Oude meuk: nieuwe shops op pagina 15: Seat Toledo mk2 Estate, Cordoba mk2 2 deurs, Lancia Delta mk1 / Prisma 2 deurs / coupé, Hyundai Accent wagon + Honda Civic mk1 sedan + Toyota Previa mini + Ford Pinto 5 deurs, sedan en coupé

Gepost door SVF 
Quote
sdi3s
CX coupé?

Daar heb ik vroeger al eens over nagedacht.
Als je een CX flink inkort en het achterportier verwijdert hou je een soort CRX over.
Quote
---GT---
Quote
sdi3s
CX coupé?

Daar heb ik vroeger al eens over nagedacht.
Als je een CX flink inkort en het achterportier verwijdert hou je een soort CRX over.

Hmm, denk ik aan zoiets, nee dank je!
Ik zou er wat stijlelementen van de SM in verwerken en dan kan het best een fraaie bak worden...
lijkt me dus een beetje overbodig zo'n CX Coupé, aangezien de SM al bestaat...

En nee, dat ding had technisch helemaal niks met de CX te maken, maar was wel een Coupé uit dezelfde tijd die ongeveer even groot was (en door dezelfde ontwerper gemaakt)... Dus vandaar... Ik zou dan eerder voor een GS Coupé gaan als ik eerlijk ben ;-) (hoewel Bertone die al een gemaakt heeft natuurlijk)
Ik kan me wel een beetje vinden in de post van Antigoon, maar toch heb ik de indruk dat de SM wel een heel stuk langer is (wie zoekt de maten even op?tongue sticking out smiley)

Hier in elk geval mjn idee van een CX coupé.

orgineel:


shop:


gifje:


Hoewel ik hem platter en lager heb gemaakt oogt hij toch nog wat korter dan een SM:

Met name de nues en overhang achter zijn een stuk langer...

En dan nog een shop die forummer Jeroen W wellicht zal waarderen. Hij vroeg om een Allegro coupé, maar ik vond van de Princess een heel leuk plaatje om te shoppen!smiling smiley

orgineel:


shop 2 deurs:


shop 3 deurs break:

Met een lekker fout en typisch jaren 70 poepbruin kleurtje.winking smiley

gifje:
Wat een prachtig topic blijft dit! Jammer dat de kwaliteit van de plaatjes op deze pagina's niet zo goed is, want het zijn weer formidabele shops! thumbs up
Wederom leuk,

Wel jammer dat je de sedan niet gemaakt heb, geen probleem hoor, ik kan zelf ook wel wat ;-)

De betonnen paaltjes heb ik maar laten staan, vond dat wel makkelijk zo. Hij lijkt overigens totaal niet op hoe men zelf een sedan versie zag...

;-)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-06-2009 20:30 door Antigoon.
CX Coupé is ook goed te pruimen overigens, alleen jammer dat het achterspadbord wat smudgevlekken heeft... Ach, het is ook maar voor het leuk natuurlijk ;-)

Ow ja, Allegro Coupé, ook van Austin zelf ;-)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-06-2009 20:32 door Antigoon.
Een sedan maken van de Princess is eigenlijk net zoiets als een sedan maken van CX; het is in feite al een sedan, maar dan vormomd als hatchback (of liftback) Een beeetje overbodig dus, maar toch een leuk shopje hoor!big smile smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-06-2009 20:33 door SVF.
Klopt, hoewel men later met de Austin Ambassador natuurlijk wel eindelijk gezien heeft dat men zo'n 5e deur wel handig vindt ;-) En de tekening geeft aan dat men wel plannen had in die richting.

