Tekentopic deel 4

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Re: Tekentopic deel 4
28-06-2011 20:40
Ik moet eigenlijk ook weer
wat gaan posten maarja mooie bak trouwens weer bas
Anonieme bezoeker
28-06-2011 23:30
Bas1992

Filmpje voor wie de vrachtwagen niet kent;

heb je bij die gele gekeken naar een typisch frans mannetje met die slaap ogen en dat snorretje? if so, het moet iets subtieler, bij deze ligt et er teveel op,

als dat niet het geval is dan viel het mij gewoon op dat het weer net iets teveel een gezicht had en daar zou je wel voor uit moeten kijken,...
Anonieme bezoeker
28-06-2011 23:56
Ergernissen over plaatjes en quoten kunnen voorkomen... sad smiley

Robert...
Anonieme bezoeker
29-06-2011 14:23
ik heb ook weer iets getekend. komt er vandaag nog op (hoop ik)
jep, ik heb weer tijd =)

de porsche is af en een peugeot 308 RCZ

komt er nog aaan...

gr
Anonieme bezoeker
29-06-2011 22:59

de Porsche.
afgemaakt =)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-06-2011 22:59 door Allinda.
Anonieme bezoeker
29-06-2011 23:00
en de peugeot 308 RCZ!!

Anonieme bezoeker
29-06-2011 23:03
o ja,

Bas1992 Jou tekeningen zijn GE-WEL-DIG!!!
de rest ook, ga zoo door!
ik ga ook nog eens wat markers kopen...

GR
Anonieme bezoeker
29-06-2011 23:08
B. RS
Je hebt toch gewoon het vak tekenen? Heb ik ook gedaan, kon er aardig m'n ei kwijttongue sticking out smiley

sorry, ik heb er even niet zo veel meer op gekeken.
Nou... Ik heb interieuradviesering, dat houd in dat je inrichtingen moet tekenen
iets als dit:

(haal em er binnenkort weer af -heeft niks met autos te maken- XD)
Anonieme bezoeker
29-06-2011 23:39
Bas1992

nog een tekeningetje van mij

Die moet je afmaken, iets meer alfa en minder audi....hij bevalt me verder goed.
30-06-2011 00:01
Allinda
o ja,

Bas1992 Jou tekeningen zijn GE-WEL-DIG!!!
de rest ook, ga zoo door!
ik ga ook nog eens wat markers kopen...

GR

Je tekeningen zien er geweldig uit! Mooi gedaan hoor! Interieurtekening is net echt ookwinking smiley kan wat mij betreft wel blijven staan...
Anonieme bezoeker
02-07-2011 12:01
09-07-2011 17:42
Allinda: Mooi hoor! Je kiest niet de makkelijkste perspectieven, dat is erg lastigthumbs up
Interieur tekening mag natuurlijk ook blijven staan!

Nog een Saab van mij (gemaakt voor een wedstrijd)
Anonieme bezoeker
09-07-2011 19:01
Sorry, maar het enige Saab wat ik er in zie, is het dakgedeelte! Verder is het meer Audi.. Waar zijn bijvoorbeeld de drie grillen, die elke Saab heeft?spinning smiley sticking its tongue out

Verder wel mooi gedaan hoor, maar niet echt een Saab!
09-07-2011 20:47
Ik heb me bij deze auto vooral gebaseerd op de Phoenix concept van Saab, die heeft een zelfde soort voorkant.
Anonieme bezoeker
19-07-2011 23:08
Volkswagen passat is af
Ik zet het er binnenkort op
(in opdracht voor iemand getekend)
Anonieme bezoeker
20-07-2011 21:31
de passat

Met achtergrond is minder mooi!!!

de groetjes
Anonieme bezoeker
21-07-2011 14:11
wauw, jij kan echt wel een stukje tekenen seg.
erg knap, en die porsche een beetje hoger eye popping smiley thumbs up
Ik heb me even een half uurtje uitgeleefd met de Cintiq:

