Oude meuk: nieuwe shops op pagina 15: Seat Toledo mk2 Estate, Cordoba mk2 2 deurs, Lancia Delta mk1 / Prisma 2 deurs / coupé, Hyundai Accent wagon

Gepost door SVF 
ik ben zelf begonnen met adobe photoshop cs2 (enige die je met een beetje googlen gratis kunt downloaden). en dan gewoon de tutorials volgen. Je kunt het beste beginnen met kleine aanpassingen.
Ik gebruik al jaren Adobe Photoshop Elements 4.0 maar het wordt langzamerhand hoog tijd voor nieuwer en beter programma...

Nieuwe shop, nieuwe Picasso. De 2CV Picasso oftewel een Space-eend.

origineel:

shop:

Concurrent van de Fiat 600 Multivlaai
HAHAHAH, Geweldig die Eend... Ik zou er alleen geen rotonde mee durven te nemen... Die DS Picasso is overigens oerlelijk, hoe maak je van een Godin een duivel... (al is het erg netjes gesjopped e.d....) Die 405 Coupé had ik zelf een iets langere kofferklap gegeven overigens, het is nu meer een hatchback namelijk.. en die hebben we al ;-)

Desalniettemin, de grijns staat weer op mijn smoel en daar gaat het toch allemaal om niewaar?
Ik heb een aantal oudere shops toegevoegd aan het overzicht. Voor deze serie hanteer ik in principe een grens van 20 jaar en ouder en zodoende zijn er de afgelopen jaren een aantal nog niet in dit topic gepubliceerde shops die inmiddels ook onder deze categorie vallen.

Een oude Volkswagen sedan op basis van de kever

Een kleine Bentley op basis van de Continental Flyingspur

Honda Civic 1991 CRX coupé:

Mazda 121F:

Deze vallen er nu nog net buiten:

Mazda Xedos 6 coupé:

Mazda Xedos 6 station:

Subaru Impreza hatcback:

Subaru Impreza 3 deurs coupé:
Goedendag
ik ben zelf begonnen met adobe photoshop cs2 (enige die je met een beetje googlen gratis kunt downloaden). en dan gewoon de tutorials volgen. Je kunt het beste beginnen met kleine aanpassingen.
CS5 ook hoor. drinking smiley

OT: Die Picasso's zijn echt hilarisch. Lelijk, maar wel goed geshopt. thumbs up
Ik open dit topic eens in de zoveel tijd en bedacht me net dat het misschien leuk zou zijn de geupdate openingspost even te bekijken eye popping smiley

Ongelooflijk!
En we shoppen vrolijk verder...

De Sapporo van Antigoon bracht mij weer op het idee van een Sapporo station.

origineel:

shop:

De Corolla V (model 1983-1987) was de enige generatie zonder station (er was toen ook de Tercel station en de oude Corolla station werd nog een aantal jaren door gebouwd) maar nu is 'ie er alsnog:

origineel:

shop:

Van alle Datsun Cherry modellen was er een coupé versie behalve van de laatste, vierde generatie. (als Nissan)

origineel:

shop:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-11-2011 21:42 door SVF.
En weer een aantal shops onder het motto: mag het een paar deurtjes meer zijn?

DAF 55 4 DEURS:

origineel:

shop:

LANCIA Y10 5 DEURS:

origineel:

shop:

AUSTIN / LEYLAND MINI 4 DEURS:

origineel:

shop:

En tot slot nog een coupeetje op basis van de Citroen 2CV:

origineel:

shop:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2011 21:15 door SVF.
Grappige shops, al twijfel ik wel aan het praktische nut van sommige modellen. Instappen in een gewone Mini is al haast onmogelijk, laat staan bij een vierdeurs...

En de Mitsubishi die bestond eigenlijk al. winking smiley
De Daf is inderdaad ook goed gelukt. Ik vind hem zo veel leuker dan de tweedeurs.