Dat verhaaltje MBT sedan geld dan ook voor de Kadett D overigens, die was ook standaard 2 of 4 deurs, die grote achterklep was een extra namelijk waar flink voor gedokt moest worden



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-06-2009 20:42 door Antigoon.
Gave shops weer.smiling smiley

Quote

Dat verhaaltje MBT sedan geld dan ook voor de Kadett D overigens, die was ook standaard 2 of 4 deurs, die grote achterklep was een extra namelijk waar flink voor gedokt moest worden

Dat kwam bij meer merken voor, bijvoorbeeld ook bij de VW Passat B1 en de Fiat 127. Er is trouwens ooit een TV-spotje geweest van de Bovag, met Maarten Spanjer in de hoofdrol, waarin een tot tweedeurs sedan omgebouwde Fiat 127 figureerde. Dit omdat auto's in die spotjes zogenaamd onherkenbaar moesten zijn.smiling smiley
Quote
929V6
Gave shops weer.smiling smiley

Quote

Dat verhaaltje MBT sedan geld dan ook voor de Kadett D overigens, die was ook standaard 2 of 4 deurs, die grote achterklep was een extra namelijk waar flink voor gedokt moest worden

Dat kwam bij meer merken voor, bijvoorbeeld ook bij de VW Passat B1 en de Fiat 127. Er is trouwens ooit een TV-spotje geweest van de Bovag, met Maarten Spanjer in de hoofdrol, waarin een tot tweedeurs sedan omgebouwde Fiat 127 figureerde. Dit omdat auto's in die spotjes zogenaamd onherkenbaar moesten zijn.smiling smiley
Ik dacht zelfs dat het een Autobianchi a112 was, met een sedankontje.
Er zitten een paar schitterende modellen bij ,die voor mij zo in produktie mochten gegaan zijn !
Knap gedaan !
Quote
stoterstangen90
Quote
929V6
Gave shops weer.smiling smiley

Quote

Dat verhaaltje MBT sedan geld dan ook voor de Kadett D overigens, die was ook standaard 2 of 4 deurs, die grote achterklep was een extra namelijk waar flink voor gedokt moest worden

Dat kwam bij meer merken voor, bijvoorbeeld ook bij de VW Passat B1 en de Fiat 127. Er is trouwens ooit een TV-spotje geweest van de Bovag, met Maarten Spanjer in de hoofdrol, waarin een tot tweedeurs sedan omgebouwde Fiat 127 figureerde. Dit omdat auto's in die spotjes zogenaamd onherkenbaar moesten zijn.smiling smiley
Ik dacht zelfs dat het een Autobianchi a112 was, met een sedankontje.

Hebben ze óók nog gedaan, een lichtblauwe met rode stippen en een zwart vinyldakje. Heeft nog een artikel over in de Autokampioen destijds, met de titel "Autosedanchi".big smile smiley
Ten tijde van de Civic IV was er natuurlijk de in Engeland gebouwde Concerto, die technisch gezien gewoon de 5 deurs versie was van dit model, maar uiterlijk nogal verschilde en vooral kwalitatief een heel stuk minder was dan de Japanse Civic. De Concerto werd opgevolgd door de 5 deurs Civic, en dus was ik benieuwd hoe een 5 deurs versie van zijn voorganger er uit zou kunnen hebben gezien.

orgineel:


shop:


Een beetje zoals de Concerto dus, maar dan anders.
Leuke hatchthumbs up, doet me ergens een beetje aan een Mazda denken. Is de Rover 200 niet op dat model Civic gebaseerd?
Het model doet wel erg Amerikaans aan zo, en de kleur is niet heel realistisch (een beetje verzadigd), maar verder is het een prima shop!

@sdi3s: De 200 Mk.2 is gebaseerd op de Concerto en qua uiterlijk zijn ze ook hetzelfde (de vijfdeurs). Er was trouwens ook een vierdeurs Concerto, wat eigenlijk een Rover 400 Mk.1 is (of eigenlijk andersom).
Quote
SVF
Een beetje zoals de Concerto dus, maar dan anders.

