Tekentopic deel 4

Gepost door Anonieme bezoeker 
Forum werkt niet altijd mee met het plaatsen van berichten, OB1... smiling smiley
Anonieme bezoeker
Re: Tekentopic deel 4
16-02-2014 09:38
Dat blijkt hier ja! :-)
Anonieme bezoeker
16-02-2014 12:28
Twee keer dezelfde tekening posten is inderdaad wat overdadig, maar het was niet de bedoeling.
Anonieme bezoeker
27-05-2014 17:09
Hallo iedereen,

Iemand nog tips voor het tekenen van deze auto met name de gele kleur en chroom is lastig!

[i1357.photobucket.com]

Mijn favoriete auto weer eens getekend. Gekozen voor de "gewassen" kleur. Een Lotus Omega heeft de klein evergreen. Een kleur groen die in de schaduw en niet gewassen zwart lijkt. In de zon is het groen echter goed te zien.
14-09-2014 18:39
Exterieur ziet er netjes uit, shading had iets minder grof gemogen, maar verder heel netjes. Alleen dat interieur...
Anonieme bezoeker
21-10-2014 16:48
*schop*

Er is meer onderweg, maakt u zich geen zorgen.

Groet,
Tim
Die laatste heeft wel ver weg iets van een Fiat Seicento.
Nou, dit topic maar even een schop geven met mijn laatste tekening. Bij wijze van grote uitzondering eens geen auto. De bedoeling was om een Alfa 4C of mijn eigen auto te maken, dus met 1 van die twee ga ik dan nu maar beginnen...

Echt heel mooi! Ben gisteren ook begonnen met een tekening van mijn auto. Zal ik ook wel een keer posten als ie klaar is.
21-02-2015 17:01
Een paar van de Porsches van Magnus Walker:

Jammer genoeg is de foto van het eindproduct niet zo scherp.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-02-2015 17:02 door Ruud18.
Ik zal dit topic na ruim een half jaar (!) maar eens een schop geven. Helaas is auto's tekenen niet heel populair volgens mij, er is op internet ook niet eens zo heel veel van te vinden. Dit is mijn laatste tekening, het inkleuren is inmiddels begonnen. Hopelijk gaat het ook dat een beetje lukken... Hij moet rood worden met zwarte wielen en zwart interieur. Eronder het voorbeeld. Het perspectief van die van mij is wel wat anders. De foto is genomen van een grote afstand, bij mijn tekening sta je er dichter bij zeg maar.

Anonieme bezoeker
02-02-2016 20:15
Hier een recent op de computer uitgewerkte schets van hoe ik in de jaren tachtig auto's 'ontwierp'. De richtingaanwijzer in de zijspiegel heb ik er bij het digitaliseren in verwerkt, voor de rest is het een heus jaren tachtig ontwerp (van hoe ik dacht dat auto's er toen uit moesten zien) :

Volgens mij niemand die hier nog kijkt, maar na een lange vertraging is de 4C af... De kleuren lijken wat licht, maar dat komt door het scannen.

Quadrifoglio Verde
Volgens mij niemand die hier nog kijkt

Als er iets nieuws gepost wordt wel. grinning smiley
Weer mooi gedaan. thumbs up
Erg knap, en die tekening van die Walker Porsches is ook fantastisch thumbs up
Ook weer eens wat zitten prutsen. Sinds kort een tekentablet ter beschikking en daar kun je best leuk op tekenen. Eerste probeerseltje....
Een opvolger van de huidige Mazda 6 waarbij ik de nieuwe CX-5 als voorbeeld heb genomen voor het design.
Velgen heb ik gewoon een foto van ingepast, had ik geen zin meer in.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2016 00:02 door Kristian.
26-11-2016 02:49
Quadrifoglio Verde
Volgens mij niemand die hier nog kijkt, maar na een lange vertraging is de 4C af... De kleuren lijken wat licht, maar dat komt door het scannen.

[img.photobucket.com]

Netjes gedaan hoor!

Kristian
Ook weer eens wat zitten prutsen. Sinds kort een tekentablet ter beschikking en daar kun je best leuk op tekenen. Eerste probeerseltje....

Als eerste probeersel lang niet slecht. Blijf gerust posten.
Beste kunstenaars,

Laatst begon ik uit verveling wat te schetsen en daaruit kwam een aardig geslaagde Audi A8 vind ik zelf. Ik ben geen kei in schetsen, maar ik heb 'm toch maar gescand om hier te tonen. Als Audi fan vind ik de ontwerpen van designer Marc Lichte wat tegenvallen, in het bijzonder de nieuwe A8. Als visitekaartje van het merk vind ik dat dit model er toch anders uit moet zien en echt een eigen klasse moet uitstralen ipv vrijwel gelijk te zijn aan de A6.

Ik heb de tekening ietwat aangepast met Paint (overtollige lijnen weggehaald), meer dan dat lukt mij niet op de pc. Als er mensen zijn die 'm mooier kunnen maken of kunnen inkleuren, van mij mag het smiling smiley

Kort wat het idee is bij deze schets:
- Geen enorm wijde grille, maar een wat kleinere hexagonale versie
- Veel horizontale lijnen om de wijdte en lengte van de auto te benadrukken, o.a. luchtrooster dat over de volledige breedte aan de voorzijde loopt
- Koplampen die tot de grille lopen aangezien dit een trend is de laatste tijd. Het zou de A8 een wat onderscheidende look geven
- Hier en daar inspiratie van model D3

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-05-2017 00:07 door audigeckk.
Na een jaar (!) in dit topic maar eens een tekening plaatsen. Onderstaande tekening ben ik in totaal iets van een half jaar mee bezig geweest. Telkens tussendoor een uurtje of paar uurtjes, niet constant natuurlijk, soms ook wel eens een week ofzo niet. Iedere keer neem ik me weer voor om niet weer met een tekening te beginnen, waarvan ik zeker weet dat ik er veel te lang mee bezig ben, maar nu dus ook weer niet gelukt.

Ik heb hem gemaakt op A3 formaat, dus moest hem drie keer scannen om hem goed te krijgen, je kunt dus wat kleurverschil zien. Ik ben er zelf best wel tevreden over, alleen de tekst bovenaan is niet helemaal strak, misschien dat ik dat nog wel een keer print en erop plak ofzo. De letters en het logo heb ik trouwens overgetrokken. Eens kijken of hij hier in huis ergens een mooi plekje kan krijgen.

Mooi gedaan! Heb je de 155 en 159 expres weggelaten? grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-06-2018 06:54 door Jay DoubleYou.
04-06-2018 08:41
Ik heb volgens mij nog nooit gereageerd in dit topic, ik hou namelijk niet zo van teken maar dit ziet er erg fraai en professioneel uit!thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close