Oude meuk: nieuwe shops op pagina 14: Mazda 121 1978 + Datsun Micra 1979 + Citroen BX sedan + Ford Scorpio 5 deurs 1996 + Rover SD1 sedan + Austin Allegro sedan, 5 deurs station en hatchback + Hyundai Pony en Stellar Break + Mitsubishi Galant 1978 5 drs

Gepost door SVF 
Quote
929V6
Dat zijn weer leuke! Die "Colt" heeft vooral als vijfdeurs wel wat weg van de eerste Mazda 323. Het zal shoptechnisch wel lastig uitvoerbaar zijn, maar bij zo'n compacte Japanner zou ik wel eerder enkelvoudige ronde koplampen verwachten die dan wat groter zijn. Of eventueel rechthoekige zoals deze.

Met een geschikte donor is dat niet zo moeilijk hoorsmiling smiley


Voor de volgende shop heb ik ook een donor gebruikt:


origineel:


En dan ook maar de Peugeot tegenhanger:


origineel:


En het omgekeerde bij de Citroen GS:


origineel:


En dan nog de oer Fiesta als 2 deurs:


Dus met een kort klepje:


origineel:




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-04-2018 12:50 door SVF.
Geniaal, ook de keuze van de donoren! thumbs upbig smile smiley Die vijfdeurs Escort heeft wel wat weg van een Kadett City (is daar al een vijfdeursversie van? winking smiley)
Quote
929V6
Die vijfdeurs Escort heeft wel wat weg van een Kadett City (is daar al een vijfdeursversie van? winking smiley)

Ja toch...?winking smiley
Quote
SVF
Quote
929V6
Die vijfdeurs Escort heeft wel wat weg van een Kadett City (is daar al een vijfdeursversie van? winking smiley)

Ja toch...?winking smiley

Daar had ik even niet aan gedacht! big smile smiley
Die 5 deurs Escort shop van mij doet mij eigenlijk meer denken aan een B Kadett Fastback en dat is meteen weer inspiratie voor een nieuwe shop:



Heb me altijd afgevraagd wat naast de 2 en 4 deurs sedan deze 2 en 4 deurs Fastback eigenlijk toevoegd. Net alsof ze er een hatchback van wilden maken maar daar uiteindelijk toch van hebben afgezien. Naast deze varianten was de B Kadett er ook nog als 3 en 5 deurs station en 2 verschillende coupé versies. Is de B Kadett, met een totaal van 8 daarmee het model met de meeste carrosserie varianten? (of in elk geval die in ons land zijn geleverd?) Van de Fiat Uno en aanverwanten, Duna en Fiorino zijn er ook 8. Er is in een heel grijs verleden wel eens een topic hierover geweest.

Dan nog een bijzondere verzameling van C Kadettjes:


En in hoge resolutie

Ik zie dat de thumbnails van de originelen in dit topic niet werken, heel erg relevant is dat ook niet maar voor de liefhebbers een linkje
Weer wat modellen voorzien van extra laadruimte.

Opel Ascona B station:

origineel

Honda Prelude mk1 Shooting Brake:

origineel

En dan een update van een oude shop, een station versie van de Mazda 323 BG op basis van de sedan:

origineel

En van de zijkant (een kruisbestuiving tussen een sedan en een hatchback)


En met de voorkant van de F krijg je deze cocktail:

origineel

En tot slot de 323 F coupé:

origineel



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-05-2018 15:32 door SVF.
Die heb ik 2 jaar geleden al gemaakt maar blijkbaar nooit hier gepost:


De opvolger heb ik hier wel al een keer laten zien:
Een handje vol rasechte Duitsers dit keer (op bevrijdingsdag nog wel bedenk ik me net maar dat is echt puur toeval...)

Wie mij kent weet dat ik niet veel heb met Duitse auto's maar er zijn uitzonderingen, zoals de NSU RO-80. Geen uitgesproken schoonheid maar wel een bijzonder en indrukwekkend slagschip met natuurlijk bijzondere techniek.

Ik heb er o.a. een station van gemaakt:


en een coupé:

origineel

Een een fastback:

origineel

En dan de Volkswagen K-70, kwa stijl het kleine broertje van de RO-80 (maar wel met een veel suffere uitstraling)

Een K-70 station:

origineel

En een fastback:

origineel
Mooie shops weer! Vooral de RO80 Coupe en Fastback zien er fantastisch uit!

