Ford Puma (2019)

Gepost door Rutger DC 
Ford Puma (2019)
09-01-2019 12:36

Bron: [www.autoweek.nl]

Ford ontwikkelt momenteel diverse nieuwe SUV's. Niet alleen de voor Europa irrelevante Explorer maar ook een vier- of vijftal modellen die deze kant op komen en moeten zorgen voor een frisse wind in het momenteel nogal wat vergankelijkheid uitstralende personenwagengamma. Immers, alleen de Fiesta en Focus zijn jong en fris, het volledige MPV-gamma krijgt een nekschot (B-MAX/C-MAX/S-MAX/Galaxy) en de Mondeo gaat naar de laatste ronde. Bovendien zijn de voor ontwikkelingslanden bedoelde Ka+ en EcoSport nooit sterke proposities geweest. Nu zijn er dus een viertal Ford SUV's in ontwikkeling die ook naar Europa komen:

- Een nieuwe SUV als opvolger van de EcoSport, waarmee Ford wederom de One Ford-strategie laat varen, want deze lijkt niet zozeer bedoeld voor Latijns-Amerika en India.
- Een elektrische SUV met als codenaam 'Mach 1'
- De nieuwe Kuga
- Een nieuwe, meer vierkante SUV op basis van de Kuga die waarschijnlijk Puma of Maverick gaat heten

En wellicht komt de Bronco, een rivaal voor de Jeep Wrangler, ook wel naar Europa. Maar goed, die nieuwe EcoSport-opvolger, een auto die ongetwijfeld een andere naam krijgt, zien we hier. De auto zou gebaseerd zijn op het Fiesta-platform, maar interessant zijn de vijf in plaats van vier wielbouten per wiel, dus het modulaire, gloednieuwe platform van de Focus is ook een optie. Optisch lijkt de auto groter te zijn dan auto's als de Renault Captur, Ford EcoSport, Peugeot 2008, Opel Crossland X en Volkswagen T-Cross en lijkt het meer een concurrent voor de Volkswagen T-Roc, Opel Mokka X en Honda HR-V te zijn, dus net dat halve maatje groter.

Een serie 1.0 EcoBoost en 1.5 EcoBoost driecilinder turbobenzinemotoren zijn in ieder geval een zekerheid. De auto moet in 2020 op de markt komen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-04-2019 12:05 door Rutger DC.
Dit lijkt me weer bij uitstek een auto waarbij sommige medeforummers een verhaaltje over wasmachines kunnen afstekendrinking smiley

Wel goed dat men de One Ford-strategie opgeeft, probleem met Ford is alleen dat ze het om de paar generaties toch weer proberen...
Lijkt me een goede zet, zo'n model. Opvallend dat het meer een hoge hatch is, waarbij veel concurrenten qua looks toch iets meer op een stationwagon lijken.
Ze hebben 'm goed vermomd: ik zie weinig bekende Ford lijnen.
Ik zie daar echt helemaal niks Ford in? Ook het dash niet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2019 19:38 door Barri.
D Elzinga
Dit lijkt me weer bij uitstek een auto waarbij sommige medeforummers een verhaaltje over wasmachines kunnen afstekendrinking smiley

Wel goed dat men de One Ford-strategie opgeeft, probleem met Ford is alleen dat ze het om de paar generaties toch weer proberen...

Inderdaad. Alleen is het hier nóg een graadje erger als ze ook nog de naam van een capabel coupeetje ervoor gaan verkrachten. Ik hoopte niet dat het afgrijselijke voorbeeld van Mitsubishi door iemand gevolgd zou gaan worden. Dat we tegenwoordig vijfdeurs SUV's met droge ogen coupe's durven noemen bij gebrek aan iets beters is godsgeklaagd, maar laten we in elk geval niet de namen van vroeger ook nog misbruiken.
Ik zie in de achterlichten toch wel wat van de Edge en in de raamlijn wat van de Focus. Goed met je ogen knijpen gaat het dash wat terug naar de Puma. Koplampen kunnen ook nog de vorm van de Puma krijgen. Al met al niet verkeerd.

Nou, dan moet je best wel heel erg met de ogen knijpen...

