Renault ZOE 2

Gepost door Volt 
Re: Renault ZOE 2
13-10-2018 08:45
Nog steeds geen gamechanger lijkt me. Kia lijkt hard in te lopen.
21-10-2018 17:00
Gamechanger??? What did you mean by gamechanger? I'm a simple guy, so I need some more explanation.
Please use from now on the Dutch language. English is not my main language.
Dankjewel!!
01-02-2019 12:32
Dit is wel het toppunt: als je een "lek" hebt bij de camouflage inpakafdeling.grinning smiley

Van mij mogen ze de achterkant wat "volwassener" maken. In vergelijking met de Clio ziet de Zoe er wat te "lief" uit.
01-02-2019 14:17
Rembrandt
Dit is wel het toppunt: als je een "lek" hebt bij de camouflage inpakafdeling.grinning smiley
Haha!! grinning smiley grinning smiley
01-02-2019 15:20
60 kWh variant? Met CCS aansluiting, op DC snelladen (hopelijk over de 50 kW richting de 70) kleine facelift en een efficiëntere elektromotor. Hopelijk houden ze wel de 32A AC lader (was 64A)
CCS laden lijkt wel een zekerheidje. En de 22 kW laadmogelijkheid verwacht ik dat die ook wel blijft. Een ander / groter batterijpakket lijkt me niet zo zeker alhoewel meerdere websites er wel naar hinten. Maar wat zien we nu aan deze foto? Zo te zien krijgt (deze versie) full LED lampen, zit er een radar onder in de voorbumper en de sensor aan de zijkant van de bumper is ook nieuw. Die LED lampen zijn in ieder geval een aanwinst, de lichtopbrengst van de huidige ZOE koplampen is echt ondermaats. Het logo lijkt ook wat meer rechtop te staan en de "kuiltjes" met de DRL verlichting veranderen maar verder blijft er heel veel bij het oude. Van en ZOE 2 is wat mij betreft alleen van toepassing als de techniek en het interieur een grotere update krijgen als het uiterlijk. Anders is het toch meer een "phase II".
02-02-2019 19:20
Renault15 17
CCS laden lijkt wel een zekerheidje. En de 22 kW laadmogelijkheid verwacht ik dat die ook wel blijft. Een ander / groter batterijpakket lijkt me niet zo zeker alhoewel meerdere websites er wel naar hinten. Maar wat zien we nu aan deze foto? Zo te zien krijgt (deze versie) full LED lampen, zit er een radar onder in de voorbumper en de sensor aan de zijkant van de bumper is ook nieuw. Die LED lampen zijn in ieder geval een aanwinst, de lichtopbrengst van de huidige ZOE koplampen is echt ondermaats. Het logo lijkt ook wat meer rechtop te staan en de "kuiltjes" met de DRL verlichting veranderen maar verder blijft er heel veel bij het oude. Van en ZOE 2 is wat mij betreft alleen van toepassing als de techniek en het interieur een grotere update krijgen als het uiterlijk. Anders is het toch meer een "phase II".

Ik hoop wel dat ze het doen, 40 kWh is genoeg, dat wel. Maar 60 a 80 kWh lijkt mij voor de komende 10 jaar wel de mooiste middenweg. Je hebt voldoende capaciteit om snelladen aantrekkelijk te maken en ook om het voldoende snel te maken voor de early adopter die het niet erg vind om ff een 20 minuten te wachten tot die weer 150 tot 200 km kan rijden.

Daarbij is het niet zo groot dat je op een 22 kW aansluiting nog steeds 6 uur bezig bent om hem vol te krijgen, nee dat kan in 3 tot 4 uur wat een mooie tijd is. En dan heb je ook een goede actieradius erbij.
Wat dat betreft zodra er nieuwe accu technieken komen en meer dingen waarbij je de efficientie verbetert of de laadtechniek ben ik wel benieuwd naar de capaciteiten die dan normaal gaan worden.

