Oude meuk: nieuwe shops op pagina 15: Seat Toledo mk2 Estate, Cordoba mk2 2 deurs, Lancia Delta mk1 / Prisma 2 deurs / coupé, Hyundai Accent wagon

Gepost door SVF 
SVF
929V6
Leuk! Gezien het feit dat de Seicento een doorontwikkeling van de Cinquecento is, vraag ik me af hoe die er als vijfdeurs uitgezien zou hebben.winking smiley

Ongeveer zo:

Is een hele oude shop uit 2002 die ik blijkbaar nog nooit heb gepubliceerd.

Grappig, wij hebben precies zo'n Cinquecento gehad, ingeruild op een Punto omdat we een vijfdeurs wilden hebben.
SVF
Is een hele oude shop uit 2002 die ik blijkbaar nog nooit heb gepubliceerd.

Ik meen me deze vijfdeurs Cinq anders wel te herinneren...
Op de valreep nog een oudejaarsshop, wederom met 2 deurtjes extra maar met een langere wielbasis en een sedan model.

De Datsun 260 (sport) sedan:

origineel:

Verder wil ik hierbij tevens iedereen een goed en gezond 2014 toewensen!smileys with beer
Jij ook een fijn 2014 gewenst! Over je shop: fraai hoe je de heuplijn behouden hebt. Enne... eindelijk eens een uitdagende hoek. big smile smiley
Die Datsun 260 sedan mag van mij zo in productie gaan (met de technische know how van nu)!thumbs up
Vind hem stiekem mooier dan het origineel smiling smiley
Volgesn mij moet SVF eens na gaan denken over een Custom Car Shop. Aangezien we hier ook aan de west kust van Europa, heb ik nog wel een pakkende titel voor je toekomst bedrijf grinning smiley
De knutselhoek lijkt echt dood: het jaar is ruim 2 weken oud en nog geen enkele shop!

De eerste shop van 2014 dan. Geen hoogstandje maar ik ga gewoon verder waar ik vorig jaar geëindigd ben: een compacte 5 deurs, in dit geval de Honda Jazz. Typisch zo'n auto waarvan je denkt "verrek die hadden we ook nog!" Door medeforumer Idranor onder de aandacht gebracht wat mij dus inspireerde tot deze shop:

Met een iets verlengde wielbasis. Een soort mini-Shuttle dus. Persoonlijk vind ik hem leuker dan de 3 deurs...

origineel:
Dat ziet er zoals altijd erg netjes uit. Ik was dat modelletje inderdaad vergeten.
Jammer dat het hier zo uitgestorven is. Het wordt tijd voor een plannetje om daar wat aan te doenwinking smiley

Groet,
Tim
Hey Tim, da's lang geleden!!

Jij was vroeger altijd een van grootste spammers hier, ben benieuwd naar je plannetje.smiling smiley
Dat is héél lang geleden hoorwinking smiley
Ik heb ook geen idee hoor. Volgens mij zijn fora sowieso minder populair dan vroeger. Een flink aantal inspirerende shops in een kort tijdsbestek en goed gebruik maken van de sociale media kan wellicht helpen.
Nee, eigenlijk al jaren niet meer. Volgens mij zijn jij en SVF een van de weinige die nog steeds veel actief zijn.
Tim.
(...) Volgens mij zijn jij en SVF een van de weinige die nog steeds veel actief zijn.

