Mazda CX-? (VS)
24-12-2020 12:17
Dit zouden spionagefoto's zijn van de crossover die in samenwerking met Toyota wordt ontwikkeld. De Mazda is waarschijnlijk uitsluitend bedoeld voor de Noord-Amerikaanse markt en krijgt Toyota's TNGA-platform en Toyota hybride-techniek. Mogelijk gaat de Mazda CX-50 heten, maar die naam zingt ook rond voor de opvolger van de CX-5 en die krijgt volgens mij Mazda's nieuwe achterwielaangedreven platform. Waarschijnlijk wordt de auto een maatje groter, dus zal de naam wel CX-60 of CX-70 (of CX-6, CX-7) worden. De productie zal plaatsvinden in Huntsville, Alabama in een joint-venture tussen Mazda en Toyota: Mazda Toyota Manufacturing USA, die vanaf december 2021 operationeel is.

Uit het jaarverslag van Mazda:

De spionagefoto's:

Bron: [www.cochespias.net]

De Toyota-variant belooft een totaal andere auto te worden: die zou namelijk de productieversie van de FT-4X Concept moeten worden, Toyota's antwoord op de Ford Bronco Sport.
Re: Mazda CX-? (VS)
24-12-2020 12:41
Hij ziet er zo toch niet groter uit dan een CX-5 zou je zeggen. Ook wel apart dat Europa en de VS dan kennelijk twee verschillende modellen krijgen in hetzelfde segment. Dan doe je de efficiëntieslag door samen te werken met Toyota weer deels teniet lijkt mij...
24-12-2020 12:57
Er zou een soort sportievere CX-5 komen, de echte CX-5 opvolger (waarschijnlijk CX-50 inderdaad) lijkt me dit niet. Zoveelste Mazda die vast mooi gaat worden maar krapper dan de concurrentie drinking smiley Lijkt me een concurrent voor de Infiniti QX55
11-05-2021 11:44
* Oh wacht, dit is dus een andere auto. Sorry MCW. big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-05-2021 11:45 door Rutger DC.
11-05-2021 21:31
Dit (niet heel sterke) artikel spreekt van de CX-6: [nieuweautos.com]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-05-2021 22:07 door Wouter82.
11-05-2021 21:56
Onbekende website en zie niet zo snel een andere, meer bekende, website die dit kan beamen. Waarom plaats je sowieso de Koeru Concept (2015) erbij? Was een voorbode voor de Chinese CX-4.
11-05-2021 22:00
MCW
Onbekende website en zie niet zo snel een andere, meer bekende, website die dit kan beamen.

Ik vond het op zich ook geen heel sterk artikel, maar sommige zaken kloppen wel met wat hier al beschreven is.

MCW
Waarom plaats je sowieso de Koeru Concept (2015) erbij? Was een voorbode voor de Chinese CX-4.

Gut sorry hoor, ik heb gewoon de plaatjes gekopieerd. Ik zal voortaan een nadere studie verrichten.
11-05-2021 22:02
De tering, wat een slechte website is dat zeg. Nog erger dan autointernationaal.nl.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.