Oude meuk: nieuwe shops op pagina 15: Seat Toledo mk2 Estate, Cordoba mk2 2 deurs, Lancia Delta mk1 / Prisma 2 deurs / coupé, Hyundai Accent wagon

Gepost door SVF 
Lijkt me een staaltje knappe zelfbouw.
"The two-door model was dropped, (...)" - [en.wikipedia.org]

Over de shops: ziet er weer goed uit! Maar we zijn ook niet veel anders gewend tongue sticking out smiley De Polo II doet me in de vijfdeurs versie een beetje Brits aan, maar waar ik die vergelijking vandaan haal... geen idee.
Quote
.Timo
Lijkt me een staaltje knappe zelfbouw.
"The two-door model was dropped, (...)" - [en.wikipedia.org]

Over de shops: ziet er weer goed uit! Maar we zijn ook niet veel anders gewend tongue sticking out smiley De Polo II doet me in de vijfdeurs versie een beetje Brits aan, maar waar ik die vergelijking vandaan haal... geen idee.
Metro.
Quote
JW01 (vanaf een Appel)
Google maar eens. Ik kwam er meerdere tegen. smiling smiley

Ik niet. Heb je een link?
Ik vind zelf de Polo II meer op een Skoda Favorit / Felicia lijken, maar die modellen hadden toen nog helemaal niets met elkaar te maken.

Quote
929V6
Daarnaast wordt het uitzicht bij de Polo II via de voorste zijruiten nu wel sterk belemmerd door de spijltjes, misschien is het een idee om die, net als bij de Citroën AX 5-deurs, weg te laten.

Dit snap ik niet helemaal, waarom bij de Polo II wel en bij de I niet? En waarom zou het zicht door die zelfde spijl bij de 5 deurs opeens minder zijn? Persoonlijk vind het met spijl wat symmetrischer ogen dan zonder.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-02-2012 16:53 door SVF.
Quote
929V6
Quote
JW01 (vanaf een Appel)
Google maar eens. Ik kwam er meerdere tegen. smiling smiley

Ik niet. Heb je een link?

hier
Quote
JW01 (vanaf een Appel)
Quote
929V6
Quote
JW01 (vanaf een Appel)
Google maar eens. Ik kwam er meerdere tegen. smiling smiley

Ik niet. Heb je een link?

hier

Da's allemaal zelfbouw.

@SVF,

Bij de Polo II zit de spijl bijna in het midden van de ruit, terwijl er bij de driedeurs nog een groot glasoppervlak achter zit. Probeer maar eens een AX 5-deurs te shoppen mét de spijl, ziet er ook niet uit.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-02-2012 20:05 door 929V6.
De shops van Antigone hebben mij weer geïnspireerd tot een paar nieuwe shops. Zijn station-versie van de Honda Civic 1991 vond ik echter wat minder.
Hier is mijn interpretatie:

origineel:


shop:


En dan ook maar een van het model daarvoor:

origineel:


shop:


Wellicht een tikkie overbodig naast de Shuttle, hoewel de Shuttle een stuk korter en vooral hoog is (én lelijk!tongue sticking out smiley)

Tot slot nog een 3 deurs versie van de eerste generatie Lancia Delta:

origineel:


shop:
En weer 3 nieuwe shops!

Een 2 deurs sedan / coupé (met verlaagd dak!) op basis van de eerste generatie Fiat Ritmo Abarth:

origineel:


shop:


Een beetje in de stijl dus van de Oggy / 128 / 131.


En dan ook maar een 3 deurs break:

origineel:


shop:



En dan nog weer een Honda Civic, een coupé versie van de eerste generatie:

origineel:


shop:
De Civic lijkt wel een Isuzu Bellett

Die Ritmo 'Panorama' is ook gaaf! thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-05-2012 21:03 door JW01 (vanaf een Appel).
En weer een nieuwe lichting, 5 Alfa's dit keer!

