Oude meuk: nieuwe shops op pagina 15: Seat Toledo mk2 Estate, Cordoba mk2 2 deurs, Lancia Delta mk1 / Prisma 2 deurs / coupé, Hyundai Accent wagon + Honda Civic mk1 sedan + Toyota Previa mini + Ford Pinto 5 deurs, sedan en coupé

Gepost door SVF 
Quote

@Gerwin: ik kan met mijn 1,81 gewoon volwaardig achterin een Fuego zitten. Ik had geen gebrek aan been- of hoofdruimte.

Ik heb de stoel zo'n beetje in de achterste stand staan en dan blijft er erg weinig ruimte over voor de benen. Maar wanneer de bijrijdersstoel een stukje naar voren staat zal het wel gaan, lijkt me dan trouwens nog steeds geen pretje om achterin de Fuego te zitten maar ik heb dan ook lange benen. Qua hoofdruimte is het inderdaad beter gesteld want je zakt aardig weg in de achterbank.
Ik zat achter een bestuurder van mijn eigen lengte, maar kom maar op met de maten...
Weer een paar nieuwe shops.

Misschien niet heel realistisch maar ik heb wel eens gedacht waarom Peugeot ipv de oubollige 309, die eigenlijk de opvolger van de Talbot Horizon was (of toch niet...winking smiley ) niet een hatchbackversie van de 405 heeft uitgebracht die mijn inziens kwa stijl veel beter past bij de overige Peugeot modellen en die ze ook gewoon 405 hadden kunnen noemen zodat ze nu niet in de maag zitten met de naam van de opvolger van de 308.

ORGINEEL:


HATCHBACK 5 DEURS:


HATCHBACK 3 DEURS:


Lijkt bijzonder veel op de 306 dus.


Van de eerste Renault 5 was er een sedanversie onder de naam R7, van de tweede echter niet.

ORGINEEL:


SHOP:



En de sedanversie van zijn opvolger, de eerste generatie Clio (Thalia)

ORGINEEL:


SHOP:
405 is leuk, maar vervang orgineel eens door origineel. Ik zie geen orgie... winking smiley
GAAF die 405 hatchback... Je vraagt je zelfs af hoeveel 405 er in een 306 zit...

Is een soort kruising tussen een Horizon en 306 geworden dus... Met name die achterkant heeft heel veel Horizon invloeden zoals de naad die doorloopt over de achterklep bijvoorbeeld...

Ik mis alleen het "benzinedop achtige ornament" dat in die periode op hatchback peugeots voorkwam, 205/309/306 etc.. en ik had waarschijnlijk ook niet de amerikaanse uitvoering gekozen, maar wel erg goed gelukt weer! Renault Super7 ook btw, die clico sedan alleen wat minder (wat is dat toch met Renault en kleine sedans de laatste jaren?)



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-11-2009 22:38 door Antigoon.
Klein muggenfeitje over de Renault Clio sedan: Renault past voor een sedan zelden de achterportieren aan. Daarom zijn ze vaak zo lelijk (Thalia, Megane I en II sedan).

De 405 hatchback is inderdaad net een 306. Zo zal het ontwerp van de 306 ook wel ontstaan zijn. Alhoewel de eerste schetsen van de 306 een rondere (en veel fraaiere) auto toonden.
Quote
---GT---
Klein muggenfeitje over de Renault Clio sedan: Renault past voor een sedan zelden de achterportieren aan. Daarom zijn ze vaak zo lelijk (Thalia, Megane I en II sedan).

Hetzelfde geldt voor Peugeot. Althans, de 206 5-deurs hatchback en de 206 Sedan hebben dezelfde portieren, vrij lelijk.
Bij de 405 heb ik het idee dat de neus te lang is in verhouding met de rest.

Die Renaults zijn gelukkig nooit in productie genomen.winking smiley

Wel ontzettend leuke impressies, met bijzonder veel 'what if' gevalletjes.
de 405 leent zich eigenlijk best wel voor een 309 achtige achterkant.........
Quote
den Voetstuk
Quote
---GT---
Klein muggenfeitje over de Renault Clio sedan: Renault past voor een sedan zelden de achterportieren aan. Daarom zijn ze vaak zo lelijk (Thalia, Megane I en II sedan).

Hetzelfde geldt voor Peugeot. Althans, de 206 5-deurs hatchback en de 206 Sedan hebben dezelfde portieren, vrij lelijk.

