Oude meuk: nieuwe shops op pagina 15: Seat Toledo mk2 Estate, Cordoba mk2 2 deurs, Lancia Delta mk1 / Prisma 2 deurs / coupé, Hyundai Accent wagon + Honda Civic mk1 sedan + Toyota Previa mini + Ford Pinto 5 deurs, sedan en coupé

Gepost door SVF 
SVF
Die Oggi kende ik nog niet (heb wat rare associaties bij die naam maar dat terzijde...) en is eigenlijk een 147 sedan, oftewel de Argentijnse 127.

147 of niet, het blijft in de basis een 127 natuurlijk. En 'oggi' betekent gewoon 'vandaag' in het Italiaans. Waar moet jij dan aan denken?
Clignoteur
En 'oggi' betekent gewoon 'vandaag' in het Italiaans. Waar moet jij dan aan denken?

Hier aan
Die van Maarten Spanjer kwam uit de reclame voor het BOVAG garantiebewijs.
Clignoteur
Antigoon
Al vraag ik me wel af wat de toegevoegde waarde is van een 127 met kofferbak als je ook al zoiets kon komen als een 128, maar ja... Over de Zastava kon je hetzelfde zeggen geloof ik.

De 128 was natuurlijk wel een auto uit een hogere klasse: met 3855 mm niet alleen langer (wat deze shop ook is) dan de 127 hatchback (3594 mm), maar ook op een aanzienlijk grotere wielbasis (2445 mm versus 2223 mm) én breder (1588 mm versus 1524 mm).

Wat dat met de Zastava te maken heeft snap ik niet: dat is gewoon de hatchback-versie van de 128, die dezelfde klasse groter is dan de 127 hatchback.

ME HOELA! (duidelijker kon ik het niet zeggen) Zeggen dat de 127 in een kleinere klasse valt is hetzelfde als zeggen dat de Golf in een kleinere klasse valt dan de Jetta... VW wil graag dat je dat gelooft maar het is (net als bij de 127/128) natuurlijk je reinste onzin.

De lengte die SVF er aangeplakt heeft met z'n kofferbak betekend dat deze auto even lang is geworden dan de 128, net zoals de (Sl)oggi langer is dan een 128 en net zo goed als dat de Zastava Hatchback variant slechts 5 cm langer was dan een 127...

Er was gewoon erg veel overlapping in het Fiat gamma indertijd...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-10-2011 21:50 door Antigoon.
Nieuwe pagina, nieuwe shops, ja ik heb de smaak weer te pakken!tongue sticking out smiley

Een sportieve (shooting) break versie van de Opel GT.

origineel:

shop:

En een kleine hatchback op basis van de Simca 1000 als concurrent van o.a. de Renault 5 en de Fiat 127. Een voorganger van de Talbot Samba zeg maar..

origineel:

shop 5 deurs:

shop 3 deurs:

GIFje:

Deze shop is dus bedoeld als een volledig nieuw en opzich zelf staand model (met de motor voorin!) en niet als variant op de 1000.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-10-2011 22:58 door SVF.
Gaaf die Simca! (en goed dat je de motor voorin gedaan hebt, mijn eerste opmerking toen ik het zag was "daar zit toch een motor?"winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-10-2011 09:27 door Antigoon.
@Antigoon,

Als je de 127 en 128 naast elkaar geparkeerd ziet staan, zul je zien dat er echt wel een klasse verschil tussen zit, vooral qua binnenruimte. De Uno resp. de Ritmo kwamen ervoor in de plaats, met ook weer voor beide modellen een sedanversie (Duna en Regata).

@SVF,

Leuk bedacht weer, al zou ik de Simca wat meer naar de mode van de jaren zeventig aangekleed hebben (banden zonder witte zijvlakken, de Pentastar-wieldoppen van de latere 1000 en 1100, geen bumperrozetten, andere kleur).
Op verzoek van Jeroen W mei 2009:

Jeroen W
Suggesties:

- Austin Allegro Coupé Vanden Plas! spinning smiley sticking its tongue out

heb ik een sedan (als tussenfase) en een coupé versie gemaakt van de Allegro. Het viel niet mee om goede shopbare plaatjes te vinden van de Vanden Plas uitvoering. Voor mij geldt 800 pixels meestal als minimum maar ik heb toch een iets kleiner plaatje gebruikt.