De grove carrosserievorm van de 2CV coupé mag dan lijken op de Kever, op alle andere punten is hij verschillend (en veul leuker tongue sticking out smiley ).
929V6
Grappige shops, al twijfel ik wel aan het praktische nut van sommige modellen. Instappen in een gewone Mini is al haast onmogelijk, laat staan bij een vierdeurs...

Nee hoor, de Mitsu Magna was een Australische Galant, en dus is dat een Galant station i.p.v. een Sapporo ;-) (al hebben beide auto's veel technische overeenkomsten overigens...)

Mooie shops weer SvF, vooral het Dafje kan me bekoren, de Lancia doet me overigens erg aan deze denken ;-)

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-11-2011 20:36 door Antigoon.
JW01 (vanaf een Appel)
De Eend komt me nu teveel in de buurt van de Kever/Beetle.

Mooie aanleiding om nog een hele oude shop te posten uit 2005:

Deze komt niet in het overzicht want slaat nergens op. (was voor een wedstrijd)
Ik wil wel eens een R18 hatchback zien.

Ik vind de Daf erg geslaagd trouwens!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-11-2011 10:34 door rzasa.
Antigoon
929V6

Nee hoor, de Mitsu Magna was een Australische Galant, en dus is dat een Galant station i.p.v. een Sapporo ;-) (al hebben beide auto's veel technische overeenkomsten overigens...)

Neusje van de Sapporo erop en klaar is Kees. Zoveel verschilt de Sapporo niet van die Galant.winking smiley

@rzasa,

Zie pagina 1 van dit topic. smiling smiley
rzasa
Ik wil wel eens een R18 hatchback zien.

nut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smileynut smiley

Pagina 1

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-11-2011 17:50 door Antigoon.
929V6

Neusje van de Sapporo erop en klaar is Kees. Zoveel verschilt de Sapporo niet van die Galant.winking smiley

Frameloze ramen? Er zijn nog wel meer verschillen te noemen ook, maar dat was het eerste dat me te binnen viel...
Mr.Ruben
svf, kun je eens een carisma station shoppentongue sticking out smiley

Ja hoor, daar is 'ie al:tongue sticking out smiley

Ook een oude shop uit 2009 op basis van de sedan.
Antigoon
929V6

Frameloze ramen? Er zijn nog wel meer verschillen te noemen ook, maar dat was het eerste dat me te binnen viel...

Die zijn net als de andere details ook in de carrosserie van de Magna te shoppen.
929V6
Antigoon
929V6

Die zijn net als de andere details ook in de carrosserie van de Magna te shoppen.

De station op de manier zoals ik hem geshopt heb is veel minder werk dan allerlei (ogenschijnlijk kleine) details aanpassen op basis van de Magna. Deze shop was nog geen 10 minuten werk. Overigens was ik in de veronderstelling dat het derde zijruitje in de deur zat dus op dat punt klopt mijn shop niet helemaal.
Misschien een leuke request: Een Alfa Romeo 75 omtoveren tot Station Wagon?
0LDTIMER

TADA! (bestaat dus gewoon al tongue sticking out smiley)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-11-2011 21:13 door Antigoon.
Antigoon
0LDTIMER

TADA! (bestaat dus gewoon al tongue sticking out smiley)
Aha! Ik dacht dat ik hem al ooit eens gezien had maar ik kon hem niet terug vinden. Niet echt een heel bijzonder model.
En weer 3 shops, allen met een extra nooduitgang. Eerst 2 Opeltjes.

De Kadett B hatchback oftewel de voorganger van de city C Kadett.

origineel:

shop:

En de Ascona B liftback.

origineel:

shop:

lijkt veel op een 5 deurs Manta.

En dan nog een hachbackversie van de Mazda 121 bolhoed die in feite al bestaat als Ford Espire / Kia Avella. Om het mezelf makkelijk te maken kon ik daarom 2 dingen doen: een bolhoedneus op een Espire shoppen of het dak / raamlijn van een Espire op een bolhoed shoppen. Ik heb gekozen voor de laatste optie.

