Mercedes-Benz EQS

Gepost door Bird Nerd 
Quote
Joop 5528328
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Ik neem aan dat er nog doekjes bij worden geleverd tegen de vette vingers?

Ongetwijfeld! Net zoals dat bij elke auto met touch-screen wel gebeurtwinking smiley

Quote

Ik zal wel niet gemaakt zijn voor de toekomst, want ik vind dit echt helemaal niets. Een volledig kale vlakte voor je neus. Brrrr.

Daar lijk het op, inderdaad. Je moet toch wat interactiefs te doen hebben als je auto autonoom rijdtwinking smiley.
Beter een kale vlakte met hoogwaardige schermen dan gewoon goedkoop plastic met een lelijk designwinking smiley

Ik vraag me oprecht af wat je op dat scherm gaat doen. Tot AD level 3 sowieso vrij weinig, maar ook met... Ik zie het oprecht niet.
Re: Mercedes-Benz EQS
04-03-2021 13:38
Ik heb dat vette-vingerargument tegen touch screens nooit zo begrepen. Als het scherm aan is zie je de vingerafdrukken niet of nauwelijks, als het scherm uitstaat zit je waarschijnlijk toch niet in je auto. In de auto's met touch screen die ik tot dusver gereden heb heeft het mij in elk geval nog nooit een moment kunnen irriteren. Maar goed, ik ben überhaupt niet zo poetserig ingesteld, misschien is dat het.
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Quote
Joop 5528328
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Ik neem aan dat er nog doekjes bij worden geleverd tegen de vette vingers?

Ongetwijfeld! Net zoals dat bij elke auto met touch-screen wel gebeurtwinking smiley

Quote

Ik zal wel niet gemaakt zijn voor de toekomst, want ik vind dit echt helemaal niets. Een volledig kale vlakte voor je neus. Brrrr.

Daar lijk het op, inderdaad. Je moet toch wat interactiefs te doen hebben als je auto autonoom rijdtwinking smiley.
Beter een kale vlakte met hoogwaardige schermen dan gewoon goedkoop plastic met een lelijk designwinking smiley

Ik vraag me oprecht af wat je op dat scherm gaat doen. Tot AD level 3 sowieso vrij weinig, maar ook met... Ik zie het oprecht niet.

Kun je nog langer dagelijks naar een scherm koekeloeren. Scherm op kantoor, scherm thuis, scherm in de auto. Mooi man, jeuj.

sad smiley
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Quote
Joop 5528328
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Ik neem aan dat er nog doekjes bij worden geleverd tegen de vette vingers?

Ongetwijfeld! Net zoals dat bij elke auto met touch-screen wel gebeurtwinking smiley

Quote

Ik zal wel niet gemaakt zijn voor de toekomst, want ik vind dit echt helemaal niets. Een volledig kale vlakte voor je neus. Brrrr.

Daar lijk het op, inderdaad. Je moet toch wat interactiefs te doen hebben als je auto autonoom rijdtwinking smiley.
Beter een kale vlakte met hoogwaardige schermen dan gewoon goedkoop plastic met een lelijk designwinking smiley

Ik vraag me oprecht af wat je op dat scherm gaat doen. Tot AD level 3 sowieso vrij weinig, maar ook met... Ik zie het oprecht niet.

Dat is nou juist het ding, mogelijkheden zijn eindeloos. Ook (OTA) te updaten en daardoor 'altijd' bij de tijd. Connectiviteit, sociaal, informatieverstrekking, etc. etc. niet zo moeilijk tochwinking smiley
Quote
Joop 5528328
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Quote
Joop 5528328
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Ik neem aan dat er nog doekjes bij worden geleverd tegen de vette vingers?

Ongetwijfeld! Net zoals dat bij elke auto met touch-screen wel gebeurtwinking smiley

Quote

Ik zal wel niet gemaakt zijn voor de toekomst, want ik vind dit echt helemaal niets. Een volledig kale vlakte voor je neus. Brrrr.

Daar lijk het op, inderdaad. Je moet toch wat interactiefs te doen hebben als je auto autonoom rijdtwinking smiley.
Beter een kale vlakte met hoogwaardige schermen dan gewoon goedkoop plastic met een lelijk designwinking smiley

Ik vraag me oprecht af wat je op dat scherm gaat doen. Tot AD level 3 sowieso vrij weinig, maar ook met... Ik zie het oprecht niet.

