Renault Kadjar facelift (2018)

Gepost door D-C 
Het grote nieuws van Renault dit jaar zal de vijfde generatie Clio zijn, dit dit najaar op de Mondial de l'Automobile Paris zal debuteren. Daarnaast is er meer nieuws op komst in de vorm van de vernieuwde Kadjar. De Kadjar begon enkele jaren geleden erg succesvol en was op de Nederlandse markt zelfs de nummer twee in zijn klasse, maar tijden veranderen snel in deze klasse. Toen de Kadjar begon, was de Europese concurrentie zwak: de Tiguan en kleinere Yeti liepen op hun laatste benen, Peugeot had alleen de merkwaardige eerste generatie 3008 en merken als Seat en Opel hadden überhaupt niets meer te bieden. Met de komst van de nieuwe Tiguan, Karoq, Ateca, Grandland X, maar toch vooral de enorm succesvolle landgenoot Peugeot 3008 heeft de Kadjar het moeilijk, die toch een stuk minder hip en Frans is. De facelift gaat daar geen verandering in brengen, maar technisch wordt de auto wel helemaal bij de tijd gebracht, dus reken op de nieuwe 1.3 TCE benzinemotor die de 1.2 en 1.6 vervangt. Mogelijk kunnen we ook al kennismaken met de nieuwe 1.7 dCi dieselmotor.

Bron: [news.bitauto.com]

Bron: [www.motor1.com]
Ik vind dit nou echt zo'n auto voor de moeder van het gezin. Het origineel, de Mazda CX-7, was stoer maar dit is echt een vrouwelijk, vriendelijke bak. Typisch Renault eigenlijk.
Bird Nerd
Ik vind dit nou echt zo'n auto voor de moeder van het gezin. Het origineel, de Mazda CX-7, was stoer maar dit is echt een vrouwelijk, vriendelijke bak. Typisch Renault eigenlijk.

‘Het origineel, de Mazda CX-7,’ is onjuist. Het origineel (door gebruikmaking van hetzelfde en onderstel) is de nissan qashqai. Daar zie ik vooral mannen in rijden.
Als het interieur maar geupdate wordt met de rest van de Renault lijn!
Bird Nerd

Al die wagens in dit segment zijn typische familiewagens of seniorenwagens. Opgehoogde hatchbacks/stations. Ik vind geen van allen specifiek mannelijk of vrouwelijk, maar stoer? Nee. Burgerlijk vooral. En dan heb ik het niet specifiek of Renaults maar net zo goed over Nissans en BMWs.
Alles is relatief. Zo heb je ook A-segmenters die er relatief stoer of juist relatief vrouwelijk uitzien
Als het Renault moet worden dan de Senic. Die is echt stukken mooier.
Goed om te zien dat Renault eindelijk van de ronde mistlampjes lijkt af te stappen, dat is echt niet meer van deze tijd
Voor de duidelijkheid nog even het huidige model:

Naar aanleiding van bovenstaande discussie: mannelijk = stoer en vrouwelijk = tuttig of zo? Wat ouderwets zeg big smile smiley
Heb de Kadjar altijd een grote teleurstelling gevonden. Oogt niet zo leuk als de Captur of imposant/futuristisch als de Espace, en heeft een verschrikkelijk ouderwets interieur. Nee, de Kadjar kwam altijd op mij over als een projectje tussendoor. Daar gaat deze facelift helaas niks aan veranderen dus...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-05-2018 20:10 door Lancia Lover.
Mee eens, daarbij vind ik de Qashqai mooier om te zien.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close