Maar de 306 Sedan, de 405 station, de 306 station etc hebben allemaal afwijkende portieren... Ook heeft SvF de achterportieren van de 405 Break gebruikt zo te zien ;-)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-11-2009 13:49 door Antigoon.
Quote
Antigoon
Quote
den Voetstuk
Quote
---GT---
Klein muggenfeitje over de Renault Clio sedan: Renault past voor een sedan zelden de achterportieren aan. Daarom zijn ze vaak zo lelijk (Thalia, Megane I en II sedan).

Hetzelfde geldt voor Peugeot. Althans, de 206 5-deurs hatchback en de 206 Sedan hebben dezelfde portieren, vrij lelijk.

Maar de 306 Sedan, de 405 station, de 306 station etc hebben allemaal afwijkende portieren... Ook heeft SvF de achterportieren van de 405 Break gebruikt zo te zien ;-)

Ik heb niet de portieren van de 405 break gebruikt (kijk bv naar de spijl die tot boven toe doorloopt) maar heb wel overwogen de break als basis te nemen, maar dan krijg je een wat Golf-achtig model. De 306 sedan en break hebben trouwens exact dezelfde achterportiren als de hachback.
Quote
Antigoon
Quote
DDCNL_Pascal
Zie de Daihatsu Applause station in je shops staan, maar in België is die gewoon origineel geleverd.....

Dat is ook geen shop joh, maar een test om te kijken of iedereen wel oplet...

(niet te geloven toch? Heeft iemand een foto toevallig? nee? dacht ik al...)

Heb zelfs de folder hier liggen. En vorige maand is er in Duitsland ook nog een originele kofferbakdeksel om een Station te maken verkocht.
Quote

Heb zelfs de folder hier liggen. En vorige maand is er in Duitsland ook nog een originele kofferbakdeksel om een Station te maken verkocht.

Nogal een tegenstrijdig zinnetje, was er een station te koop die door Daihatsu zelf gefabriceerd is of niet? Het 2e deel van je zin laat doorschemeren dat het een ombouw betreft namelijk... En dan is het antwoord glashard: NEE er is NOOIT een stationvariant van de Aplausse te koop geweest...
Dat is dus op dezelfde manier als de Volvo 440 estate.

ook een opzetstuk.
Allereerst iedereen de beste wensen voor 2010!smileys with beer

Ook dit jaar hoop ik dit topic levend te houden met meteen maar weer een nieuw shopje. In de jaren 70 was de Kadett city het kleinste model van Opel, terwijl Ford en Volkswagen in 1975 al de kleinere Polo en Fiesta hadden en dus heb ik een impressie gemaakt van een Opel Corsa uit 1975.

het origineel:


shop:


gifje:


Beetje Fiesta, een vleugje Colt...
Leuk modelletje geworden, maar die koplampen met de knipperlichtjes op die manier is wel héél erg fiesta.
Misschien dat je de knipperlichten toch beter los van de koplampen had kunnen doen, dan paste deze auto wat beter tussen de Opels van toenwinking smiley
Grappig! Op zich nog niet zo raar voor een Opel die koplampen, de Diplomat had 't ook zo.winking smiley En de Fiesta was er nog niet in 1975, dus Ford had maar wat anders moeten verzinnen om zich te onderscheiden.tongue sticking out smiley De hoofdsteunen zijn overigens wel erg luxe voor zo'n kleintje in die tijd.

edit: voorruit en hoek voorportier van 'n Ascona overgenomen? smiling smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-01-2010 22:17 door 929V6.
Quote
SVF
terwijl Ford en Volkswagen in 1975 al de kleinere Polo en Fiesta hadden
Quote
929V6
de Fiesta was er nog niet in 1975
Quote
Wikipedia
Ford Fiesta Mark I
Production: 1976–1983

Ontopic: Leuke shop die een aardig beeld geeft van een model dat in de jaren 70 inderdaad zo in het Opel-gamma zou passen. Hoe kom je eigenlijk op al die ideeen?


Robert...
Quote
929V6
edit: voorruit en hoek voorportier van 'n Ascona overgenomen?

Nee, eigenlijk gewoon heel veel subtiele wijzigingen doorgevoerd zodat het niet zomaar een verkleinde Kadett lijkt maar een opzich zelf staand model waarvan geen enkel plaatwerkdeel en ruitje uitwisselbaar zijn. Eigenlijk zou ik daarom de bumpers en plooi over de flank ook nog iets moeten aanpassen, maar ach...smiling smiley

Wat betreft de Fiesta heb ik me een jaartje vergist, ik dacht dat die ook in 1975 kwam, dus...