Of 2 opties net als de Leaf, dat kan ook nog. Hoe dan ook....ff afwachten ook wat Renault doet qua laden, qua temperatuurmanagement, gewicht, etc. maar als ze het goed spelen denk ik dat de Zoe 2 in technisch opzicht best wel een flinke stap vooruit wordt. Wat ook moet overigens want voor een gen. 1 auto is het best wel een goed geslaagd concept gebleken wat mij betreft.
10-02-2019 22:08
Impressie van de Zoe facelift:

Bron: [www.largus.fr]

Crea Bea/Thea:

Na al die jaren verwacht je toch wel wat meer vooruitgang, nu gaat de aanstormende concurrentie gauw inlopen op Renault denk ik. PSA (208, Corsa zijn rechtstreekse concurrenten, 208 zal misschien iets minder ver komen op volle acculading, maar in andere opzichten vermoedelijk de modernere/lekker rijdende auto zijn), V-AG, Hyundai-Kia, Toyota (v.a. 2020)...
10-02-2019 22:43
RutgerDC
Na al die jaren verwacht je toch wel wat meer vooruitgang, nu gaat de aanstormende concurrentie gauw inlopen op Renault denk ik. PSA (208, Corsa zijn rechtstreekse concurrenten, 208 zal misschien iets minder ver komen op volle acculading, maar in andere opzichten vermoedelijk de modernere/lekker rijdende auto zijn), V-AG, Hyundai-Kia, Toyota (v.a. 2020)...

Wat ik wel een enigzins aparte uitspraak vind....de Zoe vorm is niet slecht vanaf de basis als je het hebt over Cw waarde. Dus hoe meer je daaraan gaat sleutelen hoe lastiger het wordt. Plus een autofabrikant blijft een bedrijf met winstoogmerk en een EV van de eerste generatie is geen verkooptopper. Ik denk dat Renault zich in zijn handjes mag knijpen met de verkoopaantallen die het heeft gemaakt met de Zoe 1. Nu dan alle mallen wijzigen levert enkel hoge kosten op die je beter kunt stoppen in de aandrijflijn.

Bij een Tesla hebben we het ook niet altijd over de inferieure bouwkwaliteit en de slechte manier waarop de carrosserie in elkaar wordt gezet. (9 delen voor de achterkant van een Model 3.....i.p.v. de gebruikelijke 2 a 3)

Ik geef je gelijk als er verder niks veranderd aan de binnenkant, maar juist daar verwacht ik persoonlijk de grootste wijzigingen. CQ...hoop ik de grootste wijzigingen te zien. Dat wil dus zeggen:

- Nieuwe motor, efficiënter en beter in het regenereren zonder teveel warmteverlies.
- DC snelladen, ik was best fan van de 64A AC setup die de Zoe had, 43 kW op AC is geniaal goed, maar de support daarvoor valt begrijpelijkerwijs weg met de opkomst van CCS en de groeiende populatie van deze DC snellaadstations. Dus ik hoop dat er een 3 fase 32A AC lader aan boord blijft gekoppeld aan een 75 kW DC CCS optie.
- 60 kWh accupakket, niet omdat groter perse beter is, maar omdat het een bruikbare range geeft in combinatie met het eerder genoemde 75 kW DC snelladen, daarvoor heb je gewoon een bepaald voltage nodig en die bereik je nu eenmaal sneller met een groter accupakket. Tevens heb je hierdoor minder spanningsval etc. Nog mooier zou een 80 kWh pakket zijn. (2 parallel geschakelde 40 kWh pakketten) vraag is echter of dit niet nodeloos zwaar gaat zijn en ik weet niet precies hoe de huidige 40 kWh variant is opgebouwd. Grote kans dat daar al een zekere parallel schakeling in zit.
- Warmtepomp, ook weer efficiëntieverbetering. Ook al had de laatste versie deze al...Denso zal vast wel weer iets beters hebben bedacht.
- Nieuw interieur die de lijn van de Clio 5 gaat volgen, want daar is die echt wel aan toe!
- Een Zoe uit Dieppe.....Zoe RS welteverstaan en die dan wel met 80 kWh pakket anders is de lol zo snel voorbij op het circuit.
11-02-2019 17:41
Da's niet echt een reactie op mijn reactie toch? smiling smiley Zo lang zou ik nooit over techniek (kunnen) uitweiden omdat mijn kennis op dat vlak ernstig tekortschiet winking smiley Ik bedoel te zeggen dat de Renault Zoe lang het rijk alleen heeft gehad, maar de concurrentie nu sterk toeneemt. Zoals gezegd de Peugeot 208 EV, Opel Corsa EV, maar ook het instapmodel van de Volkswagen Neo en de Honda Urban EV. Vooral die eerste is natuurlijk een stevige concurrent op de Franse markt, de grootste afzetbasis van de Zoe. Natuurlijk wil Renault ontwikkelingskosten terug verdienen, de Nissan Leaf kreeg al eerder een reskin, zij het een veel grondigere update, zodat het voor leken niet te zien is dat het een doorontwikkeling is. Ik vraag me af of Renault dan geen last krijgt van de wet van de remmende voorsprong. Actieradius en mogelijkheid tot snelladen zijn belangrijke verkoopargumenten voor elektrische auto's, maar ook standaard argumenten zoals bij auto's met verbrandingsmotor, zoals prijs/kwaliteit-verhouding, binnenruimte, uitrusting, wegligging, weggedrag, ergonomie/bedieningsgemak en uitstraling van in- en exterieur. Op sommige vlakken scoorde de huidige Zoe toch minder volgens autojournalisten (ik heb nooit met een Zoe gereden).
11-02-2019 18:07

Ik geef je gelijk als er verder niks veranderd aan de binnenkant, maar juist daar verwacht ik persoonlijk de grootste wijzigingen.

Is ook wel nodig, het harde plastic van het het dashboard is niet om aan te zien. De VW ID zit straks in dezelfde prijsklasse ben wel benieuwd hoe ze zich tot elkaar gaan verhouden.
11-02-2019 20:06
Rutger DC
Actieradius en mogelijkheid tot snelladen zijn belangrijke verkoopargumenten voor elektrische auto's, maar ook standaard argumenten zoals bij auto's met verbrandingsmotor, zoals prijs/kwaliteit-verhouding, binnenruimte, uitrusting, wegligging, weggedrag, ergonomie/bedieningsgemak en uitstraling van in- en exterieur. Op sommige vlakken scoorde de huidige Zoe toch minder volgens autojournalisten (ik heb nooit met een Zoe gereden).

Het is een plastic auto en naar de huidige maatstaven tegen de Hyundai Kona wordt die een beetje traag met alles. Ik kan in de wet van de remmende voorsprong me wel vinden. Anderzijds schreeuwt de consument voor een goedkope EV. Waarbij dan direct weer het argument te horen gaat zijn dat die nog steeds geen 600 km range geeft voor je 5000 euro.

Als je hem onderhuids aanpakt geeft dat juist de mogelijkheid om prijstechnisch iets heel erg aantrekkelijks neer te zetten. Iets dat zeker kan gaan helpen in deze markt. Ik wil overigens niet beweren dat ik niet snap waar je vandaan komt, dat blijkt wellicht iets te weinig uit mijn eerdere reactie.
Maar een EV maken is gewoon heel erg duur en ik kan zeker begrijpen dat Renault een paar wegen wat afsnijd om toch competitief te blijven in deze markt.
27-02-2019 18:11

Bron: [worldscoop.forumpro.fr]

De krachtigste variant (mochten er meerdere varianten verschijnen) krijgt een 61 kWh accupakket en actieradius van 450 km (WLTP). Dat zijn mooie cijfers.
04-06-2019 22:37

De Leaf II is ook gebaseerd op de Leaf I, dit lijkt bij de Zoë ook wel
04-06-2019 23:09
10-06-2019 22:11
Van het Renaultforum:

Mrtn83 schreef:
Ik ben vorige maand naar Frankrijk geweest en heb de nieuwe Zoe al mogen zien.
Neusje wordt anders, iets volwassener en met mistlampen. Interieur wordt ook wat aangepast. Ander stuur, pook wordt anders in de zin dat je die niet meer van boven naar beneden beweegt om de auto in versnelling te zetten. Middenconsole met het centrale display wordt zoals de nieuwe Clio, een groot scherm. Het deel van het dashboard aan de passagierszijde onder de chromenrand wordt van het zelfde materiaal als de stoelen. Achterlichten worden full led. Daarnaast komt er een groter accupakket en een nieuwe app. Ik vond het een mooie upgrade tov de huidige Zoe. Maar de concurrentie zit ook niet stil. Renault krijgt het in dit segment nog moeilijk.
12-06-2019 20:20
Ik vrees dat Renault het hiermee niet gaat redden in dit segment. Er had of een hele nieuwe Zoe moeten staan of een e-Clio. Dit is half werk. De huidige Limited kost al 35 mille. Dan stapt iedereen in een e-208 of Corsa-e. Voor 30 mille zou zo'n nieuwe Zoe Limited het best goed kunnen doen, zeker op de particuliere markt.

Ongelofelijk hoe Renault haar voorsprong op dit gebied totaal heeft laten liggen. Net als BMW: beide pioniers en nu hebben ze het nakijken want VAG en PSA wekken de indruk met hun mediacircus dat ze het wiel opnieuw hebben uitgevonden.
12-06-2019 23:18
MBdoubleyou
Ik vrees dat Renault het hiermee niet gaat redden in dit segment. Er had of een hele nieuwe Zoe moeten staan of een e-Clio. Dit is half werk. De huidige Limited kost al 35 mille. Dan stapt iedereen in een e-208 of Corsa-e. Voor 30 mille zou zo'n nieuwe Zoe Limited het best goed kunnen doen, zeker op de particuliere markt.

Ongelofelijk hoe Renault haar voorsprong op dit gebied totaal heeft laten liggen. Net als BMW: beide pioniers en nu hebben ze het nakijken want VAG en PSA wekken de indruk met hun mediacircus dat ze het wiel opnieuw hebben uitgevonden.

Remmende voorsprong denk ik. De investeringen in de elektrificatie zijn enorm, zeker ook voor het Nissan/Renault concern. Je kunt niet iedere keer opnieuw volledig investeren. Fiat had dat ooit al prima in de gaten door een bodemsectie twee modelseries mee te laten gaan. En inmiddels liggen de investeringen weer veel hoger. Komende 5 jaar gaan fabrikanten aan de elektrificatie van het wagenpark tot 300 miljard investeren, daar zal toch eea op terugverdiend moeten worden. De eerste Zoe was misschien wel net iets te vroeg. De Leaf heeft het ijs meer gebroken, maar die had een fundamenteel probleem met het niet gekoelde accupakket. Anderen hebben daarvan geleerd, consumenten kunnen er door zijn afgeschrokken.
12-06-2019 23:20
MBdoubleyou
want VAG en PSA wekken de indruk met hun mediacircus dat ze het wiel opnieuw hebben uitgevonden.

En van VAG kun je een hoop zeggen (maffia, fraude, oplichting, weinig met de klanten op, laten klanten testrijden, etc.), maar hun PR en mediacircus hebben ze fantastisch voor elkaar. En dat is altijd al zo geweest.
13-06-2019 03:09
1,4 procent van alle personenauto’s in het totale Nederlandse personenautopark een elektrisch of plug-in hybride voertuig. In buitenland zal het niet veel anders zijn (behalve Noorwegen). Nog altijd een kleine markt (die wel groeiende is) maar echt niet de grootste afzet. Dus de boot missen zal wel meevallen
13-06-2019 15:20
Helaas te veel evolutie en te weinig revolutie in het design....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close