@Allinda: mooi gedaan die potloodtekeningen!
21-07-2011 15:37
Het is een mooi plaatje, Jochem... maar over het model valt geen zinnig woord te zeggen. Ik denk zelfs dat je een beetje té veel gespeeld hebt met 't vervloeien. Wel mooi hoe je die kleuren over elkaar heen legt.
27-07-2011 21:45

Snel ideetje. Kon 'm even niet scannen dus jullie moeten het met een foto van mn mobiel doen winking smiley
Sfeervol karretje om te zien! Wel erg nineties met die bolle vormen en die vouw vanuit de voorste wielkast smiling smiley

Heb je al eens geprobeerd de contouren van een interieur er in te tekenen? Dat maakt een tekening veel levendiger!
Anonieme bezoeker
29-07-2011 19:45
Hier een 'eigen ontwerp'.
Kan (helaas) alleen maar zij-aanzichten maken.

Is alweer van een paar jaar geleden.
29-07-2011 20:37
Een bijna horizontaal liggende voorruit... Dat lijkt me niet echt bevorderlijk voor het zicht naar voren. grinning smiley
Anonieme bezoeker
29-07-2011 21:44
Yellow Cab
Een bijna horizontaal liggende voorruit... Dat lijkt me niet echt bevorderlijk voor het zicht naar voren. grinning smiley
Dan zet je er toch geen ruit in? grinning smiley
Erg mooi werk dames en heren, zou willen dat ik het kon! eye popping smiley
29-07-2011 23:54
Beste Caseykvt, tekenen is voor een groot deel goed kunnen kijken. Als je nog weinig ervaring hebt kun je je ontwerpen het best vergelijken met vergelijkbare auto's uit een zelfde perspectief. Ik heb een foto voor je, kijken of je zelf jouw fouten nu kan zien en benoemen winking smiley Eentje heb je al gekregen van YC smiling smiley

Jochempie: ik ga dat doen (interieur), bedankt!
Anonieme bezoeker
30-07-2011 12:19
@ Bas 1992: Je bent erg creatief! Echt hele mooie tekeningen. Tip: zou je een link op het forum kunnen plaatsen naar je photobucket account > dan kunnen we al jouw creaties zien.
30-07-2011 12:42
Of je leest gewoon dit hele topic door, het meeste van Bas' werk staat hier wel in.
30-07-2011 14:35
www.quick-sketching.blogspot.com winking smiley
hier wat tekeningen van mij

mijn eigen fiets nog bezich

hier is die af

audi s5/quattro

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-08-2011 23:48 door citroenvtr.
04-08-2011 09:43
Leuk overgetrokken! smileys with beer
he yellow cab heb jij bewijs dan nee volgens mij niet het eenigen wat er wel is overgetroken zijn de wielen meer niet heb nogal een vaste hand
04-08-2011 12:18
citroenvtr
he yellow cab heb jij bewijs dan (...)

Op die eerste afbeelding is onder jouw tekening heel duidelijk de geprinte afbeelding van je fiets te zien. winking smiley

Maar je hoeft je niet zo aangevallen te voelen, hoor. Overtrekken is een prima manier om gevoel voor proporties te krijgen, zie ook deze tip van Bas1992.
he yellow cabe weet je waarom die er onde licht had hem er eerts boven ligen om hem schoon te houden maar voor de foto had ik hem er onder ligen vandaar maar je hebt gelijk zoon fiets teken is knap lastig al die ****** spaken
04-08-2011 14:46
citroenvtr
(...) maar je hebt gelijk zoon fiets teken is knap lastig al die ****** spaken

Dat heb ik nergens gezegd.
04-08-2011 14:50
Kun je misschien leestekens gebruiken? Dat leest iets prettiger.
Je tekeningen zien er best goed uit, je moet vooral werken aan het contrast. Het contrast ligt nu veel te laag.
04-08-2011 15:06
Ik heb nog mee gedaan aan een wedstrijdje om een nieuwe taxi te ontwerpen voor NY. Het resultaat was een beetje vreemd big smile smiley
Maar goed, jullie mogen zelf oordelen winking smiley

04-08-2011 16:33
Fraaie voorkant met die koplampen en de panoramische voorruit, maar het model als geheel doet nogal buitenissig aan. Bovendien lijkt het verhoogde achtergedeelte géén panoramische ruiten te hebben, daar zou ik ze juist verwachten.

