Tekentopic deel 4

Gepost door Anonieme bezoeker 

Een snellere versie van de jazz jyx, de jazz jyx zrp

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-07-2012 18:26 door kiasoul28.
Nog geen een jazzzo jyx verkocht dus dan maar een facelift en de prijs 2000 euro goedkoperdrinking smiley
Kleuren is meerdere malen mislukt, dus laat ik het maar zo, met complimenten aan basjc hoe mooi hij o.a. kan kleuren!

Geen voorbeeld gebruiktmaar ik zie er een beeitje een toyota aygo in

Ben begonnen aan de Lex

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-07-2012 15:09 door kiasoul28.
Re: Tekentopic deel 4
10-07-2012 15:53
Ik krijg bij al je modellen het gevoel dat ik naar een aanrijding zit te kijken. Waarom al die geforceerde kreukels en vouwen?
Oke, dat zei iemand anders ook al smiling smiley zelf was het me ook niet opgevallen.
Ik zie nu ook dat de voorkant niet gelijk als de voorkant in het perspectief

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-07-2012 16:08 door kiasoul28.
Anonieme bezoeker
10-07-2012 18:48
Ik moet zeggen dat ik bewondering heb voor de positieve insteek van de meeste reacties op de laatste tekenaar en zijn creatiesthumbs up
Anonieme bezoeker
10-07-2012 19:12
Ik weet niet goed of dit de voor- of achterkant is, maar
op de één of andere manier doet het me een beetje aan
het in elkaar geslagen gezicht van Homer Simpson denken. big smile smiley

grinning smiley het is de achterkant

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-07-2012 19:16 door kiasoul28.
QupiX
Ik moet zeggen dat ik bewondering heb voor de positieve insteek van de meeste reacties op de laatste tekenaar en zijn creatiesthumbs up

Kan je me mis. Wat tips geven?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-07-2012 19:25 door kiasoul28.
Anonieme bezoeker
10-07-2012 19:42
Er zijn er tientallen, ik denk dat de beste voor jou is om geen auto's uit je hoofd te tekenen. Zoek een plaatje van een auto die je mooi vindt, teken hem zo goed mogelijk na, doe dat nog 20 keer en doe dan de volgende, en de volgende, etc. Vanuit die basis zou het beter moeten lukken want uit je tekeningen van nu blijkt wel dat je geen flauw idee hebt hoe een auto er uit hoort te zien (niet dat hier natuurlijk vaste regels voor zijn maar you get the point), of wat uberhaupt perspectief is.
Anonieme bezoeker
10-07-2012 20:24
kiasoul28
grinning smiley het is de achterkant

Was niet vervelend bedoeld hoor, mijn "auto's" zien er ook niet uit.
Vond net nog een oude schets in een meetingboek, kan je meteen zien
waarom ik nauwelijks tot zelden auto's teken. Ik bak er gewoon niks van. big smile smiley

Anonieme bezoeker
10-07-2012 20:28
Meer talent voor het tekenen van andere vloeiende ronde vormen zie ikdrinking smiley
Dat water lijkt idd net echt! tongue sticking out smiley
Anonieme bezoeker
10-07-2012 21:12
JW01 (vanaf een Appel)
Dat water lijkt idd net echt! tongue sticking out smiley
haha grinning smiley
Poging II

Aan perspectief niets veranderd
11-07-2012 22:34
Nee. Sterker nog: ik zie niet goed wat je veranderd hebt.
Anonieme bezoeker
11-07-2012 22:51
I agree. Moet je ook niet vragen om tips.
Anonieme bezoeker
11-07-2012 23:10
Wil je een eerlijke reactie, kiasoul28?
Ik heb wat lijnen aangepakt en de achterkant compleet veranderd.

Zelf vind ik het niet echt een verbetering maar dacht dat jullie dat wel vonden

Weet iemand hoe je je naam (bij mij kiasoul28) kan aanpassen? Of kan dat niet?
12-07-2012 10:56
kiasoul28
Weet iemand hoe je je naam (bij mij kiasoul28) kan aanpassen? Of kan dat niet?

Dat kan.
» Ga rechtsboven op de pagina naar Mijn pagina's in het blokje Mijn Autoweek.
» Je komt nu op je profielpagina.
» Klik nu rechts op 'Gegevens wijzigen' in het groene kader.
» Ga naar Persoonlijke gegevens en verander bij Alias je forumnaam in iets dat je tenminste drie jaar gaat gebruiken.
» Klik op 'Opslaan'.
Klaar.
12-07-2012 11:30
@Kiasoul28:

Begin simpel! Je wil teveel in een tekening proppen qua ideeën, dit maakt je tekeningen erg rommelig. Het is belangrijk om eerst de basics goed te leren voordat je verder gaat met lastige vormen en nieuwe ideeën. Ik denk dat de meeste mensen eerst auto's hebben leren tekenen als een doos. Heel vierkant maar een goede manier om gevoel te krijgen voor perspectief en goede proportie's. Daarnaast zou ik je aan kunnen bevelen om foto's van auto's deels of helemaal over te trekken om een gevoel te krijgen voor hoe een auto in elkaar zit.

