Lexus IS 2021

Gepost door Reyner 
Re: Lexus IS 2021
26-05-2020 21:44
Doe anders nóg minder moeite voor een topic.. eye rolling smiley Trouwens, geen spy shot = geen topic. Impressies kunnen in impressie topic
27-05-2020 09:18
Excuses, ik werd onderbroken tijdens het maken van mijn post gisteren...

Maar het gaat om de tekst. De IS wordt stevig gefacelift (zoals bvb van de Golf 5 naar de Golf 6).
Verder komt er geen IS-F meer, maar wel een IS500 - volgens sommigen met 3.5 V6 twinturbo, volgens anderen met de laatste applicatie van de atmosferische 5.0 V8
27-05-2020 19:04
Ben benieuwd, huidige IS nog steeds fraaie wagen.
29-05-2020 11:37
Eerste spionagefoto's:

Impressie:

Bron: [bestcarweb.jp]
Ha! Foto's uit een tijdschrift, dat is nog eens lang geleden. big smile smiley
29-05-2020 16:25
Wordt goed geheimgehouden iig, productie start al in oktober.
29-05-2020 18:48
Ben benieuwd, nog steeds erg mooie en fijne wagen.
29-05-2020 19:24
27-05-2020 19:04
CDVDP
Ben benieuwd, huidige IS nog steeds fraaie wagen.

29-05-2020 18:48
CDVDP
Ben benieuwd, nog steeds erg mooie en fijne wagen.

Ik ben benieuwd naar je reactie zondagavond smiling bouncing smiley
30-05-2020 05:27
Ja idd, sorry, hahaha
02-06-2020 14:41
Wat raar, het verbaast me dat Lexus dan meer brood ziet in de ES in Europa. In Nederland trokken de ES en IS vorig jaar respectievelijk 159 en 116 registraties, maar de ES was helemaal nieuw en de IS tamelijk bejaard. Het lijkt me dat de IS een iets minder hoogbejaarde doelgroep aanspreekt dan de ES, wat ook niet verkeerd is.
02-06-2020 16:32
Dat is wel te begrijpen, ze hebben de ES scherp in de markt gezet en een nieuwe IS zou dan o geveer zelfde gaan kosten. Bovendien komt er een opvolger voor de ct200h..... . Die zal wat duurder worden ook en ook als full ev komen.
03-06-2020 11:24
929V6
Niet voor Europa. crying smilie

[www.autoweek.nl]
Pff zo spijtig. Was anders sowieso mijn volgende firmawagen geweest.
Het zal nu een RAV4 of een Camry moeten worden, geen van beiden echt spannend om te rijdencrying smilie
03-06-2020 13:28
Reyner
929V6

[www.autoweek.nl]
Het zal nu een RAV4 of een Camry moeten worden, geen van beiden echt spannend om te rijdencrying smilie

Gewoon Es kopen van jaar oud, topeagen, de E klasse ver voorbij op gebied afwerking, en zeker comfort. Bovendien zeer zuinig. Of Camey, wij hebben er 2 zakelijk rijden, topwagens. Een van de medewerkers heeft er 19 inch velgen onder, verder mooi wit leren interieur en rood metallic e exterieur. Wij kopen de auto's zakelijk voor ons bedrijf en rijden er minimaal 6 tot 8 jaar mee.
03-06-2020 14:04
CDVDP
Reyner
929V6

[www.autoweek.nl]

Gewoon Es kopen van jaar oud, topeagen, de E klasse ver voorbij op gebied afwerking, en zeker comfort. Bovendien zeer zuinig. Of Camey, wij hebben er 2 zakelijk rijden, topwagens. Een van de medewerkers heeft er 19 inch velgen onder, verder mooi wit leren interieur en rood metallic e exterieur. Wij kopen de auto's zakelijk voor ons bedrijf en rijden er minimaal 6 tot 8 jaar mee.
Die flexibiliteit heb ik helaas niet. Gewoon via Leaseplan configurereren en hopen op wat extra korting van de dealer.
Aftermarket velgen zijn bvb niet mogelijk.
Misschien dat ik voor de Camry ga in Premium uitvoering. Ik rijd nu 90d km in een 2019 RAV4 Hybrid en ik vind het heen praktische wagen, maar het hoge zwaartepunt maakt hem log. Ook stijgt het verbruik boven de 130km/u exponentieel. Ik denk dat de Camry dat beter doet.
03-06-2020 15:46
130 is ook wat te snel Reyner, fan is verbruik ook hoger, ook met Camry . De tweemexewerkers scoren ook verschillend, de 1 rijdt stevig door en haalt 1 op 18, de andet 1 op 19 en 20.... . Let wel, 220pk benzine..... . Onze 4 jaar oude Lecus IS scoort 1 op 17,5.... dus kan je zien wat Toyota dan weer weey te bereiken. Op foto's oogt de Camry niet mooi maar in echt met mooie belg, premium uitvoering , erg mooie wagen. Wit leren interieur ook zeer mooi maar besmettelijk uiteraard. Vergeet niet dat er geen Europese concurrentie is die zo zuinig zijn, zo compleet en zo mooi gemaakt voor dat geld. Dus mijn advies, verwen jezelf met een Camry, je zal er echt geen spijt van krijgen.
03-06-2020 15:52