Het origineel:

Shop sedan:

Shop coupé:

In de originele kleur zonder vinyl dak:

Gifje:

Ik heb geprobeerd de coupé wat Jaguar XJ6 trekjes te geven voor zover dat gaat bij een dergelijk klein model...
Ik vind de sedan wel sympathiek. De coupé is leuk gemaakt, maar van een Allegro iets moois maken is een grote taak.
En weer 2 nieuwe shops!

Een sedan versie van de Simca 1100.

origineel:

shop:

En een 3 deurs hatchback op basis van de Saab 90.

origineel:

shop:

Edit: openingspost met alle shops uit dit topic, is ook bij gewerkt!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-10-2011 18:53 door SVF.
Prima simca maar crying smilie voor de SAAB.... (wel netjes geshopped..)
Die Simca zou zo in de folder gestaan kunnen hebben, maar die Saab ziet er erg gek uit. Dat kan beter, SVF smiling smiley.

Die Allegro VandenPlas Coupé is erg goed gelukt trouwens thumbs up.

Een Fuego 5-deurs....hoe zou die eruit zien? Of een 2-deurs Peugeot 504. Of mijn 740i als Touring smiling smiley?
BMdoubleyou
Een Fuego 5-deurs....hoe zou die eruit zien? ?

4-Deurs ook goed? En qua 504 vind ik zelf de 4-deurs Coupé wel aardig gelukt, maar Okee, ik verveelde me dus... Een 2-deurs 504 ;-)

(tot zo ver 2 oude en 1 "nieuw" shopje van mij, hopelijk wordt SVF niet boos dat ik zijn topic "verstoor"...)

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-10-2011 19:19 door Antigoon.
Antigoon was me net voor maar heb ook even een vlug shopje gemaakt van een 2 deurs 504 sedan (met een iets dikkere C-stijl)

Overigens bestaat er op basis van de coupé ook nog een shooting break:

Waarschijnlijk een ombouwset van een universele caressorie bouwer (zoals er ook stationversies werden gebouwd van bv de Volvo 440, Seat Toledo en Renault 25)
Die is ook netjes SVF, die onderste is overigens een (nabouw van) de Peugeot 504 Break Riviera, een studiemodel van Pininfarina...

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-10-2011 20:12 door Antigoon.
En weer een paar 'nieuwe' shops.

Nieuw tussen aanhalingstekens want we trappen af met een 5 deurs Honda Accord, een hele oude shop uit 2003 die ik volgens mij nog nooit heb gepubliceerd:

origineel:

shop:

Er hoort eigenlijk nog een spijl of klein driehoekje in de achterste zijruit, maar ach...
Een voorganger van de Concerto / Intergra / Quintet zeg maar.

En een ooit half afgemaakte shop op basis van een obscuur plaatje; de sedan en stationversies van de eerste Nissan Micra.

origineel:

sedan:

station:

Van de Seat Ibiza I heb ik al eens een sedan en station geshopt maar die waren van dermate slechte kwaliteit dat ik het nog eens dunnetjes heb over gedaan.

origineel:

sedan 2 deurs:

station 3 deurs:

sedan 4 deurs:

station 5 deurs:

Er bestaan weliswaar schaalmodellen van deze varianten maar die zien er niet erg realistisch uit. (staan wel ergens in dit topic)
De 4-deurs Seat Ibiza sedan zou ik Seat Malaga noemen smiling smiley
Cordoba zul je denk ik bedoelen want de Malaga is gebaseerd op de Ronda en dus een klasse groter.
PSSST.. Je hebt het op pagina 1 over een SAAB 90 Cabrio... Ik denk dat je Hatchback bedoelt, niet verder vertellen natuurlijk ;-)
Na heel veel stations en sedans deze keer weer eens een coupé en voor het eerst ook een cabrio.

De auto die ik zelf het langst heb gehad was een blauw/groene Mitsubishi Colt cabriotop (met dubbel uitneembaar glazen kanteldak) uit 1990 in de periode van maart 1998 tot september 2003. Van deze Colt heb ik een coupé versie geshopt die dan eigenlijk een Lancer is of nog eigenlijker, een Mirage. Van de 2 generaties daarna waren er ook dergelijke coupé versies die populair waren in Amerika.

origineel:

coupé:

en de cabrio:

En dan tot slot toch nog een station, maar dan een update van de al eerder geposte Lancer station waarvan ik de achterste zijruit en daklijn iets heb aangepast:

Openingspost ook weer bijgewerkt en foutjes hersteld. smiling smiley (dank Antigoon!)
Een Colt coupé met een raamlijn die (optisch) net als bij de Colt zou doorlopen tot aan de (zwarte) C-stijl zou veel weg gehad hebben van de Hyundai Scoupe smiling smiley Leuke shops verder.
Grappig (meer ik weet niet of die Colt in productie gegaan is...)