De K70 Variant stond daadwerkelijk op de planning:
Van die K70 kwam ik inderdaad wat vage plaatjes tegen op het net waarvan ik twijfelde of het om een zelfbouwproject ging maar blijkbaar dus serieus overwogen...

Van de NSU RO80 ook nog een cabrio:

origineel en de donor

De naam van de vorige poster inspireerde mij weer tot de volgende shop!big smile smiley

Een Audi 80 coupé op basis van de eerste generatie

En dan ook maar een 3 deurs van de Audi 60:

origineel



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-05-2018 22:39 door SVF.
toch eens reageren ipv louter meelezen in de Knutselhoek - veel knappe creaties al de revue zien passeren in je topics SVF. Er zijn echt varianten bij waarvan ik me afvraag waarom ze toen niet 1/1 in productie zijn genomen.

Bedankt om de resultaten van je hobby hier te delen, ik waardeer het alleszins thumbs upthumbs up
Haha wat een eer! cool smiley
Vreemd dat deze generatie bij Audi nooit een dergelijke carrosserievariant heeft gehad, terwijl deze er bij de Passat wel was.
Stuk voor stuk modellen die er zo geweest hadden kunnen zijn. Heel leuk! thumbs up

edit: bij de RO80 nog een klein shoptechnisch foutje: de raamstijl links van de sedan is nog zichtbaar bij de wagon en de coupé.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-05-2018 10:44 door Barri.
Quote
Barri
edit: bij de RO80 nog een klein shoptechnisch foutje: de raamstijl links van de sedan is nog zichtbaar bij de wagon en de coupé.

Ik heb de linkerkant wel aangepast maar misschien bedoel je dat stukje gordel rechts van de B-stijl? Zie ook het origineel

Een paar Renault 4 varianten.

R4 3 deurs:


R4 sedan:

origineel

Een Trabant 601 4 deurs:

origineel

En een 3 deurs op basis van de laatste generatie Mazda 323:

origineel

Ik heb ooit eerder een 3 deurs geshopt van dit model maar die lijkt meer op een Opel Astra... Heb het altijd merkwaardig gevonden dat men in 1997 met de 323P op de proppen kwam op basis van de BA serie die toen al op het eind liep en niet een 3 deurs op basis van de nieuwe generatie die amper een jaar later verscheen.
Ah het was de gordel! Vond het al gek dat jij zo'n foutje maakte smiling smiley

Die Renault 4 3-deurs is gaaf! Die Trabant ook, heel realistisch!
Een aantal kleintjes met extra deurtjes:

Fiat 500 4 deurs:

origineel

Honda N360 4 deurs:

origineel

En de Z600 4 deurs:

origineel

En tot slot een 4 deurs coupeetje op basis van de Suzuki 100GX:

origineel

Met uitzondering van de Honda N360 hebben al deze 4 deurs kleintjes een verlengde wielbasis t.o.v. de 2 deurs.
Zo, een Renault 4CV met twee deuren moet dan identiek een Fiat 500 zijn. Wat een gelijkenissen ineens!
Gaaf, die 500! eye popping smiley Beetje Handige Harrie kan dit wel realiseren. grinning smiley De oudere versie heeft deuren met de scharnieren aan de andere kant. Kunnen aangepast prima dienen als achterportieren. cool smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-05-2018 12:45 door Jay DoubleYou.
De associatie met de Renault 4CV had ik ook gelijk bij mijn Fiat 500 shop, maar het omgekeerde trucje bij een 4CV ziet er uit als een...


...2 deurs 4CV... tongue sticking out smiley (dus in dit geval met ingekorte wielbasis) het origineel

Quote
Jay DoubleYou
Beetje Handige Harrie kan dit wel realiseren. grinning smiley De oudere versie heeft deuren met de scharnieren aan de andere kant. Kunnen aangepast prima dienen als achterportieren.