Mitsubishi Eclipse 1995:

Mitsubishi Eclipse 2009:

Mitsubishi Eclipse 2019:

Een coupe in 1999:

Een coupe in 2019:

Opel Zafira 1999:

Opel Zafira 2015:

Opel Zafira 2019:

Een rijdende MPV in 1999:

Een gesleepte SUV in 2019:

Ford Puma 1999:

Ford Puma 2019:

Jemig, waar heeft het toch zo fout kunnen gaan in de auto-industrie... crying smilie
Op 2 april presenteert Ford niet alleen de nieuwe Kuga, maar ook de Puma op een speciaal Ford-evenement in Amsterdam.

Bron: [www.motor1.com]

Wat doet al die topicvervuiling hier trouwens... Plaatjes van een BMW X5 en Renault Scénic RX4. Juist.
Rutger DC
Wat doet al die topicvervuiling hier trouwens... Plaatjes van een BMW X5 en Renault Scénic RX4. Juist.

Meneer Velthuis moet zijn klaagzang weer eens kwijt.

On topic:

Als dit de Puma wordt dan heeft Ford eindelijk weer een leuke auto in het programma. Wat een stoer ding thumbs up.
Deze "Puma" heeft toch niks te maken met de Puma
Ik hoop dat Ford het beestje nog een ander naampje gaat geven
MBdoubleyou
On topic:

Als dit de Puma wordt dan heeft Ford eindelijk weer een leuke auto in het programma. Wat een stoer ding thumbs up.

Een Porsche Macan met een Ford-neus, héél realistisch drinking smiley
Wat ooit als een leuk coupeetje werd verkocht is tegenwoordig het zoveelste suffe SUVje. Stoere cabrioletjes als de Mercedes SLC of Audi TT verdwijnen, hokken als de Evogue cabrio of T-Roc cabrio komen op de markt. Kopers slikken het blijkbaar als zoete koek, mijn koekje is het sowieso niet.
BENZine
Wat ooit als een leuk coupeetje werd verkocht is tegenwoordig het zoveelste suffe SUVje. Stoere cabrioletjes als de Mercedes SLC of Audi TT verdwijnen, hokken als de Evogue cabrio of T-Roc cabrio komen op de markt. Kopers slikken het blijkbaar als zoete koek, mijn koekje is het sowieso niet.

En waarom verdwijnen leuke coupeetjes, stoere cabrioletjes en ook C-segment cabrio's? Omdat er te weinig vraag is.

De open Evoque bleek ook geen succes want die schijnt niet terug te komen. De kopers slikken het dus niet als zoete koek. Die T=Roc abrio gaat natuurlijk ook geen volumemodel worden
Wellicht door de toenemende vergrijzing dat mensen meer auto's met een hoge instap willen hebben? Tis natuurlijk wel makkelijker in en uit stappen.
MBdoubleyou
En waarom verdwijnen leuke coupeetjes, stoere cabrioletjes en ook C-segment cabrio's? Omdat er te weinig vraag is.

Joh....
BENZine
MBdoubleyou

Joh....

Goeie reactie weer, BENZine. thumbs up eye rolling smiley
MBdoubleyou
Rutger DC

Zo, spuit 11...

Maar inderdaad. En over een tijdje zul je zien dat ik gelijk had. Overigens staan er dus al meer posts van gelijke strekking in dit topic. Ben al niet meer helemaal een roepende in de woestijn thumbs up
Rutger DC

Die had er niet gestaan als Ford niet een naam uit het verleden misbruikt had voor weer zo'n suffe wasmachine. Straks gaan ze het ding in navolging van de Duitse merken nog 'coupe' noemen ook. Kunnen ze die eenheidsworstgevallen niet gewoon nummeren? Doen ze bij koeien ook. Suf 1, suf 2, suf 3...
s velthuis
Maar inderdaad. En over een tijdje zul je zien dat ik gelijk had. Overigens staan er dus al meer posts van gelijke strekking in dit topic. Ben al niet meer helemaal een roepende in de woestijn thumbs up

En als je ongelijk bleek te hebben ga je dat ook in ieder topic met ons delen vermoed ik. winking smiley Het is niet zo dat als je jezelf heel vaak herhaalt het ook vanzelf waar wordt. Tot nieuwe inzichten leidt het al helemaal niet.