Bij mij komt er de laatste tijd ook weinig meer van, hoor. Druk met m'n baan en gezin. Daar komt de leegloop van de Knutselhoek nog bij, zodat er van echt zinnig commentaar op de shops ook niet veel meer overblijft. Mooi voorbeeldje: werkelijk niet één reactie die echt over de shop gaat.
En om over het 3D knutseltopic maar te zwijgen, ik ben ook de enige die daar iets doet...
Inderdaad zou misschien wat Twitteren en Facebooken misschien wat helpen, met een @autoweekknutselhoek (voorbeeldje winking smiley) account...
-----
Mooie shop trouwens, SVF! thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-01-2014 16:43 door OB1.
@YC: Het is al heel wat dat er überhaupt een aantal reacties zijn...Maar inderdaad, er wordt niets inhoudelijks over de shop gezegd. Er was misschien ook weinig op aan te merken winking smiley
@OB1: ik denk dat je daarbij ook nog heel goed zou moeten nadenken welk nieuws en welke afbeeldingen je daarop plaatst. Het is belangrijk om mensen te inspireren tot nieuwe en goede shops, dat doe je niet met matig beeldmateriaal en nieuws over wedstrijden zonder deelnemers.
OB1
Inderdaad zou misschien wat Twitteren en Facebooken misschien wat helpen (...)

Sociale media zijn zwaar overgewaardeerd.
Tim
...dat doe je niet met matig beeldmateriaal en nieuws over wedstrijden zonder deelnemers...
Hoi,

Ik denk dat je wel begrijpt dat ik nog een beginner ben in dat 3D modelleren, geef mij dus wat tijd en eventueel tips, daar kan ik iets mee. (:
En met die wedstrijden, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, kun je mij even voorbeeld geven?
Nog meer deuren!drinking smiley

Honda Civic 1991 (vijfde generatie) 5 deurs:

origineel:

De 5 deurs Civic die in 1994 verscheen als opvolger van de Concerto was altijd een buitenbeentje in de Civic familie. Hoewel hij duidelijk verwant is met de Civic was het toch meer een opzich zelf staand model waarvan geen carrosserie delen uitwisselbaar zijn. Dit model reken ik voor het gemak bij de Civic VI die pas eind 1995 verscheen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-01-2014 12:35 door SVF.
SVF
De 5 deurs Civic die in 1994 verscheen als opvolger van de Concerto was altijd een buitenbeentje in de Civic familie. Hoewel hij duidelijk verwant is met de Civic was het toch meer een opzich zelf staand model waarvan geen carrosserie delen uitwisselbaar zijn. Dit model reken ik voor het gemak bij de Civic VI die pas eind 1995 verscheen.

Een driedeurs van dat model zou dan ook wel grappig zijn smiling smiley

Alsof het een echte foto is van die driedeurs Rover 400... knap! thumbs up
Een vluggertje: een Civic VI sedan met hatchback achterkant =

origineel:
Knap gedaan, maar een echte Civic hatchback zou dan een Rover 200 met Honda-logo's moeten zijn. grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-01-2014 21:51 door JW01 (vanaf een Appel).
Die Rover 200 had natuurlijk de perfecte opvolger kunnen zijn van de Civic V, hoewel het kwa formaat een stapje terug was maar de stijl is helemaal Civic (met name de 5 deurs doet denken aan het eerste model)

Vanaf de, zeer behoudend en wat saaie Civic VI ging het eigenlijk alleen maar bergafwaarts met de populariteit van de Civic. Het model daarna was nogal lomp en MPV achtig, daarna gewaagd en futuristisch en het huidige model vind ik gewoon een misbaksel...
De Mazda 323 serie van 1989 tot 1994 bestaat uit 3 (op zich zelf staande) varianten: hatchback, sedan en F coupé.

Ik heb deze modellen een beetje door elkaar gehusseld en uit die kruisbestuiving ontstonden de volgende shops:

F sedan:

F 2 deurs coupé:

F 3 deurs:

origineel:

En een 5 deurs hatchback:

origineel:

De modellen zijn minder overbodig dan het lijkt, zo was er van de opvolger (323 BA model 1994-1998) ook een F sedan, als Lantis waarvan ik al eens een 2 deurs heb gemaakt. En op basis van de sedan was er ook een 5 deus hatchback als Ford Laser.
Die F-driedeurs gaat nog wel, de rest vind ik toch nogal overbodig - dat Mazda wel dergelijke modellen produceerde, doet daar voor mij niets aan af. winking smiley
De kwaliteit is trouwens wel echt ondermaats, vooral bij de wielkasten en daklijn van de F-sedan vallen de blokkerige lijnen op.
Ik heb niet stil gezeten de laatste tijd, met als resultaat de volgende 10 shops.

