Citroën C4

Gepost door Curlevv 
Citroën C4
22-01-2020 14:08

Alle foto's en info: [www.motor1.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-01-2020 23:23 door Curlevv.
De auto gaat gewoon C4 heten. Dit staat ook in bijgevoegd artikel:

Last summer, Citroen made it clear there will be no second generation of the C4 Cactus. The company’s boss, Xavier Peugeot, confirmed in an interview a replacement for the model is in the works but it won’t wear the Cactus moniker and will ditch the unconventional design with side air bumps. Don’t believe us? Here are the first spy photos of this car.

Ben hier wel erg benieuwd naar. Verwantschap met de Citroën GS is een beetje overdreven, maar toch leuk dat de aflopende daklijn terug is bij Citroën. Nog steeds lijkt het een semi-crossover achtige en daarmee niet alleen een concurrent voor de Skoda Scala, maar ook de komende Volkswagen T-Sport/Nivus, Renault Arkana, Toyota C-HR en Mitsubishi Eclipse Cross.
Re: Citroën C4 Cactus
22-01-2020 20:15
@Curlevv: wel even de tekst in de link lezen:

Last summer, Citroen made it clear there will be no second generation of the C4 Cactus.
Re: Citroën C4 Cactus
22-01-2020 23:03

maar toch leuk dat de aflopende daklijn terug is bij Citroën.

Mwah, ze liften gewoon mee op de crossovercoupétrend. Ik zie geen enkele link met het verleden en volgens mij streeft Citroën dat ook helemaal niet na.
Re: Citroën C4
29-01-2020 22:02
Nieuwe C4/GS

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-01-2020 22:06 door Ami.
30-01-2020 09:50
Ami
Nieuwe C4/GS

Hij zal zéker geen GS gaan heten, die aanduiding is inmiddels immers geclaimd door concerngenoot Opel.
30-01-2020 16:06
929V6
Ami
Nieuwe C4/GS

Hij zal zéker geen GS gaan heten, die aanduiding is inmiddels immers geclaimd door concerngenoot Opel.
Moést het zover komen dan zal daar wel binnen de directiekamers van PSA over beslist worden.
Nu heeft Citroën zeker geen traditie van herkauwen van modelaanduidingen (die ene -DS- is hun dan nog uit hun handen genomen).
Wat het model betreft: zoals het daar neergekwakt is, is het ook de naam GS niet waard. Hopelijk is de realiteit beter dan dat misbaksel.
Anonieme bezoeker
30-01-2020 18:14
Verschrikkelijk wat een lelijk model, zal toch niet waar wezen.... .
21-02-2020 12:09
Impressie van Autoplus:

Bron: [worldscoop.forumpro.fr]
24-02-2020 12:14
Achterzijde van de impressie een beetje een mix tussen een Urus, Eclipse Cross en DS4. Voorzijde wel heel duidelijk Citroen anno nu.
25-02-2020 14:05
Nieuwe auto voor Walter White
13-03-2020 18:22
Moeilijk hoor, zo op eerste gezicht te lomp, artist impressie wel aardig.
08-04-2020 22:40
25 nieuwe foto's met zo te zien een klein verhaaltje:

[www.motor.es]

De eerste foto:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2020 22:41 door autoradje.
08-04-2020 22:56
Dus met alle bekende designtrucjes? eye rolling smiley
09-04-2020 06:52

Ha, dat er iemand van ZF met de C4 aan het testen is?
09-04-2020 09:36
Wouter82

Dit zijn maar impressies hoor eye rolling smiley
09-04-2020 10:25

En daar verschijnt toch nog een smalle airbump winking smiley

Op de vlucht voor de fotograaf of is de vering iets té comfortabel afgestemd? Hij helt wel sterk, vind ik.
09-04-2020 12:02
iDS
Wouter82

Dit zijn maar impressies hoor eye rolling smiley

Ik bedoel de gisteravond en vandaag geposte foto's hoor eye rolling smiley
14-04-2020 22:16

Wishful thinking of de realiteit benaderend? Ik hoop alleszins het 2e, want zoveel beter geslaagd dan de voorgaande impressies.

Maar belangrijker nog is onderstaande informatie:
L'Automobile-Magazine
A l’occasion d’une interview faite en interne, Vincent Cobée, directeur général de Citroën, a donné quelques détails sur la principale nouveauté des Chevrons en 2020 : la troisième génération de la compacte C4.