Dat is nou juist het ding, mogelijkheden zijn eindeloos. Ook (OTA) te updaten en daardoor 'altijd' bij de tijd. Connectiviteit, sociaal, informatieverstrekking, etc. etc. niet zo moeilijk tochwinking smiley

Updaten heeft niets met een scherm in de auto te maken. Het probleem van de huidige tijd en heel veel mensen is dat losstaande processen teveel blenden. Werken, rijden, socializen, het loopt allemaal door elkaar heen, in plaats van dat ze gescheiden activiteiten zijn. Dat zorgt nogal voor een mentale belastbaarheid waar veel mensen niet mee om kunnen gaan.
Autorijden is ook een vorm van "tot rust komen". Even uitschakelen en je concentreren, alsmede tegelijkertijd "genieten" (zover dat in dit land kan), van hetgeen je passeert en ziet.

Je hebt je telefoon al voor het snelle communiceren (Whatsappen, bellen, etc.). De enige toegevoegde waarde die ik kan bedenken is op een nog groter scherm in je auto Netflixen en YouTuben. Nou, jippie jee. Je volle concentratie daar bijhouden is ook een dingetje als je onderweg bent, zeker zonder AD level 3. Een andere toegevoegde waarde kan ik simpelweg niet zien, behalve dat het erg afleid, een flinke belasting op je ogen trekt in het donker en dat het een enorm onrustig geheel geeft. Maar ja, 15 jaar geleden was het bij Pimp My Ride al heel populair je volledig auto vol te hangen met schermen, dus ik zal wel iets missen.

Just my 2 cents.
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Updaten heeft niets met een scherm in de auto te maken.

Wel, een interface en functionaliteiten kun je updaten. Fysieke knoppen niet.

Quote

Het probleem van de huidige tijd en heel veel mensen is dat losstaande processen teveel blenden. Werken, rijden, socializen, het loopt allemaal door elkaar heen, in plaats van dat ze gescheiden activiteiten zijn. Dat zorgt nogal voor een mentale belastbaarheid waar veel mensen niet mee om kunnen gaan.
Autorijden is ook een vorm van "tot rust komen". Even uitschakelen en je concentreren, alsmede tegelijkertijd "genieten" (zover dat in dit land kan), van hetgeen je passeert en ziet.

Precies, als een auto je taken uit handen neemt en alvast 'regelt' kan jij tot rust komen. Hoe mooi is dat!

Quote

Je hebt je telefoon al voor het snelle communiceren (Whatsappen, bellen, etc.). De enige toegevoegde waarde die ik kan bedenken is op een nog groter scherm in je auto Netflixen en YouTuben. Nou, jippie jee. Je volle concentratie daar bijhouden is ook een dingetje als je onderweg bent, zeker zonder AD level 3. Een andere toegevoegde waarde kan ik simpelweg niet zien, behalve dat het erg afleid, een flinke belasting op je ogen trekt in het donker en dat het een enorm onrustig geheel geeft. Maar ja, 15 jaar geleden was het bij Pimp My Ride al heel populair je volledig auto vol te hangen met schermen, dus ik zal wel iets missen.

In 1998 hoefde ook niemand een mobiele telefoon. Gelukkig bestaan er bedrijven als Apple die daar niet naar geluisterd hebben en wél hebben geïnnoveerd. Welkom in de 21e eeuwwinking smiley
Quote
Joop 5528328
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Updaten heeft niets met een scherm in de auto te maken.

Wel, een interface en functionaliteiten kun je updaten. Fysieke knoppen niet.
Fysieke knoppen hoeven ook niet geupdate te worden. Enkel en alleen wat er op het scherm te zien is.

Quote
Joop 5528328
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Het probleem van de huidige tijd en heel veel mensen is dat losstaande processen teveel blenden. Werken, rijden, socializen, het loopt allemaal door elkaar heen, in plaats van dat ze gescheiden activiteiten zijn. Dat zorgt nogal voor een mentale belastbaarheid waar veel mensen niet mee om kunnen gaan.
Autorijden is ook een vorm van "tot rust komen". Even uitschakelen en je concentreren, alsmede tegelijkertijd "genieten" (zover dat in dit land kan), van hetgeen je passeert en ziet.