Suzuki Swift 2 deurs / coupé:

origineel:

Suzuki Swift station:

En een 5 deurs op basis van de sedan met de achterkant van de 3 deurs:

origineel:

En dan kan concurrent Daihatsu natuurlijk niet achterblijven.

Daihatsu Charade 2 deurs:

origineel:

Daihatsu Charade station:

origineel:

Daihatsu Valera station:

origineel:

De Swift had in Amerika een dubbelganger die als Chevrolet Geo Metro door het leven ging. Van dat model kwam er in 1995 een opvolger waarvan er toen geruchten gingen dat het bij ons de nieuwe Swift zou worden. Dit model is hier echter nooit geleverd en in plaats daarvan kregen wij de Baleno en werd de oude Swift nog een keer grondig opgefrist.
Van de Geo Metro was er itt zijn voorganger geen 5 deurs model.

Chevrolet Geo Metro 5 deurs:

origineel:

En ook maar een station:

origineel:

En tot slot nog een Mazda 121 bolhoed station:

origineel:

Aangezien de openingspost niet meer is te updaten ("uw bericht is te lang" ) verwijs ik voor een compleet overzicht van mijn shops naar mijn website.
Heb je die alweer eens een update gegeven dan? De laatste keer dat ik keek stond er alleen maar eh... ouwe meuk op. winking smiley
Mooie shops weer op deze pagina! De bovenste Civic heeft wel wat (raamlijn) weg van de Civic van twee generaties terug, dat MPV-achtige model. Maar dat is vast geen toeval smiling smiley De Rover vind ik ook leuk. Suggestie: een Rover 600 Tourer? Van de 400 kan ook, maar dan krijg je een Civic Aerodeck smiling smiley
Blijft leuk dit topic. De Geo Metro stationwagon vind ik de meest geslaagde van het stel.
Bij de Charade 2 deurs sedan mogen de achterwielen een stukje naar achteren. Voor de rest, vakwerk!
D-C
Mooie shops weer op deze pagina! De bovenste Civic heeft wel wat (raamlijn) weg van de Civic van twee generaties terug, dat MPV-achtige model. Maar dat is vast geen toeval smiling smiley De Rover vind ik ook leuk. Suggestie: een Rover 600 Tourer? Van de 400 kan ook, maar dan krijg je een Civic Aerodeck smiling smiley

De raamlijn van die Civic lijkt inderdaad op het model van begin deze eeuw, maar dat was geen bewuste keuze... Van de Rover 600 was ik in volle overtuiging dat er een station versie van was, maar dat was de 75. Ik haal die 2 altijd door elkaar. Aangezien de Rover 600 een broer is van de Honda Accord heb ik er een (iets aangepaste) Aerodeck achterkant op geshopt:

origineel:
Ik vind die hoekige lijnen van de Aerodeck maar matig passen bij de rondere lijnen van de 600. Ik had daar wat klassiekere, rondere lijnen bij gezocht. Wel weer heel netjes geshopt, en leuke basisfoto ook!
Leuk, bedankt voor de shop! Vreemd dat er nooit een 600 Tourer is geweest en wel een (400) Tourer die verscheen toen het model al bejaard was, terwijl de 600 het hier veel beter deed.
Het is een beetje een nieuwe trend in mijn stijl van shoppen: een kruisbestuiving van 2 of meer bestaande modellen. Zie bv de Mazda's, de Rovers, de Civic, de Swift, Charade en de Geo Metro op deze pagina. Het is behalve een bron van inspiratie ook een relatief simpele en doeltreffende manier van shoppen met m.i. een realistisch resultaat...

