Volkswagen Polo facelift (2021)

Gepost door Rutger DC 
Dit jaar wordt niet alleen de nieuwe Skoda Fabia hatchback onthuld, de technische evenknieën van Volkswagen (Polo) en Seat (Ibiza) krijgen ook een opfrisbeurt. Het debuut van de Polo facelift lijkt nabij. De auto lijkt trekjes van de nieuwe Golf te krijgen.

De auto lijkt trekjes van de nieuwe Golf te krijgen.

Dus dit wordt veel spannender dan "we laten een ledje anders lopen en we plakken de typenaam op een andere plek"? Ik zie zelfs koplampen met een hapje eruit, wauw.eye popping smiley
Zonde. Het is juist leuk als ze een beetje van elkaar te onderscheiden zijn.
D Elzinga

Dus dit wordt veel spannender dan "we laten een ledje anders lopen en we plakken de typenaam op een andere plek"? Ik zie zelfs koplampen met een hapje eruit, wauw.eye popping smiley

Daarom heet het ook een facelift. Of blijkt het basisontwerp (2010?) gewoon goed.
Vast weer nog meer nepgaas in de voorbumper winking smiley Tja de vorige generatie vind ik nog altijd veel beter gelukt dan de huidige. Verandert een facelift weinig aan ben ik bang
Joris 6091088
Daarom heet het ook een facelift. Of blijkt het basisontwerp (2010?) gewoon goed.

Je bekritiseert Volkswagen tweemaal in een zin, dat kan toch nooit je bedoeling zijn geweest. drinking smiley

D. Elzinga zegt juist dat dit een veel stevigere facelift is dan gebruikelijk bij Volkswagen (nou ja, Polo II, III en IV werden ook flink gewijzigd), dus is dit basisontwerp dan niet goed? Het basisontwerp stamt bovendien uit 2017, al lijkt het veel op de oude Polo (2009).
Ah, de achterlichten krijgen een uitstulpinkje in de klep, net als bij de facelift van de vorige BMW 1-serie destijds. Dan is hij in elk geval in één oogopslag te onderscheiden van de huidige versie. Het blijft ongetwijfeld een oersaaie auto, zonder ook maar een vleugje dynamiek.
Impressie door de lokale Crea Thea van Worldscoops:

Bron: [worldscoop.forumpro.fr]
Rutger DC
Joris 6091088

Je bekritiseert Volkswagen tweemaal in een zin, dat kan toch nooit je bedoeling zijn geweest. drinking smiley

Ah rancune vanuit eerdere posts? drinking smiley Een facelift is voldoende, blijkbaar is het basisontwerp nog niet toe aan een grove make-over.
Impressie:

Via [worldscoop.forumpro.fr]

Joris 6091088
Ah rancune vanuit eerdere posts? drinking smiley

nee
Met name de achterzijde belooft niet veel goeds.
Rutger DC
Impressie:

Depressie grinning smiley

Behoud het huidige model dan maar. Met de huidige Golf in het achterhoofd, kan je ook geen verbetering van het ontwerp verwachten.
De typische VW-rijder grinning smiley

Bron en meer pics: [www.carscoops.com]
Die typeaanduiding midden op de achterklep zoals ook al bij andere VW’s kan ik echt niet fraai vinden. Deze facelift wordt geen vooruitgang.
Op deze impressie lijkt het alsof de nieuwe Golf-look beter op de Polo staat smiling smiley. Vind de achterkant ook niet verkeerd zo. De typenaam in het midden vind ik echter ook geen verbetering,
Het gaat rap met de impressies, ditmaal Kolesa.ru:

Bron: [www.kolesa.ru]

Vind de nieuwe achterlichten erg lelijk op alle impressies. De hele auto krijgt er een oostblokuitstraling van.
Ik zou niet weten wat een oostblokuitstraling zou moeten zijn op een auto. Ik denk dat ik het wel aardig vind. Juist de huidige achterlampen vind ik niks. Maar als lampen opeens doorlopen in de achterklep na een facelift komt het altijd wat vreemd over. Zoals bij de vorige generatie Punto en Twingo. Alleen bij de vorige 1-serie stond het echt veel beter
Aardig, maar een nieuwe Dacia Sandero ziet er zeker net zo mooi en modern uit.
MCW
Ik zou niet weten wat een oostblokuitstraling zou moeten zijn op een auto. Ik denk dat ik het wel aardig vind. Juist de huidige achterlampen vind ik niks. Maar als lampen opeens doorlopen in de achterklep na een facelift komt het altijd wat vreemd over. Zoals bij de vorige generatie Punto en Twingo. Alleen bij de vorige 1-serie stond het echt veel beter

Ik wilde eerst Aziatisch zeggen, maar dat vond ik te stigmatiserend en ik kon geen gelijkende Aziatische auto's bedenken. winking smiley Inderdaad, de achterlichten ogen al gauw als een haastklus op deze manier, dat vind ik zelfs bij de ID.3 en dat is niet eens een facelift, maar daar oogt het alsof ver in de ontwikkelingsfase pas is besloten om de achterlichten in de achterklep door te laten lopen.
Ja vind ik bij de ID.3 ook. Ze hadden het gewoon meer als de concept moeten doen

Uniek: een impressie van de Polo facelift!

Bron: [www.auto.cz]

Achterkant ziet er op deze impressie het beste uit, dus hopelijk zitten de Tsjechen er het dichtst bij in de buurt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.