Van klein naar groot en we beginnen met een oude shop uit 2010, een Alfa 135 in de Corsa / Polo / Punto / Ypsilon klasse:

origineel:


shop:



En een 146 sedan:

origineel:


shop:


en een station, oftewel de sportwagon:



Dan 2 coupé versies van de 155, een klassieke gelijnde coupé, en een 3 deurs versie.

origineel:


shop 1:


shop 2:


met een duidelijke knipoog naar de oude Alfa Sud:




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-05-2012 11:00 door SVF.
Wat een leuke shops! thumbs up
Prachtig dit! Die Delta Integrale 3-deurs is echt top!!

De Ritmo sedan heeft naar mijn idee wel een iets te lange kont.
En die Alfa 155 'Alfasud Sprint': geweldig!!
Zelf vind ik de 146 sedan en de 155 Sprint wel heel erg mooi! Die Alfa 135 kan ik me nog wel herinneren dat je die gemaakt hebt. thumbs up
Gave shops weer, vooral de 146 sedan en Sprint springen er uit... Waar heb je trouwens die foto van die rode sprint vandaan, want hij wijkt nogal af van de productie versie namelijk...
De foto van die rode Sprint stond op mijn computer en heb ik ooit een keer van het web geplukt.

@ Barri: bij de Ritmo heb ik me vooral laten inspireren door de Fiat 131 en die heeft ook een vrij lange kont:



En we gaan vrolijk verder met weer 2 nieuwe shops!

Een 5 deurs Mazda MX6 (Sportback of Fastbreak) met langere wielbasis die geheel ten goede komt aan het interieur.

origineel:


shop:


Eigenlijk een 626F dus...


En dan nog een Hyundai Excel uit de jaren 90, het blijft een sympathiek modelletje, ook als station:

origineel:


shop:
Excellent! grinning smiley

Die sportieve 626 is ook heel erg gaaf.
Dat had een mooie opvolger voor onderstaande generatie geweest...
[www.parts-specs.com]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-05-2012 10:23 door Yellow Cab.
Persoonlijk vind ik de Chrysler Neon een van de leukste Amerikanen, vooral omdat hij zo on-Amerikaans oogt.tongue sticking out smiley

Als hatchback zou hij hier waarschijnlijk veel succesvoller zijn geweest. 2 impressies van een 3 en 5 deurs versie.

origineel:


shop 5 deurs hatchback:


shop 3 deurs hatchback:



De Mazda 626 uit 1992 was destijds trendzettend met zijn ronde vormen en vind het nog steeds het mooiste 626 model, althans de hatchback. Vreemd genoeg was er geen station, tot vandaag:

origineel:


shop:



En dan ook nog een station van de eerste generatie Hyundai Lantra:

origineel:


shop:
Weer een nieuw shopje en een aantal oude "geremasterde" shops.

Eerst een nieuw oudje: een 3 deurs coupé van de eerste generatie Ford Mondeo.

origineel:


shop:


Een goede opvolger dus voor de Sierra xr4i:

maar dan zonder die lelijke taartschep!


En dan een aantal hele oude shops uit 2003, toen ik nog minder kritisch was wat betreft de kwaliteit en afwerking van de plaatjes en vaak ingescande afbeeldingen uit autoweek, folders en tijdschriften gebruikte als originelen, vaak niet groter dan 600 pixels breed met heel veel ruis etc. (én foute kleurtjes!winking smiley)

Een paar heb ik inmiddels op basis van de oude shops opnieuw bewerkt en geremasterd (de orginele PSD bestanden heb ik toen niet bewaard) Tevens het formaat wat vergroot, iets wat ik nog niet vaak heb gedaan en uiteraard problemen met zich mee brengt wat betreft de kwaliteit en scherpte van de afbeelding. Er gaan er zeker nog meer volgen!

We beginnen met de eerste Fiat Punto uit 1994.

het origineel:


oude shop (klik)

nieuwe shop geremasterd:



En de Toyota Starlet uit 1990.

het origineel: (ook een shop op basis van de 3 deurs maar dat plaatje heb ik niet meer)


oude shop sedan (klik)

nieuwe shop sedan:


oude shop station (klik)

nieuwe shop station:



En tot slot nog een 3 deurs versie van de tweede generatie Hyundai Elantra.

origineel:


oude shop (klik)

nieuwe shop:
Daar gaan we weer met 6 nieuwe shops!

