Opel Mokka

Gepost door MCDubbleU 
Opel Mokka
06-03-2020 12:45

Meer foto's: [www.carscoops.com]

Duidelijke trekjes van de GT X Experimental en qua vorm ook wel duidelijk DS3 Crossback vind ik
Re: Opel Mokka
06-03-2020 13:59
Zou toch zoiets als dit moeten gaan worden.
Al lijkt mij iets heftigers/aparters/sportievers met slechts 3 deuren veel leuker, hebben immers de CrosslandX en GrandlandX ook al.

06-03-2020 14:51
Eindelijk de eerste spionagefoto's! Dat terwijl de oude Mokka X al driekwart jaar uit productie is. Had eerder op het Franse Worldscoops forum al gelezen dat de auto inderdaad het formaat van de DS 3 Crossback zou krijgen en daarmee qua binnenruimte duidelijk onder de Crossland X gepositioneerd zal zijn, het ligt voor de hand dat de volgende Crossland X een stuk gaat groeien naar Peugeot 2008-formaat. Jammer dat er niet zo heel veel van het studiemodel over lijkt te blijven: heel veel vorm en diepte zit er niet meer in het profiel, in tegenstelling tot het uitstekend geproportioneerde studiemodel. Hopelijk is het productiemodel alsnog de moeite waard.
08-03-2020 16:45
Ik dacht dat er al eerder spyshots van de Mokka opgedoken waren, maar die blijken nu dus van een andere auto te zijn geweest? Want op die spyshots leek de auto veel groter te zijn en zou die dus eerder tussen Crossland en Grandland vallen.
Maar ik vind een wat kleinere, hippe Mokka ook helemaal prima. Ben zeer benieuwd, las in een artikel dat de nieuwe Mokka dé auto voor Opel moet gaan worden en in z'n eentje bijna een derde van de verkopen in Europa op zich moet nemen.
09-03-2020 12:16
Bijzonder dat reacties hier zomaar zijn verwijderd, terwijl er helemaal niets aan de hand was. Dan nog maar wat extra foto's van de nieuwe Mokka.

Bron: [www.autoweek.nl]
10-03-2020 02:37

Ik dacht dat er al eerder spyshots van de Mokka opgedoken waren, maar die blijken nu dus van een andere auto te zijn geweest?

De Buick Encore is waarschijnlijk die auto: [www.autoweek.nl] Natuurlijk afgeschoten door Opel door de fusie met PSA
22-04-2020 13:01

Nieuwe Opel Mokka de weg op, ook met elektrische aandrijving
22/04/2020 - 09:00

Bij verkoopstart direct verkrijgbaar als volledig elektrische variant

Amsterdam. Opel is gestart met intensieve testwerkzaamheden met de nieuwe generatie Opel Mokka, op de openbare weg. De testexemplaren hebben nog camouflage en zijn uitgerust met een volledig elektrische aandrijflijn. Niet zonder reden. Opel trapt namelijk af met de batterij-elektrische variant van de nieuwe Mokka. De productie vangt aan in het vierde kwartaal van 2020. De levering aan klanten start begin 2021. De testauto’s hebben opvallende camouflage: een grote gele ‘K’ op groen-zwarte graphics. De ‘K’ verwijst naar Mokka.

Geen ‘X’ meer

De tweede generatie Opel Mokka neemt afscheid van de ‘X’ in de naamgeving. Bij de eerste generatie - geïntroduceerd in 2012 - was die nog wel aanwezig. De Mokka X was een absolute bestseller, onder meer dankzij de combinatie van een stoer design en compacte afmetingen. De nieuwe Opel Mokka bouwt voort op die kwaliteiten.

Compact en robuust

De nieuwe Opel Mokka oogt nog altijd compact en robuust, maar nu op een meer progressieve en moderne manier. De compacte crossover is nog meer afgestemd op gebruik in de stad. Hij is efficiënter, ruimer en gewaagd. En leverbaar met elektrische aandrijving, direct vanaf de verkoopstart. Klanten kunnen behalve een batterij-elektrische aandrijflijn ook kiezen voor een efficiënte verbrandingsmotor.

Proporties

De nieuwe Opel Mokka laat - ondanks de camouflage - zijn scherpe verhoudingen met korte overhangen zien, volledig afgestemd op de nieuwe designfilosofie van Opel. Het model combineert Duitse engineering met een heldere ‘detoxed’-designtaal. De bestuurder en passagiers genieten van een volledig gedigitaliseerd interieur. ‘Less is more’ is van toepassing op zowel de buiten- als de binnenzijde.

Opel CEO Michael Lohscheller: “Ik heb de ontwikkeling van de nieuwe Mokka in de afgelopen 2,5 jaar zeer aandachtig gevolgd en ben trots op deze nieuwe Opel, die direct vanaf de verkoopstart met elektrische aandrijving wordt aangeboden. Ik beloof dat de nieuwe Mokka een van de spannendste auto’s in onze rijke historie zal zijn. De tweede generatie Mokka toont aan waar Opel vandaag en in de toekomst voor staat; de auto verandert de perceptie van ons merk. Onze engineers hebben nog veel belangrijk werk te doen, maar ik kijk ernaar uit om de nieuwe Mokka binnenkort te mogen presenteren.”