Quote

dus Ford had maar wat anders moeten verzinnen om zich te onderscheiden

Dat vind ik ook: ik was eerder!tongue sticking out smiley
Weer erg leuk gedaan SVF! Maar om toch een puntje van kritiek te geven... Een van de kenmerken van de (3-deurs) Corsa is altijd geweest dat de achterste wielkasten net zo laag zijn als de bumper, een bijzonder lelijk kenmerk wat mij betreft maar wel iets wat voor een groot deel bepaald of een auto een "Corsa" is...

Maar wederom goed gesjopt heur! (en inderdaad, jij was eerder LOL)

Overigens is het ook wellicht handig om te weten dat de Corsa de vervanger was van de Kadett City indertijd.... Die |City was ook op de markt gebracht om met de Polo en met name ook de Fiësta te concureren (maar daar letten we even niet op nu)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2010 11:18 door Antigoon.
Quote
Antigoon
Weer erg leuk gedaan SVF! Maar om toch een puntje van kritiek te geven... Een van de kenmerken van de (3-deurs) Corsa is altijd geweest dat de achterste wielkasten net zo laag zijn als de bumper, een bijzonder lelijk kenmerk wat mij betreft maar wel iets wat voor een groot deel bepaald of een auto een "Corsa" is...

Dat is geen must, want van de Corsa A had alleen de driedeurs dat en bij de Kadett/Astra is het ook niet altijd zo geweest, maar pas vanaf de E-Kadett.

De Kadett City lijkt me meer Opels/Vauxhalls antwoord op de VW Golf overigens, komt qua formaat en toenmalige prijsklasse beter overeen.
929V6, dat van "alleen de 3-deurs" klopt, maar hierboven staat toch ook een 3-deurs? ;-)

Verder, de prijslijst (in guldens) van 6-12-1976 uit autovisie zegt dit:

Polo: vanaf 11.458,-
Fiesta: vanaf 10.638,-
Kadett City: vanaf 11.481,-

Golf: vanaf 12.378,-
Escort: vanaf 10.880,-
Kadett: vanaf 10.874,-

Voor de volledigheid ook maar even de Vauxhall Chevette: vanaf 11.328,- en Audi 50: 13.600,-

Dus de City was duurder dan de normale Kadett, de Fiesta koste bijna net zoveel als een Escort en alleen VW heeft een logisch prijsbeleid waarbij je net als nu voor een Audi te veel betaald...

Eigenlijk klopt geen enkele stelling als je het hebt over wie nu de concurent is van die Kadett City...

Op hetzelfde niveau als de Polo klopt, maar duurder dan de Fiesta. De Fiesta en Escort liggen qua prijs weer erg dicht bij elkaar, maar die grotere Kadett sedan is dus goedkoper dan de hatchback, en dat is niet logisch als Corsa voorloper lijkt me.

Maar de Kadett City is tot de introductie van de Corsa verkocht (vanaf 1979 als Opel Chevette, alleen niet in nederland) en Opel heeft het destijds ook zo in de pers verkocht... Kan ook komen omdat de City in Zaragossa van de band liep waar later ook de Corsa geproduceerd werd natuurlijk...

Overigens bestond er in amerika ook een 5-deurs versie van deze auto



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2010 23:32 door Antigoon.
Het gaat maar om SVF's idee voor een oude Corsa en niet hoe die auto in de markt zou moeten worden gezet.

Ik zou een oude Corsa anders vormgeven, omdat ik vind dat de Corsa A er nogal Amerikaans uitziet.
Het is alsof ze een grote vierkante Chevrolet net zolang hebben laten krimpen totdat hij op 3,50 meter uitkwam.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-01-2010 13:47 door ---GT---.
Quote
Antigoon
929V6, dat van "alleen de 3-deurs" klopt, maar hierboven staat toch ook een 3-deurs? ;-)

Sorry, overheen gelezen.smiling smiley Voor wat betreft de prijzen kunnen we mss beter de Duitse prijzen vergelijken, daar heeft het wellicht dichter bij elkaar gelegen.

