Oude meuk: nieuwe shops op pagina 15: Seat Toledo mk2 Estate, Cordoba mk2 2 deurs, Lancia Delta mk1 / Prisma 2 deurs / coupé, Hyundai Accent wagon

Gepost door SVF 
Quote
MarcoZE
Quote
SVF
Quote
Yellow Cab
Jammer dat je bij die Scorpio de koplampen hebt aangepast, dat had het model volgens mij niet nodig.

Ik vind de koplampen nogal fors voor een coupé dus vandaar deze subtiele booskijkers.

Wat betreft de Renault 25 vs Eagle Premier / Dodge Monaco, daarover zegt Wikipedia iets opmerkelijks:

"De 25 vormt in de Verenigde Staten niet de basis voor de Eagle Premier en Dodge Monaco omdat deze twee auto's op het onderstel staan van de Renault 21."

Weet iemand hoe dit zit, want ik heb hierover mijn twijfels aangezien er duidelijke overeenkomsten zijn met de 25 en een 21 zie ik er echt niet in. En Wikipedia zit er wel eens vaker naast...

De basis is wel degelijk de R25. Echter de wielophanging stamt af van de Premier = R21. De R21 heeft geen stijl in het achterportier, maar de derde ruit achter het achterportier.

Mijn reactie ook gelezen? Als je de voorportieren vergelijkt kun je zien dat het toch het koetswerk van de R21 is waarop de Eagle is gebaseerd. En als je in plaats van de Premier de Medaillon bedoelt dus ook de wielophanging.



De voorportieren van de R21 staan schuiner dan die van de Eagle en de R25. Laat je niet misleiden door de raamomlijsting.
De contouren van de voorportieren van de Eagle en R25 zijn wel vrijwel gelijk.
Volgens mij laat jij je juist misleiden door de verschillende hoek waaronder de bovenste twee foto's genomen zijn...
Quote
929V6
Volgens mij laat jij je juist misleiden door de verschillende hoek waaronder de bovenste twee foto's genomen zijn...

Nee, want de portieren staan bij de R21 schuiner naar achteren, terwijl de auto in een hoek verder naar voren staat; de achterwielen staan hoger dan de voorwielen. Bij de onderste R25 staat alles horizontaal.
Klaarblijkelijk bestaat hij ook in het echt:

Renault 25 Charbonneau



Overigens denk ik nog steeds dat het de portieren van de R25 zijn. Zover ik kan zien is de afstand tussen het raam en de eerste vouw in de carrosserie groter bij de R25 en Premier dan bij de R21 en Medallion.
Ik ben ook nog eens aan het bestuderen gegaan. De waarheid ligt vermoedelijk ergens in het midden, want op deze foto is te zien dat de portieren van de Eagle onder de ruiten naar buiten bollen, terwijl ze bij de R21 vlak doorlopen. Maar bij de R25 lopen de portieren weer niet door in de voorstijlen en het dak, dus uitwisselbaar zijn de portieren in elk geval nooit. Het ziet er dus naar uit dat enkel het platform is geleend van een Renault, dus enkel een foto van de onderzijde van alle drie de modellen zou iets kunnen uitwijzen.
De buitenkant van de portieren zijn anders, maar dat is slechts plaatwerk. Het gaat om het 'skelet' van de deuren.
Het blijft een mysterie dus. Ik heb nog even de maten van de Eagle, de R21 en R25 erbij gezocht maar zowel de lengte, breedte, hoogte en wielbasis verschillen. Verschil in wielbasis met de 25 is echter minimaal: Eagle 2692 mm, R25 2723 mm, R21 2600 mm. Als ik ze zo onder elkaar zie, zie ik zowel overeenkomsten met de R25 als met de R21. Maar het formaat en de bolle achterruit roept meer associaties op met de R25.

Feit is wel dat Ikon, behalve een publieke omroep, ook de sedan versie is van de Ford Fiesta mk3. Een impressie van een 2 deurs Ikon:



origineel:


En een station:



origineel:
Tijd voor weer wat nieuwe shops: een stukje Hollands glorie. Ik heb 3 jaar geleden al eens een Daf 33 station geshopt. Van zijn opvolger, de 45 / 55 heb ik ook al eens een hatchback en een 4 deurs geshopt (zie het overzicht in de openingspost) dus waarom dan niet van de 33...

Daf 33 4 deurs:


Daf 33 hatchback:


en dan ook maar een 5 deurs:


En een 33 coupé:


origineel:
Citroen Visa sedan:



origineel:




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-11-2013 19:24 door SVF.
Knap gedaan, maar doordat het origineel reeds een wat gekke waas over de lak had, zie je dat des te beter in de herwerking. Hierdoor ziet het er, wat mij betreft, wat 'photoshoppig' uit, terwijl dit bij veel van je shops ontbreekt.
Quote
929V6
Quote
MarcoZE
Quote
SVF
Quote
Yellow Cab
Jammer dat je bij die Scorpio de koplampen hebt aangepast, dat had het model volgens mij niet nodig.