Vergelijk bijvoorbeeld jou voorkant met de voorkant van een Golf. Dan zie je dat deze niet alleen breder oogt maar ook bestaat uit elementen die allemaal goed samengaan. Bij jou zijn het allemaal verschillende dingen die niet goed samen gaan, het is geen harmonieus geheel smiling smiley

Dit is eigenlijk de meest simpele manier om een auto te benaderen:

Probeer hiermee te werken en in ieder geval het principe uit het plaatje hierboven in je achterhoofd te houden.
Anonieme bezoeker
12-07-2012 23:03
Dit is trouwens ook wel handig om eens door te nemen.. [archive.cardesignnews.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-07-2012 23:03 door Sinner_.
13-07-2012 10:07
Iedereen bedankt! Hier heb ik zeker wat aan
17-07-2012 12:16
Ik heb een poging gedaan om een auto in goed perspectief te zetten. Het is een foto, want ik heb geen a3 scanner.
Ikzelf ben niet echt fan van het design, maar het is wel een geheeltongue sticking out smiley

En met wat perspectieflijnen erbij(niet alle, want ik heb de meeste uitgegumd
18-07-2012 12:59
Lekker bezig! Goed dat je nadenkt over wat je doetsmiling smiley Er zitten nog fouten in maar je gaat voorruit

Ik zou een iets ander perspectief gebruiken bij het tekenen van een auto, meer zoiets:

Dan teken je minder van boven (hoef je dus het dak niet echt meer te tekenen). Dit lijkt mij makkelijker een geeft auto's (meestal) mooier weer.

Kijk ook eens naar deze tutorial (trek 'm desnoods deels over!):

[www.autoblog.nl] (even naar beneden scrollen)

Zie je hoe simpel deze eigenlijk is?
Anonieme bezoeker
18-07-2012 13:36
Basjc
(trek 'm desnoods deels over!)

Dit gaat misschien stom klinken, maar van overtrekken van tekeningen heb ik vroeger echt veel geleerd. thumbs up
18-07-2012 14:14
Klinkt helemaal niet raar, heb ik vroeger ook veel gedaan. Voelt als valspelen maar je leert er veel van en op een snelle manier. Is iets waar je je niet voor hoeft te schamen!

Dit plaatje zou ideaal zijn om over te trekken en zelf verder in te vullen (@Jazzzo hint hint...)

Anonieme bezoeker
18-07-2012 14:34
Ach, als 8-jarige voelde het niet echt aan als valsspelen. tongue sticking out smiley Het heeft mij vooral geleerd om schaduwen juist toe te passen.
09-08-2012 14:43

Nog even dit topic een kick geven.
13-08-2012 18:30
Ik ben ff zoet met de nieuwe kia soul
14-08-2012 11:42
Impressie van de achterkant
Je kunt er e.v.t ook nog een diffuser opzetten met diagonale uitlaatpijpjes onder de achterlichten en het huidige logo van Kia (zwart/chroom). Daarboven een derde remlicht. En je zou met een witte lijn en zwarte vulling de plek van de achterruitenwisser kunnen aangeven. cool smiley
14-08-2012 19:07
Jazzzo
Impressie van de achterkant

... meen je dit serieus?
16-08-2012 12:32
Precies hetzelfde verhaal wat ik je al eerder duidelijk probeerde te maken, kijk naar andere auto's om te zien of wat je doet goed oogt:

Zie je het vooral het verschil bij de achterbumper? De echte Soul wordt breder en heeft daardoor een kont. Je moet het zien als een vrouw met heupen die bij d'r billen wat breder wordtsmiling bouncing smiley

Let verder weer op het design, dat gaat al erg voorruit t.o.v. eerdere creatie's maar blijft een beetje een verzameling van lijnen en frutsels. In jou geval zou ik de achterlichten kleiner en rustiger maken, dan ben je al een eind.
17-08-2012 09:52
Bedankt voor jullie tips over de kia soul, maar als ik kan steeds niks beters van maken

Begonnen aan een nieuwe jazzzo

Anonieme bezoeker
17-08-2012 10:55
Dit doet me heel erg denken aan een zekere Sjoerd.
22-08-2012 17:18
Goed bezig Jazzo! Je gaat weer een stap voorruit! Ik zie meer rust en betere verhoudingen in je tekeningen. Voor iemand van 14 ben je goed aan de gang!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-08-2012 17:18 door Basjc.
24-08-2012 15:07
Raar dat tie zo klein is...
25-08-2012 20:35
Achterkant valt me tegen, de achterlichten zijn een chaos en verder ziet alles er een beetje slap uit. Ik pak er weer een plaatje bij:

Zie je de strakke lijnen? Let ook weer op de verhoudingen van deze A6, die van jou kloppen niet helemaalwinking smiley
25-08-2012 20:52
Oké ik ga het wijzigen, ben ook weer begonnen aan de jyx...
26-08-2012 10:07
De evolutie van de jazzzo jyx- achterkant
26-08-2012 13:38
Deze zijn nog veel chaotischer, probeer simpele vormen toe te passen. Die uitlaten van de schets rechtsonder kun je veel beter een strakke driehoek van maken. Teken voor ons eens een auto waarbij je alleen maar simpele vormen gebruikt (vierkante koplampen, rechthoekige grill etc.)
Het lijkt net of je een tekening maakt en deze dan een kwartier in de oven doet. Alles ziet er uitgezakt uit, probeer zoals gezegd meer met strakke lijnen te werken. Door goed naar andere auto's te kijken leer je veel design technieken die worden toegepast om een auto breder te laten lijken of lager.
26-08-2012 14:05
Zoiets bedoel je?

En het origineel
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close