Een Seat Toledo I met afgehakte kont, een model tussen de Ronda en de Leon (opvolger vs voorganger)

origineel:


shop:


Een Leonda dus eigenlijk, of nog mooier: een Rodeo!smiling smiley

ook als 3 deurs:



Dan een aantal Renault Twingo varianten.

origineel:


shop 5 deurs:


en ach, doe 's gek, waarom geen sedan versie:


en een coupé:


en de tupperware uitvoering:



Tot slot een cabrio versie van de derde generatie Daihatsu Charade, want aartsrivaal Suzuki had ook een dergelijk model van de Swift.

een heel slecht origineel:


en de shop:
Die Seats zijn goed geworden! Ik snap zo ook waarom ze niet zijn gekomen, dat had een hoop Golfjes gescheeld smiling smiley
Voor landen als Rusland en Polen zou die Punto sedan leuk geweest zijn. Mooi modelletje.
Die Twingo 5-deurs oogt ook erg leuk! Al zou deze toentertijd te dicht bij de Clio I gezeten hebben.
Zijn tijd ver vooruit, de BMW X6 uit, pak 'm beet 1980:

origineel:


shop:



De eerste Benz in het overzicht, een verre A klasse voorganger uit, laten we zeggen 1985:

origineel:


shop:

De 120?


Na de derde generatie 323 zijn ze bij Mazda om onbegrijpelijke reden gestopt met stations in dit populaire segment.
Een impressie van de BG station, zoals het model van 1989 tm 1994 werd genoemd:

origineel:


shop:



En het model daarna (BA) een oude al reeds eerder gepubliceerde shop:

origineel:


shop:



En tot slot weer een hele oude geremasterde shop uit 2002, een 2 deurs sedan / coupé op basis van de 323 BG:

origineel:


shop:


Voor de wat conservatieve mensch die de F coupé te gewaagd vinden (en geen echte coupé!)
Cabrio tijd!

Een open versie van de derde generatie Civic:

origineel:


shop:



En een Mazda 323 coupé zonder dak:

origineel:


shop:
De Civic verwijst smaakvol naar de Volvo 480 cabrio, maar de Mazda 323 zou geen lelijke rolbeugel nodig moeten hebben. Lijkt wel een Kadett zo...
(iets met donors ofzo?...)
Voor de Civic heb ik inderdaad een 480 cabrio als donor gebruikt. Mijn eerste idee was om een Honda Accord Aerodeck cabrio te maken, maar kon daar geen goede plaatjes in de juiste hoek van vinden. Misschien later ooit nog eens...

De 323 vind ik zelf ook niet zo mooi met rolbeugel (bij de Honda vind ik het juist erg stoer staan!) maar de donor komt van zustermodel Ford Escort, toen weliswaar al wel 5 jaar op de markt, maar een Focus CC is weer veel te modern voor deze Mazda.
En dan toch nog een cabrio van de Honda Accord Aerodeck, een van mijn favoriete modellen uit de jaren 80. Ik had hem liever in een wat uitdagender hoek gehad maar vond een goede donor van de zijkant die perfect past!

origineel:


shop:



En een coupé versie van een model waarvan je het niet gauw verwacht, maar vind zelf het resultaat best verrassend! De Volvo 343 coupé:

origineel:


shop:


De 342 dus, of 380 in een later stadium.


En weer een remake van een oude shop, op basis van een ingescande foto van mijn eigen Suzuki Swift 1.3 GL die ik had tussen 1996 en 1998.

origineel:


shop:


Ik had het mezelf natuurlijk makkelijk kunnen maken door gewoon een verlengde 5 deurs te shoppen, maar ik wilde nadrukkelijk een wat onderscheidend en meer sportief model. (de 5 deurs is ook een stukje hoger)
Deze Swift station lijkt anders ook vrij hoog vanwege de korte portieren.
Wat de achterkant betreft, lijkt het een beetje op een Mitsubishi Lancer.
Ik waardeer je inspanning, maar ik denk dat een verlengde 5-deurs mi. toch wat fraaier zal ogen.
Ik heb van de Volvo 343 coupé ook nog een shooting break gemaakt, als opvolger vs voorganger van de 1800 / 480 ES:



Weliswaar even lang als de coupé, maar een fractie korter dan de gewone 3 deurs hatchback.
Erg leuk topic dit, ik volg het altijd met veel plezier!