Precies, als een auto je taken uit handen neemt en alvast 'regelt' kan jij tot rust komen. Hoe mooi is dat!
Door naar het scherm te kijken? Je bevestigt dus precies wat ik bedoel. Als de auto eenmaal zelf rijdt is even niets doen veel meer tot rust komen dan weer naar schermen turen.

Quote
Joop 5528328
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Je hebt je telefoon al voor het snelle communiceren (Whatsappen, bellen, etc.). De enige toegevoegde waarde die ik kan bedenken is op een nog groter scherm in je auto Netflixen en YouTuben. Nou, jippie jee. Je volle concentratie daar bijhouden is ook een dingetje als je onderweg bent, zeker zonder AD level 3. Een andere toegevoegde waarde kan ik simpelweg niet zien, behalve dat het erg afleid, een flinke belasting op je ogen trekt in het donker en dat het een enorm onrustig geheel geeft. Maar ja, 15 jaar geleden was het bij Pimp My Ride al heel populair je volledig auto vol te hangen met schermen, dus ik zal wel iets missen.

In 1998 hoefde ook niemand een mobiele telefoon. Gelukkig bestaan er bedrijven als Apple die daar niet naar geluisterd hebben en wél hebben geïnnoveerd. Welkom in de 21e eeuwwinking smiley

10 jaar geleden stond jij ook met je 3-D brilletje in de Media Markt naar de televisie van de toekomst te kijken. Een vergelijking die als een tang op een varken slaat. Ondertussen is al ruim en breed geconcludeerd dat de functionaliteit van aanraakschermen het bij lange na niet halen bij fysieke knoppen. Zo erg, dat in sommige auto's letterlijk irriteert en gevaarlijke situaties oplevert.



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2021 14:06 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Quote
Joop 5528328
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Updaten heeft niets met een scherm in de auto te maken.

Wel, een interface en functionaliteiten kun je updaten. Fysieke knoppen niet.
Fysieke knoppen hoeven ook niet geupdate te worden. Enkel en alleen wat er op het scherm te zien is.

Die beperking hebben fysieke knoppen inderdaad, precies.

Quote

Quote
Joop 5528328
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Het probleem van de huidige tijd en heel veel mensen is dat losstaande processen teveel blenden. Werken, rijden, socializen, het loopt allemaal door elkaar heen, in plaats van dat ze gescheiden activiteiten zijn. Dat zorgt nogal voor een mentale belastbaarheid waar veel mensen niet mee om kunnen gaan.
Autorijden is ook een vorm van "tot rust komen". Even uitschakelen en je concentreren, alsmede tegelijkertijd "genieten" (zover dat in dit land kan), van hetgeen je passeert en ziet.

Precies, als een auto je taken uit handen neemt en alvast 'regelt' kan jij tot rust komen. Hoe mooi is dat!
Door naar het scherm te kijken? Je bevestigt dus precies wat ik bedoel. Als de auto eenmaal zelf rijdt is even niets doen veel meer tot rust komen dan weer naar schermen turen.

Nee, door jou gerichte informatie te tonen in plaats van een oplichtend knopje ergens in de hoek bijvoorbeeld.

Quote

Quote
Joop 5528328
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Je hebt je telefoon al voor het snelle communiceren (Whatsappen, bellen, etc.). De enige toegevoegde waarde die ik kan bedenken is op een nog groter scherm in je auto Netflixen en YouTuben. Nou, jippie jee. Je volle concentratie daar bijhouden is ook een dingetje als je onderweg bent, zeker zonder AD level 3. Een andere toegevoegde waarde kan ik simpelweg niet zien, behalve dat het erg afleid, een flinke belasting op je ogen trekt in het donker en dat het een enorm onrustig geheel geeft. Maar ja, 15 jaar geleden was het bij Pimp My Ride al heel populair je volledig auto vol te hangen met schermen, dus ik zal wel iets missen.

