Oude meuk: nieuwe shops op pagina 15: Seat Toledo mk2 Estate, Cordoba mk2 2 deurs, Lancia Delta mk1 / Prisma 2 deurs / coupé, Hyundai Accent wagon

Gepost door SVF 
Een verzoekje uit dit topic van 21 mei 2009:

Quote
stoterstangen90
Een Skoda 130 MPV (leuk met de motor achterin)
5deurs hatchback Morris Marina

Het eigenaardige van de Morris Marina is dat de voorportieren van de 2 deurs (coach) identiek zijn, en dus niet langer dan die van de 4 deurs sedan. Ik kan mij geen andere personenwagen bedenken waarbij dit ook zo is. Wel de Van uitvoeringen van bv de Renault 12, Peugeot 305, Citroen GS, Opel Astra F en misschien nog wel een paar.

Een shop van een 5 deurs Marina hatchack op basis van de 2 deurs coach:


En een 3 deurs met iets kortere wielbasis en langere voorportieren:


origineel:



Dan de Skoda MPV. Ik heb de 105 als basis genomen maar dat maakt kwa model weinig uit. Het is een nogal afzichtelijk oostblok hok geworden:



origineel:



Tot slot nog een sedanversie van de eerste generatie Hyundai Pony:



origineel:




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-05-2013 19:44 door SVF.
Die Marina versies kan ik wel waarderen net zoals de sedan versie van de Pony Mk I. De Skoda MPV op basis van de 105/120/130 serie is een afzichtelijk hok. Ben blij dat de MPV nog niet was ontdekt door de communistische leiding van het toenmalige Skoda. Op de Roomster is veel kritiek en het model wordt wel eens buitenissig genoemd maar is honderden malen mooier dan dit rijdende hondenhok.
Nee, die Skoda is het zo niet. Overigens past de motor zo niet eens meer. Daarvoor moet de achterkant echt langer. Wordt ie niet mooier op denk ik.
Die marina vind ik te kort van achteren.
Een 4 deurs met de originele coupé achterkant lijkt me mooier.

Dat van die portieren, dat wist ik natuurlijk.
Het achterportier van de vierdeurs is eigenlijk ook te klein voor de lengte van de auto.
Instappen is echt krap kan ik je uit ervaring zeggen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-05-2013 01:04 door stoterstangen90.
Quote
stoterstangen90
Instappen is echt krap kan ik je uit ervaring zeggen.
En anders ik wel! grinning smiley
Quote
MWH
Quote
stoterstangen90
Instappen is echt krap kan ik je uit ervaring zeggen.
En anders ik wel! grinning smiley
wanneer heb jij op de achterbank van de Ital gezeten?
Voor vind ik het nog best een riante deur.
Die is dan ook eigenlijk iets te lang voor de vierdeurs.
Oké, het moet dus allemaal wat langer...

Quote
stoterstangen90
Nee, die Skoda is het zo niet. Overigens past de motor zo niet eens meer. Daarvoor moet de achterkant echt langer. Wordt ie niet mooier op denk ik.

Ik had hem juist iets ingekort omdat ik dat iets mooier minder lelijk vind.

Een nieuwe versie in de originele lengte:



Quote

Die marina vind ik te kort van achteren.
Een 4 deurs met de originele coupé achterkant lijkt me mooier.

Dan is het eigenlijk dus meer een liftback:

Je hebt ook de perfecte foto voor die Skoda uitgekozen, echt zo'n Oostbloksfeertje. Het gesjopte ding had daar zo kunnen rijden! thumbs up

Quote
stoterstangen90
Quote
MWH
Quote
stoterstangen90
Instappen is echt krap kan ik je uit ervaring zeggen.
En anders ik wel! grinning smiley
wanneer heb jij op de achterbank van de Ital gezeten?
De rit in Flevoland. Ik zat toch echt achterin...
Quote
MWH
Je hebt ook de perfecte foto voor die Skoda uitgekozen, echt zo'n Oostbloksfeertje. Het gesjopte ding had daar zo kunnen rijden! thumbs up

Quote
stoterstangen90
Quote
MWH
Quote
stoterstangen90
Instappen is echt krap kan ik je uit ervaring zeggen.
En anders ik wel! grinning smiley
wanneer heb jij op de achterbank van de Ital gezeten?
De rit in Flevoland. Ik zat toch echt achterin...
daar heb je het ook niet lang volgehouden danspinning smiley sticking its tongue out.
Die marina is zo een stuk knapper dan die korte versie.
dat was een allegro kont op een marina.

