Land Rover Defender (2020)

Gepost door Reyner 
New Defender

FIRST LOOK
LAND ROVER
DEFENDER
This is not a special edition. It’s not a new-old one either. It’s not a modified one, nor is it a Bond special nor mad racing version. It is, in fact, the new new Land Rover Defender, revealed here by Land Rover in camouflage guise, lurking suspiciously near Land Rover’s base.

It’ll be lurking less suspiciously along the highways and byways of Britain – and the world, no doubt – in 2020, when it’ll be officially unveiled. Yes folks, we have confirmation that in just a couple of years time, the new Defender will be finished.

Land Rover won’t tell us much about the new car. And by much, we mean nada. “Jaguar Land Rover runs a wide range of engineering and technology development programmes,” a spokesperson said. “We can confirm that the Defender programme is progressing well and has reached an exciting stage of its development.”

What that stage actually is remains unclear. But what is clear is that it’s got a body (DC100 concept, anyone?), it’s got a chassis, there is an engine, it moves under its own steam and they’ve found a roundabout.
Speaking of that DC100 concept, itself launched back in 2011, Land Rover noted at the time how it was “determined that the new Defender will be true to its heritage, while meeting the requirements of a changing global market.”

The old Defender ran for 67 years and is basically part of the world’s motoring landscape. This new one has some pretty big boots to fill. Stay tuned for more. In the meantime, here’s the time we said farewell to the old Defender.
Leuke vierkante blokkendoos, maar lijkt weinig op de oude Defender. Dan vind ik de nieuwe G-klasse van Mercedes beter gelukt.
Op de tweede foto (voor- en zijaanzicht) denk ik spontaan aan het vorige model Discovery...
Hoedanook,
ongetwijfeld een LaRo of RaRo, maar in geen geval - qua looks - een waardige Defender.
Quote
Jay DoubleYou
Leuke vierkante blokkendoos, maar lijkt weinig op de oude Defender. Dan vind ik de nieuwe G-klasse van Mercedes beter gelukt.

Die is niet nieuw, dat is enkel een facelift; zo kan ik het ook. De nieuwe G zou in 2020 komen, als ik me niet vergis.

Maar inderdaad, ik ben ook nog wel sceptisch. Bijv. Jeep, als we toch gaan vergelijken, is het oude design heel sterk trouw gebleven en heeft tegelijkertijd grondige vernieuwingen doorgevoerd.
Hier zit nog wel een hoop materiaal op die de werkelijke vorm moet verhullen. Maar ik heb ook niet het idee dat deze Defender trouw blijft aan het oude model, waar Jeep, Mercedes-Benz en Suzuki wel in zijn geslaagd.
De Defender zag er zo uit omdat dat een functionele vorm is. Bij deze opvolger krijg ik het gevoel dat niet functionaliteit maar een gekopieerde look het belangrijkste is.
Ik hoop dat dit niet ook zo'n "zie dit eens lekker retro en hip zijn, maar eigenlijk wil je hem daardoor alleen maar gebruiken als modeaccessoire"-apparaat wordt. Gezien de concepts vrees ik van wel...
Quote
der Magistrat
Die is niet nieuw, dat is enkel een facelift; zo kan ik het ook. De nieuwe G zou in 2020 komen, als ik me niet vergis.

De nieuwe G is wel nieuw.
Waarom moet er bij auto's als de G-Klasse en de Defender zo krampachtig tot in de eeuwigheid vast worden gehouden aan de oude vormen? Na zoveel jaar is het toch wel eens tijd voor iets geheel nieuws? Wat ik zie is een stoere en functionele recht-toe-recht-aan auto (zoals de Defender dat altijd is geweest), maar nu in een vorm die meer past bij de huidige tijd. Prima toch?
Quote
BENZine
"maar nu in een vorm die meer past bij de huidige tijd"
Het gave aan dit soort auto's is nu juist die pure lompe vorm die totaal afwijkt van de designtrends van de huidige tijd.
Quote
BENZine
Waarom moet er bij auto's als de G-Klasse en de Defender zo krampachtig tot in de eeuwigheid vast worden gehouden aan de oude vormen? Na zoveel jaar is het toch wel eens tijd voor iets geheel nieuws? Wat ik zie is een stoere en functionele recht-toe-recht-aan auto (zoals de Defender dat altijd is geweest), maar nu in een vorm die meer past bij de huidige tijd. Prima toch?