Het klopt dat Opel vanaf 1980 de Chevette naar Duitsland haalde, maar dat deed Opel volgens mij eigenlijk omdat de D-Kadett tov de C een stuk duurder was (de basisuitvoering kostte meer dan 10.000 DM) en Opel uiteraard niet wilde dat er klanten zouden weglopen voordat de Corsa kwam. De originele Kadett City was gewoon in 1979 uit productie gegaan, als het echt was gepland dat deze door de Corsa zou worden opgevolgd dan was die waarschijnlijk ook wel tot 1982 in productie gebleven.
In feite zeg je dus dat Opel een goedkoper model in het assortiment wilde hebben tot het andere goedkopere model zou komen toch? En in welk opzicht is het dan geen voorganger van de Corsa eigenlijk? ;-)
Ja, een voorganger is het zo wel geworden, maar meer als gevolg van een soort noodgreep dan als gepland.
Geweldig leuke en knappe Photoshops. Doe er zelf ook een klein beetje aan, maar blijf het moeilijk vinden om het er echt goed uit te laten zien, zoals hier.

Heb nog wel een paar hele leuke ideeen voor je die ik wel eens zou willen zien. Zoals een Lancia Thesis coupé?, een vierdeurs Lancia Ypsilon?, een VW K70 variant?, een NSU RO 80 variant en coupé? Een Fiat 1300/1500 coupé? Een Renault 16 tweedeurs? Een DAF 55 4-deurs... Ideeën genoeg dus, maar die zul je zelf ook hebben?

Koen
SVF komt altijd op de meest vreemde momenten met de meest vreemde ideeën aanzetten... grinning smiley


Robert...
Na exact 9 maanden weer een paar nieuwe (simpele) shops.

Daf 33 station.

origineel:


shop:


Daf 55 hatchback.

origineel:


shop:


Daihatsu Charade G11 sedan.

origineel:


shop:


Toyota Starlet Van.

origineel:


shop:




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2010 21:28 door SVF.
Van die Starlet is er wel een stationwagen gemaakt:

[www.cardomain.com]

Niettemin vind ik jouw model mooier.
Mooie shops. Vind alleen de Daf 33 Station wat minder. Achterruit lijkt te breed, en de achterste zijruiten zijn imho te lang.
De Daf 55 en de Charade zijn echt prachtig. Vooral de afwerking van de achtergrond bij de Daf is een fraai staaltje Photoshop. Die Starlet Van doet me dan weer wat minder: het ziet er netjes uit, maar echt complex is 't allemaal niet. De Daf 33 vind ik niet zo mooi, lijkt een beetje op een rijdende vitrine met die enorme ramen.
Ghehe, de 33 ziet er zwaar pathetisch uit met zo'n korte wielbasis, de rest zijn erg leuk en vooral typisch SVF. Overigens zijn ze dat shoptechnisch alle vier. thumbs up


Robert...
Leuke shops, maar van de Daf 33 bestaat al een Combi (die weliswaar op de Bestel gebaseerd is) van de Charade G11 heb ik ook eens ergens een sedanuitvoering gezien, weet echter niet hoe dat ding heet en kan er dus niets over vinden. In elk geval lijkt jouw creatie er ontzettend veel op.

Wellicht een idee om bij de 33 nog een spijltje in de zijruiten te zetten, net als bij de 44/55/66 Combi's. De afgebeelde 55 is trouwens eigenlijk een 46 en daarvan zou de achterruit wat smaller moeten zijn om in de klep te passen.
Leuke shops weer, de enige kritiek die ik durf t geven is de uitlaat van de Starlet, als je de bumper inkort dan... Tevens zou ik zelf de achterlichten ook aangepast hebben...

Overige kritieken van anderen deel ik pertinent niet, zo is de wielbasis van de Daf 33 nu eenmaal wat hij is ;-)

Van de G11 is overigens nooit een sedan versie gemaakt (zover ik kan nagaan, was het pas vanaf de G100 het geval...) Wel vind ik de Charade enorm op de Isuzu Gemini lijken, maar da's niet erg ;-)



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-10-2010 09:22 door Antigoon.
bij de 46 krijg je wel een probleem met de bladveer achter. Een 55 heeft sschroefveren, dus daarmee zou het zonder problemen lukken.
Quote
Antigoon
Van de G11 is overigens nooit een sedan versie gemaakt (zover ik kan nagaan, was het pas vanaf de G100 het geval...) Wel vind ik de Charade enorm
op de Isuzu Gemini lijken, maar da's niet erg ;-)

Ik heb er toch echt eentje gezien, ik hoop 'm nog eens tegen te komen. Misschien dat hij alleen lokaal in Taiwan is geproduceerd of zo, onder een andere naam.

