Tekentopic deel 4

Gepost door Anonieme bezoeker 
Wel mooi getekend maar ben niet zo`n fan van het model. (Grote wielen, klein Opel-logo enz.)
Dat is een mix van allerlei soorten markers, Prismacolor, Copic's en Letraset. Dit is niet zo heel mooi ingekleurd maar je kan er hele leuke dingen mee maken. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het wel enig geduld vraagt voordat je er echt iets mee kan. Als je ze net hebt ben je misschien teleurgesteld dat ze bijna net als gewone stiften kleuren. Pas als je veel gaat oefenen ga je op een gegeven moment merken dat je er veel meer mee kan.

Deze zijn iets beter:

Is al een tijd geleden dat ik markers gekocht heb (heb er zo'n stuk of 30). Ik weet dat pipoos vaak wel Copic's heeft: [www.pipoos.nl]
Hier kun je een beetje kijken wat je wil: [store.copicmarker.com]

Ik weet ook een winkeltje in Amersfoort die Letraset verkoopt, weet alleen de naam niet meer. Kan wel aangeven waar ze in Amersfoort zitten als je wil.

Verder is online kopen ook altijd mogelijk. Laat maar weten als je serieus van plan bent iets te gaan kopen, dan kan ik je wel iets specifieker vertellen welk soort en kleuren je het beste kan kopen.
100 euro voor een paar markers *oenk*. that's a bit to much
oeh oeh oeh. 2,50 euro voor een marker klinkt al aantrekkelijker [http://www.letraset.com/shopDisplayCategories.asp] misschien een idee voor in de zak van sinterklaas??
Ik heb er een paar gekocht bij pipoos(donkergrijs, lichtgrijs, rood, lichtblauw). zat blijkbaar bij ons om de hoek (bij wijze van spreken). ze werken goed en zijn erg mooi. alleen een klein probleempje. ze vloeien erg veel uit als ik de dikke markeerkant pak met de donkergrijze. Komt het door de nieuwigheid of moet ik mijn tekentechniek aanpassen?? help me! BTW @Basjc ontzettend bedankt voor je hulp en informatie!
Hoefde trouwens maar 16 euro tebetalen daar voor 4 stiften. best een koopje voor dat kwaliteit.
Ze hadden je bij Pipoos ook wel mogen vertellen dat je voor die markers ook speciaal markerpapier nodig hebt, mocht je dat nog niet hebben. Kan het uitvloeien verklaren, normaal papier zuigt inkt veel meer op waardoor het 'uitvloeit'. Bij markerpapier gebeurt dit niet.
JW01 (vanaf een Appel)
Stelletje Pipo(o)'s! grinning smiley

wie is hier nou een pipootongue sticking out smiley
Basjc
Dat is een mix van allerlei soorten markers, Prismacolor, Copic's en Letraset. Dit is niet zo heel mooi ingekleurd maar je kan er hele leuke dingen mee maken. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het wel enig geduld vraagt voordat je er echt iets mee kan. Als je ze net hebt ben je misschien teleurgesteld dat ze bijna net als gewone stiften kleuren. Pas als je veel gaat oefenen ga je op een gegeven moment merken dat je er veel meer mee kan.

Deze zijn iets beter:

in één woord G-E-W-E-L-D-I-G!!!!!!!!!!!
Re: Tekentopic deel 4
28-11-2012 18:06
Hey NVW, jij ook hier???winking smiley
17-12-2012 16:13
Een paar pagina's terug had ik een mannelijke en een vrouwelijke versie laten zien van de ultieme jongerenauto. Srry van dit progr. Maar je krijg wel een idee hoe het er ong. Uit moet gaan zien:

Jongenversie:
(Moet een klein stoer pickupje worden)
18-12-2012 20:28
Met draculatanden???grinning smiley
20-12-2012 19:11
Misschien ook wel leuk om te zien, 3 verschillende fases van een tekening.

niet ingekleurd

Ingekleurd met markers en potlood (en niet goed gelukt)

Ingekleurd met photoshop
20-12-2012 19:15
Ik zou echt die tweede voor de wedstrijd doen! Imo stukken beter dan de derde en ik denk dat ik voor velen spreek!
23-12-2012 15:57
Een pickup

Like it?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2012 15:59 door Jazzzo.
Anonieme bezoeker
24-12-2012 14:09
nog wel allemaal stemmen he op de tekenwedstrijd
Het heeft (te) lang geduurd, maar mijn Topolino is eindelijk af. Ik ben er wel tevreden mee, het geheel is ook zo geworden zoals ik het in gedachten had. Helaas lijkt door het scannen het inkleuren weer niet helemaal strak op de donkere plekken, maar in het echt zie je dat niet. Misschien dat ik er nog wel even een keer een foto van maak.

