Oude meuk: nieuwe shops op pagina 15: Ford Fiesta mk1 2 deurs sedan en station, Ford Capri en Taunus coupé 4 deurs, Volvo 340 Van, Lexus LS400 station en coupé, Autobianchi A111 hatchback

Gepost door SVF 
Nieuwe pagina nieuwe shops:

Mitsubishi Colt 1985 Van:


origineel

Subaru L-serie 5 deurs hatchback:


origineel

Opel Corsa B 2 deurs;


origineel

De VW Polo III sedan was natuurlijk gewoon een gerebadgte Seat Cordoba, dus hier alsnog de échte Polo sedan:


origineel

En dan ook maar als 2 deurs;


origineel
Quote
Jay DoubleYou
De Corsa en Polo zouden het best goed doen in landen als Brazilië. thumbs up

Zou het überhaupt een leuke auto vinden. achterraam iets steiler en dan een leuke motor erin en je hebt een grappig en sportief modelletje
Talbot Samba 5 deurs:


en een sedan:


verlengde 5 deurs met bolle achterruit;

origineel

Talbot Horizon sedan:


en een liftback:

origineel
Van de verlengde vijfdeurs Samba is het logisch dat hij op een R11 lijkt, maar ook de sedan heeft verbazend veel weg van een R9. De Horizon liftback vind ik niet zo geslaagd, iets Escort Mk III-achtigs met een kort kontje zou 'm beter staan denk ik.
Ik ben even lekker los gegaan op de Seat Marbella:

Seat Marbella 2 deurs sedan:


4 deurs sedan:


5 deurs:


en een Marbella station:

origineel

De Mazda 323 Astina / Lantis uit de vorige occasionwedstrijd inspireerde mij tot de volgende 2 shops;

Mazda Lantis station:


en een Lantis 3 deurs hatchback;

origineel

En dan de Vauxhall Firenza, de coupé versie van de Viva uit de tijd dat men nog op zich zelf staande modellen maakte ipv gerebadgte Opels. Ik heb er een 3 deurs van gemaakt:

Firenza 3 deurs:

origineel

Tevens leek het me een leuke basis voor een klein model dus als tegenhanger / verre voorloper van de Opel Corsa uit pak'm beet 1975.

Vauxhall Corsa / Nova 1975 3 deurs:


en een 5 deurs:


en dan ook maar een sedan:


en een 2 deurs:

origineel
Mijn inzending voor de occasionwedstrijd inspireerde mij tot de volgende shop:

Simca 1100 2 deurs sedan:

origineel

In 2011 heb ik al eens een 4 deurs sedan geshopt:

Misschien niet m'n allerbeste shop maar wel een die de hele wereld over is gegaan.smiling smiley

En een Simca 1000 break:

origineel

En een 1500 hatchback als tegenhanger van de R16 en directe voorloper van de 1307:

origineel
En dan nog de Tagora. Ik heb dat altijd maar een lelijk ding gevonden, een beetje een Oostblok uitstraling. En die smalle achteras maakt het er ook niet fraaier op. Hoedanook ik heb er 2 extra varianten van gemaakt:

Talbot Tagora hatchback (of liftback zoals je wilt)

origineel

En een station:

origineel

En dat nog een update van een oude shop, de 1510 station:


Maar goed; ipv extra varianten was het veel beter geweest om te investeren in de kwaliteit en de roestpreventie van het merk...
Ze zijn weer leuk! Zo'n A112 tweedeurs sedan is daadwerkelijk ooit gefabriceerd voor een van de BOVAG-reclamespotjes met Maarten Spanjer, om het model in kweste onherkenbaar te maken (tevergeefs natuurlijk).

En oh wonder, hij staat op YouTube.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2019 12:53 door 929V6.
Edit: laat maar, krijg de links niet werkend.angry smily



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2019 19:52 door 929V6.