met mooie belg

Iets met kleren maken de man, maar dan andersom? grinning smiley
03-06-2020 15:58
929V6

met mooie belg

Iets met kleren maken de man, maar dan andersom? grinning smiley

Sorry, "velg: dus spinning smiley sticking its tongue out
05-06-2020 09:16
CDVDP
]met mooie belg
I know winking smiley Thanks! spinning smiley sticking its tongue out
12-06-2020 21:53
Ben benieuwd. Misschien doet Lexus er goed aan om de ES, desnoods over een paar jaar, te vervangen door de IS. smiling smiley Naar een achterwielaangedreven D-segment sedan is, als ik het zo bekijk, meer vraag dan naar een E-segment sedan en het achterwielaangedreven platform benadrukt wat meer het verschil tussen Toyota en Lexus. Misschien redeneert Lexus dat er toch weinig vraag is naar sedans en met de ES zowel IS als GS-klanten binnenboord hoopt te houden, maar ja, vooralsnog doet de ES het duidelijk minder goed dan de huidige IS op zijn hoogtepunt.

Beste jaren van laatste generaties IS, ES en GS (bron: carsalesbase):
Lexus IS: 9.610 stuks in 2014 (in 2019 3.282) in Europa.
Lexus ES: 3.764 in 2019
Lexus GS: 2.322 in 2012
12-06-2020 21:56
Beter dat deze niet naar Europa komt. De 3-serie en (komende) C-klasse staan nog steeds op eenzame hoogte. Slim van Lexus dat ze zich terug trekkenthumbs up.
12-06-2020 22:11
BenzTown
Beter dat deze niet naar Europa komt. De 3-serie en (komende) C-klasse staan nog steeds op eenzame hoogte.
Van welk criterium? En wat goed dat je al weet hoe de komende C-klasse in elkaar steekt thumbs up
12-06-2020 22:18
Op welk criterium niet? Yes, dacht maar afwinking smiley
12-06-2020 22:25
Oh ja, fanboys met een roze bril op een discussieforum...

Jammer dat het merk met zeer goede betrouwbaaheidsstatistieken en zeer hoge klantenwaarderingen onvoldoende uit de verf is gekomen in Europa. Hoewel de nieuwe niet heel vernieuwend lijkt te worden, was de IS altijd een fris alternatief voor de geijkte Duitse Drie.
12-06-2020 22:27
Was, zegt dat niet al genoeg? De Duitse drie (of twee, de A4 is niet echt meer partij) komt toch echt met beter geschut voor de dag.
12-06-2020 22:39
BenzTown
Was, zegt dat niet al genoeg?

Het gaat hier over het aanstaande model dat niet naar Europa komt, dus vandaar bekeken inderdaad verleden tijd.

BenzTown
De Duitse drie (of twee, de A4 is niet echt meer partij) komt toch echt met beter geschut voor de dag.

Met beter marketinggeschut ja, en met een veel breder productaanbod.
12-06-2020 22:44
Wouter82
BenzTown
Was, zegt dat niet al genoeg?

Het gaat hier over het aanstaande model dat niet naar Europa komt, dus vandaar bekeken inderdaad verleden tijd.

BenzTown
De Duitse drie (of twee, de A4 is niet echt meer partij) komt toch echt met beter geschut voor de dag.

Met beter marketinggeschut ja, en met een veel breder productaanbod.