Op zich leuk geshopt. Alleen wat hoekig en cartoon-achtig.
Ik denk zelf dat een 5-deurs van die generatie er eerder uit zou zien als een verlaagde Shuttle. Eventueel zonder derde zijruiten.
Aan de andere kant is de Integra de Civic-5-deurs van een generatie daarvoor.
Het ontwerp van de echte 5-deurs Civic van daarna lijkt eerder van Rover te komen dan van Honda. Het wijkt namelijk enorm af van de andere Civics uit die tijd. De sedan zou namelijk dezelfde portieren kunnen hebben, maar die heeft ie niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-07-2009 23:24 door ---GT---.
Ik heb even een 5-minuten schetsje gemaakt op basis van de Civic Shuttle:

[yfrog.com]

Hij is niet echt mooi geworden. Ik denk dat een Civic 1987 5D meer iets zou worden als de oude Suzuki Swift 5D: derde zijruit, 10 cm langer en 10cm hoger dan de 3D. Aangezien de Swift van die tijd een soort mini-Civic was.
@ ---GT---

Jouw versie ziet er nog best aardig uit, zeker voor een 5 minuten shop!smiling smiley Een beetje Sunny / Corolla achtig. Mijn shop vind ik kwa stijl beter passen bij zijn voorganger (de Integra) en de 5 deurs Civic: een schuine achterkant met kort kontje en een knik in de raamlijn.

Ik ben nog niet klaar met deze Civic want ik heb ook nog een coupé versie gemaakt:

orgineel:


shop:
Quote
SVF
Ik ben nog niet klaar met deze Civic want ik heb ook nog een coupé versie gemaakt:

Beetje Prelude-achtig met die hoekige zijruitjes.
Hoe zou hij worden met de achterste zijruiten van de CRX?
Wat een talent, met die golf MK1 variant hadden ze succes kunnen boeken, Je shops zijn echt megamooi!!
Echt een super tpic! Staan echt hele reeele shops tussen thumbs up.
Weer een nieuw shopje, de stationversie van de Mitsubishi Lancer uit 1988.

orgineel:


shop:
Leuk gedaanthumbs up Kon ik zelf maar zo goed photoshoppen.
Is dit niet de Colt SVF?
Laat maar, ik vergiste me met deze colt
[img.photobucket.com]


Maar mooie creaties in dit topic, knap werk thumbs up



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-08-2009 19:12 door Supercar.
Van die Colt is anders ook een fraaie stationwagen te maken...
Is alleen wat meer werk dan met de Lancer die al achterportieren heeft.
Echt een mini Galant Wagon!thumbs up
Heb nu pas dit topic ontdekt. Schitterende shops! Mooi gemaakt. De meeste zijn zeer realistisch. Die Lancer heeft ook wat BMW Touring kenmerken, net zoals de Galant rond die tijd ook in het front BMW-trekjes had.

Zulke ontwerpen maakte ik vroeger ook met overtrekpapier enzo. Vooral je R19 Break en de R14 Break en Sedan komen me bekend voor! Jouw stijlelementen komen overeen met ontwerpen die ik begin jaren '90 maakte van die auto's.

Nog een paar verzoekjes/ideeën:

R5 Break 5deurs
R8/R10 Break
Renault Laguna 1994 en 2001 3d Coupé
Renault 19 3d coupé 1992

Saab 900 Estate 1978
Saab 9000 Estate (a la Lancia Thema)
Ford Sierra 4d Sedan 1982 (een 1987 met 1e neus)
Datsun/Nissan Cherrry Wagon 1983
Opel Vectra Caravan 5d 1988 (De Ascona A en C en latere Vectra's waren er ook als Station)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-09-2009 19:41 door Fuego 81.
Tijd voor weer wat nieuwe shops, 4 stuks dit keer: 3 kleine sedans en 1 hatchback.