Niets is onmogelijk natuurlijk maar dan moet je wel een héél erg handige Harry zijn. Ik kom op het net veel zelfbouwprojecten tegen van bv een 2 deurs VW Vento, een Opel Corsa A break, Kadett C 5 deurs Caravan, tot een 5 deurs Civic IV zoals op de vorige pagina, maar dat zijn allemaal cocktails van bestaande modellen. (en dan heb ik het nog niet over de vele zelfbouw cabrio's, limousines, pick-ups e.d.)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2018 10:18 door SVF.
Zitten alweer enkele pareltjes bij.
Al had ik bij de 500 met extra-deuren eigenlijk wel de "moderne" 500 verwacht winking smiley
Ja precies, een 4CV blijft wel een 4CV!

Een nieuwe 500 4-deurs ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad. Ik denk wel dat de kracht dan uit het ontwerp gaat...
Van de nieuwe 500 circuleren diverse shops op het net waaronder deze van Christian Schulte. Ik voel niet de behoefte om dat nog eens dunnetjes over te doen.smiling smiley
Ja, daar knapt het model niet van op. Nog nooit gezien, zo'n shop van een 5-deurs 500!
bij de K70 station lijkt het wel of de rechter zijkant alleen een A en D stijl heeft maar dat de B en C stijlen foetsie zijn?
Dat lijkt inderdaad zo, maar het origineel heeft het ook. Net boven de buitenspiegel zie je nog een stukje van de rechter B-stijl en de rechter C-stijl zit verstopt achter de linker B-stijl en de hoofdsteun.
Op mijn pc staan veel bestanden van shops die ik om wat voor reden dan ook nooit heb afgemaakt. Sommige zijn eigenlijk te jong voor dit topic (ik leg in principe de grens bij modellen die voor 2000 zijn geïntroduceerd) Een kleine 2 uurtjes knutselen leverden de volgende creaties op.

BMW 3 serie 5 deurs compact:

origineel

Rover 200 3 deurs coupé:

origineel

Rover 200 sedan:

origineel

Van de Rover 25 heb ik ooit al eens een 2 deurs coupé en een cabrio geshopt.

Mitsubsihi Lancer 2003 hatchback:


en de 3 deurs:


en een coupé:

origineel

En als laatste een Hyundai Accent 5 deurs uit 2006:

origineel
Die Accent vijfdeurs had er zo moeten uitzien. Met alleen een driedeurs en een vierdeurs sedan is het model verdrongen door de Getz en later de i20.

Als je voor een vijfdeurs wilde gaan werd je verwezen naar de Kia showroom voor de tweede generatie Rio.
Dat is een knap staaltje zelfbouw maar om heel onbescheiden te zijn vind ik mijn versie toch ietsje eleganter... (en zonder B-stijl wellicht nóg fraaier)

Een aantal nieuwe shops van varianten die ik al eerder heb gemaakt maar dan anders:

Renault 18 hatchback:

Met de bolle achterruit van de Fugeo. origineel Mijn eerdere versie heeft veel weg van de R20 / R30

Van de R14 heb ik al eens een sedan versie gemaakt van het achteraanzicht, een shop die via diverse fora de hele wereld over is gegaan.
Een nieuwe shop, zelfde model, andere kleur, andere hoek:

origineel

Ook de Peugeot 405 heb ik al eerder onder handen genomen en een korte hatchback gemaakt die opvallend veel lijkt op de latere 306. Ik kan mij echter herinneren dat in een van de eerste autoweek edities ooit impressies stonden van een langere hatchback (dus een liftback) die mogelijk 409 zou gaan heten. Het idee voor deze shop bestaat al heel lang maar heb nooit een geschikte donor kunnen vinden. Nu dus wel:

[www.imgdumper.nl]

En dan nog maar eentje met een grote bolle achterruit, de 305 hatchback:

origineel Mijn eerste versie op basis van de break ziet er uit als een grote 104. Deze nieuwe is natuurlijk duidelijk in stijl met de latere 309 (hoewel de donor wederom van een Renault Fuego komt) maar toch vind ik dit er een stuk minder oubollig uitzien dan de 309 (een beetje R11)

En als laatste nog weer een kleintje met extra deurtjes:

origineel
Wauw, die 405!! thumbs up

Jouw Ro80 vind ik ook beter gelukt dan dat andere exemplaar. Jouw exemplaar heeft wat weg van de Karmann Ghia.
Over de Renault 18: de eerdere versie vind ik natuurlijker overkomen.