Wat was het oordeel van de jury?
Bas1992
Kun je misschien leestekens gebruiken? Dat leest iets prettiger.

Dat doet ie al jaren niet. Ja dat lees je goed.
04-08-2011 16:54
Jochempie
Dat doet ie al jaren niet. (...)

grinning smiley Er zijn er niet zoveel meer die citroenvtr nog kennen uit z'n Photoshop-periode, denk ik. Samen met Branko. Soms mis ik die tijd. Maar meestal niet.
lol heb het ook niet meer op me pc staan ha ha veelste druk met werk man geen tijd meer voor
04-08-2011 23:44
Kun je echt alleen zo schrijven of doe je dit alleen op dit forum?nut smiley
mij is nooit aan geleerd om leestekens te gebruiken, vandaar ken het wel maar moet me zelf dat aan leren en dat lukt maar niet vandaar ............................
05-08-2011 13:31
citroenvtr
mij is nooit aan geleerd om leestekens te gebruiken (...)

Dan zou ik m'n schoolgeld terug gaan vragen. eye rolling smiley
Anonieme bezoeker
06-08-2011 13:06
Yellow Cab
Jochempie
Dat doet ie al jaren niet. (...)

grinning smiley Er zijn er niet zoveel meer die citroenvtr nog kennen uit z'n Photoshop-periode, denk ik. Samen met Branko. Soms mis ik die tijd. Maar meestal niet.
haha, ik wel, lang vervlogen tijden, de citroenvtr chops big smile smiley
08-08-2011 11:28

Kon weer scannen...

Ben ook nog bezig met een bootje:

08-08-2011 11:30
citroenvtr
mij is nooit aan geleerd om leestekens te gebruiken, vandaar ken het wel maar moet me zelf dat aan leren en dat lukt maar niet vandaar ............................

Serieus?! Dat leer je toch al in groep 3/4 van de basisschool? Hoe krijg je dat voor elkaar...
Staan weer leuke tekeningen tussen. De Mercedes van Bas hierboven vind ik trouwens op 1 of andere manier gevoelsmatig meer op een Opel (Insignia Coupé) lijken.

Maar mijn Giulietta tekening is eindelijk af. Ik begin nooit weer aan dit soort 3 in 1 achtige tekeningen, kost veel te veel tijd. Halverwege heb je er geen zin meer in, maar je bent al te ver heen om te stoppen en bovendien is hij ook wel goed gelukt vind ik. Alleen wel jammer dat je door het scannen nooit de kleuren zo mooi en strak ziet als in het echt. Vooral die delen die langzaamaan lichter worden worden nooit heel mooi op het beeldscherm.

eye popping smiley die is echt realistisch.. Knap werk Quadrifoglio Verde thumbs up
25-08-2011 14:13
Mooi hoor! Alleen de compositie is een beetje vreemd, het is net alsof die achterste 2 zweven.
Het probleem met scannen ken ik, vooral met pastel. Als ik reflecties maak met pastel en het dan scan dan ziet het er uit alsof een kleuter bezig is geweest.

Ik heb net een Lamborghini Aventador Parijs Dakar gemaakt, die zal ik ook nog wel even scannen. Hij is een beetje vreemd maar toch wel leuk. Kunnen ze mooi op basis van die Parijs Dakar Touareg bouwengrinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close