Oude meuk: nieuwe shops op pagina 15: Seat Toledo mk2 Estate, Cordoba mk2 2 deurs, Lancia Delta mk1 / Prisma 2 deurs / coupé, Hyundai Accent wagon

Gepost door SVF 
Over de Samba ben ik zelf ook niet helemaal tevreden dus bij deze een update met een iets lagere en langere kont:



eerste versie:


Hij is nu iets meer in lijn met de nooit uitgebrachte 104 sedan
En weer 4 shops: 3 Fransosen en een Opel.

Een Peugeot 305 coupé:



origineel:


Fraaie bak hoor die Renault Safrane, maar in dit segment is een sedan eigenlijk een must. (Ford kwam er ook pas laat achter met de Scorpio)



origineel:


Een sportief budget coupeetje van de Citroen AX:



origineel:


En tot slot een station versie van de eerste generatie Opel Vectra:



origineel:
Bij de Citroën AX zou het wel mooi staan als de raamspijl in de voorportierruiten schuin zou worden gezet, zoals bij de Volvo 480.
Er bestaat een 2 deurs sedan prototype van de Austin Metro. Ik heb een 4 deurs sedan geshopt die kwa stijl denk ik wat beter past bij het merk.



En dan ook maar een station:



origineel:



En dan nog een liftback versie van de eerste Mazda 323:



origineel:
Zitten weer leuke bij, vooral de Safrane en Vectra Caravan zijn geslaagd.

Bij de 305 Coupé had ik meer iets in de geest van de 304 Coupé verwacht: ingekorte wielbasis en een afgeknotte achterkant.

De 323 Liftback zal wel een uitvoering voor ontwikkelingslanden zijn, want de als basis gebruikte Estate is van na de facelift in 1982 toen de andere 323-varianten al waren vervangen door het model met voorwielaandrijving.winking smiley Het is niet echt een schoonheid in elk geval, hoewel knap geshopt.
Die 304 "coupé" is weliswaar duidelijk meer dan een sedan met 2 deuren minder en afgehakte kont, maar toch vind ik het meer een hatchback dan een coupé. (ook de 3 deurs 104 werd coupé genoemdnut smiley) Bij deze typische jaren 70 modellen geef ik toch de voorkeur aan een klassiek gelijnde coupé.

Bij deze dan een 3 deurs in de stijl van de 304:



En eh... die Mazda die is inderdaad speciaal voor ontwikkelingslanden!drinking smiley
Toch leuk geworden, die korte 305 Coupé.smiling smiley Heeft wel wat Scirocco-trekjes.
Quote
SVF
Die 304 "coupé" is weliswaar duidelijk meer dan een sedan met 2 deuren minder en afgehakte kont, maar toch vind ik het meer een hatchback dan een coupé. (ook de 3 deurs 104 werd coupé genoemdnut smiley) Bij deze typische jaren 70 modellen geef ik toch de voorkeur aan een klassiek gelijnde coupé.

Bij deze dan een 3 deurs in de stijl van de 304:



En eh... die Mazda die is inderdaad speciaal voor ontwikkelingslanden!drinking smiley

Wat een verbazingwekkende kwaliteit hebben de meeste van de shops! Geweldig.

Austin heeft ooit een prototype gemaakt van een Maestro 3 deurs. Daar is alleen een kale body - foto van. Misschien kan jij een shop maken? Een coupe zou ook leuk zijn trouwens..
Nog 1 shop dan voor vandaag. Het omgekeerde van wat ik met de 305 heb gedaan: een 2 deurs coupé op basis van de 304 coupé, een Peugeot 304 coupé coupé dus als het ware...



origineel:
Quote
Travelling ZEN
@SVF: dat is niet de eerste versie van de 323. Slordig.

Kun je over discussiëren maar ik reken een facelift niet als compleet nieuw model. Deze 323 (FA) is in de basis gelijk aan het oermodel uit 1977, met een ander frontje, bumpers, wat zwarte verf en vast nog meer. Het hoekige model die eind 1980 uitkwam beschouw ik als de mk2. (de station was in die tijd nog gewoon een gefacelifte mk1)

Quote
MaestroHLS
Een coupe zou ook leuk zijn trouwens..

Op basis van de Montego:



origineel:


Een compleet overzicht van alle shops van oude modellen vind je hier (iets uitgebreider dan in de openingspost)
Quote
Travelling ZEN
Heb jij geen US-versie gebruikt?