De shop van de 405 hatchback is erg mooi gelukt.
Nog wat gevonden over de 405 5 deurs op dit Franse forum (naar beneden scrollen iets voorbij het midden van de pagina) In mijn beleving stond destijds in de AW een impressie die lijkt op mijn shop dus met een 309 achterkant. Benieuwd of iemand dat artikel nog heeft, zal ergens rond 1990 / 1991 zijn geweest. Het lijkt me vooral luchtfietserij zoals wel vaker bij autoweek...
Renault 16 Break:

origineel

Peugeot 309 sedan:

origineel

Van de 205 heb ik 3 jaar geleden al eens een sedan gemaakt:


Citroen Dyane 3 deurs:

origineel

De Opel Manta B is met 13 jaar waarschijnlijk het model met de langste levenscyclus bij Opel. Misschien wel te lang want hij was gebaseerd op de Ascona B Vauxhall Cavalier terwijl de Ascona C al in 1981 uit kwam. Een impressie dus op basis van de Ascona C:

Opel Manta C 2 deurs:


Opel Manta C 3 deurs:

origineel

En tot slot nog 2 Benzen (niet de meest inspirerende shops...)

Mercedes 190 3 deurs "sportscoupé"

origineel

Mercedes 250 fastback:

origineel
Die Renault 16 Break mag je hier wel voor de deur zetten voor een dagje Scheveningen. Jammer dat-ie niet echt is. Leuk ding! thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-05-2018 22:38 door Jay DoubleYou.
Een Opel Corsa A facelift (ála Ford Fiesta) uit pak 'm beet 1988:

origineel

Seat Fura sedan:


Seat Fura Wagon:

origineel Van de Fiat 127 mk1 heb ik eerder al eens een sedan geshopt

De Fura sedan doet mij erg denken aan een gekrompen Fiat 132 / Argenta en dus bij dat model het omgekeerde trucje:

origineel

En dan ook maar een Wagon:

origineel Op het net kom ik enkele vage plaatjes tegen van een prototype (zonder spijl in de achterportierruit) dus blijkbaar heeft men deze variant serieus overwogen
Die Seat Fura!!! Wist je dat de 127 als Fiat Oggi in Brazilië geleverd is als sedan en station?




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-06-2018 17:01 door ginkelvanmichiel.
Die Oggi ken ik inderdaad! Die 3 deurs station is hier ook gewoon geleverd als Fiorino, en later op basis van de Uno.
Quote
SVF
Die Oggi ken ik inderdaad! Die 3 deurs station is hier ook gewoon geleverd als Fiorino, en later op basis van de Uno.

Fiorino was geen station, maar een bestelauto op geel en grijs kenteken.
Geweldige shops weer! Vooral de Manta en Dyane hadden er echt zo kunnen rondrijden! 309 sedan is ook haast té logisch!
Quote
Jay DoubleYou
Quote
SVF
Die Oggi ken ik inderdaad! Die 3 deurs station is hier ook gewoon geleverd als Fiorino, en later op basis van de Uno.

Fiorino was geen station, maar een bestelauto op geel en grijs kenteken.

Maar die auto was hier wel gewoon leverbaar maar dan als 127 Panorama en niet als Fiorino.

Ik heb de Hyundai XG altijd een erg mooie en stijlvolle wagen gevonden. Eens kijken of 'ie als station en coupé net zo'n stijlvolle verschijning is:

Station:


Coupé:


origineel
Quote
SVF


Citroen Dyane 3 deurs:

origineel





Knap gedaan!

(Leuk detail, deze Dyane D6 was een aantal jaren in mijn bezit. Kiekje destijds gemaakt aan de IJssel)
De XG Coupé en SM/SB (Shooting Brake) vind ik erg geslaagd. Zo vond ik het bij Lancia jammer dat ze nooit een Thesis Coupé hebben uitgebracht.
Quote
Jay DoubleYou
Zo vond ik het bij Lancia jammer dat ze nooit een Thesis Coupé hebben uitgebracht.

De coupé versie van voorganger Kappa is nou niet bepaald de meest elegante coupé die ik ken.

Toch heb ik een poging gewaagd om die Kappa te overtreffen, in positieve zin dan...



En dan ook maar een station:



origineel
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close