In 1998 hoefde ook niemand een mobiele telefoon. Gelukkig bestaan er bedrijven als Apple die daar niet naar geluisterd hebben en wél hebben geïnnoveerd. Welkom in de 21e eeuwwinking smiley

10 jaar geleden stond jij ook met je 3-D brilletje in de Media Markt naar de televisie van de toekomst te kijken. Een vergelijking die als een tang op een varken slaat. Ondertussen is al ruim en breed geconcludeerd dat de functionaliteit van aanraakschermen het bij lange na niet halen bij fysieke knoppen. Zo erg, dat in sommige auto's letterlijk irriteert en gevaarlijke situaties oplevert.

Nee hoor, dat is in sommige gevalletjes misschien. Verder biedt een (aanraak)scherm veel meer mogelijkheden, icm VR, AR etc. Face it, fysieke knoppen gaan (gelukkig) verdwijnen uit je interieur.
Re: Mercedes-Benz EQS
04-03-2021 14:19
Niet ieder merk doet het. Zelfs Audi heeft gewoon fysieke knoppen voor climate control in de A3 en e-tron GT.

Dat updaten van een scherm zal ook niet eeuwig worden gedaan. Het ziet er na een paar jaar gewoon verouderd uit, zoals met elk scherm in je auto. Net als dat knoppen trends volgen e.d.
Quote
Joop 5528328
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Quote
Joop 5528328
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Updaten heeft niets met een scherm in de auto te maken.

Wel, een interface en functionaliteiten kun je updaten. Fysieke knoppen niet.
Fysieke knoppen hoeven ook niet geupdate te worden. Enkel en alleen wat er op het scherm te zien is.

Die beperking hebben fysieke knoppen inderdaad, precies.
Want, uit gekkigheid moet zo nu en dan de blauwe en rode kant van de climate control omgedraaid worden?

Quote

Quote
Joop 5528328
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Het probleem van de huidige tijd en heel veel mensen is dat losstaande processen teveel blenden. Werken, rijden, socializen, het loopt allemaal door elkaar heen, in plaats van dat ze gescheiden activiteiten zijn. Dat zorgt nogal voor een mentale belastbaarheid waar veel mensen niet mee om kunnen gaan.
Autorijden is ook een vorm van "tot rust komen". Even uitschakelen en je concentreren, alsmede tegelijkertijd "genieten" (zover dat in dit land kan), van hetgeen je passeert en ziet.

Precies, als een auto je taken uit handen neemt en alvast 'regelt' kan jij tot rust komen. Hoe mooi is dat!
Door naar het scherm te kijken? Je bevestigt dus precies wat ik bedoel. Als de auto eenmaal zelf rijdt is even niets doen veel meer tot rust komen dan weer naar schermen turen.

Nee, door jou gerichte informatie te tonen in plaats van een oplichtend knopje ergens in de hoek bijvoorbeeld.[/quote]
Je bedoelt dat je straks je informatie over je hele dashboard verspreid hebt? Zelfs aan de passagierskant allemaal non-informatie dat je alleen maar afleid?

Quote

Quote
Joop 5528328
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Je hebt je telefoon al voor het snelle communiceren (Whatsappen, bellen, etc.). De enige toegevoegde waarde die ik kan bedenken is op een nog groter scherm in je auto Netflixen en YouTuben. Nou, jippie jee. Je volle concentratie daar bijhouden is ook een dingetje als je onderweg bent, zeker zonder AD level 3. Een andere toegevoegde waarde kan ik simpelweg niet zien, behalve dat het erg afleid, een flinke belasting op je ogen trekt in het donker en dat het een enorm onrustig geheel geeft. Maar ja, 15 jaar geleden was het bij Pimp My Ride al heel populair je volledig auto vol te hangen met schermen, dus ik zal wel iets missen.

In 1998 hoefde ook niemand een mobiele telefoon. Gelukkig bestaan er bedrijven als Apple die daar niet naar geluisterd hebben en wél hebben geïnnoveerd. Welkom in de 21e eeuwwinking smiley

10 jaar geleden stond jij ook met je 3-D brilletje in de Media Markt naar de televisie van de toekomst te kijken. Een vergelijking die als een tang op een varken slaat. Ondertussen is al ruim en breed geconcludeerd dat de functionaliteit van aanraakschermen het bij lange na niet halen bij fysieke knoppen. Zo erg, dat in sommige auto's letterlijk irriteert en gevaarlijke situaties oplevert.

