Genesis GV80 (2019)

Gepost door D-C 
Genesis GV80 (2019)
10-12-2018 19:45
Hyundai's premiummerk Genesis heeft op dit moment een drietal sedans: de G70, G80 en G90. Genesis is momenteel verkrijgbaar in landen als thuismarkt Zuid-Korea en de Verenigde Staten. In dat laatste land zijn de verkopen dit jaar gehalveerd van 18.646 stuks in de eerste 11 maanden van 2017 naar 9.698 stuks in dezelfde periode van dit jaar. In november bedroeg de afzetdaling zelfs 76,5%, een teken dat er iets aan de hand is met het merk. De focus op sedans kan het merk parten spelen, maar het probleem blijkt iets genuanceerder: tot nu toe werden de auto's van Genesis verkocht via het Hyundai-dealernetwerk, maar nu Genesis een zelfstandig merk is wil Hyundai een eigen dealernetwerk voor het merk en wil het 100 van de 850 Hyundai-dealers waar de G80 en G90 verkocht worden ombouwen tot Genesis-dealer en dat kost tijd. De pas recent op de markt verschenen G70 is dan ook erg traag uit de startblokken gekomen. Inmiddels heeft Hyundai de eerste SUV voor Genesis in ontwikkeling: de GV80. Het wordt een flinke SUV met het formaat van de nieuwe Hyundai Palisade en Kia Telluride, maar zo te zien krijgt de Genesis een ander platform dan die modellen met een in de basis achterwielaangedreven in plaats van voorwielaangedreven structuur.

Bron: [thekoreancarblog.com]

Uit een door Hyundai zelf verspreide video:

Genesis GV80 Concept:

Die videobeelden beloven niet veel goeds voor de uitwerking van de concept...
Bentley Bentayga meets RR Cullinan. Cocktail is niet geslaagd...
Re: Genesis GV80 (2019)
22-02-2019 18:48
Nou, veel geslaagder als die Rolls Royce of Bentley als je het mij vraagt. Die kloppen beiden niet wat mij betreft. Dikke duim van mij voor Genesis thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close