Zijn auto's meer op elkaar gaan lijken? Wat mij betreft zeker niet. Er is in veel gevallen meer merkidentiteit dan vroeger, ook omdat er minder een beroep wordt gedaan op externe ontwerpers (Italiaanse designhuizen). In de jaren tachtig en negentig waren veel auto's (ook?) volstrekt anoniem.

Met de betaalbare sportauto gaat het niet goed, maar dat is ook niet voor het eerst. De roadster was in de jaren tachtig ook goeddeels uitgestorven, totdat Mazda de roadster heruitvond. Het zijn spannende tijden voor de autoindustrie, omdat er een transitie naar elektrische auto's gaande is en daar moet veel in geïnvesteerd worden. Dan heeft een sportautootje dat leuk is voor het imago, maar waar geen stuiver aan verdient wordt, minder prioriteit. Wie weet neemt de vraag naar betaalbare sportauto's op een gegeven moment wel weer toe, zij het in elektrische vorm.

Ford plakt de naam van een klein sportautootje op basis van de Fiesta op een crossover. Wat erg. Ford sloeg de plank mis met de Mustang II, maar na de generaties die na de millenniumwisseling verschenen zijn weer onvervalste Mustangs. Dat voorbeeld wordt logischerwijs niet genoemd, want je reageert alleen in topics waar je je gal kunt spuwen en waar je theorie op van toepassing kan zijn. Kijk naar de Fiat Centoventi Concept, een voorbode van de nieuwe Panda. Elektrisch en eigentijds, een toefje retro en met een heel onderscheidend karakter. Of de Volkswagen Buggy Concept, waarvoor Volkswagen productieplannen heeft. De Alpine A110 is op een haar na Auto van het Jaar geworden. Toyota heeft met de GT86 en Supra twee sportauto's. Bij Kia kun je een behoorlijk uitbundig vormgegeven Stinger met biturbo V6 bestellen. Er is weer een nieuwe BMW Z4 en voor wie een meer futuristische sportauto wil, heeft BMW de i8. Stuk voor stuk leuke, originele of sportieve auto's. Ik heb je er geloof ik niet over gehoord.

Steeds meer mensen willen een crossover, leer er mee leven. Die groei komt op een gegeven moment onvermijdelijk ook tot stilstand. Ja, er komen steeds meer technieken in auto's die handelingen van ons overnemen, omdat die het beter kunnen dan jij en ik. Leer het te accepteren. Niet lullig bedoeld, maar als ik naar je wagenpark kijk zie ik broodnuchtere auto's zonder emotie en zo te zien allebei kleurloos. Je bent onderdeel van het probleem, meneer Velthuis winking smiley
Ze moeten dit geen puma noemen. Die tijden zijn afgesloten.

Off topic: ik heb me er al lang bij neergelegd, auto's zijn witgoed geworden. Dat is geen verwijt, het is meer constatering van een feit. De laatste jaren heb ik daarom meer tijd besteed aan (de bouw van) ebikes dan aan bijhouden van auto'nieuws'. Auto's zijn wat dat betreft passé.

Mijn cordoba zou ik niet per se als kleurloos willen bestempelen grinning smiley het ding is een begrip geworden in de (werk) omgeving. Hij valt op z'n zachtst gezegd nogal uit de toon op de parkeerplaats. Maar dat deed onze mintgroene toledo nog meer. De familiebak is zeker saai, de volgende wordt helaas nog saaier. Drie kinderen achterin en lpg beperkt de keuze enorm. Ben nog wel op zoek naar een bouwprojectje, een gele mg tf heb ik laten schieten vanwege onderhuidse schade en een elektrische smart roadster vanwege een accuprobleem wat ik te ver vond gaan. Binnenkort wel een keer naar de kitcarcollection, dus wie weet.
Echter wordt ook op dit gebied de spoeling zeer dun. Roadsters zijn zonder uitzondering oud, maar toch ook duur tot zeer duur (s2000 is bv inmiddels van het lijstje, te laat), kitcarprojecten waar reeds een kenteken op zit zijn bijna niet meer te vinden. En zonder kenteken zijn ze waardeloos.
Lycan Capri
Deze "Puma" heeft toch niks te maken met de Puma
Ik hoop dat Ford het beestje nog een ander naampje gaat geven

Tja, als die Puma van destijds nou meerdere modelgeneraties heeft kunnen (over)leven, had ik je gelijk gegeven. Maar nu.. hoeveel mooie Puma's zie je nog in het straatbeeld?
Meeste wat ik nog weleens op advertentiefoto's heb gezien was toch vooral wat smoezelig.. sad smiley

Ik vind deze nieuwe Puma wel een goede stance hebben. Idd, misschien wel de Macan schouders. spinning smiley sticking its tongue out
s velthuis
MBdoubleyou
Rutger DC

Zo, spuit 11...