Nee hoor, dat is in sommige gevalletjes misschien. Verder biedt een (aanraak)scherm veel meer mogelijkheden, icm VR, AR etc. Face it, fysieke knoppen gaan (gelukkig) verdwijnen uit je interieur.[/quote]
Er zijn al aanraakschermen? Misschien heb je dat gemist?
Waar de smartphone niet eens een evolutie, maar zelfs een revolutie was, is het alleen maar groter maken van de schermen in je auto een variatie op een thema. Er komt NUL toegevoegde waarde bij, het levert enkel en alleen meer DISFUNCTIONALITEIT door naar voren (zie alle rijtesten met auto's met meer scherm dan knop) en het leidt alleen maar AF.
Schermen zijn meer dan groot genoeg. Het complete dashboard omtoveren in een scherm is niet alleen overbodig, het levert je nog veel meer gezeik op als er wat kapot is, of het beschadigd is geraakt.
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Quote
Joop 5528328
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Quote
Joop 5528328
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Updaten heeft niets met een scherm in de auto te maken.

Wel, een interface en functionaliteiten kun je updaten. Fysieke knoppen niet.
Fysieke knoppen hoeven ook niet geupdate te worden. Enkel en alleen wat er op het scherm te zien is.

Die beperking hebben fysieke knoppen inderdaad, precies.
Want, uit gekkigheid moet zo nu en dan de blauwe en rode kant van de climate control omgedraaid worden?

Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Quote
Joop 5528328
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Het probleem van de huidige tijd en heel veel mensen is dat losstaande processen teveel blenden. Werken, rijden, socializen, het loopt allemaal door elkaar heen, in plaats van dat ze gescheiden activiteiten zijn. Dat zorgt nogal voor een mentale belastbaarheid waar veel mensen niet mee om kunnen gaan.
Autorijden is ook een vorm van "tot rust komen". Even uitschakelen en je concentreren, alsmede tegelijkertijd "genieten" (zover dat in dit land kan), van hetgeen je passeert en ziet.

Precies, als een auto je taken uit handen neemt en alvast 'regelt' kan jij tot rust komen. Hoe mooi is dat!
Door naar het scherm te kijken? Je bevestigt dus precies wat ik bedoel. Als de auto eenmaal zelf rijdt is even niets doen veel meer tot rust komen dan weer naar schermen turen.

Nee, door jou gerichte informatie te tonen in plaats van een oplichtend knopje ergens in de hoek bijvoorbeeld.
Je bedoelt dat je straks je informatie over je hele dashboard verspreid hebt? Zelfs aan de passagierskant allemaal non-informatie dat je alleen maar afleid?

Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Quote
Joop 5528328
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Je hebt je telefoon al voor het snelle communiceren (Whatsappen, bellen, etc.). De enige toegevoegde waarde die ik kan bedenken is op een nog groter scherm in je auto Netflixen en YouTuben. Nou, jippie jee. Je volle concentratie daar bijhouden is ook een dingetje als je onderweg bent, zeker zonder AD level 3. Een andere toegevoegde waarde kan ik simpelweg niet zien, behalve dat het erg afleid, een flinke belasting op je ogen trekt in het donker en dat het een enorm onrustig geheel geeft. Maar ja, 15 jaar geleden was het bij Pimp My Ride al heel populair je volledig auto vol te hangen met schermen, dus ik zal wel iets missen.

In 1998 hoefde ook niemand een mobiele telefoon. Gelukkig bestaan er bedrijven als Apple die daar niet naar geluisterd hebben en wél hebben geïnnoveerd. Welkom in de 21e eeuwwinking smiley

10 jaar geleden stond jij ook met je 3-D brilletje in de Media Markt naar de televisie van de toekomst te kijken. Een vergelijking die als een tang op een varken slaat. Ondertussen is al ruim en breed geconcludeerd dat de functionaliteit van aanraakschermen het bij lange na niet halen bij fysieke knoppen. Zo erg, dat in sommige auto's letterlijk irriteert en gevaarlijke situaties oplevert.