Gelukkig is het meer dan marketing. Marketing werkt immers niet als het product sh*t is.
Maar goed, verstandig dat Lexus zich terug trekt en eindelijk inziet dat het geen partij is voor de 3- en Cwinking smiley
12-06-2020 22:49
Goed onderbouwd wederom, droom zo maar weer lekker van brullende AMG's en glimmende sterren. En oh ja, toen Mercedes rotte peren verkocht was het toch echt de marketing die ze op de been hield.
12-06-2020 22:55
Wat een flauwekul, denk je nu echt dat mensen zo dom zijn en een dure auto kopen op basis van marketing? Als de kwaliteit van Mercedes of BMW ondermaats zou zijn dan stappen klanten absoluut over naar een ander merk.
12-06-2020 22:59
Wouter82
Goed onderbouwd wederom, droom zo maar weer lekker van brullende AMG's en glimmende sterren. En oh ja, toen Mercedes rotte peren verkocht was het toch echt de marketing die ze op de been hield.

Je laat in ieder geval duidelijk zien waarom jij geen Merces-Benz klant bentthumbs up. Niks mis mee, Dacia's hebben ook een doelgroepwinking smiley
@Benz town: een echte fanboy van 13 jaar? En alleen maar zieken op dit forum? Hoepel op en get a life!
12-06-2020 23:14
Wat zit je dwars? Nee, ik ben geen 13, nee ik ben geen fanboy en ja, ik heb wel een levenwinking smiley.
12-06-2020 23:15
verlichting2
@Benz town: een echte fanboy van 13 jaar? En alleen maar zieken op dit forum? Hoepel op en get a life!

Nee, het is Epica/zombies/Mazda RX8 met zijn (alweer) nieuwe account.
12-06-2020 23:16
Geen idee waar je het over hebt, maar vanwaar al deze aannames? Ook leuk jou te sprekenwinking smiley
12-06-2020 23:27
Gullideckel
Wat een flauwekul, denk je nu echt dat mensen zo dom zijn en een dure auto kopen op basis van marketing? Als de kwaliteit van Mercedes of BMW ondermaats zou zijn dan stappen klanten absoluut over naar een ander merk.

Voor de leasers geldt dat toch wel in grote mate ja. Want die boeit het niet of een auto RWD of FWD heeft, dat de roest na drie jaar toeslaat of dat de dieselmotor illegale software heeft. Of zijn we vergeten dat Mercedes 15 jaar geleden echt even aan de bak moest om de imagoschade weg te poetsen? Met Alonso's "C for yourself" om te benadrukken dat ze nu wel een goede auto hebben gebouwd. En waarom anders nu zo'n welhaast arrogante slogan als "the best or nothing"? Nee, dan de Lexus-slogan: "the pursuit of perfection". Veel subtieler, veel geloofwaardiger, maar ook minder Jip en Janneke-taal. En er zijn zeker genoeg mensen die deze auto's inderdaad voor de kwaliteit kopen, en/of voor het onderscheidend vermogen of zelfs voor de weinige échte USP's. Ook mede daarom ben ik uitgekomen bij een E90 van na de facelift. En ook mede daarom had ik mijn vader een F30 aanbevolen, maar die bleek het helaas niet waar te maken.

BenzTown
Wouter82

Je laat in ieder geval duidelijk zien waarom jij geen Merces-Benz klant bentthumbs up. Niks mis mee, Dacia's hebben ook een doelgroepwinking smiley

En wat zit je er weer naast en wat laat je je kennen. En je vond het bijvoorbeeld zelf niet nodig om je huidige auto in te vullen? Ik ben wel benieuwd welke Merces je rijdt. Je bevestigt overigens ook voor een deel waarom ik geen Mercedes-klant ben geworden.
12-06-2020 23:30
Wouter82
Gullideckel

Voor de leasers geldt dat toch wel in grote mate ja. Want die boeit het niet of een auto RWD of FWD heeft, dat de roest na drie jaar toeslaat of dat de dieselmotor illegale software heeft. Of zijn we vergeten dat Mercedes 15 jaar geleden echt even aan de bak moest om de imagoschade weg te poetsen? Met Alonso's "C for yourself" om te benadrukken dat ze nu wel een goede auto hebben gebouwd. En waarom anders nu zo'n welhaast arrogante slogan als "the best or nothing"? Nee, dan de Lexus-slogan: "the pursuit of perfection". Veel subtieler, veel geloofwaardiger, maar ook minder Jip en Janneke-taal. En er zijn zeker genoeg mensen die deze auto's inderdaad voor de kwaliteit kopen, en/of voor het onderscheidend vermogen of zelfs voor de weinige échte USP's. Ook mede daarom ben ik uitgekomen bij een E90 van na de facelift. En ook mede daarom had ik mijn vader een F30 aanbevolen, maar die bleek het helaas niet waar te maken.