Bron: [nl-media.opel.com]
29-04-2020 16:46

Bewerking van de eerdere plaagfoto met GT X Experimental-elementen:

29-04-2020 18:09
Peugeot 2008 in Opel-jas. Het wordt er niet spannender op
29-04-2020 20:24
Reyner
Peugeot 2008 in Opel-jas. Het wordt er niet spannender op

Iemand vergeleek de verhoudingen met die van de DS3 en dat likt me correcter dan de vergelijking met de 2008.
En niet spannender? PSA slaagt erin elk merk voldoende eigen karakter te geven, in tegenstelling met een Duitse concurrent.
30-04-2020 11:51
Jammer dat de vooras ten opzichte van de A-stijl weer zo ver naar achteren staat, was in concept beter. Idem geen sharknose meer , wat ook beter bij Opel zou passen in historisch opzicht
18-05-2020 10:11

Bron: [www.auto.cz]

Ziet er redelijk accuraat uit... en dat stemt mij niet vrolijk.
18-05-2020 10:14
Vooralsnog ben ik niet heel enthousiast over hetgeen er sinds de overname door PSA uit de (design)koker rolt.
18-05-2020 11:22
Je kunt duidelijk zien dat ze voor de impressie de 2008 als basis hebben gebruikt en er weinig aan hebben veranderd, terwijl de gecamoufleerde versie qua verhoudingen meer overeenkomt met de DS 3 Crossback.
Ik vind de eerdere impressies overtuigender/dichter bij het gecamoufleerde model komen. Maar het blijft gissen.
03-06-2020 12:00

Op 8 juni zien we het eindresultaat, wanneer de Franse fabriek waar de Mokka gebouwd gaat worden (vlakbij Parijs gelegen Poissy) de productiebanden weer start.
03-06-2020 13:19
Hadden we op deze site de teaserfilmpjes van de Mokka al gezien? Denk het niet ( vreemd genoeg ).

Teaser 1

Teaser 2

Edit : En hier zie hem helemaal "duidelijk", ruim 8 minuten durend filmpje van een testrit.

Test

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2020 13:27 door Total Loss.
03-06-2020 15:22
Ben wel benieuwd..hij knapt in ieder geval een stuk op tov de ouwbollige voorganger.

Maar ze hebben het toch steeds over de e-mokka..maar rond 7:50 hoor ik toch echt een dieselratel...
03-06-2020 16:53
@rjthefrisian Hij komt er als elektrische versie maar ook met "normale" benzine en wellicht ook dieselmotoren, dus wordt geen puur elektrisch model.
03-06-2020 17:01
I know..maar in het onderschrift hebben ze het met name over de Mokka-e en dat de eerste modellen elektrisch zijn..en dan met een dieseltje voor komen rijden..smiling smiley

Hallo guys in this videos i'll show you all about New Opel Mokka. The new Opel Mokka is on the road, still camouflaged but ready for the first important tests with Opel engineers. And it is electric! The second-generation Mokka is all-new and its new technology including e-power is being thoroughly tested, set up and validated before the market launch. Production will start in the fourth quarter of this year. The first production cars will be electric and are due to arrive at customers in early 2021. The test cars hint at who is behind the camouflage: a large yellow K on the green-black flanks of the test vehicles – K as in Mokka.
03-06-2020 17:05
Ah OK op die manier, apart inderdaad.
03-06-2020 17:11
Leuke sneer naar Volkswagen smiling smiley
03-06-2020 17:36
Wouter82
Leuke sneer naar Volkswagen smiling smiley

Nog even nagelezen waar je op doelde maar inderdaad een vrij duidelijk statement wat ze maken. grinning smiley
09-06-2020 10:58
De voorkant blijft aardig trouw aan het studiemodel. Dit is het nieuwe Opel, dus wen maar aan de Vizor. smiling smiley Het straalt wel wat meer lef en durf uit en dat kan het merk goed gebruiken.

09-06-2020 11:15
Wat sinds de overname van PSA wel positief is, is dat ze weer een rechte neus op de wagens tekenen ipv zo'n sterk aflopende. Veel mooier! Bij de Corsa is dit al zeer geslaagd, hoop bij deze ook. Enkel spijtig dat er weer zo'n grote overhang is aan de voorzijde sad smiley .
10-06-2020 19:48
Wat ik tot nu toe heb gezien, vind ik wel erg geslaagd! Maar het gaat natuurlijk om het complete plaatje. In elk geval een interessante designrichting, al hoop ik maar dat ze de neus niet simpelweg kopiëren en plakken op toekomstige modellen.
21-06-2020 22:20
Ik krijg net door in mn oortje, morgen teaser, woensdag presentatie winking smiley
23-06-2020 22:04
Best een gaaf modelletje. Lekker kleurtje ook, en die zwarte motorkap vind ik ook gaaf. Doet een beetje denken aan de snelle Manta's.
23-06-2020 22:06
Barri
Best een gaaf modelletje. Lekker kleurtje ook, en die zwarte motorkap vind ik ook gaaf. Doet een beetje denken aan de snelle Manta's.

Krijg op basis van wat ik tot nu toe gezien heb toch wel het idee dat het een stoer en dik ding gaat worden.
Echt benieuwd nu!
23-06-2020 22:51
Het ‘retro-front’ lijkt erg gaaf te worden!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.