Is goed mogelijk, heb het plaatje gewoon ergens van het net geplukt. Het kenteken lijkt me meer Duits of Scandinavisch.

Het zou trouwens zo maar kunnen dat zo'n bruine die jij gepost hebt binnenkort misschien mijn 2de auto gaat worden. Wel opvallend: zwarte platen op een 323 (of is het een Portugees kenteken?) Ik heb 2 weken geleden bij deze gekeken, maar wil me eerst nog wat inlezen in een aantal zaken (o.a. onderdelen voorziening) voor ik definitief de knoop doorhak en tot aankoop overga. Mocht hij tussentijds zijn verkocht is het een gevalletje pech gehad, maar ik ga niet over 1 nacht ijs (en hoe langer de wagen te koop staat hoe eerder de verkoper bereid zal zijn op mijn bod in te gaan...)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-03-2013 19:52 door SVF.
Quote
Travelling ZEN
Is toch de facelift? Heb jij geen US-versie gebruikt?

De Estate is nadien nog een keer gefacelift en zo geleverd tussen 1982 en 1986. Precies zoals op de foto van het origineel (met Duits kenteken).smiling smiley

Quote

origineel:
De 3 deurs station is al lang geleden uitgestorven, maar er zijn tijden geweest dat fabrikanten hun populaire stations alleen als 3 deurs leverden. Zie de Ford Escort op de vorige pagina. Ik heb weer 3 oude stations voorzien van 2 extra portieren.

De Alfa Sud Giardinetta 5 deurs:



origineel:


Een Austin Allegro 5 deurs station:



origineel:


En tot slot een Datsun Cherry I als 5 deurs Estate:



origineel:
Wat hebben we daar: een Toyota Tercel mk1 5 deurs en een Skoda 105 2 deurs. En wat staat daar op de achtergrond?



origineel:
Ik heb iets met de Mitsubishi Colt. Ik heb tussen 1998 en 2003 een type III gehad uit 1990 met dubbel glazen dakje waar ik erg leuke herinneringen aan heb! Het is nog altijd de auto die ik het langst heb gehad. Ook mijn vrouw heeft jaren lang een witte Colt gehad van dit model. Mijn zoektocht naar een leuke oude Japanner als hobbyauto leidt op dit moment ook weer naar een Colt, het allereerste model. Je zou dus wel kunnen zeggen dat ik een Colt fan ben. Dat bracht mij op het idee van een Colt Van:



En een 2 deurs:



origineel:


En dan z'n opvolger:



origineel:


En een station van de zeer zeldzame en slechts een jaar geleverde Lancer F:



origineel:
Leuk, vooral die Van is goed gedaan. Die zou in de VS best goed gescoord kunnen hebben destijds.
Van alle generaties Honda Civic bestond er een sedan versie, behalve van de eerste:



origineel:
Klopt, maar dat geldt bv ook voor de Mini waarvan ook een model met kont bestaat..

Nog 3 grijze muizen.

Een VW Passat mk III hatchback:



origineel:


Een Mitsubishi Galant 1984 hatchback:



origineel:


Persoonlijk vind ik de Cordia niet echt een heel fraai en evenwichtig model. Misschien dat 'ie als 2 deurs beter oogt:



origineel:
Quote
SVF

Persoonlijk vind ik de Cordia niet echt een heel fraai en evenwichtig model. Misschien dat 'ie als 2 deurs beter oogt:



origineel:

Dan hoop ik toch niet dat ik achterin moet zitten. Je haren met zekerheid tegen de ruit! cool smiley
Gelukkig wordt er nog geen belasting geheven op het shoppen van oude auto's, al dan niet geschorst. Dus we gaan vrolijk verder...

Mijn opmerking over de Honda Prelude bracht me weer op een idee. De Toyota Celica was als grootste concurrent altijd leverbaar als 2 en 3 deurs, dus je raadt het al:

Prelude 1983 3 deurs:



origineel:


Prelude 1987 3 deurs:



origineel:
Vooral die bovenste is erg goed gelukt! thumbs up Ik dacht eerst even een driedeurs Accord II met klapkoplampen te zien.big smile smiley
Die 3 deurs Accord (I en II) is de reden dat ik de Prelude I heb overgeslagen: een 3 deurs versie daarvan zou te veel in het vaarwater zitten van de Accord.

Op speciaal verzoek een hatchback, of eigenlijk liftback versie van de Volvo 240. Niet zo'n gek idee aangezien landgenoot Saab ook een dergelijk model had.

