baleno van harte aanbevelen als leuke en goedkope gezinsauto!big smile smiley
De 406coupe kan ik absoluut NIET aanbevelen als gezinsauto tongue sticking out smiley
206 SW lijkt me wel een leuke auto in jouw positie

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-01-2013 23:31 door .Sjoerd..
07-01-2013 19:11
Bedankt allemaal! big smile smiley

Iemand trouwens bekend met listofcarbrands.com? Irritante website - onoverzichtelijk, geen hotlinking, rare manier van sorteren - maar wél HD-wallpapers! Ik voeg 'm even toe aan het lijstje in het Vragentopic.

Hmm. Nu ik er zo naar kijk, kan dat hele Vragentopic wel een flinke update gebruiken.
Nee die site was me niet bekend. Zo kwam ik laatst deze Russishe site tegen met veel gevarieerde en leuke plaatjes, ook van hele oude modellen, vrachtwagens en ander apart spul!
07-01-2013 20:36
Ik gebruik altijd autogaleria.hu, met ongeveer hetzelfde aanbod als sait-avtofoto.ru.
Ik gebruik altijd google en zet er wallpaper achter...
Toch wil ik nog even kwijt dat ik Joëls 155 best geniaal vind... viva Italia grinning smiley wel erg jammer van dat deukje op de deur, verder ziet ie er nog strak uit!
Haha, ik was net bezig met een mailtje te versturen om te vragen hoeveel het zou kosten om die deuk eruit te laten halen! grinning smiley thumbs up

Overigens zie je die deuk normaal gesproken helemaal niet, hij valt nu alleen op omdat de foto heel erg is bewerkt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2013 17:47 door Joël D..
Zo mag ik het zien grinning smileythumbs up Opvolger van m'n Delta gaat ook met zoveel liefde en respect behandeld worden.

En ah dat scheelt al, maar kan me voorstellen dat het ondanks dat alsnog erg storend is als je weet dat ie er zit.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2013 17:55 door .Timo.
Joël D.
de foto heel erg is bewerkt.
Had je net zo goed dat deukje er ook uit kunnen shoppen tongue sticking out smiley
Beetje laat, maar toch nog gefeliciteerd YC!thumbs up
Anonieme bezoeker
09-01-2013 21:20
Pa Baleno (SVF)

Incourant model dus kost bijna niets, veel ruimte en luxe bij een laag gewicht, goedkoop in belasting en verzekering, geraffineerde Japanse techniek en daarbij relatief zuinig.

Ok, en bedankt Pa! winking smiley Nu zie ik opeens overal Baleno's SW!
Volgens mij staan er echt een stuk of 6 in mijn buurt...
Deze kan ik je natuurlijk ook aanbevelen yc grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-01-2013 21:44 door Jazzzo (kiafan).
Zelfs mijn coupe heeft 50L meer bagageruimte.
Minimaal ja, de soul kan max. 818l.

Wist iemand trouwens dat de soul is uitgeroepen tot de auto waar je het best je hond meekan vervoeren?smiling smiley
Nee, maar ik denk dat je dan beter voor een van deze kunt gaan.

Veel beter, de blauwe dan uiteraard, en de hond vind het altijd fantastisch om mee te gaan.

\\
@ .Marcel

Jij woont toch in het noorden? Het valt me namelijk op dat daar het aanbod gebruikte Baleno's groter is dan hier in het oosten, en in mijn directe omgeving zie ik eigenlijk geen enkele Baleno... Overigens zou ik voor de station de 1.6 adviseren: de ouderwetse 1.3 8 klepper is eigenlijk te licht voor deze auto en niet zo onverwoestbaar als de 1.6 en ook moet de 1.3 het doen zonder airco en ABS (was bij de 1.6 een optie) Bij de 1.6 is de versnellingsbak een punt van aandacht, daarin kunnen bouten afbreken. Als je weet waar je op moet letten kun je het risico tot een minumum beperken.

Overigens ben ik niet zo'n fan van al die hoge modellen. Ik heb liever meer ruimte in de lengte. Voorbeeld: de Mitsubishi Spacestar van mijn ouders. Een hoge instap en verschuifbare achterbank maar de bagageruimte is minimaal en echt te klein voor een kinderwagen of buggy. Zelfs in een kale 1.3 versie zit hij op ruim 1100 kg leeg gewicht en dat is zelfs zwaarder dan een luxe Carisma 1.6! Snap echt niet waar 'm dat verschil in zit...

Wisten jullie trouwens dat de opvolger van de Colt weer Spacestar gaat heten?nut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2013 09:42 door Pa Baleno (SVF).
Anonieme bezoeker
10-01-2013 14:54
Gefeliciteerd Yellow
En onder het mom van spam je auto smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2013 22:16 door Giordino.
Deze zijn ook best ruim en degelijk (maar moeilijk te verkrijgen):

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2013 16:38 door Golf V6.
Pa Baleno (SVF)
Wisten jullie trouwens dat de opvolger van de Colt weer Spacestar gaat heten?nut smiley
Ik las het ja. Echt belachelijk. thumbs down
Anonieme bezoeker
10-01-2013 21:55
Waarschijnlijk door tuningmerk Gembella gebeurd. Waren vast bang dat hij hiermee verward zou worden:

nut smiley
Of deze Rolls Royce Phantom Coupé Mirage

big smile smiley,

Weet je SVF, ik zie ze inderdaad ook wel veel. toch is een kangoo wel een goede optie.
Alleen betaal je belachelijk veel BPM, in België is onze auto 10.000 euro goedkoper.

En versnellingsbakproblemen ken ik, moet ik ook opletten met mijn wannabee eerste auto.
Een Renault Laguna uit 1994 t/m 1997, 1.8 8v, liefst een RXE.

En ronde de 240.000 km moet je de lagers van de versnellingsbak vervangen.
Klus van 1 dag, met kosten van 25 euro als je het zelf doet.
Redelijk kostbaar als je het zelf doet. big smile smiley
11-01-2013 07:41
Nou ja, Mirage was toch al een wat hooggegrepen naam voor die Mitsubishi.
Waarom dan? Hier is de voorganger, ook van Mitsubishi
Jazzzo (kiafan)
Waarom dan? Hier is de voorganger, ook van Mitsubishi

En dat was bij ons dus de laatste échte Colt, want het model daarna was die naam m.i. niet waardig: oubollig hoog B-segment terwijl de originele Colt altijd een redelijk sportieve C-segmenter was waarvan de model cyclus nagenoeg gelijk liep met die van z'n grootste concurrent, de Honda Civic. Het nieuwe model hadden ze beter Minica kunnen noemen, als ze dan toch perse een oude naam willen recyclen...

Een echte Colt is wat mij betreft een hatchback versie van de Lancer, zoiets dus:

(oud shopje uit 2008)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close