Volkswagen I.D. Hatchback

Gepost door Bird Nerd 














Eerste rijindruk en meer foto's: [www.autobild.de]

Arme spotters. Vroeger kreeg je nog geld als je een top secret model had gefotografeerd. Nu doen de merken het zelf ..
Quote
Bird Nerd
Arme spotters. Vroeger kreeg je nog geld als je een top secret model had gefotografeerd. Nu doen de merken het zelf ..

Tsja, best slim van de fabrikant want ook dit is natuurlijk een machtig mooi marketinginstrument.

Overigens is ook hier niet heel veel fantasie nodig om te bedenken hoe de productieversie eruit gaat zien. Qua algehele vorm trouw aan de concept, maar dan met normale lichtunits (met name de achterlichten lijken wel sterk te zullen veranderen), deurgrepen, en iets dat wat meer lijkt op een grille.
Ziet er goed uit en op tijd voor de particulier die in 2021 een ruime, praktische en betaalbare elektrische auto wil.
Ziet er prototype-achtig uit met voor deze tijd opmerkelijk korte overhangen en ongetwijfeld voldoende binnenruimte. De auto is dan misschien niet trendsettend, maar dat maakt 'm niet minder belangrijk. Misschien is het ook wel de grootste concurrent voor de Golf, van de nieuwe Golf verschijnt immers geen elektrische uitvoering meer. Wie weet heeft de I.D. over anderhalf, twee decennia wel de rol van de Golf overgenomen.
Quote
Rutger DC
Wie weet heeft de I.D. over anderhalf, twee decennia wel de rol van de Golf overgenomen.
Dat is precies wat Volkswagen zelf zegt: de ID is net als wat de Kever was en de Golf nu is voor het merk.

Autobild heeft al een impressie van de ID en gezien deze spot lijkt die me aardig waarheidsgetrouw.
Quote
Barri
Autobild heeft al een impressie van de ID en gezien deze spot lijkt die me aardig waarheidsgetrouw.

Je hebt 'm dus nog niet in het echt gezien? Dat valt me tegen big smile smiley

Al kloppen ze nog niet helemaal volgens mij, je kunt hier duidelijk zien dat de auto een derde zijruitje krijgt. Het is een beetje een platgeslagen MPV om te zien, wat dat betreft het concept van de BMW i3 en Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e volgend. Dat betekent binnenin een dashboard dat ver doorloopt en een A-stijl die ogenschijnlijk storend in het zichtveld zit. Verder krijgt de auto ook Polo-achtige achterlichten, de zwarte achterkant zal ook het productiestadium niet halen vermoed ik. Beetje jammer toch wel dat alles toch behoorlijk verflauwd wordt, als een saaiere BMW i3. Maar goed, als het de Golf van de toekomst moet worden, moet de auto ook niemand voor het hoofd stoten. De proporties en algehele vorm zijn in ieder geval redelijk onderscheidend.
Op deze foto kan je beter zien dat ie geen derde zijruit krijgt: [i.auto-bild.de] Hij krijgt wel een extra raamstijl omdat het raam fatsoenlijk naar beneden moet kunnen. Ook op de eerste interieurfoto van Volt zie je de daadwerkelijke raamlijn. Hij loopt echter wel aardig door in het lange portier



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-12-2018 04:09 door Bird Nerd.
Quote

Einstiegspreis unter 30.000 Euro

Ebenso wichtig: „Nur mit dieser Architektur können wir den I.D. zu einem Preis anbieten, der dem eines aktuellen, gut ausgestatteten Golf TDI entspricht“. Was das konkret bedeutet? Vermutlich rund 27.500 Euro (der aktuelle E-Golf kostet ab 35.900 Euro). Es sei nun mal viel komplexer, die Akkus in eine Architektur zu integrieren, die für einen Verbrenner gemacht wurde. Zudem ließen sich die Package-Vorteile nicht nutzen, erklärt Welsch.

thumbs up
Goh, het lijkt haast wel dat de productieversie mooier wordt dan de conceptversie. Nou is dat in dit geval misschien ook niet zo moeilijk, maar dat zien we toch niet vaak. Eerste indruk van het interieur, voor zover daar iets over te zeggen is, is niet al te positief daarentegen. Of is de bekleding op de stoelen en middentunnel e.d. allemaal nog niet definitief?
Quote
Bird Nerd
Op deze foto kan je beter zien dat ie geen derde zijruit krijgt: [i.auto-bild.de] Hij krijgt wel een extra raamstijl omdat het raam fatsoenlijk naar beneden moet kunnen. Ook op de eerste interieurfoto van Volt zie je de daadwerkelijke raamlijn. Hij loopt echter wel aardig door in het lange portier

Je hebt gelijk zo te zien.

@ Carfanatic: Eerst zien, dan geloven. Zeker nu Volkswagen betere marges wil behalen en daarvoor de prijzen van auto's wil verhogen.
Interieur is nog weinig van te zien en duidelijk niet de daadwerkelijke bekleding en afwerking op de portieren bv. Maar de stoelen zien er meer Up-achtig uit dan Golf-achtig. Ik schat dat het interieur niet zeer hoogwaardig zal zijn zodat ze deze relatief goedkoop in de markt kunnen zetten. En dat Golf rijders in Golf blijven rijden met een mooier interieur.
@Rutger: nee nog niet! Ik ben benieuwd wanneer ik m ga zien! Ik weet dat er binnenkort iets is bij VW, maar ik heb nog geen uitnodiging gezien.
Quote
Barri
Ik weet dat er binnenkort iets is bij VW, maar ik heb nog geen uitnodiging gezien.

De nieuwe Golf VIII misschien?
Het is wel de vraag hoe ze dat gaan timen: beide modellen tegelijk introduceren en in de showroom zetten lijkt efficiënt maar is erg lastig. Kunnen ze beter een beetje achter elkaar doen.
First Drive proefrit en opmerkingen:
[www.youtube.com]
Een hoop gebrabbel in het filmpje...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close