Au début de l’année, nous vous donnions un premier aperçu d’une des grosses nouveautés Citroën pour 2020. Une toute nouvelle C4 qui permettra aux Chevrons de se relancer dans la cour des compactes délaissée depuis le départ de la seconde génération et pas vraiment comblée par l’originale Cactus aujourd'hui en fin de vie. Depuis janvier, la prochaine C4 est même apparue "en vrai" sous les yeux de différents photographes espions, mais toujours parée d’épais camouflages. Ces quelques clichés sont toutefois suffisants pour confirmer que la silhouette générale de la française sera bien celle d’une compacte “SUVisante” comme le suggère notre illustration. Nous annoncions, en janvier, une disponibilité à la rentrée 2020.

Bientôt disponible à la commande
Dans une interview interne et diffusée aujourd’hui sur les réseaux sociaux de la marque, Vincent Cobée, le directeur général de Citroën, s’est livré à quelques confessions, confirmant que la future C4 est finalement assez proche de son lancement. Répondant à son interlocuteur sur la question des délais, M. Cobée n’a pas tardé à rétorquer que la prochaine C4 "arrivera en prise de commande à partir de juin et visible à partir de septembre". De toute évidence, avec les fortes perturbations sur les lignes de montage dues à la crise du coronavirus, il ne faut pas s’attendre à ce que la troisième génération de C4 soit disponible à l’été.

Livraisons à la fin de l'année
Montrée au grand public à la fin de l'été, la C4 mlésime 2021 ne pourra sans doute pas être livrée à ses premiers clients avant la fin de l'année. En revanche, aucun autre détail technique n’a été donné à son sujet. Il faut pour le moment se contenter des premières informations exclusives que nous vous avons livrées il y a cinq mois, à savoir l’utilisation de la plate-forme CMP, la reprise logique des moteurs PureTech de 82 à 130 ch et sans doute un BlueHDi 100, une longueur totale de 4,40 m et une version 100 % électrique a priori très proche des Peugeot e-208 et e-2008.

- Te bestellen (Frankrijk) vanaf juni, maar
- Te bekijken vanaf september (?)
- Leveringen worden verwacht vanaf het einde vna het jaar.
- Onderstel (was al geweten): CMP en e-CMP
15-04-2020 20:35
Die lijn in de c-stijl zie ik niet in de prototypes, de naad van het portier loopt ook duidelijk anders. Ik gok toch op meer conventionele lijnen, een beetje als de Renault Arkana maar met een iets minder geprononceerde achterkant.
07-05-2020 20:49
Voor sommige AW-redacteurs: de nieuwe Citroën C4 gepresenteerd op 30 juni
En FYI: een Franse 'berline' is niet noodzakelijk een (vierdeurs) sedan maar net zo goed een hatch/liftback grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-05-2020 20:52 door iDS.
15-06-2020 17:23

Heel... bijzonder.
15-06-2020 17:32
De lichtunit rechts en de hoge spoiler doen me denken aan de C4 Coupé. Geen verkeerde associatie. Maar dat gefriemel dat daartegenaan zit... Tsja. Ik ben benieuwd hoe het geheel oogt.
15-06-2020 18:38
Even doorsparen voor een DS4 maar? Of zal Citroën ons nog positief verrassen. .

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2020 18:39 door iDS.
15-06-2020 21:14
MWH
De lichtunit rechts en de hoge spoiler doen me denken aan de C4 Coupé. Geen verkeerde associatie. Maar dat gefriemel dat daartegenaan zit... Tsja. Ik ben benieuwd hoe het geheel oogt.
Oh help, nu nog ik nog een keer kijk zie ik ineens een Mitsubishi Eclipse Cross. eye popping smiley Dat is een veel minder fijnere associatie...
15-06-2020 21:24
MWH
MWH
Oh help, nu nog ik nog een keer kijk zie ik ineens een Mitsubishi Eclipse Cross. eye popping smiley Dat is een veel minder fijnere associatie...

Gelukkig wordt die binnenkort gefacelift big smile smiley
16-06-2020 12:20
Als hij zo wordt... gaaf!!

[www.automobile-propre.com]]nieuwe c4[/url]
16-06-2020 12:30

Voorkant wel gaaf, achterkant word ik niet heel enthousiast van op basis van dit plaatje
16-06-2020 13:09
Wel bijzonder!
Maar gelukkig is het uiteindelijke model wel wat fraaier.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-06-2020 07:15 door der Magistrat.
16-06-2020 22:47
Dit zijn scoops.

Hier het echte resultaat: [www.autoweek.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.