Edit: al gevonden, ziet er toch iets anders uit en is eigenlijk een hatchback:





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-10-2010 23:34 door 929V6.
Maf ding die Charade liftback, doet mij wat denken aan de Subaru Justy liftback

En dat is een mooi bruggetje naar mijn volgende shop, wat immers ook een liftback is (het origineel dan)
Ik heb geprobeerd een echte hatchback van te maken de Daihatsu Applause.

Het origineel:


shop 5 deurs hatchback:


shop 3 deurs hatchback:
De 5 deurs hb Applause doet mij denken aan de (veel) latere Cerato van Kia en de driedeurs doet mij denken aan de kortste versie van de Baleno van Suzuki.
Ziet er weer keurig uit, SVF! 207 Feline noemde de Baleno al, maar mij doet 'ie eigenlijk nog meer aan de Charade 1996-2001 denken. Niet eens zo onlogisch, want die was toch ook leverbaar mét kont? winking smiley

Gaaf dat je van zulke obscure foto's een goede shop kunt maken, en de meesterhand toont zich nog 't meest in de kleine details, zoals de verandering van zonlicht in de achtergrond. Goed werk!
Hij doet het weer, een of ander onoogelijk autotje heel netjes ombouwen tot een ander onoogelijk autotje ;-))

Deze doet mij vooral aan de eerste SA-413 5 deurs denken (later gerelabeled naar Swift)

Wat heb jij eigenlijk met "dat soort" autotjes? Het is ook niet de eerste Aplausse verbouwing van je geloof ik (station)



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-10-2010 09:10 door Antigoon.
Tijd voor weer wat nieuwe shops, 2 Italianen dit keer.

Ik kan mij van heel vroeger een reclamespotje herinneren van Nationale Nederlanden met daarin Maarten Spanjer in een gele 2 deurs Fiat 127 sedan, maar heb dit model nooit in het echt gezien en ook op het net is hier niets over te vinden, maar gelukkig bestaat er Photoshop en ik heb de 4 deurs als basis genomen.

Het origineel:


Shop



En een stationversie van de Lancia Prisma, en dus eigenlijk ook van de Delta (Prisma = Delta sedan)

Het origineel:


Shop, met een (hopelijk) stijlvol kleurtje:


Zal binnenkort ook de beginpost eens bijwerken met het complete overzicht.
Beide plaatjes zijn weer erg goed! Perspectief van de achterkant van de Prisma lijkt me niet helemaal te kloppen, loopt iets teveel omhoog. Maar verder prachtig. Knap werk!
Een 127 sedan bestond eigenlijk al in de vorm van de Fiat Oggi, maar het zijn wel weer leuke shops!
Ah, 929V6 was me voor, maar eerlijk is eerlijk, die van SVF is wel een stuk mooier zo (en praktischer, want 4-deurs...) ;-)

Al vraag ik me wel af wat de toegevoegde waarde is van een 127 met kofferbak als je ook al zoiets kon komen als een 128, maar ja... Over de Zastava kon je hetzelfde zeggen geloof ik. Prisma ziet er ook prima uit trouwens, al had ik zelf het rooster in de D-Stijl gebruikt in de E-stijl als ik eerlijk ben, ik vind die nu wat kaal/clean namelijk

Leuk dat je dit topic weer omhooggeschupt hebt dus!
Quote
Antigoon
Al vraag ik me wel af wat de toegevoegde waarde is van een 127 met kofferbak als je ook al zoiets kon komen als een 128, maar ja... Over de Zastava kon je hetzelfde zeggen geloof ik.

De 128 was natuurlijk wel een auto uit een hogere klasse: met 3855 mm niet alleen langer (wat deze shop ook is) dan de 127 hatchback (3594 mm), maar ook op een aanzienlijk grotere wielbasis (2445 mm versus 2223 mm) én breder (1588 mm versus 1524 mm).

Wat dat met de Zastava te maken heeft snap ik niet: dat is gewoon de hatchback-versie van de 128, die dezelfde klasse groter is dan de 127 hatchback.
Die Oggi kende ik nog niet (heb wat rare associaties bij die naam maar dat terzijde...) en is eigenlijk een 147 sedan, oftewel de Argentijnse 127. Die uit het reclamespotje van Maarten Spanjer was een eerste model 127 en het zou ook kunnen dat het een spotje was voor FOCWA maar dat weet ik niet meer zeker.

Die Oggi doet me trouwens denken aan een gekrompen BMW 3 serie uit die zelfde periode, vooral op deze foto:



Overigens was de 128 toen, in Europa althans, allang opgevolgd door de Ritmo dus zaten ze niet in elkaars vaarwater.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.