Nee hoor, dat is in sommige gevalletjes misschien. Verder biedt een (aanraak)scherm veel meer mogelijkheden, icm VR, AR etc. Face it, fysieke knoppen gaan (gelukkig) verdwijnen uit je interieur.[/quote]
Er zijn al aanraakschermen? Misschien heb je dat gemist?
Waar de smartphone niet eens een evolutie, maar zelfs een revolutie was, is het alleen maar groter maken van de schermen in je auto een variatie op een thema. Er komt NUL toegevoegde waarde bij, het levert enkel en alleen meer DISFUNCTIONALITEIT door naar voren (zie alle rijtesten met auto's met meer scherm dan knop) en het leidt alleen maar AF.
Schermen zijn meer dan groot genoeg. Het complete dashboard omtoveren in een scherm is niet alleen overbodig, het levert je nog veel meer gezeik op als er wat kapot is, of het beschadigd is geraakt.[/quote]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2021 14:40 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.
Lelijk is subjectief......
Re: Mercedes-Benz EQS
04-03-2021 14:42
Quoten is toch niet zo moeilijk? nut smileygrinning smiley
Quote
Usernaam
Er komt NUL toegevoegde waarde bij, het levert enkel en alleen meer DISFUNCTIONALITEIT door naar voren (zie alle rijtesten met auto's met meer scherm dan knop) en het leidt alleen maar AF.
Schermen zijn meer dan groot genoeg. Het complete dashboard omtoveren in een scherm is niet alleen overbodig, het levert je nog veel meer gezeik op als er wat kapot is, of het beschadigd is geraakt.

Lol, wist niet dat je boos werdnut smiley
Het is niet overbodig, jij vindt het overbodig. Gelukkig zijn er meer 'open minded' mensen, en gaan we naar een digitaal en multifunctioneel interieur. Handig voor autonome, self-driving en 'robocars'. Samen met AR/VR eindeloze mogelijkhedenthumbs up.

Tsja, en gezeik als het kapot is; er zit gelukkig geen brandstofmotor in, dus veel minder kans op pech en gezeik onderwegthumbs up.


Het ziet er wel strak en rustig uit. En voor wie het allemaal teveel vindt wordt er ook een traditioneler dash met hout etc. geleverd, ongeveer zoals in de S-Klasse.
Echt? Ik wist niet dat de EQS met 2 type dashboards leverbaar wordt.
Re: Mercedes-Benz EQS
04-03-2021 15:34
Ziet er prachtig uit!
Quote
MCW
Quoten is toch niet zo moeilijk? nut smileygrinning smiley

Blijkbaar wel. Ik heb redelijk wat forum ervaring, maar wat deze forum software er in de multiple quote situatie van maakt is een waar kunstwerk.
Quote
Joop 5528328
Quote
Usernaam
Er komt NUL toegevoegde waarde bij, het levert enkel en alleen meer DISFUNCTIONALITEIT door naar voren (zie alle rijtesten met auto's met meer scherm dan knop) en het leidt alleen maar AF.
Schermen zijn meer dan groot genoeg. Het complete dashboard omtoveren in een scherm is niet alleen overbodig, het levert je nog veel meer gezeik op als er wat kapot is, of het beschadigd is geraakt.

Lol, wist niet dat je boos werdnut smiley
Het is niet overbodig, jij vindt het overbodig. Gelukkig zijn er meer 'open minded' mensen, en gaan we naar een digitaal en multifunctioneel interieur. Handig voor autonome, self-driving en 'robocars'. Samen met AR/VR eindeloze mogelijkhedenthumbs up.

Tsja, en gezeik als het kapot is; er zit gelukkig geen brandstofmotor in, dus veel minder kans op pech en gezeik onderwegthumbs up.

Ik ben niet boos hoor. Enigszins gefrustreerd van de belabberde quote functionaliteit van dit forum. Stel je voor dat je dit forum in je auto zou hebben en je wilt iemand quoten. Ga je spontaan het gaspedaal tot de vloer van indrukken uit frustratie.
Robocars bestaan al: de trein.
Pech en gezeik zou ik de ID4 en Tesla eigenaren eens bevragen. Daarbovenop: hoe lekker zou een toekomst zijn waarin actieradius en snel doorgaan bij een lege tank geen rol meer speelt. Oh wacht. winking smiley
Re: Mercedes-Benz EQS
04-03-2021 16:20
Ipv 5x [ /quote ] er achter te zetten kan je ook [ quote ] (zonder spaties) er zelf even voorzetten smiling smiley Hoef je ook niet alles wat gequote is nog een keer te plaatsen om in een volgende reacties weer alles nog eens te plaatsen omdat je op iets wilt reageren.
Quote
Sport Leicht


Het ziet er wel strak en rustig uit. En voor wie het allemaal teveel vindt wordt er ook een traditioneler dash met hout etc. geleverd, ongeveer zoals in de S-Klasse.
Nu we de DS4 kritisch behandeld hebben, gaan we dan nog neuzen over die sierverlichting op de achtergrond die duidelijk niet in lijn is?