Quote
SVF

De eerste Benz in het overzicht, een verre A klasse voorganger uit, laten we zeggen 1985:

De 120?

Het leuke hiervan is dat een carrosseriebouwer, Schultz, zoiets een keer in het echt heeft gemaakt:



De Schultz City.
2 nieuwe shops, 2 Escortjes.

Een coupé versie van de laatste generatie uit 1991:

origineel:


shop:


Ik vind 'm opvallend veel lijken op de eerste Escort en dat bracht me weer op het idee om daar een hatchback van te maken:

origineel:


shop:
2 nieuwe shopjes.

Een CRX coupé verise van de 2de generatie Honda Civic.

origineel:


shop:



En van de 3de generatie was er, behalve de Shuttle nooit een 5 deurs, nu dus wel:

origineel:


shop:
Weer zo'n voorbeeld! Echt een gemiste kans van in dit geval Honda. Had best wel aardig verkocht kunnen worden.
De hiervoor geplaatste Civic 5-deurs was een mooie brug geweest tussen de Civic 3 deurs en de Civic Shuttle. De Civic Shuttle was zijn tijd ver vooruit. Vergelijk die auto maar met de huidige Kia Venga en Opel Meriva. Zelfde concept: Hoge bouw, veel binnenruimte en toch compacte buitenmaten. Nu zijn dit soort auto's populair, in de tijd van 1983-1988 was de Civic Shuttle meer een buitenbeentje.
En dan ook nog maar een coupé versie, die heb ik immers ook gemaakt van het model daarna (zie overzicht in de openingspost)

origineel:


shop:


Een soort mini Prelude en een directe concurrent van de Toyota Corolla coupé uit dezelfde periode.
Qua formaat vind ik de Civic III meer B-segment dan C-segment. De Corolla uit die tijd was toch een stukje groter en ruimer.
Maar dan vind ik jouw shop nog bijzonderder: een coupé in het segment van de Corolla bestond al wel, maar nog geen compactere coupé (op de CRX na).
Quote
verlichting
De hiervoor geplaatste Civic 5-deurs was een mooie brug geweest tussen de Civic 3 deurs en de Civic Shuttle. De Civic Shuttle was zijn tijd ver vooruit. Vergelijk die auto maar met de huidige Kia Venga en Opel Meriva. Zelfde concept: Hoge bouw, veel binnenruimte en toch compacte buitenmaten. Nu zijn dit soort auto's populair, in de tijd van 1983-1988 was de Civic Shuttle meer een buitenbeentje.

Vergeet ook de Nissan Prairie niet die er volgens mij nog net iets eerder was dan de Shuttle en dus de eerste Midi-MPV. De Mitsubishi Spacewagon kwam in 1984, ook nog voor de komst van de Renault Espace.

Wat echter niemand weet is dat er eind jaren 80 al een prototype was van de Renault Scenic, gebaseerd op de 19:


origineel


Ook Honda had al een Shuttle in de jaren 70 op basis van de eerste generatie Civic:


origineel
Quote
Niels.
Het leuke hiervan is dat een carrosseriebouwer, Schultz, zoiets een keer in het echt heeft gemaakt:



De Schultz City.

Hmm, volgens mij heb ik deze een keer zien staan, de kleur klopt niet maar volgens mij is dit exact dezelfde auto



Kenteken lijkt overeen te komen in elk geval:

[www.autojunk.nl]

Ow, en die Civic Shuttle..... viez man...
Nog een laatste shopje voor ik morgen met vakantie ga.smiling smiley

Een stationversie van de 2de generatie Mazda 323, want die was er namelijk niet. Men sloeg telkens een generatie over en leverde dan het oude (gefacelifte) model.

origineel:


shop:
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close