Honda Urban EV (2019)

Gepost door D-C 
Honda Urban EV (2019)
22-11-2018 17:34
Honda is vergevorderd met haar eerste elektrische auto, althans voor Europa, in de Verenigde Staten werd al geëxperimenteerd met de Fit (Jazz) EV en Clarity EV. In 2017 toonde Honda op de IAA Frankfurt de Urban EV Concept, een voorbode van een hatchback met elektrische aandrijflijn en onderscheidende, retro-vormgeving. De productieversie van die Urban EV Concept krijgt in tegenstelling tot het prototype geen drie maar vijf portieren. De auto moet het opnemen tegen de volgende generatie Renault Zoe, BMW i3, Hyundai Kona EV, Volkswagen I.D. Neo en dergelijke. Voor Nederlandse dealers komt de elektrische Honda als geroepen. Sinds de Civic Hybrid, Jazz Hybrid en Insight zijn verdwenen, heeft Honda in Nederland geen successen meer gekend en is het in de marge gedrukt.

Bron: [www.autocar.co.uk]

Urban EV Concept

Ik heb de indruk dat de foto's ergens in Duitsland genomen zijn, als mijn vermoeden juist is, zou dat kunnen betekenen dat de Honda Duitsland ontwikkeld wordt.
De algehele vorm lijkt alvast stukken minder speels in vergelijking met de concept, maar goed wie weet rolt er toch wat leuks uit. Ook cameraatjes in plaats van normale spiegels, zo te zien? Lijkt me een primeur voor z'n klasse.
Voor ons ideaal als 2e auto, zodra het kan bestellen we er eentje!
Dat ziet er leuk uit, dat gaat echt nog wat worden met die elektrische auto's: top!

‘Honda presenteert elektrische stadsauto in Genève’
Autonieuws • 10 januari 2019 • Tekst: Bob Kroese

Honda neemt naar de aanstaande autosalon van Genève een bijna productierijpe versie van de Urban EV Concept mee. In het najaar volgt het definitieve model.

De elektrische stadsauto van Honda komt eraan! Het merk is op dit moment nog druk bezig met praktijktests en klaar om op de autosalon van Genève een bijna productierijp prototype te tonen, zo hebben bronnen tegen Automotive News gezegd. Diezelfde bronnen hebben gezegd dat het niet waarschijnlijk is dat de naam ‘Urban EV’ behouden blijft voor het productiemodel.

De auto die in Genève wordt getoond is een doorontwikkeling van de opvallende Urban EV Concept, die Honda voor het eerst liet zien op de autoshow van Frankfurt in 2017. Pers en publiek waren zeer enthousiast over het retro-ontwerp en dat zal dan ook in grote lijnen overgenomen worden op het productiemodel. Een belangrijk verschil is dat de elektrische auto die je straks kunt kopen achterportieren zal hebben, in tegenstelling tot de driedeurs Urban EV Concept.

Eerder werd al bekend dat dit jaar de voorverkoop van de elektrische stadsauto begint. In 2020 komen de eerste exemplaren naar Nederland.

Bron: [www.autokopen.nl]
Dit wordt volgens mij een zeer leuke auto, ben heel benieuwd en hoop op een succes voor Honda!
Fantastisch leuk autootje. Hoewel in de dagelijkse praktijk 5 deuren ideaal zijn, vind ik het voor het uiterlijk wel jammer.

Het lijkt me een leuk karretje voor een nieuwe raceklasse.
Mach1
Dit wordt volgens mij een zeer leuke auto, ben heel benieuwd en hoop op een succes voor Honda!

Ergens vrees ik dat Honda het toch nog weet te verstieren.
Wouter82
Mach1

Dat zouden ze alleen al doen door er geen 3 deurs versie van te maken.. Juist de olijke 3 deurs concept heeft vele harten verovert, door dan géén 3 deurs neer te zetten voor de bewust kindloze dertiger (en twee verdiener) is zo'n 3 deurs opdondertje leuker dan het burgelijke vijfdeurs model.
Meike
Wouter82
Mach1

Dat zouden ze alleen al doen door er geen 3 deurs versie van te maken.. Juist de olijke 3 deurs concept heeft vele harten verovert, door dan géén 3 deurs neer te zetten voor de bewust kindloze dertiger (en twee verdiener) is zo'n 3 deurs opdondertje leuker dan het burgelijke vijfdeurs model.

Alle 3-deursmodellen gaan eruit in de B & C-klasse.
Logisch dat in de productieversie 5 deuren komen (al verwacht ik wel dat ze - zoals bij de Civic - enigszins zullen gecamoufleerd worden; op de camouflagefoto's zie ik bijvoorbeeld geen deurklinken achteraan in tegenstelling tot de impressie).
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close