BenzTown
Wouter82

En wat zit je er weer naast en wat laat je je kennen. En je vond het bijvoorbeeld zelf niet nodig om je huidige auto in te vullen? Ik ben wel benieuwd welke Merces je rijdt. Je bevestigt overigens ook voor een deel waarom ik geen Mercedes-klant ben geworden.

Waarom ik dat niet nodig vind? Omdat ik het niet nodig vind dingen met mensen te delen die ik niet ken. Simpel... Als je meer over me wilt weten, stuur me een priveberichtwinking smiley
Ook welke Mercedes-Benz ik rijd doet er niet toe. Wil je het weten, vraag het me persoonlijkwinking smiley Heeft namelijk niks met de discussie te maken.
12-06-2020 23:41
Wouter82
Gullideckel

BenzTown
Wouter82

Hier:
[www.autoweek.nl]
12-06-2020 23:43
Geen idee waar je het vandaan haalt, maar ik heb niks met Epica te maken. Heb een hekel aan Daewoo ook verder.
13-06-2020 01:09
Je moet je herkenningssoftware nog even bijstellen, haarr drinking smiley BenzTown is Roder/B. RS/Beupel RS en zo. Signalement: te herkennen aan de hoge mate van vriendelijkheid (dat vraag om een winking smiley, want in meer dan de helft van de reacties laat hij zich laatdunkend uit over een medeforummer, meestal middels een sarcastische reactie gevolgd door een knipoogemoticon. Heeft een voorliefde voor Renault, BMW, Mercedes-Benz en Porsche, haat Opel en Koreaans. Heeft aan de TU Eindhoven gestudeerd denk ik (Industrial Design?). Werkt nu in Duitsland of zo. Vast niet in Rüsselsheim. smiling bouncing smiley Heeft/had een Renault Twingo. Forummer Rutger DC heeft naar verluid een milde fascinatie voor hem, al zou je dat niet zeggen, want vraagt zich steeds af hoe iemand het voor elkaar krijgt om steeds zo onsympathiek over te komen. Hoe dan?! Waarom?!
13-06-2020 01:16
Rutger DC
Je moet je herkenningssoftware nog even bijstellen, haarr drinking smiley BenzTown is Roder/B. RS/Beupel RS en zo. Signalement: te herkennen aan de hoge mate van vriendelijkheid (dat vraag om een winking smiley, want in meer dan de helft van de reacties laat hij zich laatdunkend uit over een medeforummer, meestal middels een sarcastische reactie gevolgd door een knipoogemoticon. Heeft een voorliefde voor Renault, BMW, Mercedes-Benz en Porsche, haat Opel en Koreaans. Heeft aan de TU Eindhoven gestudeerd denk ik (Industrial Design?). Werkt nu in Duitsland of zo. Vast niet in Rüsselsheim. smiling bouncing smiley Heeft/had een Renault Twingo. Forummer Rutger DC heeft naar verluid een milde fascinatie voor hem, al zou je dat niet zeggen, want vraagt zich steeds af hoe iemand het voor elkaar krijgt om steeds zo onsympathiek over te komen. Hoe dan?! Waarom?!

thumbs upsmileys with beer

Goede conclusie. Of BenzTown het echt is geen idee maar de paar posts die hij gedaan heeft laten het je inderdaad denken. Bot, kortaf, beterwetend en irritant. Dus grote kans dat je idd gelijk hebt.
13-06-2020 05:47
Laten we maar weer over de IS hebben..... .
13-06-2020 20:00
Rutger DC

Meer fout dan goed, in je betoogwinking smiley
Vragen staat vrij, aannames wordt niemand blij vansmileys with beer
13-06-2020 21:45
BenzTown
Meer fout dan goed, in je betoogwinking smiley
Vragen staat vrij, aannames wordt niemand blij vansmileys with beer

Exact waarom wij zo'n moeite met je hebben. Even de spiegel opboenen thuis? thumbs up
15-06-2020 22:51
CDVDP
Laten we maar weer over de IS hebben..... .

Wat een bijzonder goed idee. Daar sluit ik me bij aan.

Ivanov
AutoWeek Moderator
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.