Eerst de ford Espire:

Mazda 121 bolhoed:

shop:

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-12-2011 20:51 door SVF.
Leuke shops weer, al is het spektakel er onderhand een beetje af. Vooral die 121 is keurig geshopt. Maar jouw fascinatie voor 't Bolhoedje zal ik nooit helemaal begrijpen. winking smiley
Het verveelt mij nog steeds niet hoor.smiling smiley Voor de B-Kadett had ik de latere versie met schroefveren achter genomen, ik heb nu het idee dat de achterste strop van de bladveren te weinig ruimte heeft. Misschien is het gemakkelijker om de bladveer gewoon weg te shoppen.winking smiley
@929V6

Maar daar bestaat al een 3 deurs versie van, de Kadett City ;-)

en hoezo begrijp je die fascinatie niet voor het bolhoedje YC? Als er een budget auto is die tot cultcar uitgeroepen kan worden is het wel het Mazda Bolhoedje....

Over de Opel Ascona Liftback. De Liftback versies van de Ascona (en Vectra) waren altijd korter dan de Berline's, ik denk dat deze liftback ook een stuk mooier en natuurgetrouwer is als ze een decimetertje korter is. Maar wel weer netjes geshopped, zoals ik gewend ben van je...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-12-2011 20:48 door Antigoon.
Yellow Cab
Maar jouw fascinatie voor 't Bolhoedje zal ik nooit helemaal begrijpen. winking smiley

Tja ik heb er zelf een gehad en krijg nog altijd steeds een grijns op m'n gezicht als ik er een zie (en het worden er in rap tempo minder heb ik het idee) Het is een beetje de Mr Bean onder de auto's...

@929V6 zo beter? winking smiley

En meteen maar een nieuw shopje, een vlotte koerriersversie van de Mazda 323F.

origineel:

shop:
Nehh... sad smiley Gaat dan net weer even te ver.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-12-2011 00:00 door JW01 (vanaf een Appel).
Waarom niet? Zie de connectie van Mazda met Ford...
Ik wacht nog steeds op een bestelwagen met de comfort van een Mercedes-S of een BMW-7.
Een rap bestellertje op basis van de Mazda F zou alvast een beginnetje zijn.
@Antigoon,

Ik bedoelde de latere versie van de B-Kadett, die vanaf 1967 schroefveren achter kreeg in plaats van bladveren.

@SVF,

Beter idd. thumbs upwinking smiley

Geinig, die 323 F Van. Alleen betwijfel ik of de zo te zien nog steeds horizontale opstelling van de achterlichten handig is in combinatie met de achterdeurtjes.
Wat een heerlijk topic is dit. Ik geniet van alle shops die de fantasie prikkelen en verbazing opwekken. Een enkele keer een voltreffer waarbij je denkt "huh (waarom) heeft die niet bestaan dan?"
Als ik zo vrij mag zijn een verzoekje te plaatsen: een tweedeurs Coupe danwel (3-deurs) HPE versie van een vergeten auto:
[img2.netcarshow.com]
(er zijn wel meer foto's te vinden maar dit plaatje is ook beschikbaar in 1600x1200 en is wellicht een goede basis)

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-12-2011 17:33 door Yellow Cab.
@Beros: ZOIETS?

Sorry voor de lage resolutie, als je er meer wil zien moet je even naar Google.com gaan en Lancia Delta HPE in te tikken ;-)
Meer de shooting brake richting op zoals de Beta HPE, denk ik dan. De Delta HPE is immers gewoon een driedeurs hatchback.
Inderdaad, of gewoon een leuke tweedeurscoupé in de stijl van de Kappa coupé. Maar als je er geen gat in ziet ook prima hoor.
Op speciaal verzoek dan de Lancia Dedra coupé in de stijl van de oude Gamma coupé. Een shooting break wordt meer een soort uitgerekte Delta en ligt m.i. niet erg voor de hand (overigens vind ik de 3 deurs Gamma meer een liftback dan een break)

orgineel:

coupé:

en nog een cabrio:

En dan de Mitsubishi Colt uit 1992 waarvan ik nooit heb begrepen waarom daar geen 5 deurs versie van is gemaakt. (en het model daarna ook)

origineel:

shop:

Zowel de wielbasis als overhang zijn iets verlengd en dus zou het een goede opvolger kunnen zijn van de Lancer hatchback. Nou was er natuurlijk ook de op de Lancer gebasseerde Proton Persona hatchback maar mijn 5 deurs is meer gebasseerd op de Mirage sedan die veel meer overeenkomsten heeft met de Colt dan de Lancer. (en die ik persoonlijk veel fraaier en minder oubollig vind)
Die Delta Dedra cabriolet is prachtig! eye popping smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2011 16:26 door JW01 (vanaf een Appel).
En we blijven nog even bij de Colt met 2 nieuwe shops. Het is bij Mitsubsihi nogal wat verwarrend allemaal met gegoochel met namen enzo en als er iets niet klopt in mijn verhaal of interessante of nuttige toevoegingen dan hoor ik het graag! (929V6 ?winking smiley )

Voor zover ik weet was de Lancer in 1975 het eerste model dat in Europa werd geleverd en kort daarna de Galant (officieel aangeduid als Colt Lancer en Colt Galant...nut smiley ) De 'prehistorische' Colt uit de jaren 60, een opzich zelf staand model, is hier nooit geleverd en is volgens Wikipedia geproduceerd tot 1971. Dan zit er dus een gat in de Colt historie tussen 1971 en 1979 toen bij ons de eerste Colt kwam (die elders als Mirage door het leven ging) En dus heb ik een impressie gemaakt op basis van de Lancer, maar wel bedoeld als zelfstandig model en als directe concurrent van de Honda Civic dus laten we zeggen 1974...

origineel:

shop Colt 3 deurs:

shop Colt 5 deurs:

gifje:

Pas vanaf de Lancer F in 1983 was de Colt de hatchback versie van de Lancer. Overigens heb ik die Lancer F nooit zo begrepen want na een jaar alweer opgevolgd en, correct me if i'm wrong, volgens mij werd ten tijde van de F ook nog de oude Lancer geleverd.

En dan tot slot nog de 5 deurs Colt uit 1996 (te jong voor het overzicht maar niet bijzonder genoeg voor een eigen topic)

origineel:

shop:
Die laatste shop maakt de Colt tot een begeerlijk autootje. Leuk, zo'n vijfdeursversie, en vreemd dat 'ie er nooit gekomen is. Overigens is deze auto wel weer als coupé geleverd: de Mirage Asti. Kwam 'm laatst tegen op een wallpapersite.

Van die oude Colt vind ik vooral de driedeursversie een mooi plaatje geworden. Die vijfdeurs ziet er op de een of andere manier nogal geshopt uit, maar ik kan er niet de vinger op leggen waar dat aan ligt.
Echt razend knap, die shops.

De shop van de B-Kadett doet me aan de 204 denken, de Dedra cabrio aan de 306 cabrio. Dat is bedoeld als compliment, overigens.
voiture
de Dedra cabrio aan de 306 cabrio. Dat is bedoeld als compliment, overigens.

Kan kloppen, het interieur komt van een 306 cabrio. En bedankt voor het compliment!smiling smiley

Een paar nieuwe simpele shopjes maar weer, 3 Vokswagentjes met 2 deurtjes meer en minder.

Polo I origineel:

Polo I 5 deurs:

Polo II origineel:

Polo II 5 deurs:

Vento origineel:

Vento 2 deurs:
Vooral de Vento ziet er geslaagd uit, alsof ie echt zo bestaan heeft. De Polo's zien er ook goed uit, maar de wat meer corpulenten onder ons zullen waarschijnlijk moeite krijgen met instappen. Daarnaast wordt het uitzicht bij de Polo II via de voorste zijruiten nu wel sterk belemmerd door de spijltjes, misschien is het een idee om die, net als bij de Citroën AX 5-deurs, weg te laten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close