Audi A4 facelift

Gepost door Bird Nerd 
Audi A4 facelift
29-05-2018 09:06
De A4 heeft ook wel echt een flinke facelift nodig. Waar de A5, A6, A7 en A8 er duidelijk Audi maar toch vernieuwd uitzien liep de A4 echt wel achter

Re: Audi A4 facelift
29-05-2018 09:52
Een facelift is wat mij betreft totaal nog niet nodig. Het klopt wel dat vrijwel alle andere modellen van Audi meer dynamiek uitstralen. De nieuwe A6 ziet er veel minder neutraal en zakelijk uit dan de A4 wat ergens best onlogisch is. Maar ik vermoed dat deze facelift dat niet gaat veranderen.

Wel heeft deze generatie A4 erg veel toeters en bellen nodig om een beetje z'n aanschafprijs uit te stralen. Een instapper in een donkere kleur straalt echt niks uit, terwijl dat bij de pre-facelift B8 wat mij betreft wat mij betreft andersom was: Met de halogeenkoplampen en een 16 of 17" velg stond er een chique auto, terwijl die kolderieke stipjes-dagrijverlichting op de duurdere uitvoeringen juist detoneerden met de rest van het ontwerp.

Verder hoop ik dat de A4 nog even verschoond blijft van het aanraakschermgebeuren, volgens mij is MMI een nagenoeg perfect concept. Maar goed, dat zal wel niet...
12-06-2018 17:25
Grappig, de Chinese L smiling smiley
10-12-2018 09:54
De nood is hoog bij Audi, een meer ingrijpender facelift is alweer onderweg:

Opmerkelijk: een nieuwe Audi A4 Avant gespot

Die is toch net gefacelift? Een Audi A4 Avant afgeplakt in de sneeuw? Dat is vreemd, want die auto kreeg afgelopen zomer nog een facelift. Je kunt maar vooruit werken.. Of niet?

Is het opnieuw een facelift, of is het een volledig nieuwe generatie? De huidige A4 voldoet niet helemaal aan de verkoopverwachtingen van de commerciële mensen in Ingolstadt, dus kreeg de ontwikkelingsafdeling de opdracht een beetje van beide te doen. De auto die we hier zien, wijkt wat betreft contouren en daklijn niet af van de A4 zoals die op dit moment in de showrooms staat, maar toch zijn de wijzigingen van dit exemplaar groter dan we bij een facelift gewend zijn. Om bij het gebruikelijke werk te beginnen: de koplampen hebben de typische inkeping aan de onderkant verloren en ogen nu weer wat neutraler. De achterlichten lijken iets anders ingedeeld, maar je moet goed kijken om de verschillen te zien. Verder zijn bumpers en grille opnieuw vormgegeven. Minder gebruikelijk bij een facelift is dat ook de koetspanelen zijn aangepast. De A4 krijgt nieuwe portieren en spatborden, waarmee hij wat meer bij de tijd moet gaan ogen. Onder de kap verwachten we geen noemenswaardige wijzigingen, maar vanbinnen mag je rekenen op een digitaal dashboard met veel invloeden van de A6. De gefacelifte/nieuwe (doorhalen wat niet van toepassing is) A4 staat eind volgend jaar in de showroom.
[www.autoweek.nl]
10-12-2018 10:38
De A4 doet het qua verkopen dus niet goed, dat is wel duidelijk.

Hoewel het gewoon een hele nette auto is met veel kwaliteiten kun je je ook afvragen wie er nou eigenlijk nog kiest voor een A4. De Audi A4 is eigenlijk al jaren een vlees-noch-vis auto, een auto die het in alle opzichten net niet is. Hij rijdt niet zo sportief als een 3-Serie, is niet zo comfortabel als een C-Klasse (mist ook uitstraling t.o.v. de 3 en de C) en is lang niet zo ruim als een (goedkopere) Passat of een (veel goedkopere) Superb. Wil iemand persé een Audi sedan of station dan wordt er doorgaans graag iets meer betaald voor een A6, terwijl ouderen liever kiezen voor een Q3 of Q5 vanwege de hogere instap.

Kortom, ik kan mij wel voorstellen dat de A4 nog maar door relatief weinig autokopers op de shortlist wordt gezet.
11-12-2018 21:14
Tja, vrij karakterloze auto. De vorige versie kwam veel beter gelind voor de dag. Daar waar de A5 aan karakter gewonnen heeft tegenover zijn voorganger, is de A4 maar een flauw afkooksel van zijn oudere broertje. Zeker bij de Avant vind ik de achteruitgang dramatisch. Voor dat mooie geld is er beter op de markt.

Alle foto's: [www.motor1.com]

Die rare achterlampen met dat vreemd geplaatste achteruitlicht wordt gelukkig ook flink aangepakt
12-12-2018 16:48
Ik vind de bestaande A4 dus wel een mooie auto. Een strak en correct vormgegeven auto zoals het een Audi betaamt. Dan wel het liefste zonder S-Line spul, niet te grote velgen en in een decente kleur. De A5 vind ik overigens minstens zo mooi, de nieuwe A6 ziet er op zich ook erg goed uit, maar ik vind het jammer dat de RS-achtige wielkasten voortaan standaard zijn, dat maakt 'm wat ordinairder. Ach ja, het is ook niet gauw goed, of het is te saai of het is te ordinair.
12-12-2018 18:34
Ach natuurlijk, een chroomstrip over de volle breedte van de achterkant. Anders zou die te onderscheidend worden van de A6 en A8.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close