Ik vind de koplampen nogal fors voor een coupé dus vandaar deze subtiele booskijkers.

Wat betreft de Renault 25 vs Eagle Premier / Dodge Monaco, daarover zegt Wikipedia iets opmerkelijks:

"De 25 vormt in de Verenigde Staten niet de basis voor de Eagle Premier en Dodge Monaco omdat deze twee auto's op het onderstel staan van de Renault 21."

Weet iemand hoe dit zit, want ik heb hierover mijn twijfels aangezien er duidelijke overeenkomsten zijn met de 25 en een 21 zie ik er echt niet in. En Wikipedia zit er wel eens vaker naast...

De basis is wel degelijk de R25. Echter de wielophanging stamt af van de Premier = R21. De R21 heeft geen stijl in het achterportier, maar de derde ruit achter het achterportier.

Mijn reactie ook gelezen? Als je de voorportieren vergelijkt kun je zien dat het toch het koetswerk van de R21 is waarop de Eagle is gebaseerd. En als je in plaats van de Premier de Medaillon bedoelt dus ook de wielophanging.




Ik heb nog ergens een artikel liggen in Auto&Design (maar door verbouwingen is het op dit ogenblik niet erg toegankelijk) waarin de ontwikkeling van de Premier uit de doeken wordt gedaan. Basis is wel degelijk de R25.
Quote
SVF
Citroen Visa sedan:



origineel:
De achterruit zoals de ami zou leuk zijn
Grappig, daar heb ik namelijk serieus over nagedacht en mee geëxperimenteerd! Maar dat werd niet bepaald fraai en Citroen is er ook het merk niet naar om hetzelfde designkunstje te herhalen, misschien een enkele uitzondering daargelaten... Heb ook nog overwogen er een model met rechte achterkant van te maken in de stijl van de GS en CX.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-11-2013 21:36 door SVF.
Quote
SVF
Grappig, daar heb ik namelijk serieus over nagedacht en mee geëxperimenteerd! Maar dat werd niet bepaald fraai en Citroen is er ook het merk niet naar om hetzelfde designkunstje te herhalen, misschien een enkele uitzondering daargelaten... Heb ook nog overwogen er een model met rechte achterkant van te maken in de stijl van de GS en CX.
De Ami ruit zou wel aansluiten op de knik in de achterdeur, die moet dan wellicht wat hoger doorlopen
Met alle respect voor SVF's briljante shopwerk: een Citroën Visa gaat er nooit mooi uitzien.
Ik snap de gedachtengang dan ook niet van wie de Visa ooit ontworpen heeft en wie het ontwerp ooit goedgekeurd heeft. Hooguit kan ik er een strakgetrokken Dyane van maken, maar dan weer met nieuwe losse ronde vormen, die nergens op slaan.
Nog maar een sedannetje, een remake van een oude shop: de Renault Clio mk1 sedan maar dan een kwalitatief wat beter plaatje en met de originele raamlijn c.q. achterportieren zoals Renault dat zelf waarschijnlijk ook zou doen.



origineel:


conclusie: het is vrijwel onmogelijk om van deze Clio een fraaie sedan te maken...
Het ziet er in ieder geval een stuk beter uit dan het kunstje dat Renault bij de Clio II flikte... tongue sticking out smiley
Quote
.Timo
Het ziet er in ieder geval een stuk beter uit dan het kunstje dat Renault bij de Clio II flikte... tongue sticking out smiley
Wat een gedrocht!
allemaal speciaalthumbs up

verzoekje: Porsche 911 (maakt niet uit welk type) shootingbrake
Quote
porsche 911 turbo
allemaal speciaalthumbs up

verzoekje: Porsche 911 (maakt niet uit welk type) shootingbrake

Voor verzoekjes hebben we een apart topic... smiling smiley
Klik!
En weer een sedannetje, eveneens een remake van eerdere shop. De tweede generatie Renault 5, ook wel supercinq genoemd. De sedanversie van z'n voorganger ging als R7 door het leven.



Voor de achterkant heb ik een ander Renault model als donor gebruikt...

origineel:


En een 5 deurs hatchback / liftback van de laatste Ford Granada, voordat deze werd afgelost door de Scorpio:



origineel:




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-11-2013 19:30 door SVF.
Ik ben totaal geen fan van klassieke Amerikanen, maar de AMC Pacer is een uitzondering. Mooi is misschien niet het juiste woord maar zeker een bijzondere en begerenswaardige auto, en ook een beetje een inspiratiebron voor de Mitsubishi Colt.

Er bestond nooit een 5 deurs versie:


en een sedan:


origineel:
Die 5-deurs vind ik persoonlijk mooier dan het origineel! thumbs up Die sedan is niet helemaal mijn ding, achterportier lijkt nogal klein.
Ik vind die coupé eigenlijk nog het meest geslaagd: die behoudt het aparte van de Pacer. Van de sedan snap ik wel dat ze 'm niet gebouwd hebben, die onderscheidt zich maar weinig van andere Amerikaanse sedans uit die tijd, of het moest het formaat zijn.