Allereest de sedanversie van de allereerste Suzuki Swift (SA310)

ORGINEEL:


SHOP:


En dan uiteraard ook van aardsrivaal Daihatsu op basis van de Charade:

ORGINEEL:


SHOP:


En een luxe sjieke 4 deurs sedanversie van de eerste Ford Fiesta:

ORGINEEL:


SHOP:


Toen de Escort mk II in 1975 kwam waren zijn directe concurrenten, de Kadett en de Golf er al als hatchback terwijl het bij de Escort nog 5 jaar zou duren.

ORGINEEL:


SHOP:


Ook weer toegevoegd aan het complete overzicht in de beginpost op pagina 1.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-10-2009 18:12 door SVF.
Die Fiesta en swift zijn zeer mooi gedaan, de escort en de daihatsu vind ik ook mooi, maar toch minder realistisch.
Leuk! Ik zou van de Escort wel de achterruit wat kleiner gemaakt hebben, anders past ie niet in de achterklep!
@929V6: je hebt gelijk wat betreft de Escort en ik heb het inmiddels aangepast!smiling smiley

Tevens een nieuwe shop, een coupé versie van de Renault 19 die de directe opvolger van de Fuego had kunnen moeten zijn geworden gewezen...

ORGINEEL:


SHOP:


Het lukt me op de een of andere manier niet om de beginpost fatsoenlijk te wijzigen. Als ik op voorbeeld klik zie ik alle plaatjes gewoon maar eenmaal gepost zie ik alleen maar de codes en geen plaatjes. Heel vreemd...confused smiley
De 19 coupé lijkt zo een beetje op een Honda Integra.
Ziet er goed uit, maar wel een beetje laag.
Gaaf gedaan, ziet er authentiek uit. Niet te modern gemaakt maar precies passend voor het model en tijd. thumbs up


Quote

een coupé versie van de Renault 19 die de directe opvolger van de Fuego


Hmm...zit dus te denken want feitelijk is de Fuego geen échte coupé. Misschien een ideetje, tweedeurs coupé op basis van Fuego? drinking smiley
Netjes aangepast die Escort en gaaf ding die R19 coupé. Heeft wel wat Saab-trekjes vind ik.
De Escort een hatch in 1980? Is dit niet gewoon een sedan-met-korte-kont en was de eerste Escort hatch in feite de eerste generatie Focus?

Wel weer erg netjes gedaan allemaal, al stapelt de die-moet-ik-nog-zien lijst zich wel op in ongeveer een jaar...


Robert...
Quote
Robert...
De Escort een hatch in 1980? Is dit niet gewoon een sedan-met-korte-kont en was de eerste Escort hatch in feite de eerste generatie Focus?

Lijkt me duidelijk:
[visipix.dynalias.com]
Ja, het kan maar twee dingen zijn, of een hatchback met kont, of een vijfdeurs sedan. Vlees noch vis dus...


Robert...
Een hatch is een deur, een back is een achterkant. Heeft niets met de vorm te maken.
@929V6

Een hatch is een Luik, een deur is een Door, maar ben het verder wel met je eens hoor ;-)

De Escort was de Hatchback variant van de Orion als het ware ;-)


Leuk sjoppie ook trouwens, erg realistisch, net als de DaiHATSCHIE... Rest kan me wat minder bekoren maar toch leuk om weer wat mogelijkheden te zien eigenlijk. De Fuego was overigens op de R18 gebaseerd, dus deze Coupé is wat te klein om de Fuego op te volgen ben ik bang... Een R21 Coupé wellicht?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-11-2009 19:26 door Antigoon.
Quote
Antigoon
De Fuego was overigens op de R18 gebaseerd, dus deze Coupé is wat te klein om de Fuego op te volgen ben ik bang... Een R21 Coupé wellicht?

Toen ik aan deze shop begon was ik in de veronderstelling dat de Fuego op de R14 was gebasseerd, waar hij m.i. ook meer uiterlijke overeenkomsten mee heeft dan met de R18, maar volgens Wikipedia is hij inderdaad op de R18 gebasseerd en dus zou een 21 coupé ook weer beter aansluiten bij de huidige Laguna coupé.