Sluit me volledig aan bij de woorden van Rutger DC. Ik zie je overal op dit forum met hetzelfde verhaal terugkomen. Je drang om gelijk te krijgen met je stelling begint wat pathetische vormen aan te nemen. En door herhaling wordt je verhaal alleen maar irritant en krijgt je verhaal geen hoger waarheidsgehalte. En het feit dat er anderen zijn die ook iets dergelijks roepen.....dan is het dus waar?

.Voor jou zijn auto's toch slechts een soort wasmachines. Waarom hou je je dan nog bezig met nieuwe auto's en kom je hier steeds dezelfde mening ventileren.......terwijl je zelf zegt dat autonieuws voor jou allang passé is?

Natuurlijk weten we allemaal dat autofabrikanten naar kostenbesparingen zoeken en dus met platvormen komen waarop ze verschillende auto's kunnen bouwen. Daarmee is het nog steeds geen witgoed. En we weten ook dat VAG daar nogal ver in gaat als we kijken naar bv de Ateca en Karoq. PSA laat met de C5 Aircross/3008/Grandland zien dat je wel degelijk auto's met dezelfde techniek en op hetzelfde platvorm kan ontwerpen die niet op elkaar lijken en een ander rijgedrag hebben.

On topic: Ik zou ook verbaasd zijn als Ford deze crossover/SUV echt als Puma zou introduceren. Lijkt me niet slim. Maar als het een geslaagd ding wordt dan zal de naam hem niet de das om doen.
Tjemig, dat 'gehakketak' op elkaar begint ook vervelend te worden, wat mij betreft.

Niemand hoeft 'alles' te lezen hè. winking smiley
MBdoubleyou
Ik zie je overal op dit forum met hetzelfde verhaal terugkomen. Je drang om gelijk te krijgen met je stelling begint wat pathetische vormen aan te nemen. En door herhaling wordt je verhaal alleen maar irritant en krijgt je verhaal geen hoger waarheidsgehalte. En het feit dat er anderen zijn die ook iets dergelijks roepen.....dan is het dus waar?
Yes. Het feit dat je al die berichten stuk voor stuk opzoekt en ze steeds probeert te weerleggen is ook opmerkelijk trouwens.

MBdoubleyou
.Voor jou zijn auto's toch slechts een soort wasmachines. Waarom hou je je dan nog bezig met nieuwe auto's en kom je hier steeds dezelfde mening ventileren.......terwijl je zelf zegt dat autonieuws voor jou allang passé is?
Voor mij niet alleen. Voor 99% van de bevolking inmiddels. Waaronder ook een groot deel van de jongeren trouwens. Voor hun staat de auto op gelijk niveau met de swapfiets en de bus. Daar interesseren de specs ze ook niet van. De door de EU aangekondigde beperkingen in 2022 interesseert daarom ook niemand meer. De westerse wereld is klaar voor autonoom rijden. De bus zonder chauffeur. Een machine die emotieloos een programmaatje afdraait. Inderdaad, een....

MBdoubleyou
Natuurlijk weten we allemaal dat autofabrikanten naar kostenbesparingen zoeken en dus met platvormen komen waarop ze verschillende auto's kunnen bouwen. Daarmee is het nog steeds geen witgoed. En we weten ook dat VAG daar nogal ver in gaat als we kijken naar bv de Ateca en Karoq. PSA laat met de C5 Aircross/3008/Grandland zien dat je wel degelijk auto's met dezelfde techniek en op hetzelfde platvorm kan ontwerpen die niet op elkaar lijken en een ander rijgedrag hebben.
Nou, verschillend rijgedrag... Maar goed, wat je beschrijft is niet op conto van vag hoor. De concerns Bosch/Siemens/Neff/Gaggenau en Aeg/Electrolux /zanussi doen dit om exact dezelfde redenen met exact hetzelfde resultaat al veel langer. Moet je eens opzoeken wat die bedrijven maken...
Durashift
Tjemig, dat 'gehakketak' op elkaar begint ook vervelend te worden, wat mij betreft.