Volvo 240 5 deurs:



origineel:


Volvo 240 3 deurs:



origineel:


En dan nog een 340 cabrio:



origineel:


En een open versie van een Toyota Corolla uit 1992:



origineel:
De 240's vind zelf minder, maar de cabrio's zijn wel weer leuk. Bij de Toyota mag de voorruit misschien wel wat schuiner zoals bij de fficial&client=firefox-a&channel=fflb&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=cjOAUaO5FcPv0gWQm4HIBg&biw=1440&bih=711&sei=czOAUdPdMoa50QW_l4CIDQ" target="_blank" rel="nofollow">Paseo.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-04-2013 23:12 door JW01 (vanaf een Appel).
Goed gelukt! thumbs up Stoere auto's zo, die Zweden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-05-2013 10:27 door rzasa.
Ik had die Passat hatchback nog niet gezien. Gaaf zeg! Past prima in de lijn van z'n voorgangers! thumbs up Wat wel 'lastig' aan dit model is, is dat de achterlichten redelijk laag zitten, waardoor het vlak erboven redelijk groot zou worden.
Nog 2 Volvo's, een stukje Hollands glorie.

Een 2 deurs sedan op basis van de 343, de 342 dus:



Opvallende gelijkenissen / evolutie zo met de laatste Daf 66...

origineel:


Van de Volvo 440 bestaat er een zelfbouw station die er niet uitziet (en op basis van de kortere hatchback) Wat als Volvo zelf een dergelijke variant had gemaakt op basis van de 460 sedan?



origineel:
De Volvo 342 ziet er net zo debiel uit als de originele 343. Dus complimenten dat je hem zo origineel mogelijk hebt weten te houden.
De Volvo 3-serie ziet er natuurlijk uit alsof hij in het voormalige Oostblok is ontworpen, door mensen met een verstandelijke uitdaging, die niet weten wat een auto is. Een willekeurige Volga of Zastava ziet er meer 'ontworpen' uit.
Wat dat betreft is de 480 een geweldige uitzondering, die tot mijn top-3 van favoriete auto's behoort. De 440 had natuurlijk als station moeten uitkomen, maar waarschijnlijk zou hij dan de 850 in de weg zitten.
Quote
SVF
Van de Volvo 440 bestaat er een zelfbouw station die er niet uitziet (en op basis van de kortere hatchback) (...)

Ik zag er laatst nog eentje rijden! Inderdaad niet moeders mooiste, maar toch een stukje Hollands glorie. Onnodig om te vermelden dat jouw shop er een stuk fraaier uitziet. big smile smiley
Die Volvo 240 hatchback is ook ooit door Volvo zelf gemaakt onder de naam Volvo 243.
Die 340 cabrio ziet er ook erg goed uit. thumbs up
Quote
Yellow Cab
Quote
SVF
Van de Volvo 440 bestaat er een zelfbouw station die er niet uitziet (en op basis van de kortere hatchback) (...)

Ik zag er laatst nog eentje rijden! Inderdaad niet moeders mooiste, maar toch een stukje Hollands glorie. Onnodig om te vermelden dat jouw shop er een stuk fraaier uitziet. big smile smiley

Ik vind hem wel mooi, zelfs wel passen in de lijn die Volvo toen had. Deze opbouwwijze is er ook geweest voor de Daihatsu Applause
Studie van Heuliez (460 Estate):

edit; ik mag het plaatje niet linken



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2013 19:40 door rzasa.
En ook voor de Seat Toledo de Renault 25 de Volvo 340 en vast nog wel meer. De 440 ombouw werd gemaakt door het Belgische bedrijf Toncar. Van de andere modellen weet ik dat niet zeker.
Quote
SVF
En ook voor de Seat Toledo de Renault 25 de Volvo 340 en vast nog wel meer. De 440 ombouw werd gemaakt door het Belgische bedrijf Toncar. Van de andere modellen weet ik dat niet zeker.

Toncar was een Nederlands bedrijf. De klep voor de Renault 25 komt van het Belgische EBS (ook bekend van de Renault Super-5 cabriolet). Die 340 ziet er uit als een daadwerkelijk omgebouwde station, niet met een losse gigaklep erop. Hetzelfde lijkt ook op te gaan voor de Toledo, maar daar vind ik wel informatie over dat het een conversieklep betreft.
Quote
rzasa
Studie van Heuliez (460 Estate):

edit; ik mag het plaatje niet linken

Dat is op te lossen:





Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close