Quote
MCW
Ipv 5x [ /quote ] er achter te zetten kan je ook [ quote ] (zonder spaties) er zelf even voorzetten smiling smiley Hoef je ook niet alles wat gequote is nog een keer te plaatsen om in een volgende reacties weer alles nog eens te plaatsen omdat je op iets wilt reageren.
[ q u o t e] - - - - • -[ / q u o t e ]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2021 16:24 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.
Quote

Nu we de DS4 kritisch behandeld hebben, gaan we dan nog neuzen over die sierverlichting op de achtergrond die duidelijk niet in lijn is?

Zullen we maar niet even wachten op officiele (scherpe) foto’s alvorens daarover los te gaan?
Quote
Sport Leicht
Quote

Nu we de DS4 kritisch behandeld hebben, gaan we dan nog neuzen over die sierverlichting op de achtergrond die duidelijk niet in lijn is?

Zullen we maar niet even wachten op officiele (scherpe) foto’s alvorens daarover los te gaan?

Ik verwacht toch minimaal tot aan een productiewagen en geen preproductie-auto. grinning smiley
Overigens, mooi dat het dashboard ook met hout besteld kan worden.
Zou je op het scherm/de schermen niet een houtnerfje kunnen zetten, of het aquarium van Nemo? Haardvuurtje?
Re: Mercedes-Benz EQS
15-03-2021 09:35
Grove naad motorkap niet echt fraai en strak .
Lijkt niet goed te zijn afgesloten, of een kwestie van afstellen. Zal bij de uiteindelijke versie vast wel goed zijn, als dat Kia lukt bij de EV6 dan zal dat Mercedes ook wel lukken.

Wel een mooie strakke auto! Wanneer zou de onthulling zijn?
Re: Mercedes-Benz EQS
15-03-2021 10:02
Ik vind het ook prachtige wagen, zeer benieuwd....
Re: Mercedes-Benz EQS
15-03-2021 10:16
Aanbetaling van 1500 euro. Bij de Ioniq was dat ook al 1000 geloof ik. Waarom doen merken dat tegenwoordig? Tesla begon ermee.
Re: Mercedes-Benz EQS
15-03-2021 12:06
Quote
MCW
Aanbetaling van 1500 euro. Bij de Ioniq was dat ook al 1000 geloof ik. Waarom doen merken dat tegenwoordig? Tesla begon ermee.
Het lijkt me grotendeels marketing. Een manier om de serieus geïnteresseerden uit te filteren enerzijds, anderzijds momentum creëren, de suggestie wekken dat je er op tijd bij moet zijn. Gebeurt natuurlijk in diverse andere branches ook.
Lijkt wel een mooie auto te worden.

Maar in het "gebroken wit".............geel bordje erop en gaan met die (taxigele-)banaan.
Lijkt het me ook best een fijne wagen voor, daar niet van.winking smiley
Dat ziet er gelikt uit thumbs up
Re: Mercedes-Benz EQS
27-03-2021 12:08
Quote
Sport Leicht
Dat ziet er gelikt uit thumbs up

Prachtig! Dat wordt een zeer fraaie wagen de EQS waar zo'n volledig digitaal dashboard ook meer op zijn plaats is.
Re: Mercedes-Benz EQS
29-03-2021 10:17










Alle foto's: [www.autoweek.nl]

Officiele foto's van het interieur: [www.autoweek.nl]
Re: Mercedes-Benz EQS
29-03-2021 10:56


De deurkrukken van een DS, dus binnenkort is een DS niet 'bling-bling' meer smiling bouncing smiley
Mooi kleurtje op het exemplaar hierboven trouwens, met de juiste neus en achtersteven kan dit inderdaad een mooie wagen worden.
Quote
iDS


De deurkrukken van een DS, dus binnenkort is een DS niet 'bling-bling' meer smiling bouncing smiley
Mooi kleurtje op het exemplaar hierboven trouwens, met de juiste neus en achtersteven kan dit inderdaad een mooie wagen worden.