Nette shops weer. De kwaliteit van het origineel vind ik bedenkelijk, maar ach.
Ford Escort Clipper 3 deurs:



origineel:




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-11-2013 18:02 door SVF.
@Escort: Mwoah, bijna een lijkwagen. tongue sticking out smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-11-2013 20:01 door JW01 (vanaf een Appel).
Leuk!
Bij de Escort lijkt de daklijn nét iets te ver omhoog te lopen. Ook denk ik dat ie geslaagder zou zijn met losse ruiten in plaats van één grote ruit.

Die Pacer 5-deurs is een geslaagd model zeg!
De daklijn loopt inderdaad niet helemaal lekker dus bij deze een update, zie hierboven.

Het langgerekte raam is natuurlijk in lijn met zijn voorgangers maar een extra spijl is, behalve wat harmonieuzer ook praktischer voor de bevestiging van een 3 puntsgordel...

Quote
Barri
Leuk!
Bij de Escort lijkt de daklijn nét iets te ver omhoog te lopen. Ook denk ik dat ie geslaagder zou zijn met losse ruiten in plaats van één grote ruit.

Die Pacer 5-deurs is een geslaagd model zeg!
of juist met een schuinere achterruit zoals de oude MK3 Escort
Vandaag is rood... de kleur van mijn nieuwste shops!

Slechts 1 Audi nog in de lijst en daar komen er nu 4 bij:

Audi 80 mk2 Avant versie 1:


versie 2:


origineel:



Audi 80 mk3 2 deurs:


Audi 80 mk3 5 deurs hatchback (Audi 60):


origineel:
Weer 3 nieuwe shops.

Een Volvo S40 5 deurs hatchback als opvolger van de 440:


origineel:


En een V40 3 deurs als opvolger van de 480 en voorloper van de C30:


origineel:


En dan nog een Mercedes W123 3 deurs coupé:


origineel:
Ik vind die Mercedes cool uitzien, misschien nog een 3-deurs maken van de S40 die niet getuned is? Dus zonder donkere ramen en de gewone velgen?
Quote
OB1
Ik vind die Mercedes cool uitzien, misschien nog een 3-deurs maken van de S40 die niet getuned is? Dus zonder donkere ramen en de gewone velgen?

Zo iets dus? (dit is een shop van Antigone, zie hier zijn topic) Die donkere ramen maakte het voor mij relatief een makkie om deze te shoppen dit itt bv de Audi 80 2 deurs waar het nog een behoorlijke klus was het interieur aan te passen.
Jep, zoiets! winking smiley
Ik begrijp wel dat het dan een stuk makkelijker is, ik vind het zoiezo al knap! thumbs up
Nog een S40 5 deurs vanuit een andere hoek en een afbeelding van betere kwaliteit:



origineel:
Ik heb al diverse kleintjes voorzien van extra portieren zoals de Renault Twingo, Ford Ka en Lancia Ypsilon.

Zo zou een 5 deurs Fiat Seicento er uit kunnen zien:


origineel:


En een VW Lupo:


origineel:


Bij de Toyota Corolla G6, zoals het kikkerogen model genoemd werd, was er in tegenstelling tot zijn voorgangers naast de 5 deurs liftback geen 5 deurs hatchback variant meer:

De generaties daarna was het einde voor de liftback en keerde de 5 deurs hatchback terug.

origineel:
Die Seicento en Lupo vind ik geslaagd - eigenlijk raar dat die versies er nooit geweest zijn. Kennelijk wogen de verkoopprognoses of modelstrategieën niet op tegen de verwachte inkomsten.

Bij de Corolla valt me een ding nogal op: die trekhaak had ik eraf geshopt, voegt wat mij betreft niks toe. Sterker nog, ik vond het afleiden, het lijkt net een enorme uitlaat. Verder leuk geshopt, maar nogal redundant als modelvariant.
Die Seicento is een topper! Vreemd dat die er nooit was. De Lupo wordt ineens wel érg saai als 5-deurs!
Shoptechnisch uiteraard weer mooi werk!!
Leuk! Gezien het feit dat de Seicento een doorontwikkeling van de Cinquecento is, vraag ik me af hoe die er als vijfdeurs uitgezien zou hebben.winking smiley
Die Corolla spreekt mij juist wel aan. De Liftback heb ik eigenlijk nooit mooi gevonden.
Quote
929V6
Leuk! Gezien het feit dat de Seicento een doorontwikkeling van de Cinquecento is, vraag ik me af hoe die er als vijfdeurs uitgezien zou hebben.winking smiley

Ongeveer zo:



Is een hele oude shop uit 2002 die ik blijkbaar nog nooit heb gepubliceerd.

Quote
JW01 (vanaf een Appel)
Die Corolla spreekt mij juist wel aan. De Liftback heb ik eigenlijk nooit mooi gevonden.

Inderdaad, de liftback van dit model vind ik eigenlijk gewoon lelijk en dat terwijl zijn voorganger (die maar 2½ jaar werd geleverd) misschien wel het fraaiste Corolla model ooit is...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-12-2013 20:10 door SVF.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close