Niemand hoeft 'alles' te lezen hè. winking smiley

Tja, dat schopje na is altijd zo jammer. Zeker als het iedere keer op de persoon moet.
"Yes. Het feit dat je al die berichten stuk voor stuk opzoekt en ze steeds probeert te weerleggen is ook opmerkelijk trouwens."

Je vraagt iets teveel eer voor jezelf. Ik zoek je berichten niet op. Ze komen overal, te pas en te onpas, voorbij en je verhaal wordt steeds extremer.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-03-2019 21:37 door MBdoubleyou.
Met dat 'schopje na' doel je op mijn opmerking dat jouw autokeuzes net zo rationeel zijn als die van de gemiddelde Nederlandse autokoper? Je hoeft je voor mij echt niet te verantwoorden hoor. Voor mij hoeft niemand zich te verantwoorden. Als mensen minder interesse krijgen in de automobiel dan zij dat zo. Ik houd wel van ironie, dus dan kan ik het niet laten om je eigen autokeuzes te benadrukken die net zo rationeel en weinig onderscheidend zijn als de gemiddelde auto waar je tegen ageert. Misschien is het een zwakte van mij dat ik nogal eens op de man speel en scherp of bot reageer, maar zal niet zo gauw verzanden in dom gescheld en mijn reacties zijn niet laatdunkend bedoeld. Als dat wel zo is, dan spijt me dat, want ik heb er een gruwelijke hekel aan. smiling smiley Dat - toegegeven - uit de kast lokken levert vervolgens nogal eens reacties op van de ander die een wat mij betreft genuanceerder of completer beeld geven, zoals ook nu, want ik vind je eigen perspectieven op je autokeuzes en elektrische smart roadster of kitcar-plannen interessanter om te lezen dan je gemiddelde dit-forum-kan-net-zo-goed-opgedoekt-worden-want-auto's-zijn-net-wasmachines-commentaren, terwijl vaak genoeg blijkt dat anderen nog wel een betrekkelijk plezier aan beleven aan alle nieuwe auto's en aan dit forum en getuige je vele herhalende reacties schep je er zelf ook genoegen in. smiling smiley

Ik ben in ieder geval benieuwd naar de nieuwe Puma & Kuga. De naam Puma is nog niet bevestigd overigens, misschien gaat 'ie wel Calgon heten. De nieuwe Ford Calgon, met de nieuwste 3-in-1-formule. Een crossover, coupé en roadster in-één. Het is een auto met de lengte van de C-MAX, maar de binnenruimte van een Ka. De auto beschikt over de nieuwste rijhulpsystemen die u alle verantwoordelijkheid ontnemen. Vanaf het najaar met één muisklik te bestellen op ford.nl of bij uw lokale witgoeddealer. Ford. Er is geen betere.

ik heb me er al lang bij neergelegd, auto's zijn witgoed geworden. Dat is geen verwijt, het is meer constatering van een feit. De laatste jaren heb ik daarom meer tijd besteed aan (de bouw van) ebikes dan aan bijhouden van auto'nieuws'. Auto's zijn wat dat betreft passé.

GA DAN VAN HET FORUM AF! Oeverloze herhaling van je. Laat aub de mensen die het allemaal nog wel boeit discussiëren. Als ik fietsen niks aan vind ga ik ook niet op een fietsforum zitten?
MattCurlew

ik heb me er al lang bij neergelegd, auto's zijn witgoed geworden. Dat is geen verwijt, het is meer constatering van een feit. De laatste jaren heb ik daarom meer tijd besteed aan (de bouw van) ebikes dan aan bijhouden van auto'nieuws'. Auto's zijn wat dat betreft passé.

GA DAN VAN HET FORUM AF! Oeverloze herhaling van je. Laat aub de mensen die het allemaal nog wel boeit discussiëren. Als ik fietsen niks aan vind ga ik ook niet op een fietsforum zitten?