Anderzijds: ik denk dat de R19 sedan kwa formaat (en kwa uiterlijk) wel beter vergelijkbaar is met de R18 sedan hoewel ze beiden in een ander segment én ander tijdperk vallen...

Quote
Gerwin
want feitelijk is de Fuego geen échte coupé. Misschien een ideetje, tweedeurs coupé op basis van Fuego?

Klopt, maar mijn shop is officieel ook geen echte coupé want deze heeft net als de Fuego en 3de deur met een grote naar de zijkant bollende achterruit. Een tweedeurs Fuego lijkt me geen goed idee, want de orginele Fuego is namelijk een van mijn favoriete en leukste oude Renaults maar ik weet dat er veel mensen zijn die daar anders over denken...
Stel dat de Fuego op de R14 gebaseerd zou zijn geweest, dan zou er een dwarsgeplaatst lichtmetalen Peugeot 104-motortje 70° achterover gekanteld in gehangen hebben. Da's niet echt Grand Tourisme natuurlijk.winking smiley

@Antigoon, ik vertaalde het even naar een autoterm (is m'n beroep ook trouwens). smiling smiley
Quote

Klopt, maar mijn shop is officieel ook geen echte coupé want deze heeft net als de Fuego en 3de deur met een grote naar de zijkant bollende achterruit. Een tweedeurs Fuego lijkt me geen goed idee, want de orginele Fuego is namelijk een van mijn favoriete en leukste oude Renaults maar ik weet dat er veel mensen zijn die daar anders over denken...

Je hebt gelijk, de derde deur is ook netjes gedaan bij de R19.thumbs up Maar aangezien ik er zelf eentje heb (Fuego) en je zet de achterklep open, zie je al meer een coupélijn. Dus ik ben een klein beetje benieuwd hoe een 'normale' coupé eruit gezien zou hebben. Nu ik er weer over nadenk denk ik toch dat het er niet uit zou zien vanwege het voor de rest ook vrij karakteristieke uiterlijk van de Fuego.
Een coupé hoeft niet persé tweedeurs te zijn. De regels voor een coupé die iedereen om de zoveel tijd herhaalt stammen uit de tijd dat er nog geen hatchbacks bestonden. Zolang de auto maar lager (en het liefst ook korter) is dan zijn normale broertje mag het een coupé genoemd worden.

De Fuego is in dat opzicht geen coupé, want hij is gewoon net zo ruim als de R18.
Dat ik hem er altijd vreemd heb uit zien vinden komt dus eigenlijk door het gebrek aan laagte. Druk een Fuego plat en hij ziet er ineens wel fraai uit.
Quote
---GT---
Een coupé hoeft niet persé tweedeurs te zijn.

Sinds de CLS en die hondslelijke Passat CC zijn uitgekomen? Hadden we vroeger meerdeurs coupés?
Quote

De Fuego is in dat opzicht geen coupé, want hij is gewoon net zo ruim als de R18.

Dat waag ik te betwijfelen. Voorin is de Fuego echt heel erg ruim maar op de achterbank is datg\ niet bepaald het geval.
@sdi3s: Rover had als eerste een 4-deurs auto die ze coupé noemden. Ik denk dat ie P5B heet. Ik zeg niet dat ik een auto met achterportieren een coupé wil noemen, maar een grote achterklep mag wel gewoon. Anders zouden auto's als een Nissan 300ZX of Porsche 928 ook geen coupé mogen heten.

@Gerwin: ik kan met mijn 1,81 gewoon volwaardig achterin een Fuego zitten. Ik had geen gebrek aan been- of hoofdruimte. Misschien kan iemand de maten van de Fuego en de R18 opzoeken? Ik denk dat die aardig overeenkomen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.