Overigens is de coupé ook echt een coupé, zonder liftback dus maar met een klein klepje.
We gaan naar het voormalig Joegoslavie met 4 shops van het merk Zastava:

Een sedanversie van de Yugo:



origineel:


En een Sana taxi met kont:



origineel:


Een Sana station:



origineel:


En een 3 deurs:



origineel:
Het is maar goed dat die 3 deurs Sana nooit bij de Zastava ontwerpers op tafel is gekomen.
De anderen zien er wel ok uit.
Waarom is die yugo sedan er nooit geweest eigenlijk? Oostblokkers zijn dol op sedans...
Dat vroeg ik mij dus ook af.winking smiley

Het zonnetje schijnt zowaar vandaag hier in Enschede, dus tijd voor weer een cabrio. Van de Mazda 323 BA (model 1994-1998) heb ik al eens een cabrio geshopt op basis van de 3 deurs coupé, zie het overzicht in de openingspost. Echt een schoonheid is dat niet met een lelijke rolbeugel uit de Ford Escort.

Een cabrio op basis van de F zonder rolbeugel:



origineel:


De donor komt van een Chevrolet Cavalier:
Deze 323 F heet in Japan Lantis en daarvan bestaat ook nog een sedan die ik niet zo heel erg fraai vind, vooral vanwege de lelijke achterlichten en wat suffe voorkant. Ik heb geprobeerd er een stijlvolle klassiek gelijnde coupé van te maken:



origineel:


En dan nog een verbeterde versie van een oude shop, een station op basis van de 323 F:
Quote
.Sjoerd.
Waarom is die yugo sedan er nooit geweest eigenlijk? Oostblokkers zijn dol op sedans...
Yougoslavië was toch een beetje anders.
Men maakte immers ook een "eigen" versie van de Fiat 128, een hatchback.
Weer wat Britse oude meuk van het merk Reliant.

Een sedanversie van de bijzondere Robin:



origineel:


En een 5 deurs met verlengde wielbasis:



origineel:


Van de Scimitar bestaat weliswaar een 2 deurs coupé met een sterk afwijkende koets, maar een echte schoonheid vind ik dat niet. Ik heb geprobeerd er een stijlvolle 3 deurs coupé (of 2 deurs coach) van te maken:



origineel:
Gaaf, doet me denken aan de MGB. thumbs up
En onbegrijpelijk dat Mazda zelf nooit die F SportBreak heeft uitgebracht.
Quote
SVF
Weer wat Britse oude meuk van het merk Reliant.

Van de Scimitar bestaat weliswaar een 2 deurs coupé met een sterk afwijkende koets, maar een echte schoonheid vind ik dat niet. Ik heb geprobeerd er een stijlvolle 3 deurs coupé (of 2 deurs coach) van te maken:



origineel:

Hier vind ik het origineel wel mooier. Dat is een echte shooting break, een van de fraaiste.
Na deze:



is er ook geen officiele variant meer geweest van de Polo.

Van de huidige zou het een mooi alternatief kunnen zijn voor de Clio, de Ibiza en de Fabia die op zijn laatste benen loopt.
Daar zijn op Google wel diverse impressies van te vinden, een Variant op basis van het huidige model.
Van de huidige Polo heb ik in 2009 al eens een station gemaakt voor de shopwedstrijd. Maar goed dat valt niet onder oude meuk... Overigens is de Polo hierboven, net als de sedan gewoon een wat aangepaste Seat Cordoba.

De Reliant Scimitar doet mij vanuit een bepaalde hoek altijd erg denken aan een Ford Capri, en dus kwam ik op het idee om daar een Shooting Brake van te maken:



origineel:
Gááf, die Capri! thumbs up Misschien leuk om te weten dat de prototypes van de coupé ook een zijruit in die vorm hadden, in plaats van de gebogen vorm bij de productieversie.
Mooie update weer! Ik moest wel gelijk aan de Capri-wedstrijd uit 2010 denken grinning smiley maar die van jou heeft er wel een betere lijn inzitten thumbs up
Quote
.Timo
Mooie update weer! Ik moest wel gelijk aan de Capri-wedstrijd uit 2010 denken grinning smiley maar die van jou heeft er wel een betere lijn inzitten thumbs up

Die van jou lijkt opvallend veel op de Reliant Scimitar, ook best mooi dus!

Twee nieuwe shops. Waarom is Nissan na de Sunny eigenlijk gestopt met de station?

Almera station:



origineel:


En een coupé als opvolger van de 100 NX en die een goede concurrent had kunnen zijn geweest van de populaire Renault Megane coupé:



origineel:
Maar serieus: die Almera station vind ik goed gelukt, dat zou inderdaad een aanvulling op het gamma zijn.
Quote
Yellow Cab
Dat je nog inspiratie vindt in een Almera... winking smiley

En ik ben nog niet uit geïnspireerd...tongue sticking out smiley

De Almera Q-Bic:



origineel:
Weer een paar modelletjes voorzien van een kont. Twee compacte sedannetjes:


Peugeot 205 sedan:



origineel:


De vergelijking met de 309 ligt op de loer, maar toch is dat ondanks de uiterlijke overeenkomsten een wezenlijk andere auto waarvan bijna geen carressoriedelen uitwisselbaar zijn.