Dat dus! Maar hier kan velthuis gelukkig terecht winking smiley:

Het wasmachineforum!
Het E-bike forum

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-03-2019 17:08 door MBdoubleyou.
Ik zou Puma trouwens een prima naam vinden. Herkenbare, originele naam, destijds voor een toen hip en happening coupeetje, nu voor een hip en happening crossovertje.
Het verbaast me dat deze ‘puma’ als SUV op basis van de fiesta en vervanger van de ecosport wordt gezien. Een paar argumenten waarom het ook een compacte SUV op focus basis zou kunnen zijn:

- vijf wielbouten (fiesta en ecosport hebben er vier, c segment focus vijf)
- vorig jaar werd al bekend dat er in de Roemeense fabriek een tweede model naast de ecosport geproduceerd zou worden
- de ford kuga/escape zit in dezelfde categorie van de in de VS populaire Toyota Rav4 / Honda CRV / Nissan Rogue (x-trail) / VW Tiguan. Dat zijn auto’s van rond de 1500kg, en die zijn dus groter/ zwaarder / duurder dan de Qashqai / 3008 / Ateca / T-roc (rond de 1300kg).
- de verhoudingen van het gecamoufleerde model zijn eerder breed en laag dan smal en hoog als een ecosport. De fiesta is al een van de krappere b-segmenters, dus bij een SUV daarop gebaseerd verwacht je meer de ecosport verhoudingen.

Samengevat: een opgehoogte focus voor de ford klanten die een c-max inruilen en een kuga te groot/duur vinden.
MattCurlew

GA DAN VAN HET FORUM AF! Oeverloze herhaling van je. Laat aub de mensen die het allemaal nog wel boeit discussiëren.

'De mensen die het allemaal nog wel boeit discussiëren?' je bedoelt alle 3 de forumleden met hun 5 posts? Welke discussies?
De naam Puma is dus definitief. Ach ja, jaren geleden haalde Ford ook de naam Maverick van stal voor een ander soort auto dus niets nieuws onder de zon wat dat betreft.

De auto is in de eerste plaats bedoeld voor Europa en moet voor klanten ‘de mooiste auto zijn die ze ooit hebben gehad’.

Nou, de verwachtingen zijn in ieder geval hooggespannen voor een klein crossovertje waarop het huidige Ford-design zo te zien gecopypaste wordt. Maar goed, misschien doelt Ford op klanten die alleen maar een EcoSport als andere auto hebben gehad, dan klopt het wel.drinking smiley
Ik zou me bijna schamen dat ik Ford rij.............

Gelukkig rij ik Ford's uit de betere tijdensmiling smiley
929V6
De naam Puma is dus definitief. Ach ja, jaren geleden haalde Ford ook de naam Maverick van stal voor een ander soort auto dus niets nieuws onder de zon wat dat betreft.

En dat is ook gebeurd met de Granada, Capri en in mindere mate met de Escort.
En de Ford Galaxie/Galaxy big smile smiley Recent nog de Ford Territory, voorheen een in de basis achterwielaangedreven SUV op basis van de Falcon speciaal voor Australië, tegenwoordig een Ford voor China en rechtstreekse rebadge van een Chinese Yusheng (Jiangling) SUV. Kuga is eigenlijk ook maar een verbastering van Cougar.
Wouter82
929V6

En dat is ook gebeurd met de Granada, Capri en in mindere mate met de Escort.

Ranger en Courier idem dito.
Toch zie ik er nog wel wat van de oude Puma in terug. De auto ziet eruit als een compact bolletje, met ronde raamlijnen en ook de koplampen doen nog een beetje aan die van de oude Puma denken. Aangezien coupé's tegenwoordig ook achterportieren moeten hebben en liefst een hoge instap, vind ik deze auto wel logisch. Hoe leuk de oude Puma ook was, dat gaat niemand meer kopen.
Ik zou eerder een Puma(-achtige) kopen (die uit '97-'02 dus) dan dit lelijke mismaakte hok
Maar het schijnt dat tegenwoordig bijna iedereen zo'n lelijk SUFV gedrocht wil crying smiliecrying smilie
Ach, de doelgroep van nu heeft toch geen weet (meer) van de Puma uit de vorige eeuw.

Aardige impressie op basis van wat er tot nu toe bekend is:

Bron: [www.autoexpress.co.uk]
Denk er nu nog zilvergrijs bij ipv dat flashy blauw, en daar staat een 13-in-een-dozijn bejaardenbakje.
Zelfs de Ecosport heeft meer uitstraling en persoonlijkheid dan dit ding thumbs down
Vergeet zonder ST-Line niet winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close