2019 belooft voor SsangYong wat betreft modelintroducties een belangrijk jaar te worden, aangezien de nieuwe Korando zal debuteren, de Musso met langere laadbak ten tonele verschijnt en de Tivoli wordt herzien. Bij die laatste gaat het motorenaanbod op de schop, dat betekent dat de atmosferische 1.6 benzinemotor het veld ruimt ten faveure van een 1.2 Turbo én een 1.6 Turbo met 163 pk het gamma naar boven afrondt. Eerder was er sprake van een elektrische Tivoli, maar SsangYong lijkt nu de grotere Korando te kiezen om met 63 kWh accupakket aan te bieden. De grotere Tivoli, de XLV, zal ongetwijfeld ook worden herzien.

Bron: [www.caradvice.com.au]
Ik ben heel benieuwd wat de prijzen gaan doen als de atmosferische motoren vervangen worden door de turbomotoren.
Overigens vind ik de Tivoli helemaal geen onaardige auto. De auto's van dit merk worden door veel AW lezers al bij voorbaat afgekraakt, enkel en alleen omdat er SsangYong op staat en dit merk enkele "bijzondere" ontwerpen op de markt heeft gebracht.
Ik zie nog vrij regelmatig oude SsangYong's Rexton en Korando rondrijden, meestal met een paardentrailer aan de haak. Kennelijk hebben deze auto's een goed uithoudingsvermogen.
Zou Ssangyong in de problemen zijn geraakt door de WLTP? Prijslijsten voor geel kenteken auto's zijn niet te downloaden en wat er nog te koop staat op gaspedaal (bouwjaar >2018) is alleen grijs kenteken?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close