Lol, stop eens met dom trollen. Niks Citroën. Is gewoon 'van' een S-Klasse. Als je dat niet ziet als 'autoliefhebber' heb je hier weinig te zoekennut smiley.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-03-2021 19:47 door Joop 5528328.
Re: Mercedes-Benz EQS
29-03-2021 20:21
Quote
Joop 5528328

Lol, stop eens met dom trollen. Niks Citroën. Is gewoon 'van' een S-Klasse. Als je dat niet ziet als 'autoliefhebber' heb je hier weinig te zoekennut smiley.

Wow, Mercedes heeft de deurkrukken niet van een DS afgeplukt eye popping smiley, ongelooflijk...de boodschap is blijkbaar te moeilijk nut smiley
Als autoliefhebber kan je toch hier kennis opdoen? Als betweter niet meer! Sorry Joop!
Re: Mercedes-Benz EQS
31-03-2021 18:29


"Mercedes-Benz EQS Range Rises To 770 km (479 Miles) WLTP

Mercedes-Benz announced today that according to the preliminary data, the upcoming EQS model will have a WLTP range of up to 770 km (479 miles)!"

[insideevs.com]
Re: Mercedes-Benz EQS
31-03-2021 19:35
Bij welk accu pakket?
Re: Mercedes-Benz EQS
31-03-2021 19:45
"That would mean that the car consumes only 140 Wh/km (226 Wh/mile) in the WLTP cycle (we don't know at this point whether the 108 kWh value is usable or total)."

Mercedes-Benz EQS specs:

- up to 770 km (479 miles) of WLTP range
- 108 kWh battery (12 modules, about 9 kWh each)
- lithium-ion cells, NCM 811 chemistry
- Cd value starting from 0.20
- EVA platform
Re: Mercedes-Benz EQS
01-04-2021 05:59
Dan is de S zeer zuinig, top.
Re: Mercedes-Benz EQS
01-04-2021 10:47
Quote
Volt
"That would mean that the car consumes only 140 Wh/km (226 Wh/mile) in the WLTP cycle (we don't know at this point whether the 108 kWh value is usable or total)."

Mercedes-Benz EQS specs:

- up to 770 km (479 miles) of WLTP range
- 108 kWh battery (12 modules, about 9 kWh each)
- lithium-ion cells, NCM 811 chemistry
- Cd value starting from 0.20
- EVA platform

Sterk: da's een verbruik op niveau van een Model 3, terwijl deze wagen ruim een klasse groter is en een zwaarder accupakket meesleurt.
En volgens Roy Kleijwegt gaan de Audi's tot het dubbele in de praktijk.
De goede stroomlijn helpt veel bij lange verplaatsingen maar niet bij stadsverkeer, daar speelt het gewicht toch wel mee. Ik ben benieuwd naar de praktijk (Model 3 zo'n 10%
à 15% boven de WLTP volgens Autoweek)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2021 10:48 door iDS.


15 april presentatie
@SL, het is 1 april!
Re: Mercedes-Benz EQS
01-04-2021 13:59
Die doorlopende LED-balk vind ik maar niks, maar verder lijkt die neus nog niet zo verkeerd. Voordeel is ook dat er niet al een ICE-versie van deze auto is. Elektrificatie van bestaande modellen levert nu niet echt de fraaiste resultaten op imo.
Re: Mercedes-Benz EQS
01-04-2021 14:47
Klapper van het jaar m.i.
Re: Mercedes-Benz EQS
01-04-2021 15:17
Quote
DeeTwee
Die doorlopende LED-balk vind ik maar niks, maar verder lijkt die neus nog niet zo verkeerd. Voordeel is ook dat er niet al een ICE-versie van deze auto is. Elektrificatie van bestaande modellen levert nu niet echt de fraaiste resultaten op imo.

Tja, zonder doorlopend lichtbalkje durf je de buurman toch niet meer onder ogen te komen, wel opletten dat die je wagen niet met een ID van Voltswagen verwart grinning smiley.
Ik vind het ook maar niks. Lijkt me niet het sterkste deel van het ontwerp dit front...maar effe afwachten tot 1 april gepasseerd is.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.