27-12-2012 20:01
Heel gaaf hoor! Zie graag nog foto's van dit projectsmiling smiley
30-12-2012 16:32
Mooi ingekleurd, Bas!
Anonieme bezoeker
08-01-2013 15:04
Laat ik maar beginnen met excuses voor het neerhalen van het niveau qua tekenen, maar ik wilde toch laten zien wat en hoe ik teken.
Het is allemaal met balpen gedaan, zonder schaduw of perspectief, gewoon lekker makkelijk 'en profil', de interieurtekeningen daargelaten. De kwailiteit houdt niet over, wat aan mijn gsm ligt, don't blame me...

2 interieurtekeningen, ik heb ze wel eens beter gemaakt, maar toch, bij deze:

Gewone auto's van de zijkant:

*beetje groot zo, daar wordt aan gewerkt...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2013 15:05 door Tim etje.
Ze zijn anders goed gelukt! Je brengt het niveau helemaal niet omlaagthumbs up

Strakke lijnen trouwens!
08-01-2013 17:34
Heel gaaf! Zie er graag meer! Je hebt een hele eigen stijl, dat is leuk om te zienthumbs up
08-01-2013 17:42
Basjc
(...) Je hebt een hele eigen stijl, (...)

Dat hebben er meer hier, maar het pakt niet altijd zo gunstig uit. grinning smiley Ik vind deze tekeningen wel fijn om naar te kijken. Knappe interieurtjes, en die zijaanzichten zijn wel eenvoudig van perspectief, maar je hebt ze met oog voor detail uitgevoerd.
Anonieme bezoeker
09-01-2013 18:52
Dit vind ik nou prettig om te lezen, jullie beloning zal meerdere tekeningen zijn...

Allemaal van de zijkant, en verder puur fantasie.

Nu een paar hatchbacks/coupé-achtigen.

Met wat voor pen maak je dit allemaal dan?
09-01-2013 19:21
Tim etje
(...) Het is allemaal met balpen gedaan, (...)
Yellow Cab
Tim etje

Ja, maar met een speciale kleur dan of iets?
Lijkt mij gewoon een rode fineliner.
Anonieme bezoeker
10-01-2013 15:40
Het is een rode balpen, gekocht bij een der grote winkelketens die opereert in het lageprijsassortiment.
10-01-2013 16:14
Jazzzo (kiafan)
Yellow Cab
Tim etje

Ja, maar met een speciale kleur dan of iets?

Rood misschien?
Anonieme bezoeker
25-01-2013 16:29
Na een aantal jaar niet getekend te hebben en het teken topic bezocht te hebben post ik hierbij weer is wat tekeningen die ik heb gemaakt.

Ben ik nu mee bezig:

Deze zijn een paar jaar geleden gemaakt:

Vwing ben jij toevallig vleugel design van vroeger?

Groetjes

Patrick
25-01-2013 18:43
Ze zien er goed uit! Je bent wel met veel tegelijk bezig overigensdrinking smiley

Is de 4de op de 4de een subaru impreza wrx sti?!?
Anonieme bezoeker
25-01-2013 19:14
@Jazzzo

Dankjewel!

Is inderdaad een Subaru STI met eigen verzonnen wide bodykit.

( Heeft iemand een goede tip of tutorial voor het tekenen en kleuren van band plus velgen )?

Heb nog een leuke site voor de mensen die deze site niet kennen>

[www.autodrawings.net]
25-01-2013 20:43
@ tuningforever

The same winking smiley. Me naam was al een subtiele hint daar naartoe haha.

En wat betreft tips. Ligt eraan hoe je tekent, jij tekent met veel kleur overloop en detail. Dan zou ik dat ook in je velgen en banden verwerken.

Groetjes

Danny
29-01-2013 15:29
Ik heb is wat geprobeerd met me nieuwe pastel potloden.

03-02-2013 21:15
De wip van mijn inzending voor de Opel-wedstrijd:

Verder was ik niet gekomen! big smile smiley
Anonieme bezoeker
Schetsje
07-02-2013 19:20
vandaag even een schetsje gemaakt van een BMW Z4 concurent

Uploaded with ImageShack.us
Anonieme bezoeker
07-02-2013 20:11
Wilde meer eentje van Lexus maken. Paar treedjes lager dan de LFA
07-02-2013 20:19
Ik legde de link door de achterlichten
Anonieme bezoeker
07-02-2013 22:40
Je hebt gelijk had het geeneens door!
22-03-2013 19:30

Alvast een chetsje van mn nieuwe ontwerp
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close