Honda Jazz (2020)

Gepost door Rutger DC 
Honda Jazz (2020)
27-09-2018 13:59
De derde generatie Honda Jazz (elders Honda Fit genaamd) kwam halverwege 2013 op de Japanse markt, begin 2015 was de Europese markt dan eindelijk aan de beurt. De auto is hier dus nog niet lang op de markt, toch wordt er al aan een opvolger gewerkt. Het is mogelijk dat de 1.3 en 1.5 atmosferische benzinemotoren aanblijven, wellicht komt de Hybrid eindelijk ook naar Europa en wordt de 1.0 Turbo in de Jazz leverbaar.

Bron: [www.caradvice.com.au]
Re: Honda Jazz (2020)
27-09-2018 15:26
Dus toch weer een MPV, ik dacht dat die dingen uit de mode waren...
27-09-2018 18:51
SVF
Dus toch weer een MPV, ik dacht dat die dingen uit de mode waren...

Japan is de grootste afzetmarkt voor de Fit (Jazz), daar worden er ieder jaar 100.000 exemplaren van verkocht (exclusief de Shuttle: die doet nog eens 30.000-40.000 stuks). Dan zijn er nog 50.000 stuks voor de VS en slechts 35.000 voor Europa.

De Japanners kunnen geen genoeg krijgen van de MPV.

Ach ja, ik vind het wel positief dat er nog wat mogelijkheden overblijven voor wie een slimme no nonsense MPV zoekt. Bovendien vind ik MPV's vaak zeker zo geslaagd als lagere hatchbacks. Doordat het type auto geliefd is bij ouderen en gezinnen heeft een MPV geen flitsend imago, maar dat komt mijns inziens niet door de vormgeving.
30-09-2018 18:44
Heeft er iemand al patentschetsen ergens ontdekt?
Impressie:

Bron: [bestcarweb.jp]

RS

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2019 12:32 door Rutger DC.
Die impressies zien er op een of andere manier ouderwetser uit dan het huidige model...
05-02-2019 16:54
Nieuwe scoopfoto’s op www.autocasion.com

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2019 14:26 door RenFan.
08-03-2019 14:28
Hopelijk komt de Jazz RS nu ook naar NL.

Bron: [www.autoweek.nl]

RenFan
Hopelijk komt de Jazz RS nu ook naar NL.

Ga jij 'm kopen? Ik hoop dat de Hybrid naar Nederland komt, want daar is sowieso wel vraag naar, zeker als Honda afstapt van de arrogante prijsstelling (auto's laten bouwen die in weinig opzichten uitblinken en in lagelonenland Mexico laten bouwen en er vervolgens meer voor vragen dan de concurrentie, alsof Honda in de perceptie van de consument nu zoveel meer is dan andere merken, de dramatische verkoopprestaties laten een ander beeld zien).
Wonderlijk dat zo'n oudbakken model het nog beter doet dan de Civic.
De huidige Jazz verscheen in 2013 en arriveerde in 2015 in Europa. Zo'n oud model is het dus niet, en dat auto heeft best zijn kwaliteiten. Het is een van de laatste kleine MPV's, de auto is buitengewoon praktisch navenant de buitenmaten en de betrouwbaarheid van de Jazz staat hoog aangeschreven (al kan dat best minder zijn geworden zoals bij meer recente Honda's). Het is misschien niet de meest vlotte auto, maar omdat een auto er MPV-achtig uitziet is het wat mij betreft nog geen duffe auto voor ouden van dagen, zelfs al is het die doelgroep die het meest valt voor de hoge instap van zo'n model.

De Civic daarentegen ziet er wat mij betreft ronduit verschrikkelijk uit en voegt weinig toe, is veel duurder en de auto heeft geen enkel competitief voordeel. Dus dat de Jazz het beter doet dan de Civic verbaast me niet.
27-03-2019 20:48
@Rutger DC: De Hybrid is een prima alternatief voor de RS. Als we dan toch en masse aan de stekker gaan...

Vreemd trouwens, ik bekijk de laatste foto’s en dit gecamoufleerde model lijkt een langere motorkap te hebben dan het gecamoufleerde model dat een half jaar geleden werd gespot in Spanje. Hebben we het wel over dezelfde auto???
Ik vind ook wat dingen vreemd. Dakrails en achterlichten doen mij meer aan een Kia denken confused smiley
RenFan
Vreemd trouwens, ik bekijk de laatste foto’s en dit gecamoufleerde model lijkt een langere motorkap te hebben dan het gecamoufleerde model dat een half jaar geleden werd gespot in Spanje. Hebben we het wel over dezelfde auto???

Volgens mij/bijna zeker wel, op de oudere foto's zit er echter een flink wat camouflagemateriaal op de motorkap die de vorm verhult, dat materiaal zit er nu niet meer op.

De achterkant doet mij dan weer aan Ford (C-MAX, Fiesta) denken.
Ik zie bij beide een korte motorkap..

Hier vind je nog veel meer spy shots: [www.carscoops.com]
28-03-2019 11:09
De huidige Honda Jazz kan ik echt geen bejaardenbak noemen! Sportieve lijnen vanbuiten en vanbinnen en een sportief rijgedrag. Dit nieuwe model ziet er ook weer sportief uit, ook al zit er nu nog veel verscholen onder de camostickers. Het nieuwe dashboard ziet er veelbelovend uit. Ook hier het infotainmenttablet. Hopelijk krijgen we in NL naast een hybride nu standaard een krachtiger motor (de 1.5 met 130 pk die nu enkel nog in de Dynamic wordt gelepeld). Zal wel niet gebeuren want dan wordt de BPM te hoog en de auto hier te duur. Jammer, want dat beetje extra vermogen mis ik nu wel.
Leuke auto voor z'n segment.
Rutger DC
Impressie: [www.carscoops.com]

O jee, nog een Japanse fabrikant die de weg kwijt is...
D Elzinga
O jee, nog een Japanse fabrikant die de weg kwijt is...
14-05-2019 18:40
Wat een mopsneus. En verder dertien in een dozijn.sad smiley
16-05-2019 08:35

Bron: indianautosblog.com

Bron: indianautosblog.com

Bron: autoindustriya.com

Bron: autoindustriya.com

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-05-2019 08:45 door RenFan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close