Zoals gebruikelijk weer leuke shops BTW ;-)

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-11-2011 21:43 door Antigoon.
Antigoon heeft al een Opel Monza II geshopt en aangezien hij ook een 5 deurs Accord heeft gemaakt neem ik aan dat hij het niet erg vind als ik ook een Monza II shop.

het origineel:

shop:

En de volgende shop is ook geinspireerd door een shop van Antigoon, namelijk de sedan van de allereerste Datsun Cherry. Ik vind een hatchback variant echter meer voor de hand liggen en heb de station als basis genomen (die exact even lang is als de sedan)

het origineel:

shop:

En dan ook maar meteen op basis van de Cherry II

het origineel:

shop:

Ik ben weer lekker op dreef en heb er nog meer in de pijpleiding hangen, waaronder een Peugeot 205 coupé en een paar varianten van de Huyndai Scoupé. Ideeen en suggesties zijn welkom!smiling smiley
Shit, die Monza B (niet II) is goed gelukt! (goede basisfoto trouwens, ik zou willen dat ik de gevonden had...)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-11-2011 20:34 door Antigoon.
Die Monza B. ziet er beter uit dan der Antigoon versie. Maar toch klopt ie ergens niet helemaal.. Misschien moet het dak iets meer aflopen.

Geinige Datsuns! Die Cherry II station is een leuk ding.

Wat BMW-ideetjes: een BMW 5-serie GT, op basis van de e34 en e39? Of de Touring versie van een 7-serie e38?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-11-2011 20:55 door BMdoubleyou.
Die BMW's vallen niet onder mijn definitie van oude meuk: in principe hanteer ik een grens van 20 jaar en ouder (modellen als de Clio en Scoupé kunnen nog net) maar mischien is het iets voor Antigoon...?winking smiley
Nee dank U, ik ben geen fan van BMW... ;-)

Bovendien hebben we voor zoiets een verzoekentopic als ik me niet vergis, enne... misschien is het wel beleefd om de foto's hierboven in linkjes te veranderen?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-11-2011 23:12 door Antigoon.
Een e34 stamt uit 1988 smiling smiley.

Antigoon: hij vroeg om om suggesties......
BMdoubleyou
Een e34 stamt uit 1988 smiling smiley.

Antigoon: hij vroeg om om suggesties......

Het blijft een BMW wat mij betreft ;-) Dat van die suggesties snap ik ook wel, het gaat er meer om dat er plaatjes in het topic staan die niet door SVF gepost zijn, dus dan zie ik zelf liever linkjes ipv plaatjes ;-)
De post van Daewoo-Chevrolet bracht me op het idee om een Hiejoendaai Scoupé te shoppen. Van de Toyota Celica waren en meestal 2 varianten; en 2 deurs coupé en een 3 deurs liftback, en die liftback vond ik zelf altijd veruit de fraaiste dus heb ik een Scoupé liftback gemaakt.

origineel:

shop:

en nog een 4 deurs sedan:

En dan een Peugeot 205 coupé die ik hier wel post maar (nog) niet in het overzicht op neem...

origineel:

shop:

Heb ook nog geexperimenteerd met een 309 achterkant maar dat zag er helemaal niet uit.
Lijkt wel of je een Xantia hebt gebruikt voor je 4-deurs Scoupé.
Ik vind het model van die 205 Coupé wel geslaagd, maar die wijzigingen aan de voorkant hadden van mij niet gehoeven. Die Scoupé liftback doet me weinig, zit weinig creatiefs in voor m'n gevoel. Die vierdeurs is gewoon netjes, netter uitgevoerd dan de liftback.
Wat een leuk topic thumbs up. Nog nooit eerder gezien yawning smiley.

Die 205 Coupé vind ik er trouwens raar uit zien.
De 205 coupé is voor mij wat te 'normaaltjes' vormgegeven voor een Peugeot. Het is zomaar een coupé...

Ik geloof trouwens niet dat ik eerder heb gereageerd terwijl ik het hier wel volg, echt een leuk topic en mooie shops! thumbs up
Wow ik heb hier echt met vol verwondering naar gekeken! Wat een prachtig topic smiling smiley

Die shops, gebruik je daar nu delen van andere auto's voor of maak je de onderdelen helemaal zelf in photoshop?
Yellow Cab
Die Scoupé liftback doet me weinig, zit weinig creatiefs in voor m'n gevoel.