Wat de G betreft: die staat vanaf het begin op het zelfde chassis. Dat maakt het mogelijk een nieuw koetswerk op een oud chassis te zetten. Of er eenvoudig een moderne motor in te hangen. Nieuw zijn ze verschrikkelijk duur, maar 15 jaar oud zijn ze verhoudingsgewijs nog verschrikkelijk duur. De combinatie van een ladder chassis en uitwisselbare onderdelen maakt dat zo'n auto een veel langere levensduur heeft.
@ Casanova: Daar heb je gelijk in.
Tjsa, als ik de inloophoek vergelijk met die van mijn (ex) 109 MoD….. valt een beetje boel tegen. Wordt gewoon een PC hooft Cruiser, als eerste indruk)
280 Pk zal voldoende zijn, terwijl zijn voorgangers het met 58 of 65 pk deden.... die kwamen wel overal... ik vermoed een mate van compensatiegedrag.
Hij staat inderdaad veel te laag voor een echte terreinwagen à la Defender. Het wordt gewoon weer een zoveelste SUV.
Quote
BENZine
Waarom moet er bij auto's als de G-Klasse en de Defender zo krampachtig tot in de eeuwigheid vast worden gehouden aan de oude vormen?

Als Mercedes de G of LR de Disco na 8 jaar gewoon had vernieuwd had niemand het geboeid. Maar als je een model 100 miljoen jaar niet veranderd gaan mensen eraan wennen, en is elke nieuwe variate per definitie slecht. Net als jouw favoriete kroeg, waar een lelijk dik wijf achter de bar staat en die altijd veel te langzaam is, zet je daar ineens een 18 jarig grietje neer, dan is het wellicht beter, maar toch anders.
Leuk dat het er vrij rustig en spartaans uitziet maar qua kleur lijkt het wel een Mazda uit de jaren '80.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-02-2019 19:46 door Jay DoubleYou.
Dash is wel aardig, maar ben wel benieuwd of hij écht terreinwaardig wordt. En dus ook of hij van binnen ook waterbestendig is. Kan het me eigenlijk niet voorstellen als ik de touchscreens en knoppen zo bekijk. Het stuur lijkt me bv niet echt modderklauwbestendig.
Gelukkig ook getest op de Nürburgring nut smiley

Quote
s velthuis
Dash is wel aardig, maar ben wel benieuwd of hij écht terreinwaardig wordt. En dus ook of hij van binnen ook waterbestendig is. Kan het me eigenlijk niet voorstellen als ik de touchscreens en knoppen zo bekijk. Het stuur lijkt me bv niet echt modderklauwbestendig.
De kleur is misschien wat besmettelijk, maar de keuze voor touchscreens lijkt mij in een interieur, wat tegen (spat)water moet kunnen, juist zeer voor de hand liggend. Immers, hoe minder bewegende delen, hoe minder kieren en dus hoe minder kans dat er water op plekken komt waar het beter niet kan komen. De knoppen op het stuur zijn, zeker gezien de huidige trends, ook uiterst minimalistisch.

Quote
Jay DoubleYou
Leuk dat het er vrij rustig en spartaans uitziet maar qua kleur lijkt het wel een Mazda uit de jaren '80.
Die stereo met die equalizer-schuifjes: Echt ge-wél-dig! thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-04-2019 13:07 door DeeTwee.
Quote

JLR to build new Land Rover Defender in Slovakia
[www.bbc.com]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close