Een Citroen AX met kont:



origineel:



En tot slot een klassiek gelijnde coupé op basis van de Citroen ZX:



origineel:




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2013 21:15 door SVF.
Nog een witte coupé op basis van de Ford Scorpio:



origineel:



En een Renault 25 sedan:



origineel:


Voor deze shop heb ik een donor gebruikt van het Amerikaanse zustermodel, de Eagle Premier.
Jammer dat je bij die Scorpio de koplampen hebt aangepast, dat had het model volgens mij niet nodig.
Quote
Yellow Cab
Jammer dat je bij die Scorpio de koplampen hebt aangepast, dat had het model volgens mij niet nodig.

Ik vind de koplampen nogal fors voor een coupé dus vandaar deze subtiele booskijkers.

Wat betreft de Renault 25 vs Eagle Premier / Dodge Monaco, daarover zegt Wikipedia iets opmerkelijks:

"De 25 vormt in de Verenigde Staten niet de basis voor de Eagle Premier en Dodge Monaco omdat deze twee auto's op het onderstel staan van de Renault 21."

Weet iemand hoe dit zit, want ik heb hierover mijn twijfels aangezien er duidelijke overeenkomsten zijn met de 25 en een 21 zie ik er echt niet in. En Wikipedia zit er wel eens vaker naast...
Voor de conservatieve Taunus rijder was de Sierra in 1982 behoorlijk wennen en derhalve niet meteen een groot succes. Ook kwam men pas laat met een sedanversie, vanaf de phase II in 1986. Maar misschien had ook een Taunus hatchback de overgang naar de Sierra wat kunnen versoepelen?

Ford Taunus 5 deurs:



origineel:



En de 3 deurs:



origineel:
Quote
SVF
Quote
Yellow Cab
Jammer dat je bij die Scorpio de koplampen hebt aangepast, dat had het model volgens mij niet nodig.

Ik vind de koplampen nogal fors voor een coupé dus vandaar deze subtiele booskijkers.

Wat betreft de Renault 25 vs Eagle Premier / Dodge Monaco, daarover zegt Wikipedia iets opmerkelijks:

"De 25 vormt in de Verenigde Staten niet de basis voor de Eagle Premier en Dodge Monaco omdat deze twee auto's op het onderstel staan van de Renault 21."

Weet iemand hoe dit zit, want ik heb hierover mijn twijfels aangezien er duidelijke overeenkomsten zijn met de 25 en een 21 zie ik er echt niet in. En Wikipedia zit er wel eens vaker naast...

Wikipedia heeft het in dit geval bij het rechte eind. Als je de portieren vergelijkt met die van de R25 en de R21, dan zie je de overeenkomst met de R21 wel.

Vooral die driedeurs Taunus is best geinig.thumbs up
En dan ook maar een Ford Sierra mk1 sedan:



origineel:



En een sportieve 2 deurs:



origineel:
Ik heb al eens een 2 deurs en een cabrio geshopt op basis van de Mitsubishi Colt uit 1988 (zie de openingspost) Een 3 deurs coupeetje zou een goede concurrent kunnen zijn geweest van de Honda CRX.



origineel:

Quote
Yellow Cab
Haha, dat spoilertje! big smile smiley Leuke shop, bedenkelijke velgen.

Ja, mooi he!big smile smiley Komt van een VW Scirocco.

Velgen ogen misschien wat fout en te modern, maar dat past wel een beetje bij de uitstraling van dit soort coupeetjes...
Quote
Pink Panther
...je presenteert continue nieuwe varianten...

Klopt!grinning smiley Weer een paar varianten:

Volkswagen Jetta II Variant:



En de Golf II Variant:



origineel:



Een Opel Corsa A Van:



En de grijs kenteken versie:



origineel:
Die corsa zou beter af geweest zijn met de portieren van de vierdeursversie
De wielkasten van een 3 deurs versie zouden het geheel wat frivoler maken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2013 20:16 door stoterstangen90.
Die colt coupe hadden ze echt moeten doen!
Die sierra mk1 sedan hebben ze gelukkig niet gedaan. Wat een gedrocht.
Quote
SVF
Quote
Yellow Cab
Jammer dat je bij die Scorpio de koplampen hebt aangepast, dat had het model volgens mij niet nodig.

Ik vind de koplampen nogal fors voor een coupé dus vandaar deze subtiele booskijkers.

Wat betreft de Renault 25 vs Eagle Premier / Dodge Monaco, daarover zegt Wikipedia iets opmerkelijks:

"De 25 vormt in de Verenigde Staten niet de basis voor de Eagle Premier en Dodge Monaco omdat deze twee auto's op het onderstel staan van de Renault 21."

Weet iemand hoe dit zit, want ik heb hierover mijn twijfels aangezien er duidelijke overeenkomsten zijn met de 25 en een 21 zie ik er echt niet in. En Wikipedia zit er wel eens vaker naast...

De basis is wel degelijk de R25. Echter de wielophanging stamt af van de Premier = R21. De R21 heeft geen stijl in het achterportier, maar de derde ruit achter het achterportier.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close