Bij die VW had je een lage boxermotor welke ook nog eens laag lag; bij de Simca 1000 (ik heb er zelf 1 gehad) had je een veel hoger liggende normale 4cilinder.
Van de Lancia Delta mk1 heb ik al eens een 3 deurs geshopt. Het leek me ook wel een mooie basis voor een 2 deurs / coupé:


origineel

Van de Seat Toledo mk2 bestaat er een Estate prototype en mbv een Subaru Legacy heb ik de volgende shop gemaakt:


origineel

Eigenlijk iets te jong voor dit topic deze Seat Cordoba mk2 2 deurs:


origineel

En een Hyundai Accent wagon met een vleugje Kia Rio:


origineel
Quote
Barri
Het is maar goed dat het bij de Toledo bij een concept is gebleven.

Mijn ouders zouden hem direct hebben gekocht. Zijn destijds van Seat afgestapt omdat die na de briljante vijfdeurs Toledo 1 geen vervanger meer kon bieden met de onpraktische sedan-opvolger. De Cordoba Vario was te kort tussen voorstoelen en achterbank.
ik zie net pas die Marbella Break hierboven. Geweldig. Helemaal geen gek ontwerp. De sedan-uitvoering doet mij denken aan een Corsa TR.
Van de eerste generatie Honda Civic heb ik ooit al eens een sedan geshopt maar die vind ik niet zo geslaagd en realistisch vandaar een nieuwe poging:


origineel

En dan een maandagavond / plaknacht niet kunnen slapen zonnesteekshop op basis van de Toyota Previa:



Previa meets Suzuki X-90:


origineel



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2019 08:56 door SVF.
De Ford Pinto, een Amerikaanse Ford met een dubieuze reputatie. Hij schijnt onveilig en licht ontvlambaar te zijn agv een constructiefout van de benzinetank, hoewel deskundigen daar verdeeld over zijn... Hoe dan ook ik heb er een veilige 4 cq 5 deurs en een sedan van gemaakt.

Het origineel:


4 / 5 deurs:


sedan:


En een 2 deurs / coupé:


origineel:
Voor de vierdeurs Pinto's zou ik de wielbasis wat langer hebben gemaakt, nu is de instap wel erg krap lijkt me. De notchback (zoals de Amerikanen 'm ongetwijfeld genoemd zouden hebben) ziet er wél heel realistisch uit.
Quote
929V6
Voor de vierdeurs Pinto's zou ik de wielbasis wat langer hebben gemaakt, nu is de instap wel erg krap lijkt me. De notchback (zoals de Amerikanen 'm ongetwijfeld genoemd zouden hebben) ziet er wél heel realistisch uit.

Ik heb de wielbasis al met een cm of 5 verlengd, zie GIFje:


De instap lijkt me niet veel kleiner dan bij de 4 deurs Escort:


En zoals in het GIFje te zien ook nog een versie met vinyldak:


en een 5 deurs station:
Prachtige selectie! thumbs up Fraai dat je geen persfoto's gebruikt, maar beelden die doen vermoeden dat de auto's echt bestaan. Die Delta zie ik trouwens al voor me in Alitalia kleuren op een rally stage, mooi gedaan!
We blijven nog even bij Ford. Van de oer Fiesta heb ik ooit al eens een 5 deurs en een 4 deurs sedan geshopt. In de jaren 70 waren 2 deurs modellen echter meer gebruikelijk.

Fiesta mk1 2 deurs:


En een 3 deurs station:

origineel

Zelfs de 2 deurs coupé sterft uit maar wat was nou de allereerste 4 deurs coupé? Misschien wel deze:

Ford Capri 4 deurs:

origineel

En uit dezelfde periode komt deze:

Ford Taunus 4 deurs coupé:

origineel

En dan tot slot nog een hutje op basis van de Volvo 340:

origineel
Het thema van de occasionwedstrijd van deze week is mij natuurlijk op het lijf geschreven en een bron van inspiratie. Dat resulteerde in o.a. een shop van de Lexus LS400 waarvan ik op het net een erg leuk plaatje vond:



Lexus LS400 station en coupé:



Een een Autobianchi A111 hatchback:


origineel
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.