Het is inderdaad een wel heel simpele shop van 5 minuten werk, maar de wijzigingen zijn vergelijkbaar met bv die van een 3 deurs Opel Manta tov de 2 deurs: simpel maar doeltreffend dus.smiling smiley

MWH
De 205 coupé is voor mij wat te 'normaaltjes' vormgegeven voor een Peugeot. Het is zomaar een coupé...

Vind ik zelf ook, vandaar dat ik hem nog niet op neem in het overzicht. Heb op dit moment echter geen idee hoe ik er iets fraais van kan maken en zit een beetje 'vast' met deze shop, maar wie weet later...

OLDTIMER
Die shops, gebruik je daar nu delen van andere auto's voor of maak je de onderdelen helemaal zelf in photoshop?

Voor andere velgen / wieldoppen, ruitenwissers en het interieur van de cabrio gebruik ik donoren maar verder maak ik bijna alles zelf, en heel soms gebruik ik een donor als een soort mal om daar weer delen van de basisfoto overheen te plakken.

Bedankt allen voor de leuke reacties op dit topic!thumbs up Vind het leuk dat er ook mensen reageren die normaal nooit in de knutselhoek komen; dat motiveert mij alleen maar om nog veel meer van dit soort shops te maken!big smile smiley
Leuk, die Scoupe (officieel trouwens zonder accent aigu) sedan. Veel leuker dan zo'n suffe Hyundai Excel (Pony sedan). Die liftback vind ik minder geslaagd, maar toch leuk gedaan.
Ik heb een update gemaakt van de 205 coupé met tevens een tweede volledig nieuwe versie voor 2 verschillende doelgroepen.

Eerst de update:

Een klassiek gelijnde coupé in de stijl van de 504 coupé. De midlife-crisis uitvoering zeg maar.smiling smiley

En dan de jonge yuppen, sjonnie brulpijpen uitvoering als tegenhanger van de Honda CRX:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-11-2011 20:21 door SVF.
Dat heb je mooi opgelost, het lijkt ineens heel wat meer zo. thumbs up
LEVE DE MIDLIFE CRISIS!!

Ach ja, ik rij zelf een enorme ouwelullenbak dus... ;P
Leuke aanvullingen weer! Die 205 Coupé brengt me op een andere suggestie. Van 1988 t/m 1990 werd aan Paris-Dakar deelgenomen met de 405 Turbo 16. Die had de voorbode moeten zijn voor een coupéversie van de 405, maar die is er nooit gekomen. Dus SVF, als je nog eens wat tijd te doden hebt...winking smiley
Damn, die 405 Coupé zat ik ook al aan te denken maar heb er nog geen tijd voor gehad...
Daar was toch ooit een prototype van:

Eigenlijk gewoon een 2 deurs sedan, maar dat werd toen al gauw een coupé genoemd.
SVF
Eigenlijk gewoon een 2 deurs sedan

Ik wou net zeggen... Aan jullie de eer om er iets sportievers van te maken! big smile smiley
Ik zie dit topic voor het eerst. Zo hier en daar zie ik shops, waarvan ik redelijk zeker weet dat de fabrikant zich de haren uit het hoofd trekt dat ze dat destijds niet ontworpen en gebouwd hebben. Petje af!
Op verzoek van 929V6 dan de straatversie van de 405 rally coupé, waarvoor ik een eerdere shop, de 3 deurs hatchback heb bewerkt.

origineel:

shop:

En de rally versie ter vergelijking:

En een hele verre Picasso voorganger op basis van de Citroen DS21 break.

origineel:

shop:
die is lachwekkendsmiling smiley
kun je zien hoe belachelijk eigenlijk de picasso versies zijn.
miss is het een goed idee om de wielbasis iets te verkorten? ze zijn tegenwoordig ook op basis van de golf klasse gemaakt en niet op basis van de phaeton klasse
Haha, wat een grappig maar oerlelijk ding, die DS21 Picasso thumbs up. Die achterruit mag iets steiler.

Hoe meer ik van dit soort shops zie hoe meer zin in krijg om te leren shoppen. Ik tekende vroeger al mijn Autotest boeken vol: ik verbouwde alle sedans tot hatchbacks, stationcars en US versies met dikke bumpers en side markers.

Wat is een goed beginnersprogramma?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-11-2011 16:35 door BMdoubleyou.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.