Van de Suzuki Baleno had ik op deze manier eerder al een 5 deurs hatchback en 3 deurs break gemaakt van de zijkant. Ik vond 2 plaatjes in een wat uitdagender hoek die perfect bij elkaar passen en heb het nog eens dunnetjes over gedaan:

Suzuki Baleno 5 deurs hatchback:

origineel:

En een 3 deurs break:

origineel:

En een Daewoo Lanos 2 deurs sedan / coupé:

origineel:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-03-2014 22:09 door SVF.
Inderdaad eenvoudig, maar effectief. Goede shops weer! Wat ik wel opmerkelijk vind, is dat de Lanos nu bijna een driedeurs met aangeplakte kont lijkt, terwijl je basis toch echt de sedan is. Ik ben ook wel benieuwd of er markt zou zijn voor een Lanos Coupé. Wat mij betreft is de Lanos een van de meest treurige auto's die ooit in Nederland verkocht zijn, maar dat terzijde. big smile smiley

De driedeurs Baleno Wagon vind ik heel goed geshopt. Lekker fris kleurtje heeft 'ie ook, zo zie ik ze niet vaak rijden. Meestal is 't dat bedaagde donkerblauw van de foto daarboven. Ik heb 't nut van driedeurs stationwagons overigens nooit echt begrepen.

Klein aandachtspuntje bij de vijfdeurs Baleno: het achterportier lijkt nu twee deurnaden te hebben.
Een wat troosteloos plaatje van een Mitsubishi Colt zoals ik die zelf jarenlang heb gehad, in dezelfde kleur (maar dan met een dubbel glazen uitneembaar panorama dak)
Er was weliswaar een 5 deurs liftback van dit model als Lancer, maar dat vind ik op z'n zachts gezegd nou niet bepaald een schoonheid (geldt overigens ook voor de 5 deurs Galant uit die tijd)

Colt 5 deurs:

En een Colt / Lancer station:

origineel:

Eigenlijk vind ik dit soort amateur beelden veel leuker om te shoppen dan officiele wallpapers!smiling smiley Zo heb ik hier o.a. ook wat roestplekjes bijgewerkt en de achterste wieldop terug geplaatst. Ook bij de Charade 2 deurs op deze pagina heb ik de omgeving wat bewerkt...

Edit: wielbasis iets verlengd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2014 20:26 door SVF.
@SVF,

De voorgaande generaties 5-deurs Colt hadden een ten opzichte van de 3-deurs verlengde wielbasis. Lijkt me hier ook geen verkeerd idee, want de instap achterin lijkt me nogal krap.
De wielbasis van de Lancer is inderdaad 7 cm langer, dus bij deze een update. /\ Zie hierboven /\ Al betwijfel ik of dat verschil in één oogopslag is te zien...

En dan ook maar een 5 deurs van het model daarna in een vergelijkbaar plaatje:

Mét verlengde wielbasis!smiling smiley

Overigens heb ik al vaker een 5 deurs geshopt van deze Colt, maar vind deze het meest realistsch.

origineel:

Ik heb trouwens nooit begrepen waarom Mitsubishi 2 verschillende sedanversies heeft ontworpen van dit model en wij hier niet gewoon de fraaie Mirage / Plymouth Colt kregen ipv de uitermate suffe Lancer.

Kon helaas geen plaatje vinden van een Colt in deze hoek, maar wie weet komt dat nog..

Edit: een bewerkte versie van een eerdere shop:

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2014 21:17 door SVF.
En in navolging van de Baleno dan nog een 3 deurs Lancer break:

origineel:

Van het eerste model Swift heb ik ooit al eens een sedanversie geshopt (zie openingspost) maar heb het nog een keer over gedaan vanuit een wat betere hoek:

origineel:

Wel een kwalitatief slecht plaatje maar dat geeft ook wel weer een bepaalde sfeer...winking smiley
Juist die laatste vind ik de meest realistische van je laatste lichting! thumbs up Sterker nog: ik dacht dat het je origineel was en ik zocht al naar de shop. grinning smiley
Waar je toch die treurige Oostblokfoto's vandaan tovert, weet ik niet - maar je weet er wel altijd wat van te maken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close